اوپل

جزئیات لوگوی جدید و مدرن اوپل

خودروسازان زیادی تصمیم گرفته‌اند لوگوی خود را به منظور تمایز بیشتر در دنیای دیجیتال و الکتریکی شده خودرو به‌روز کنند و فولکس‌واگن تنها یکی از مثال‌های بارز آن می‌باشد.

اوپل هم دیگر خودروساز آلمانی است که به دنبال بهبود لوگوی خود بوده و از نشان جدید خود که دارای رنگ زرد روشن‌تر و جزئیات جدید است رونمایی کرده است. رنگ این لوگو زرد اوپل نئون نام داشته و فونت آن نیز اوپل نکست Next نام‌گذاری شده است.

از نیمه اول سال آینده لوگوی جدید اوپل روی نسل‌های جدید کراس لند و موکا نصب خواهد شد. این اولین باری است که خودروهای تولیدی اوپل از چنین نشانی برخوردار خواهند شد.

مدیر بازاریابی اوپل گفته است:

ما برندی مطمئن و جوان‌پسند هستیم. در عصر جدید اوپل از فرهنگ مدرن آلمان الهام گرفته و برندی برجسته و خالص باقی مانده است. این لوگوی جدید نشان دهنده هویت و سبد محصولات هیجان‌انگیز ماست.

دایره احاطه کننده لوگوی اوپل نازک‌تر از قبل بوده و حروف‌چینی آن نیز مدرن‌تر و واضح‌تر شده است. همچنین رنگ زرد نیز نشانی از الکتریکی شدن محصولات این شرکت است چراکه همین روند در دنیای خودرو کاملاً همه‌گیر شده است.

رئیس بازاریابی جهانی اوپل/واکسهال نیز می‌افزاید:

عصر جدید نیازمند برندهای مدرن بوده و برندهای مدرن نیز نیازمند طراحی شفاف و واضحی هستند. با عناصر جدید برند ما ادعای خود در متمایز و پیشرفته بودن را نشان می‌دهیم.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. AHMET 2002

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1420 ديدگاه)

    چیز عجیبی نیست ب ام و هم چن وقت پیش همین حرکت و زد
    ی چیزی تو مایه هایه همین لوگو نورانی هایی بروبکس وطنی کار میکنن شده این

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
    1. Reza

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2031 ديدگاه)

      هیچ میدونستید که شرکت اوپل سال ۱۸۶۲ تاسیس شده ????
      البته اولش چرخ خیاطی و دوچرخه تولید می‌کرد

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
  2. زیزیگولو

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    یه چیزی درون برندای بزرگ جهانی داره ازبین میره و میمیره به اسم ((اصالت)) ….. اون از بعضی جلو پنجره های بی ریختو بدقواره “بی ام و” و لوگوی جدید “بی ام و” تا تغیر لوگوی چندتا از برندای بزرگ دیگه مثل همین اوپل

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲
    1. پارسا

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (126 ديدگاه)

      این یه مورد لااقل ربطی به اصالت نداره
      تو طول تاریخ این همگام سازی برندا با زمانی که توشیم همیشه بوده ، مثلاً اکثر کمپانیا مثل همین بیمر و فولکس و نیسان اواخر دهه نود اوایل ۲۰۰۰ همشون لوگوهاشونو ۳بعدی کردن چون اون موقع نیاز و سلیقه اینو میپسندید
      تو دنیای بیش از حد شلوغ امروزم سبک طراحی مینیمال از همه چی بیشتر تو چشم میاد چون حس آرامش روانی میده این سبک طراحی

      شاید باورتون نشه ولی همین چیزای ریز ریزن که بازارو پیش میبرن ، تاثیرای روانی ریزی که هیچکدوممون نمیفهمیم

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۴
      1. زیزیگولو

        ۱۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2119 ديدگاه)

        پارسا درسته که کمپانی بی ام و بی شک یکی از مشهورترین کمپانیا تو زمینه خودروسازی هستش که شهرتی جهانیم داره و درسته که شهرتو آوازه بی ام و بیشتر بخاطر تولید ماشینای اسپرت با طراحیای خاصو زیبا هستش ولی این کمپانی سابقه حدوداً ۹۰ ساله داره و حتی بعضی از مدلای اولیه بی ام و هنوزم که هنوزه از شاهکارای صنعت خودرو به حساب میان و مهم تر از همه اینکه لوگو و جلو پنجره بی ام و تو این نود سال به دوتا از نمادای اصیل بی ام و تبدیل شدن و به عنوان امضای این کمپانی شناخته میشن و نتیجتاً اینکه اصالت از همین چیزا میاد

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
        1. پارسا

          ۱۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (126 ديدگاه)

          کاری با طراحی خود محصولات بی ام و ندارم
          در مورد لوگوی کمپانیا میخوام بگم همیشه تو تاریخ این بوده ، حالا یه سری لوگوها مثل بنز از همون اول ساده و مینیمال طراحی شدن با هر بازه زمانی میتونن سازگار باشن
          یه سری لوگوها اونقدر ساده نیستن ، لوگوهایی که جزئیات بیشتر دارن مجبورن هر چندسال آپدیت بشن که بتونن با طراحی روز و سلیقه بازار هماهنگ باشن
          لوگوی بی ام و مینیمال شده ولی ریشه‌هاش کامل توشه مثل نیسان و فولکس و همین اوپل

          این که بی ام و با جلوپنجره‌های بزرگش میخواد توجه جلب کنه حالا بحثش جداس خودمم نمیپسندم این کارشو

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
        2. پارسا

          ۱۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (126 ديدگاه)

          ولی جدا از همه این حرفا کل دنیا فرهنگش داره یکی میشه ، تو هرجای دنیا باشی سبک زندگیت میتونه شبیه یه نفر اون سر دنیا باشه

          اصالت هم از فرهنگ میاد دیگه ، وقتی همه چی داره قاطی میشه نتیجش میشه همین
          از دهه هفتاد بیاین جلو میبینین چقدددر به مرور ماشینای کشورای مختلف بهم شبیه تر شدن الان دیگه ماشین آمریکایی داریم شبیه ماشین چینی یا کره‌ای شبیه اروپایی

          دنیا داره قاطی میشه تقصیر کمپانیا نیست ، خود کلمه اصالت هم معنیش عوض میشه

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        3. زیزیگولو

          ۱۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2119 ديدگاه)

          پارسا همون لوگوی بی ام و که تغیر کرد یکی از نمادای اصالت بی ام بود

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
        4. زیزیگولو

          ۱۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2119 ديدگاه)

          به یه سری رفتارا، اعتقادها، آدابو رسوم، سنتها و …….. که بین مردم یه جامعه یا کشور مشترک باشه بهش میگن فرهنگ که فقط مختص به اون جامعه یا کشور هستش و حالا یه سری تکنولوژیا مثل گوشی هوشمندو اینترنت یا خودرو که وارد زندگی کل مردم جهان شده فرق داره و نمیشه گفت بخاطر طراحی ماشین و استفاده همه مردم جهان از همچین تکنولوژیایی یعنی اینکه فرهنگ همه دنیا داره یکی میشه و بهتر اینه که گفته بشه مردم جهان باهم تعاملهای سیاسی و فرهنگی دارن مثل نمایشگاههایی که در خارج از کشور واسه معرفی فرهنگ ایرانی برپا میشه ولی اینکه فکر کنیم همه مردم جهان فرهنگشون یکی بشه اشتباهه

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
  3. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    اپل قشنگه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  4. کوروش

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (64 ديدگاه)

    سلام
    فونت حرروف کلمه اپل ، دقیقن مثل فونت گروه مادر PSA ؛ پژو شده است .

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  5. (Saeed(peugeot

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (389 ديدگاه)

    از روزی دسته دنده پژو تو کل محصولات پخش شد ….. بعیدم نیست شکل و شمایل حروف مثل شرکت مادر بشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا