اوپل

اپل « راک » ۲۰۱۲

اختصاصی از نمایشگاه فرانکفورت: اپل/واکسهال از آخرین خودروی الکتریکی خود که چندی پیش تیزرهای آن نیز منتشر شده بود، رونمایی کرد؛ « راک » نام این خودروست. شاسی راک تمام فولادی است و بدنه آن نیز قابلیت بازیافت مصنوعی را دارد.

Opel RAK e concept at 2011 Frankfurt Auto Show

باطری‌هایی با توان مصرفی ۵ کیلووات ساعت، قدرتی معادل ۴۹ اسب‌بخار را در اختیار موتور الکرتیکی این خودرو قرار خواهند داد؛ این قدرت برای خودرویی که تنها ۳۸۰ کیلوگرم وزن دارد کاملا مناسب است.

حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۲۰ کیلومتربرساعت عنوان شده است. البته مسئولان اپل می‌گویند اگر این خودرو به تولید رسید، به احتمال فراوان حداکثر سرعت آن را در ۴۵ کیلومتربرساعت محدود خواهند کرد تا همه مردم از جمله جوانان کمتر از ۱۸ سال نیز قادر به آهسته راندن این خودرو باشند!

« راک » همچنین می‌تواند مسافت ۱۰۰ کیلومتری را تنها با هزینه‌ای معادل یک یورو ( یا ۱.۳۹ دلار) طی کند.

Opel RAK e concept at 2011 Frankfurt Auto Show
Opel RAK e concept at 2011 Frankfurt Auto Show

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. SUNMARTIN

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بااینکه ظاهرش نا متعارف هست ام بسیار اقتصادی و برای رفت آمد های شهری مناسب متاسفانه در دنیا بروی مردم ایارن بسته شده و ما در یک ایزولاسیون شدید در حال گزران عمر هستیم ،آنقدر ها هم مایه دار نیستیم که با تکنولوژی روز جولو بریم و استفاده از تکنولوژی جدید فقط مخصوص آقایان و آقازاده ها و وابستگان هست متاسفانه خیلی ار جوان ها و خانواده ها علیرقم برازندگی و شخصیت اجتمکاعی از دست یابی به خودروی نا ایمن و 27 ساله بنام “پراید” هم عاجز هستند (بخاطر جو حاکم) پس این خبر هم نه بدردشون میخوره نه علاقه مند هستند..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. اشكان

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    از اینها به ایران بیاورید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mojtaba

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    با این که طراحان این خودرو به فکر ترافیک بودند اما ظاهرش آشغاله شبیه کالسکه بچه هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا