اوپل

معرفی اوپل کورسا 2020، تازه‌نفس و امیدوار!

به منظور نشان دادن عمق تغییرات صنعت خودرو، اوپل که هم‌اکنون زیر چتر حمایتی پژو-سیتروئن قرار دارد تصمیم گرفت نسل جدید کورسا ۲۰۲۰ را در همان آغاز با نسخه‌ی الکتریکی معرفی کند. اما حالا ژرمن‌ها تصاویر و جزئیات مدل‌های درون‌سوز این سوپرمینی جدید را نیز به اشتراک گذاشته‌اند.


ظاهر این خودروها تقریباً مشابه نسخه‌ی الکتریکی کورسا بوده بنابراین ما تمرکز اصلی خود را روی قوای محرکه‌ی این خودرو خواهیم گذاشت. با اینکه کورسای ساب کامپکت با ارائه‌ی قوای محرکه‌ی الکتریکی آماده‌ی ورود به عصر مدرن خودروها شده اما هنوز هم می‌توان این خودرو را با پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی سنتی که قدرت ۷۵ اسب بخاری دارد خریداری نمود.


این پیشرانه‌ی بدون توربو در دل نسخه‌ی پایه‌ی کورسا قرار گرفته و تنها با گیربکس ۵ سرعته ی دستی کار می‌کند. اگر نیازمند قدرت بیشتری باشید یک پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری توربو نیز با دو خروجی ۱۰۰ و ۱۳۰ اسبی و گشتاور ۲۰۵ و ۲۳۰ نیوتون متری در دسترس خواهد بود. پیشرانه‌ی ضعیف‌تر با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته ی اتوماتیک سفارشی همراه می‌شود اما نسخه‌ی ۱۳۰ اسبی تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. شتاب این نسخه از کورسا برابر با ۸.۷ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۸ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.


جدای از معرفی نسخه‌ی الکتریکی و سه مدل بنزینی، کورسای جدید با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربودیزلی هم عرضه می‌شود که خروجی ۱۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری دارد.


نسخه‌ی مرسوم این خودرو نیز همانند مدل الکتریکی با چراغ‌های جلوی ماتریکس LED عرضه خواهد شد. چراغ‌های تطبیقی یاد شده که به‌صورت سفارشی در دسترس هستند از ۸ دسته LED تشکیل شده‌اند که با دوربین باکیفیت جلو هماهنگ بوده تا بی‌وقفه نوربالا را تنظیم کرده و بهترین دید را ارائه کند.

این سوپرمینی در سبک‌ترین حالت خود تنها ۹۸۰ کیلوگرم وزن دارد. طویل این خودرو ۴.۰۶ متر است که تقریباً مشابه نسل پیشین بوده اما خط سقف ۴۸ میلی‌متر پایین‌تر آمده اما این امر تأثیری روی فضای سر راننده یا سرنشینان نداشته است. دلیل این کار پایین آمدن ۲۸ میلی‌متری نشیمنگاه سرنشینان و نزدیک‌تر شدن آن‌ها به کف جاده می‌باشد.


اوپل محصول جدید خود را در تریم های ادیشن، الگانس و GS Line عرضه خواهد کرد و انتظار می‌رود نسخه‌های داغ‌تر GSi و OPC در آینده عرضه شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (522 ديدگاه)

    داداچ پژو 208 جدیده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمید

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    این اپل یک جوری هست نه خوبه نه بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. car lover

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    جرمی این ریزه میزه هارو خیلی خوب صدا میزنه
    یجوری با تمسخر میگه واکسهال ک قشنگ هیشکی سمتش نمیره:))))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا