اوپل

معرفی رسمی اوپل موکا 2021 با تغییراتی بزرگ…

همه‌چیز درباره اوپل موکا X قدیمی را فراموش کنید زیرا این خودرو به یک کراس اوور کاملاً متفاوت تبدیل شده است. جدای از حذف پسوند X از نام، نسل جدید این خودرو کاهش وزن قابل‌توجه ۱۲۰ کیلوگرمی را نیز تجربه کرده است. این رژیم کاهش وزنی با استفاده از پلتفرم CMP گروه پژو-سیتروئن که در محصولات متنوعی از جمله پژو ۲۰۰۸ بکار رفته به دست آمده است.

این تغییرات جدید به ابعاد نیز سرایت کرده‌اند به گونه‌ای که نسل جدید موکا ۱۲.۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر از مدل پیشین بوده اما فاصله بین محوری آن ۲ میلی‌متر افزایش یافته است. این امر با کاهش سایر اورهنگ های جلو و عقب میسر شده و البته پهنای خودرو نیز ۱۰ میلی‌متر بیشتر شده است. با طول ۴.۱۵ متری، موکا هم‌اکنون در شهرهای شلوغ کاربری بهتری خواهد داشت.

اگرچه ابعاد موکا ۲۰۲۱ کوچک‌تر شده اما فضای بار آن همان ۳۵۰ لیتر نسل پیشین است. در نسخه الکتریکی هم استحکام پیچشی خودرو ۳۰ درصد بهبود یافته که دلیل آن نصب مجموعه باتری در ارتفاعی پایین است. خب صحبت از مدل الکتریکی شد و باید گفت موکا الکتریکی از پیشرانه‌ای با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. این خودرو سقف سرعت محدود شده ۱۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

باتری ۵۰ کیلووات ساعتی موکا الکتریکی از پژو ۲۰۰۸ الکتریکی گرفته شده و برد ۳۲۲ کیلومتری ارائه می‌کند. البته این برد در حالت نرمال به دست می‌آید و اگر حالت اکو را فعال کنید برد بیشتری خواهید داشت. با استفاده از شارژر سریع نیز می‌توان ۸۰ درصد باتری را در ۳۰ دقیقه شارژ کرد.

جدای از سود بردن از پلتفرمی فرانسوی، اوپل موکا ۲۰۲۱ دارای ظاهر و کابینی کاملاً جدید است. این کراس اوور کلاس B از رینگ‌های ۱۸ اینچی استفاده کرده و بسیار تیزتر و پیشرفته‌تر به نظر می‌رسد. زیبان طراحی جدید اوپل در این خودرو به کار رفته و چراغ‌های جلو و عقب به‌صورت استاندارد از نوع LED هستند. البته با پرداخت مبلغی بیشتر می‌توان از چراغ‌های ماتریکس LED برخوردار شد که برای اولین بار در این کلاس عرضه می‌شوند.

اوپل موکا جدید با تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب ۱۸۰ درجه و کروز کنترل پیشرفته عرضه خواهد شد. مدل‌های فول تر به پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲ اینچی و صفحه مرکزی ۱۰ اینچی مجهز خواهند بود.

اوپل از اواخر تابستان سال جاری فروش موکا ۲۰۲۱ را شروع خواهد کرد. این برند آلمانی اولویت خود را مدل الکتریکی اعلام کرده اما نسخه‌های بنزینی و دیزلی موکا نیز در دسترس خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    عجب کابینی ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی خوب و شیک از طراحیش خوشم اومد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. - A M I R -

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (728 ديدگاه)

    اصلا با نسل قبل قابل مقایسه نیست، اپل از اینسیگنیا به بعد واقعا طراحیای جذابی داشته تو این مورد هم به نظرم از 2008 طراحی منطقی تر و ماندگارتری داره متنها عقبش خیلی منو یاد کپچر میندازه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. (suan chwan)امینMAF

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    الکتریکیش خیلی خوشگلتر شده
    من بودم برقیشو میگرفتم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    ققنوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهرداد كمال

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1817 ديدگاه)

    موفقیت این مدل دور از ذهن نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ♤ANGUS_812♤

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    گروه پی اس ای(PSA) خیلی خوب داره پیشرفت میکنه
    موکا،C4,208,ds۹
    ولی پژو و سیتروئن خیلی خوب به داد اوپل و واکسهال رسیدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. بیژن

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    من سوار ۲ نسل قبلیش که توسط توان خودرو وارد ایران شد، شدم.بسیار خودروی با کیفیت و چابکی هست. گیربکس قدرتمند ساخت جنرال موتور علی رغم بالا بودن وزنش باعث شتاب گیری بی حد این خودرو شده، البته این خودرو زمانی که جنرال موتور مالکش بوده ساخته شده و روی اکثر قطعاتش GM حک شده.با اینکه قد خودرو بلند بود اما پایداری مناسبی داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. meysam

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    عجب طرحی
    واقعا بیرون و داخل خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. (Saeed(peugeot

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    ای جان …..عجب طراحی خاص و معرکه ای …..چه کابینی …چقد هوشمندانه طراحی شده ….اولین طراحی مستقل و خاص بعد از پیوستن به پژو سیتروئن ……دوستانی که از پیوستن اپل به پژو ناراحت بودند ببینن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mohsen. G

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (180 ديدگاه)

    فوقالعاده زیبا شده… سقف و کاپوت مشکی خیلی بهش میاد… کابین ام که محشره… 2008 در مقایسه با این ماشین قدیمیه… اگه حول و حوش قیمت 2008 باشه عالیه… طراحی آلمانی رو پلتفرم فرانسوی!!!!! حالا میشه فهمید psa چه خوابی واسه اپل دیده… اگه پژو سیتروئن رو برندی با خودروهای اقتصادی و دی اس رو برند لوکس در نظر بگیریم، اپل جایگاه وسط این دو رو پر میکنه… البته شاید… باید منتظر اپل وکترا یا امگا یا کورسای جدید باشیم و ضمنا کراس اورهایی همکلاس با 3008 و 5008 با برند اپل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Hadi

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    وقتی میگیم کراس اوور کامپکت دقیقا از همچین چیزی صحبت میکنیم…
    خیلی عالی شده ?…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فری

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    شبیه اسباب بازی های چینی شده رینگش ضایع است

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. فری

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (68 ديدگاه)

      البته داخل ماشین عالیه منظورم فقط بیرونشه

      موافقم 0
      مخالفم 2
  14. ارشیاsvj

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    به نظرم میتونست خیلی زیبا تر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  15. کورش کبیر

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به این میگن کابین نه کابین لامبورگینی بالایی

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا