معرفی اوپل اینسیگنیا اسپورت تورر 2017

چندین ماه پیش جنرال موتورز از سه گانه ی جدید اوپل اینسیگنیا گرند اسپورت، واکسهال و هولدن کومودور رونمایی کرد. برای افرادی که خواهان فضای بار بیش از 490 لیتر مدل سدان هستند، نسخه‌ی واگن این خودرو با 30 لیتر محفظه بار اضافی در کل فضای بار 520 لیتری دارد. جالب آنکه این میزان گنجایش دقیقاً با نسل قبلی اینسیگنیا برابر است. خبر خوب اینکه صندلی‌های عقب توانایی خم شدن 40:20:40 را داشته و با این کار فضای صندوق به 1638 لیتر افزایش می‌یابد که 108 لیتر بیشتر از نسل قبلی است.

2017-opel-insignia-sports-tourer
همان‌گونه که فکر می‌کنید اساساً همه‌ی بخش‌ها از مدل سدان گرفته شده‌اند بنابراین همان زیرساخت جدید مدل سدان باعث شده تا صرفه‌جویی 200 کیلوگرمی در وزن خودرو حاصل شود. با توجه به اینکه مدل جدید 73 میلی‌متر طویل‌تر بوده و فاصله‌ی بین محورها 92 میلی‌متر بیشتر است این کاهش وزن بیشتر جلب‌توجه می‌کند. فضای بار این توانایی را دارد که تا بیش از 2 متر کشیده شود.

2017-opel-insignia-sports-tourer-05
درست همانند اینسیگنیا گرند اسپورت، برادر کاربردی‌تر نیز در مدل‌های پایه‌تر طراحی دیفرانسیل جلو داشته درحالی‌که مدل‌های گران‌تر از سیستم چهارچرخ محرک با گشتاور برداری بهره می‌برند. با پرداخت بهای بیشتر خریداران قادر خواهند بود تا چراغ‌های جلوی LED ماتریکس را که به 16 دیود در هر دسته مجهز هستند سفارش دهند.

2017-vauxhall-insignia-sports-tourer-04

2017-vauxhall-insignia-sports-tourer-08
جنرال موتورز هنوز درباره‌ی قوای محرکه‌ی اوپل و واکسهال حرفی نزده، اما می‌دانیم که نسخه‌ی پرچم‌دار هولدن کومودور اسپورت واگن 2018 از پیشرانه‌ی 6 سیلندر با قدرت 308 اسب بخار و گشتاور 370 نیوتون متر استفاده می‌کند. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به دامپرهای تطبیق شونده و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک اشاره کرد ضمن اینکه درب پشتی برقی نیز با گرفتن پا زیر سپر باز می‌شود.

2017-opel-insignia-sports-tourer-11


اما مدل‌های سدان و واگن شکل گرفته بر مبنای اینسیگنیا ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو دیده خواهند شد و فروش آن‌ها نیز از اواخر سال جاری شروع خواهد شد؛ اما گفته شده مدل ساخت هولدن از اوایل سال آینده فروخته خواهد شد و بجای آنکه تولید محلی داشته باشد از آلمان وارد استرالیا خواهد شد.

2017-holden-commodore-sportswagon-07

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

7 دیدگاه

  1. Alpha
    سوابق: (10319 دیدگاه) ,

    جزو شیک ترین ماشین ها در این بازه ی قیمتی.
    عاشق اوپل هستم. ایشالله یه روز یک ماشین عالی ازش بخرم
    یک حس خوبی در آرم و محصولات این شرکت هست.

    پاسخ
  2. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (3241 دیدگاه) ,

    ماشین واقعا زیبایی هستش و طراحی گیرایی داره از نظر من

    پاسخ
  3. یوسف
    سوابق: (341 دیدگاه) ,

    طراحی شیک و دینامیکی داره، به نظرم جزو معدود خودروهایی هست که واگنش از سدانش زیباتر دراومده.

    پاسخ
  4. Mdesign
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    چرا تو ایران ماشین های استیشن و آلترک نمیاد ؟
    من به شخصه خیلی ازشون خوشم میاد …
    البته خودروی با قیمت مناسب که در دسترس باشه …

    پاسخ
  5. سیدامین فاخر
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    اقایون بنظرتون اگه کومودور جدید با محور متحرک عقب تو رده های پایه عرضه میشد بهتر نبود
    حیف کومودور که نسل جدیدش دیفرانسیل جلو باشه

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3419 دیدگاه) ,

      فکر کنم اولویت اصلی کاهش پیچیدگی و مصرف سوخت بوده. واسه همینه که خودروسازا رو آوردن به طراحی دیفرانسیل جلو. نمونه بارزش ب ام و هست.
      مخلصم

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x