اوپل

معرفی ون جدید اوپل زافیرا لایف

اوپل به همراه برادر بریتانیایی‌اش واکسهال، رسماً ون جدید خود بنام زافیرا لایف را رونمایی کرده است. البته این ون در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ ون‌های مشترک گروه پژو-سیتروئن و تویوتا است که با توجه به اینکه چند وقتی است اوپل و واکسهال به تملک پژو-سیتروئن درآمده‌اند، حالا این ون با این دو برند هم ارائه شده است. بدین ترتیب هم‌اکنون این ون با چهار نام مختلف شامل پژو اکسپرت، سیتروئن جامپی، تویوتا پروایس و اوپل/واکسهال زافیرا لایف به بازار عرضه می‌شود.

زافیرا لایف در ظاهر شباهت زیادی به دیگر برادرانش دارد و تنها تفاوت‌هایی جزئی در جلوپنجره و سپر جلو، آن‌را از جامپی، اکسپرت و پروایس متمایز کرده است. در بخش عقبی اما حتی همین تفاوت‌های جزئی هم وجود ندارند و زافیرا لایف در این نما کاملاً با ون‌های مذکور یکسان است. این ون جدید در دو اندازهٔ مختلف ارائه می‌شود که نمونهٔ کوچک ۴.۹۵ متر و مدل بزرگ‌تر ۵.۳۰ متر طول دارد؛ اما با وجود این طول متفاوت، فاصلهٔ محوری هردو نسخه یکسان و برابر با ۳.۲۸ متر است.

اوپل فعلاً تنها یک تصویر از نمای داخلی زافیرا لایف منتشر کرده که در آن غربیلک فرمان سه پره، انتخاب‌گر دوار دنده، تریم فلزی و نمایشگر هفت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. این ون با ترکیب مختلفی از صندلی‌ها عرضه می‌شود که با توجه به این ترکیب‌ها می‌تواند بین چهار تا نُه سرنشین را حمل کند. به گفتهٔ اوپل، صندلی‌های زافیرا لایف به‌راحتی قابل برداشتن هستند و با برداشتن تمامی آن‌ها، فضای باری برابر با ۳۳۹۷ لیتر فراهم می‌گردد.

خریدارانی که خواهان تجهیزات بیشتری هستند می‌توانند تیپ Lounge را انتخاب کنند که صرفاً در نسخهٔ بزرگ‌تر ارائه می‌گردد. این تیپ به صندلی‌های چرمی جلو با گرم‌کن و ماساژور به همراه دو صندلی چرمی عقب که می‌توانند روبروی هم قرار گیرند مجهز است. این نسخهٔ لوکس همچنین از میز قابل جابجایی و خروجی برق ۲۳۰ ولت هم برخوردار است.

این ون چندملیتی روی پلت‌فرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده که در محصولات مختلفی از این گروه خودروسازی مثل دی‌اس ۷ کراس‌بک و اوپل گرندلند هم بکار رفته است. اوپل فعلاً مشخصات فنی و عملکرد زافیرا لایف را اعلام نکرده است اما برنامه‌هایی برای ارائهٔ یک نسخهٔ تمام الکتریکی از آن در اوایل سال ۲۰۲۱ را تأیید نموده است.

زافیرا لایف به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده هم مجهز شده است که ازجملهٔ برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم ترمز اتوماتیک، کروز کنترل هوشمند، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، نوربالای خودکار، سنسورهای پارک و دوربین دید عقب اشاره کرد. اوپل زافیرا لایف در تاریخ ۱۸ ژانویه رسماً در نمایشگاه بروکسل به نمایش عمومی درخواهد آمد. این ون جدید در بریتانیا تولید خواهد شد و به گفتهٔ اوپل ۱۲۵۰ شغل در کارخانهٔ این شرکت ایجاد خواهد کرد.

 

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Car Lover

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    جالبه بدونید اکسپلورر جدیدم معرفی شده
    و ون هم عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا