اوپل

برنامه‌های مفصل اوپل برای معرفی محصولات جدید

اوپل/واکسهال جزئیات جدیدی از سبد محصولات آینده‌ی خود منتشر کردند. این برندهای آلمانی-بریتانیایی که تحت تملک گروه خودروسازی پژو-سیتروئن قرار دارند هشت محصول جدید یا فیس لیفت شده را از اوایل سال ۲۰۱۹ تا اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه خواهند کرد.


سه نمونه از این خودروها کاملاً جدید می‌باشند. این سه خودرو شامل سوپرمینی کورسا، نسل جدید کراس اوور کامپکت موکا X و یک مینی ون ویوارو است که بر پایه‌ی سیتروئن جامپی، پژو اکسپرت و تویوتا پرو ایس ساخته می‌شود. نسل فعلی ویوارو از پلتفرم رنو ترافیک استفاده می‌کند.

ششمین نسل کورسا و نسل جدید ویوارو در سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهند شد و البته در همین زمان نسخه‌های جدید مدل کومبو هم عرضه خواهد شد. یک سال بعد موکا X جدید وارد میدان می‌شود و نقشی اساسی در تحقق برنامه‌های اوپل و افزایش فروش شاسی بلندهای این شرکت از ۲۵ به ۴۰ درصد تا سال ۲۰۲۱ ایفا خواهد کرد.

اوپل کورسا برای اولین بار با حالت تمام الکتریکی هم عرضه خواهد شد. البته سه مدل الکتریکی شده‌ی دیگر هم تا پایان سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شوند. دومین خودرو گرندلند X پلاگین هیبریدی است که مشتریان قادر خواهند بود هر دو خودرو را تا پایان تابستان سال ۲۰۱۹ سفارش دهند.

نهایتاً تا سال ۲۰۲۴ تمامی محصولات اوپل و واکسهال دارای نسخه‌ای الکتریکی شده خواهند بود. این موضوع به خاطر تلاش این خودروساز برای همگامی با روند الکتریکی سازی صنعت خودرو بهبود بیش از پیش پیشرانه‌های احتراق داخلی می‌باشد.


از آنجایی که اوپل سرمایه‌گذاری خود را بیشتر روی کلاس‌های پرفروش و سودده انجام خواهد داد بنابراین نسل جدید محصولاتی که هم‌اکنون فروش خوبی ندارند تولید نخواهد شد. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به مدل‌های شهری آدام و کارل/ویوا و همچنین کانورتیبل کاسکادا اشاره کرد.


پس از پایان تولید نسل فعلی این خودروها شاهد بازنشستگی همیشگی آن‌ها خواهیم بود. البته فروش این خودروها تا پایان سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت. برای مثال در بریتانیا و ایرلند، قبلاً شاهد توقف عرضه‌ی کاسکادا بوده‌ایم.

اوپل ادعا می‌کند سبد محصولات جدید این شرکت باعث خواهد شد تا سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ درصد کلاس‌های خودرویی سطح میانی پوشش داده شوند. محصولات جدید این خودروساز به‌طور قابل‌توجهی راندمان بالاتری داشته و از پیچیدگی آن‌ها کاسته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا