ایران خودروپژو

انواع پژو ۲۰۶ صندوقدار

پژو ۲۰۶ صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از ۲۰۶های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل ۲۰۶ هاچ بک ۳ در و ۵ در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

206 sd

پژو ۲۰۶ صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۵ در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر ۲۹ تیپ متنوع از ۲۰۶ هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که ۱۵ تیپ آن به بازار داخل و ۱۴ تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا  سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا۱۶۰۰سی سی است در حالی که V20، ا۱۵۰۰سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور ۱۶ سوپاپه است؛ اما V20 ،ا۸ سوپاپ دارد. حداکثر سرعت ۴ تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا ۱۸۹ و با V20 تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو ۲۰۶ SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا ۶.۶ لیتر، V9 ، ا۷.۳ لیتر و V20 نیز ۶.۴ لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت ۱۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان،V8،ا۱۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، V9 با قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰ و همچنین V20 با قیمت ۱۳میلیون و۹۰۰هزار تومان در بازار عرضه می شود.

206 صندوقدار

206 صندوقدار

مشخصات V1 V8 V9 V20
ابعاد طول ۴۱۸۸ mm
عرض mm1655
ارتفاع ۱۴۵۶ mm
فاصله بین دو محور ۲۴۴۳ mm
بدنه نوع رنگ متالیک
کلاس خودرو C
مشخصات V1 V8 V9 V20
تزئینات قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده دارد
نوع جلو داشبورد تولید بروش تزریق پلاتیک – جنس: PP
پشت سری صندلی عقب ندارد دارد ندارد
نوع سپر جلو پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
نوع سپر عقب پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
رینگ اسپرت
یخچال
موبایل هندزفری
کروز کنترل
تجهیزات کولر دارد
لامپ سقفی جلو دارد
شیشه برقی جلو دارد
شیشه برقی عقب دارد
آینه های جانبی برقی دارد
دماسنج روی داشبورد دارد
مبدل کاتالیتیک اگزوز دارد
نوع برف پاک کن دو تیغه ای – سه سرعته
شیشه گرم کن عقب دارد
آنتن برقی
سیستم تهویه دارد
سنسور اکسیژن دارد
سیستم تهویه قابل تنظیم دارد دارد
سیستم تهویه اتوماتیک دارد
چراغ روشنایی (داخل داشبورد)
سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش کاست
رادیو پخش سی دی دارد
نشان دهنده ها مسافت سنج دیجیتال دارد

مشخصات فنی:

مشخصات فنی V1 V8 V9 V20
موتور نوع موتور N6A- TU5 K6D-TU3
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی ۱۳۶۰ سی سی
تعداد سیلندر ۴
نسبت تراکم ۱۰.۵ ۹.۶
حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه
سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیکی با پاشش چنذ نقطه ای
نوع سوخت بنزین
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
سیستم احتراق جرقه زنی الکترونیکی
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴ یورو ۳
عملکرد حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت ۱۷۰کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۱.۴ ثانیه ۱۲.۶ ثانیه ۱۴.۱  ثانیه
مصرف سوخت مصرف سوخت در بزرگراه ۵.۴ لیتر در صد کیلومتر ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر ۵ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت در شهر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۱۰.۱ لیتر در صد کیلومتر ۸.۹ لیتر در صد کیلومتر
میانگین مصرف سوخت ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر
انتقال قدرت گیربکس (جعبه دنده ) ۵ دنده دستی ۴ دنده اتوماتیک ۵ دنده دستی
نوع کلاچ تک صفحه ای خشک تک صفحه ای خشک هیدرولیکی و الکترونیکی تک صفحه ای خشک
چرخ های محرک دیفرانسیل جلو
حجم و ظرفیت ظرفیت باک بنزین ۵۰ لیتر
ظرفیت صندوق عقب ۴۰۰ لیتر
روغن موتور (با فیلتر ) ۳.۲ لیتر
حجم روغن موتور بدون احتساب فیلتر ۳ لیتر
حجم روغن گیربکس و دیفرانسیل ۲ لیتر
ظرفیت سیستم خنک کننده ۶ لیتر
حجم روغن هیدرولیک فرمان ۱ لیتر
فرمان نوع فرمان پینیون و دنده شانه ای هیدرولیک
میزان گردش قفل به قفل فرمان ۳.۸ دور
ترمزها نوع ترمز هیدرولیکی بوستر دار دو مداره
نوع ترمزهای جلو دیسکی تهویه شونده دیسکی
نوع ترمزهای عقب دیسکی کاسه ای
ترمز ضد قفل برای تمام چرخ ها با توزیع کننده الکترونیکی نیرو
تجهیزات برقی و الکترونیکی نوع وتوان باتری ۶خانه ای (اسید سرب) – ۵۰آمپر ساعت
نوع دینام ۸۰آمپر – کلاس ۸ کلاس ۷
استارت ۱.۱ کیلووات – کلاس ۳ کلاس ۲
واحد کنترل الکترونیکی موتور بوش
اوزان وزن ۱۰۸۶ کیلوگرم ۱۱۰۴ کیلوگرم ۱۱۳۸ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
حداکثر وزن قابل یدک کشی ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثروزن مجاز با سرنشین ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور عقب ۷۸۰ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور جلو ۸۵۵ کیلوگرم

ایمنی:

مشخصات V1 V8 V9 V20
قفل مرکزی با کنترل از راه دور دارد
جعبه کمک های اولیه
سیستم هشدار دهنده
نوع کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه ای با پیش کشنده
نوع کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه ای
نوع گیرنده و فرستنده قفل مرکزی رادیویی
کیسه هوای ایمنی جلو دارد
سیستم اعلام خطر دنده عقب
سیستم ایمنی دزدگیر
سیستم قطع خودکار سوخت در مواقع اضطراری دارد
سیستم کنترل انتشار بخار بنزین دارد
سنسور نور و باران
تور نگهدارنده اشیاء (داخل صندوق عقب) دارد
چراغ مه شکن جلو و عقب دارد

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – سایت ایران خودرو

مطالب مشابه

‫۵۲۹ دیدگاه

  1. رامین

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    من ۲۰۶اس دی ندارم .اماچند بار پشت فرمونش (اس دی v8)که نشستم وباسرعتهاو جادههای مختلف که رانندگی کردم انصافا”از نظر سواری و شتاب -فرمانپذیری-تسلط راننده به خودرو و جاده-نرم بودن و…از ماشین خودم۴۰۵خیلی بهتر بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدي

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      رامین جان ب نظرت ۲۰۶sdv8 بخرم یا پارس lx؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ایمان

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        قطعا توصیه میکنم ۲۰۶ SD

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. رامین

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
        سوابق: (36 ديدگاه)

        مهدی جان بنظرم ۲۰۶ اس دیv8یاv9 بهتره .تصور نمیکنم سواری ۴۰۵با پارس تفاوت زیادی داشته باشه.موتورش هم که مشترکه .درعوض میشه گفت ماشین به روزتری داری.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. slr722

        ۵ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (1351 ديدگاه)

        ۲۰۶

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. مهدي

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ببخشید ۲۰۶ اس دی v8 بهتره یا پارس LX

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. حسین

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام مهدی جان به نظر من اگر میخوای راحت باشی و تا یکی دو سال تعمیرگاه نری و مصرفت هم خوب باشه برو v8 بگیر پارس هم خوبه ولی استهلاک بالایی داره در ۶ ماهه اول باید بری تعمیرگاه به یک سال هم نرسیده از همه جاش صدا بیرون میاد البته پارس سواری نرمی داره ولی مزیت های v8 بیشتر.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. سيروس

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مهدی جان ممنون از راهنماییت. v8 ثبت نام کردم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. منصور

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مطلب عالی هست فقط لطفا قیمت ۲۰۶ اس دی ها رو به روز کنید. این قیمت ها خیلی قدیمی هست. ممنون می شم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. علي رضا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بچه ها سلام مصطفی جان دمت گرم از راهنماییات خیلی جامع بود رفتم یک اس دی ۸۸گرفتم خیلی خیلی راضیم مرسی بازم دمت گرم بابا اس دی کجا ال ۹۰کجا حیف ما ایرانیا که مجبوریم این ماشین رنو بی کیفیت رو سوار شیم و به بالاترین درجات هم برسونیمش حیف از اس دی که گرفتم خیلی راضیم و از تیپشم که حرف نداره شانس آواردم ال ۹۰نخریدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ahham

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کا ری به ماشینهای ایران ندارم محض اطلاع میگم،دقیقا وقتی پژو از ساخت دوچرخه شروع به کار کرد رنو خودرو درست میکرد(همین الان هم تولید می که) و الان رنو علاوه بر تولید انواع سواری و خودروهای فرمول یک، همکاری با نیسان بهترین خودروساز ژاپنی و…
      دارای بهترین کامیونهها و قطعات سنگین با تکنولوژی بالاست که این تخصص رو فقط در غولهای صنعت مثل آلمان و امریکادیده میشه
      این فکرای بچه گانه رو بریزید دور،دنبال تکنولوژی باشید
      ولی اگه ال ۹۰ می خریدی حداقل خودروی استاندارتر،قوی تر، شتاب بالاتر،نرم تر وکم مصرف تر وپیشرفته تر(ترمز و…) گیرت میومد وبا آپشنهای بیشتر،(کامپیوتر سفری و…) با لذت سواری و فضای خوب داخل و..
      ولی اگه ۲۰۶ تیپ ۵ یا ۶ میخریدی خیلی به نفعت بود تا ماشین دستکاری شده ایران خودر که اسم سدان روش هست ولی در واقع هاچ بکه، مواظب دست اندازها هم باش چون سیستم تعلیق عقبش اگه از پشت نگاه کنی و بیرون زده برات حادثه بد خدای نکرده درست نکنه

      خودم هم ال ۹۰ ندارم ماشین قبلیم ال ۹۰ بود و با تجربه ۱۰ ساله تو صنعت خودرو اینها رو گفتم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. رضا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یعنی ۲۰۶SD بهترازL90 هست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. علي رضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    باسلام آره رضا جان ۲۰۶اس دی خیلی بهتره از ال ۹۰من که تستش کردم از همه نظر عالیه خصوصا تیپش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. علي رضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان عزیزم سلام ۲۰۶اس دی تیپ ۵با تیپ۲v1چه فرقی با هم دارن لطفا کامل توضیح بدید اگه اطلاعاتتون کامله مرسی مرسی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهين

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام علیرضاجان
      ۲۰۶اس-دی معمولا با V1.V2.V8.V9 میشناسن
      تیپ ۵ نمیدونم منظورت کدومه ولی میگم برات:
      V2:نوع موتور TU5G
      حجم موتور (cc) 1587
      حداکثر توان موتور (hp) 110@5800 rpm
      حداکثر گشتاور (Nm) 142@4000 rpm
      نسبت تراکم ۱۱
      تعداد سوپاپ ۱۶
      نوع سوخت گاز سی ان جی + بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵
      تجهیزات V2:بلندگوی درهای جلو،پخش CD با کنترل پشت فرمان
      چراغها چراغ مه شکن جلو و قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو
      آیینه‌ها آیینه های جانبی دستی
      تجهیزات ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو،قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی،سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)،کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
      تجهیزات رفاهی سیستم تهویه با تنظیم دستی،صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع،پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع،شیشه بالابر برقی درهای جلو،صندلی عقب با قابلیت تاشوندگی
      سایر تجهیزات چراغ همراهی تا درب منزل در محیط های تاریک،سیستم تنظیم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو،موتور پایه گازسوز (TU5G)،مخزن گاز طبیعی (CNG)
      واما v8:نوع موتور TU5
      حجم موتور (cc) 1587
      حداکثر توان موتور (hp) 110@5800 rpm
      حداکثر گشتاور (Nm) 142@4000 rpm
      نسبت تراکم ۱۰.۵
      تعداد سوپاپ ۱۶
      نوع سوخت بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵
      سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای
      استاندارد حد آلایندگی Euro III
      حداکثر سرعت (km/h) 193
      شتاب صفرتا ۱۰۰کیلومتر/ ثانیه ۱۱.۴
      جهیزات V8:کیسه هوای راننده و سرنشین جلو،قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی،سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)،کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
      تجهیزات رفاهی سیستم تهویه اتوماتیک (HVAC)،صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع،پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه،شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب،صندلی عقب ۲ تکه با قابلیت تاشوندگی،پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع
      v9 هم مثه v8 فقط گیربکس اتوماتیک
      v1 دیگه تولید نمیشه ولی میدونم موتورش TU3 همین

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. محمد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دوستان من لازم دیدم مواردی رو خدمتتون بگم من الان که اگه تصمیم به خرید ۲۰۶ دارید حتما مد نظر بگیرید .
    من الان ۲ ساله یک ۲۰۶ SD-V8 یا همون تیپ ۵ رو خریدم اول از مزایای اون میگم :
    ۱ -شتاب قابل قبول
    ۲ -کولر و سیستم گرمایش مناسب به خصوص دیجیتال بودن و اتوماتیک بودن تهویه هوا واقعا خوبه .
    و اما مشکلات :
    ۱- اگر تونستید یک ۲۰۶ تیپ ۵ از مدل ۸۹ به بعد پیدا کنید که متوسط مصرفش زیر ۱۰ باشه تازه اگر کولر ازش نگیرند , بنزین سوپر بزنند , سنسور دوم اکسیژن نصب بکنند ,کم گاز رانندگی کنند باز هم بالای ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میسوزونه که من هرچی گشتم هیچی پیدا نکردم که چرا از ۸۹ به بعد یکدفعه اوضاع مصرف تیپ ۵ دگرگون شده و به جای ۶.۷ در شهر شده ۱۰.۵ ؟؟؟؟
    ۲- جای راننده بخصوص محل قرار گرفتن پای راست اصلا راحت نیست و بعد از ۲ ساعت رانندگی خستگی به همراه داره
    ۳- عقب ۲۰۶ اگر افرادی بالای ۱۷۰ سانت قد بشینند اصلا راحت نیستند بخصوص اگه سه تفر باشند که دیگر هیچ

    موفق باشید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهين

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      میشه بگین سنسور اکسیژن چیه وبه چه درد میخوره؟؟/ممنون

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. علی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام دوستان
    V8 قطعات فرانسوی داره؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. شاهين

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    میشه بگین سنسور اکسیژن(کاتالیست اکسیژن) که رو ۲۰۶ نصبه چیه وبه چه درد میخوره؟؟؟/
    مر۳۰ .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. سيدرضاحسيني تژاد

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام. یک آردی مدل۸۱دارم که مصرفش بدنیست، صدکیلومتر تقریبا ۱۸لیتر مصرف داره، آره(هجده لیتر). یکی از بنگاه دارای آشنا گفت: یک اس دی v2دوگانه سوز بهت میدم حالشو ببری،منم اصلا واردنیستم و بعد ۲ ماه می دیدم بوی روغن میاد ورفتم تعمیرگاه ،به من گفتند این که فقط بنزین سوزه و دوگانه نیست! خلاصه فهمیدم این دوگانه سوز ما یعنی هم بنزین و هم روغن می سوزونه.رفتم پیش همونکه ازش خریدم فورا صورتمو بوسید و گفت: نوکرتم حالا که چیزی نشده ، بیا یک زانتیا ۸۸ بهت بدم به ۸میلیون! گفتم: چند؟ گفت: ۸میلیون دیگه، گفتم واسه چی اینقد ارزون؟ گفت هیچ چیزش نیست، فقط کفش آفتاب خورده. حالا می خوام بدونم این( کف ماشین آفتاب خورده) یعنی چی؟ ممنونم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امین

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      لابد چپ کرده دیگه!!!
      😀

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. حسین

      ۲ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (32 ديدگاه)

      چپیه..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. yashar

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    سیدرضاحسینی تژاد یعنی اینکه یه خواب دیگه برات دیده! ماشین قبلا مللق زده! کل دل روده داخلشم مللق زده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. شاهين

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    میشه بگین سنسور اکسیژن و کاتالیست اگزوز یعنی چی؟ ممنون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. فرزین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.یه سوال ازتون داشتم اگه میشه راهنماییم کنین.
    به نظره شما ۲۰۶ V8 بهتره یا پارس سال ؟؟؟؟؟؟
    اگه ممکنه کمکم کنین ممنونتون میشم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. galardo

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (185 ديدگاه)

      سلام آقا فرزین به نظر م۲۰۶ بهتره. چون هم هندلینگ بالایى داره .ماشین کم مصرفى هستش البته بعد از أببندى. امکانات بیشترى نسبت به پارس داره.نرمى بیشترى داره. صداى موتور کم تر به داخل میاد. ترمزهاى abs.ebd.ebaباچهار سنسور داره. ۱۱۰اسب بخار قدرت داره در حالیکه پارس ۹۷اسب بخار قدرت داره. ۲۰۶دوتا کیسه هوا داره که پارس از اون محرومه
      آقا فرزین بازم اگه بخواى برات میگم.
      در ضمن این آقا جواد که میگه موتورهاش یکین با عرض پوزش باید بگم که یکى نیست موتور۲۰۶. (tu5)هستش ولى موتور پارس xu7هستش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. جواد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام فرزین جان
    من خودم ۲۰۶SD دارم دیروز یکی از آشنایان پرشیا سال خرید بود از نظر موتوری همون موتور ۲۰۶ فقط کانال و فیلتر هواش تغییر کرده فکر کنم بهتر شده از نظر مصرف هم پارس سال و هم ۲۰۶ به قول اون دوستمون تقریبا ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتره فقط پژو پارس یه کمی امکاناتش بیشتر سنسور عقب آینه برقی تا شونده و ضبط و دیگه اینکه رخ اون بهتر از ۲۰۶ مخصوصا از عقب و فضای سرنشین عقب (برای خانواده پرجمعیت)ولی ۲۰۶ استاندارد تر و شتاب اون بهتر راستی تا یادم نرفته کی گفته که مهندسان ایرانی طراحی کرده اند ۲۰۶ یک مهندس آلمانی طراحی نموده یه سری به سایت پژو فرانسه بزنید فقط پژو از ما ایرانیها تشکر کرده که اونو میخریم چون گذینه دیگه ای نداریم. با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. نیما

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببخشید دوستان یه ۲۰۶ صندوقدار مدل ۸۸ چند می ارزه تمییز بدون رنگ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ahmad

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اگه v8 بدون رنگ ١٣می ارزه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. Ahmad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عیب های ماشین ٢٠۶ که کارخانه بهش اهمیت نمی ده ودوست داره همیشه خراب بشه اول از همه باطری خراب می کنه بالابر شیشه سمت شاگرد پمپ بنزین یا میسوزه یا درجه بنزین درست نشون نمیده دسته موتور باعث لرزش موتور میشه از همه بدتر ما که جنوب هستیم کولر میکیریم ماشین جون را رفتن نداره مال دریچه گازه که شرکت اهمیتی بهش نمیده باید تا گارانتی داره از جون شرکت بکشی وگرنه باید بری ازاد بخری

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. sunmartin

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    امروز یه ۲۰۶ و یه ریو دیدم هر دوشون رو با ماشین های خودم و یکی از فامیل ها که کنا رهم پارک شده بود مقایسه کردم داشبورد ۲۰۶ های ۸۶ به بعد پلاستیک بازیافتی شده که رنگش و جنسش به اندازه ای بد بود که ۲۰۶ کارکرده فامیلمون که ۸۴ هست در مقابلش مثل یه جنس با ارزش بود با متریال بالا .همینطور “ریو” خودم با ریو یکی از آشنا ها که مقایسه کردیم با اینکه اتومبیل من ۸۵ هست از ریوی طرف که ۹۱ بود سر حال تر بنظر میرسید دلیلش آینه های بی کیفیت جانبی و اصلی ,دستگیره های کدر و بدرنگ ,سپر تقلبی با ماتریال ضعیف و درجه ۳ ,همچنین استفاده از شیشه ای بی کیفیت و داشبورد با کیفیت مواد خیلی پایین واقعا خورد تو ذوقم کاش شما هم از تولیدات قدیمی مثل سال های ۸۴ یا ۸۵ ,با تولیدات ۹۰ ,۹۱ یه مقایسه بکنید واقعا مایوس کنندس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. شاهین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    اینجا ایران است
    کیفیت پایین و قیمت بالا
    عجب مملکتی داریم …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. آرش

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سنسور اکسیژن خودرو

    سیستم های کنترل موتور کامپیوتری شده کنونی ، مبتنی بر اطلاعات چندین سنسور به منظور تنظیم عملکرد موتور ، آلاینده ها و سایر عملکردهای مهم هستند. در صورتی که این سنسورها اطلاعات دقیقی را ارائه ندهند ، باعث بروز مشکلاتی در عملکرد موتور از قبیل : افزایش مصرف سوخت و تولید آلاینده ها خواهند شد.

    یکی از سنسورهای مهم در این سیستم ، سنسور اکسیژن است و از آنجایی که فرمول شیمیایی اکسیژن O2می باشد ، اغلب آن را سنسور O2می گویند. (لازم به ذکر است که اتم های اکسیژن همواره به صورت جفت ( دوتایی ) حرکت می کنند. )

    اولین سنسور اکسیژن در سال ۱۹۷۶ بر روی VOLVO 240 به کار رفت. پس از آن هنگامی که قوانین مربوط به آلاینده ها در ایالت کالیفرنیا کاهش این مواد مضر را لازم دانست ؛ خودروهای موجود در کالیفرنیا در سال ۱۹۸۰ از این سنسور استفاده کردند. کمی بعد قوانین فدرال در مورد آلاینده ها ، نصب سنسور اکسیژن بر روی تمامی خودروها و کامیون های سبک ساخته شده در سال ۱۹۸۱ اجباری کرد و حالا با وجود آیین نامه OBD II، ( خودروهای ساخته شده از سال ۱۹۹۶ تا کنون ) برخی از خودروها به چند سنسور اکسیژن مجهزاند که در تعدادی از آنها چهار سنسور اکسیژن به کار رفته است.

    سنسور اکسیژن بر روی مانیفولد دود نصب شده تا نشان دهد که میزان اکسیژن محترق نشده در اگزوز یا به عبارتی آلاینده های اگزوز ، چقدر است. بررسی میزان اکسیژن در اگزوز یکی از راه های اندازه گیری مخلوط سوخت و هوا است. اگر مخلوط محترق شده سوخت غنی (اکسیژن کمتر ) یا رقیق ( اکسیزن بیشتر ) باشد ، سنسور اکسیژن این تغییرات را به واحد کنترل الکترونیکی ECU ) ) گزارش می دهد.

    عوامل بسیاری در غنی یا رقیق شدن مخلوط سوخت تاثیر گزاراند. از جمله : درجه حرارت هوا ، درجه حرارت مایع خنک کننده موتور ، فشار بارومتریک ، موقعیت دریچه گاز ، جریان هوا و بار موتور که برای اندازه گیری تمامی این عوامل ، سنسورهای دیگری وجود دارند. اما اندازه گیری اصلی تغییراتی که در مخلوط سوخت بوجود می آید توسط سنسور اکسیژن انجام می شود. بنابراین بروز هر نوع مشکلی در سنسور اکسیژن می تواند کل سیستم را ز شرایط طبیعی خارج کند.

    حلقه ها :

    ECUبا استفاده از ولتاژ سنسور اکسیژن که از طریق سیستم کنترل حلقه بسته ُ سوخت فرستاده شده ، مخلوط سوخت را تنظیم می کند. ECUبا توجه به اطلاعاتی که از سنسور اکسیژن دریافت می کند ، نسبت به تغییر مخلوط سوخت اقدام می کند. تغییرات پی در پی در مخلوط سوخت ( غنی و رقیق شدن مداوم ) ، نوسانات مشابه ای در ولتاژ خروجی سنسور اکسیژن ایجاد می کند. نتیجه تغییرات ثابت قبل و بعد از تبدیل مخلوط سوخت غنی به رقیق این است که مبدل کاتالیزوری با راندمان حداکثر کار می کند؛ در حالی که مخلوط سوخت در بالانس صحیح قرار گرفته است. که این امر تولید آلاینده ها را در حداقل میزان خود نگه می دارد. این کار مشکل اما امکان پذیر است.

    گاهی هیچ سیگنالی از سنسور اکسیژن دریافت نمی شود. این شرایط هنگامی بوجود می آید که موتور سرد برای اولین بار استارت می خورد و یا اینکه سنسور اکسیژن خراب است. ECUدر این وضعیت فرمان ارسال سوخت غنی وبه طور ثابت را اعلام می کند. این حالت عملکرد حلقه باز نامیده می شود ؛ زیرا هیچ گونه از اطلاعات سنسور اکسیژن برای تنظیم مخلوط سوخت استفاده نمی شود.

    اگر موتور هنگامی که سنسور اکسیژن به درجه حرارت عملکرد خود می رسد ، امکان استفاده از سیستم حلقه بسته را از دست دهد یا اینکه این سیستم به دلیل اخلال در ولتاژ خروجی سنسور اکسیژن دچار افت شود ، موتور با سوخت خیلی غنی کار می کند که نتیجه آن افزایش مصرف سوخت و تولید آلاینده ها است.خرابی سنسور دمای آب نیز می تواند از شکل گیری سیستم حلقه بسته جلوگیری کند. زیرا ECUفکر می کند که همواره درجه حرارت آب موتور در کمترین میزان خود است ؛ بنابراین از شکل گیری سیستم حلقه بسته ممانعت می کند.

    سنسور اکسیژن چگونه کار می کند :

    سنسور اکسیژن شبیه یک ژنراتور کار می کند و هنگامی که به اندازه کافی گرم شود ، از خود ولتاژ تولید می کند. قسمتی از سنسور که در درون مانیفولد دود قرار دارد ، یک حباب سرامیکی زیرکونیومی است که انتهای آن روی پوسته مانیفولد پیچ می شود. قسمت بیرونی حباب با یک لایه متخلخل از جنس پلاتین پوشیده شده و در درون آن دو نوار پلاتینی وجود دارد که به عنوان الکترودها یا کنتاکت ها به کار می روند.

    قسمت بیرونی حباب در معرض گازهای داغ مانیفولد دود قرار دارد. اما در درون حباب ، سنسور ( الکترود) بین هوای محیط و دود اگزوز قرار گرفته است. در سنسورهای اکسیژن قدیمی یک سوراخ کوچک در پوسته ضخیم سنسور وجود داشت که هوا از طریق آن وارد سنسور می شد. در سنسورهای جدید تنفس از میان کانکتور سیم ها انجام می شود و این فضای کم بین عایق بندی و سیم ( ها ) محلی مناسب برای نفوذ هوا به درون سنسور است. بنابراین نباید هرگز روی کانکتورهای سنسور اکسیژن را روغنکاری و چرب نمود زیرا این امر سبب مسدود شدن جریان هوا می شود. این روش نسبت به روش قدیمی ترجیح داده می شود؛ زیرا خطر کثیف شدن یا گرفتگی توسط آب که می تواند از درون سنسور را کثیف یا معیوب کند ، کاهش می یابد.

    اختلاف میزان اکسیژن بین اگزوز و هوای محیط در درون سنسور اکسیژن سبب تولید ولتاژ نسبت جریان در میان حباب سرامیکی می شود. هرچه اختلاف اکسیژن بیشتر باشد ، ولتاژ تولیدی سنسور نیز بیشتر خو بود. به طور نونه یک سنسور اکسیژن هنگامی که مخلوط سوخت غنی است و اکسیژن محترق نشده کمی در

    اگزوز وجود دارد ، ولتاژی در حدود ۹/۰ ولت تولید می کند. زمانی که مخلوط سوخت رقیق است ، ولتاژ خروجی سنسور افت کرده و به حدود ۲/۰ ولت می رسد. هنگامی که مخلوط سوخت و هوا بالانس شده یا در نقطه ای ثابت در حدود ۱۴.۷ : ۱ قرار گرفته ، سنسور ولتاژی در حدود ۴۵/۰ ولت را تولید می کند.

    هنگامی که ECUسیگنالی با ولتاژ بالا مبنی بر غنی بودن مخلوط سوخت دریافت می کند ، به منظور کاهش ولتاژی که سنسور تولید کرده ، مخلوط سوخت را رقیق می کند. زمانی که سنسور سیگنالی با ولتاژ پایین مبنی بر رقیق بودن مخلوط سوخت به ECUمی فرستد ، ECUدوباره مخلوط سوخت را غنی می کند. رقیق و غنی کردن مخلوط سوخت در طی سرعت های مختلف که به سیستم سوخت رسانی وابسته است ، ثابت می ماند. آهنگ تغییر در موتورهایی که کاربراتور فیدبک دارند بسیار آهسته است. در نوعی از آنها تا ۲۵۰۰ دور بر دقیقه ( RPM ) یک بار در ثانیه انجام می شود. موتورهای دارای سیستم انژکتورتک نقطه ای تا حدی سریع تراند ( دو تا سه بار در ثانیه تا ۲۵۰۰ دور بر دقیقه ). در حالی که موتورهای مجهز به سیستم انژکتور چند نقطه ای از همه سریع تراند ( پنج تا هفت بار در ثانیه تا ۲۵۰۰ دور بردقیقه ).

    سنسور اکسیژن برای اینکه سیگنال ولتاژ تولید کند ، باید قبل از شروع به کار در حدود ۶۰۰ درجه سلسیوس یا بیشتر گرم شود. بنابراین اکثر سنسورهای اکسیژن در درونشان المنت گرم کن کوچکی دارند که به آنها کمک می کند سریع تر به درجه حرارت عملکرد خود برسند.

    المنت گرم کن قادر است در زمانی که دور آرام موتور طولانی می شود ، از متوقف شدن عملکرد سنسور جلوگیری نماید. در غیر این صورت سیستم حلقه بسته به حلقه باز تبدیل خواهد شد.

    سنسورهای اکسیژن دارای گرم کن در خودروهای جدید استفاده شده اند که برخی از آنها دارای سه یا چهار سیم هستند. سنسورهای تک سیمی که قدیمی تراند ،

    گرم کن ندارند. هنگام تعویض سنسور اکسیژن حتماَ نوع یکسان با نمونه اصلی ( دارای گرم کن یا فاقد گرم کن ) را نصب کنید.

    وظیفه جدید سنسور اکسیژن به همراه OBD II :

    در ابتدا تعداد کمی از خودروها در سال های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ وسپس تمامی خودروهای ساخته شده از سال ۱۹۹۶ تاکنون ، تعداد سنسور اکسیژنشان دو برابر شد. سنسور اکسیژن دوم پایین تر از مبدل کاتالیزوری نصب شده وراندمان عملکرد مبدل را نشان می دهد. در موتورهای Vشکل شش و هشت سیلندر با اگزوز دوگانه از چهار سنسور اکسیژن استفاده شده است. یکی در نزدیکی هر بلوکه سیلندر و دیگری بعد از هر مبدل کاتالیزوری نصب شده است.

    سیستم OBD IIبرای تشخیص میزان آلاینده ها در طی عملکرد موتور طراحی شده است. این امر مستلزم وجود قطعاتی است تا عواملی را که امکان افزایش آلاینده ها را فراهم می کنند ، شناسایی کند. سیستم OBD IIبه منظور دانستن عملکرد صحیح مبدل کاتالیزوری و کاهش میزان آلاینده های اگزوز توسط آن ، میزان اکسیژن گزارش شده از سنسورهای قبل و بعد از مبدل را( که به صورت ولتاژ است ) مورد مقایسه قرار می دهد. اگر OBD IIدریابد که تغییرات ولتاژ بین دو سنسور کم است ویا تغییری وجود ندارد ؛ یعنی مبدل کاتالیزوری به درستی کار نمی کند که این امر باعث روشن شدن لامپ نشانگر نقص فنی ( MIL ) می شود.

    عیب یابی سنسور:

    عملکرد مطلوب سنسور اکسیژن به قابلیت تولید ولتاژ آن وابسته است. این قابلیت با افزایش مدت زمان کارکرد سنسور به دلیل تجمع آلاینده ها بر روی نوک آن ، کاهش می یابد. کثیف شدن و گرفتگی سنسور می تواند توسط مواد مختلفی که در اگزوز وجود دارند ، ایجاد شود.از قبیل: سرب ، سیلیکون ، سولفور ، رسوب روغن و حتی برخی مواد مکمل سوخت. علاوه بر این سنسور می تواند توسط عوامل محیطی از جمله : آب ، مواد معدنی موجود در جاده ، روغن و کثافات معیوب شود.

    هرچه طول عمر سنسور افزایش یابد ، کارایی آن کاهش خواهد یافت. هنگامی که سنسور اکسیژن نسبت به تغییرات مخلوط سوخت و هوا واکنش کندی نشان می دهد ، باعث افزایش میزان آلاینده ها می شود. زیرا عمل رقیق و غنی کردن مخلوط سوخت به کندی انجام می شود که سبب کاهش راندمان مبدل می گردد. در موتورهایی با سیستم تزریق چند نقطه ای( MFI ) که دارای سیستم تزریق الکترونیکی اند ، کیفیت عملکرد سنسور اکسیژن حایز اهمیت است. زیرا تغییرات نسبت سوخت در سیستم MFIدر طی کارکرد با بیشترین سرعت انجام می شود. البته این امر برای سیستم تزریق ت نقطه ای (SFI ) که دارای سرعت تغییرات کمتری نسبت به سیستم MFIمی باشد نیز تا حدی صدق می کند.

    اگر هر دو سنسور اکسیژن با هم خراب شوند ، مخلوط سوخت غنی می شود. پیش فرض اکثر سیستم های تزریق سوخت ، میانگین تزریق پس از سه دقیقه است که سبب افزایش مصرف سوخت و تولید آلاینده ها می شود. لازم به ذکر است ؛ اگر مبدل کاتالیزوری به سبب غنی بودن مخلوط سوخت بیش از حد داغ شود ، امکان معیوب شدن مبدل وجود دارد.

    یکی از مطالعات سازمان حفاظت محیط زیست ( EPA ) مشخص کرد ؛ ۷۰ درصد خودروهایی که در تت آلاینده های I / M 240تایید نشده اند ، به یک سنسور اکسیژن جدید نیاز دارند.

    تنها راه فهمیدن عملکرد صحیح ر اکسیژن ، آزمیش و بررسی منظم آن است. از این رو برخی خودروها یک لامپ اخطار خرابی سنسور دارند. زمان مناسب برای بررسی سنسور اکسیژن ، هنگام تعویض شمع های جرقه است.

    می توان توسط یک ولت متر دیجیتال ولتاژ خروجی سنسور اکسیژن را اندازگیری کرد. اما نوسانات ولتاژ ، مشاهده را سخت می کند زیرا پرش اعداد زیاد است. یک ولت متر آنالوگ برای مشاهده تغییرات بهتر است ؛ اما ممکن است بر روی سیستمی که تغییرات آن زیاد است ، پاسخگو نباشد. بنابراین بهترین وسیله برای مشاهده ولتاژ خروجی سنسور اکسیژن یک اسیلوسکوپ ذخیره ساز دیجیتال ( DSO ) است. یک اسکوپ ولتاژ خروجی سنسور اکسیژن را به صورت موجی شکل و در قالب دامنه نوسانات ولتاژ حداقل و حداکثر و همچنین توسط فرکانس آن ( نرخ تغییر سوخت غنی نسبت به سوخت رقیق ) مشخص می کند.

    نوسانات امواج یک سنسور اکسیژن سالم باید به گونه ای باشد که ولتاژ حداقلی در حدود ۱/۰ ولت و ولتاژ حداکثری در حدود ۹/۰ ولت را نشان دهد. با فشردن پدال گاز مخلوط سوخت را غنی کنید. این امر باعث می شود که سنسور اکسیژن بی درنگ ( در طی ۱۰۰ میلی ثانیه ) و با تولید حداکثر ولتاژ خروجی ( ۹/۰ ولت ) واکنش نشان دهد. سپس با باز کردن یک مجرای خلا ، مخلوط سوخت را رقیق نمایید. باید ولتاژ خروجی سنسور افت کرده و به حداقل مقدار خود ( ۱/۰ ولت ) برسد. اگر سنسور با سرعت کافی تغییرات ذکر شده را انجام نداد ، نشانه خرابی سنسور است و باید آن را تعویض نمود.

    اگر مدار سنسور اکسیژن به دلیل اتصال کوتاه یا فرسودگی قطع شود ، ممکن است سنسور یک کد خطا تنظیم نموده و لامپ اخطار موتور یا لامپ نشانگر نقص فنی ( MIL ) را روشن کند. اگر عیوب دیگری نیز مبنی بر خرابی سنسور مشخص شود ، تعویض سنسور الزامی است. برخی سنسورهای اکسیژن اگر به طور خفیف دچار عیب شوند ، به عملکردشان ادامه داده و کد خطایی تنظیم نمی کنند. اما این کار زیاد مناسب نیست زیرا سبب افزایش مصرف سوخت و تولید آلاینده ها می شود. بنابراین نبود کد خطا یا لامپ اخطار به معنای کارکرد صحیح سنسور اکسیژن نیست.

    تعویض سنسور:

    سنسور اکسیژنی که عیب آن مشخص شود ، نیاز به تعوض دارد. از طرفی تعویض سنسور اکسیژن در بازه زمانی مشخص می تواند از بروز برخی مشکلات جلوگیری کند. تعویض نکردن یک سنسور اکسیژن فرسوده که فاقد کارایی لازم است ، می تواند سبب کاهش یا از بین رفتن حداکثر راندمان سوخت ، حداقل آلاینده های خروجی و طول عمر مبدل کاتالیزوری شود.

    سنسورهای اکسیژن یک یا دو سیمه فاقد گرم کن که از سال ۱۹۷۶ تا حدود دهه نود مورد استفاده بودند ، پس از ۳۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ مایل تعویض می شدند. سنسورهای سه یا چهار سیمه دارای گرم کن که در اواسط دهه هشتاد تا اواسط دهه نود مورد استفاده بودند ، به ازای هر ۶۰۰۰۰ مایل تعویض می شدند. در خودروهای مبتنی بر OBD II ( از سال ۱۹۹۶ تا کنون ) به ازای پیمودن هر ۱۰۰۰۰۰ مایل نسبت به تعویض سنسور توصیه شده است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. ارغوان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من بامطالعه ومشاهده نظرات دوستان در مورد انتخاب وقضاوت کردن اتومبیل های ابرانی به هیج نتیجه ای نرسیدم. به نظر میرسه همه عزیزیان آنچه را که دوست دارن اتفاق بیفته بیان کرد ن . در عین حال خودم حدودا یه ماهی میشه که وی ۸ ۹۰ گرفتم .تنها مشکلی که تو این مدت با هاش برخوردم مصرف بنزین بیش از حد تصور منه که البته نتیجه گرفتم این مصرف صدی ده ویازده هم خیلی عجیب نیست . درکل به روش رانندگی ونگه داشتنش بستگی داره .به نظر من در یک قیاس کلی ازال نود کلاسش بالاتره ولی ال نود از نظر اقتصادی به صرفه تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. حسن

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا دلم بحال خودمون میسوزه ما جفت منطقه ازاد اروند هستیم چه ماشینایی با چه کیفیتی رو میبینیم بعد مجبوریم با التماس اهن قراضه های زیبایی وکجور رو بخریم قطعات چین کمونیست باپول بی زبون یارانه ها

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. galardo

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان گرام
    آیا میشه گازخور برقى ۲۰۶رو گازخور معمولی کرد ؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (228 ديدگاه)

      چه کاریه برادر … !
      تازه فک کنم برقیش مصرفو کم میکنه ( نه زیاد )
      ولی شدنش که شدنیه …

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  26. sunmartin

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    آرش این همه در مورد سنسور اکسیژن توضیح داده واسش ۲ تا لیک زدن…مملکته داریم؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. عطا

    ۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من ۲۰۶ چه ساده باشه وچه sdباکلاسترین وعالیترین ماشین ایرانی هستند. واز طرف دیگه واقعا”ماشین خانواده است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. محمد

    ۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تا چند وقت پیش خودم نمیدونستم ۲۰۶ بخرم یا تندر۹۰ اما با کلی تحقیق و پرس و جو فهمیدم [تندر۹۰ e2] بهتره نظر شما چیه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امین

      ۲ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      من هم با کلی تحقیق و پرس و جو و بعد از سوار شدن این دو خودرو(وی ۸ و تندر فول)به این نتیجه رسیدم که اگر خانواده کم جمعیتی داشته باشیم وی ۸ انتخاب مناسبتری است که من هم فقط یه پسر دو ساله دارمبنابر این ۱۰ روز پیش یکی ثبت نام کردم. خودم وقتی پشت فرمون وی هشت نشستم احساس خوشایند تری داشتم تا تندر

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  29. مهدي

    ۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام دوستان چیکارکنم؟!!!
    من” ۴ اسفند ۹۰ ” sd v8 پیش خرید کردم ۷میلیون ریختم به حساب ایران خودرو ٍبعد گفتن بعد از عید بهت زنگ میزنیم بقیه شو بریز به حسابِ، ِ سود ۷میلیونتم حساب میکنیم!آقا گذشت هیچ خبری نشد تا ۱۰ اردیبهشت امسال رفتم ۱۱.۶۰۰ دیگه ریختم گفتن ۳۰۰ تومن سوده ۷ تومنه! بعد گفت نهایت تا۲۹ اردیبهشت بهت تحویل میدیم گفتم چقد دیر چرا زودتر زنگ نزدین بقیه پولو بریزم که لااقل تا امروز که ۱۰ اردیبهشته ماشینو بدین، بابا من از ۴اسفند ثبت نام کردم…. الان ۲۹ اردیبهشتم گذشته هنوز ندادن فردا که ۴ خرداده دقیقا ۳ ماه میشه که از ثبت نام گذشته بخدا کلافه شدم ازبی ماشینی. خدا لعنتتون کنه… درصورتیکه خیلی ها ۱۵ روز پیش، نقدی ثبت نام کردن الان ماشین زیر پاشونه! فکر کنم دلیل اینکه دیر بهم میخوان بدن اینکه ۳۰۰ تومن سود دادن خب بابا باید آدمو اذیت کنن یانه اینجا ایرانه! بعد تازه گرونشم کردن قبله عید۱۷.۶۰۰ بود الان ۱۸.۹۰۹حالا گرون شدنش به کنار بابا ماشینمو بدین… وصیت من به شماـ هیچ وقت مستقیما از ایران خودروماشین نخرینِ، ۴۰۰ یا ۵۰۰ تومن گرونتر از نمایشگاه بخرین ولی ارزش داره ماشینو همونجا بگیری. من الان از ۴اسفند تا ۴خرداد (۳ماه) بی ماشینم ایران خودرو هم داره با ۱۸.۶۰۰ تومنم توحسابش داره سود میخوره! حسابشو بکنین چندین نفر مثه من……………………..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. galardo

    ۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    سلام دوستان اگه بخواى یه ۲۰۶اس دى تمیز ۸۹پیدا کنى چند میارزه ؟
    ممنون میشم اگه کمکم کنین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا