ایران خودروپژو

بررسی پژو 207 جدید ایران‌خودرو

تقریباً در دورانی که تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه رو به پایان بود، به دلیل محبوبیت این خودرو، پژو تصمیم گرفت آن‌را فیس‌لیفت کرده و چند سالی به تولید آن ادامه دهد. ۲۰۶ فیس‌لیفت شده، ۲۰۶+ نام گرفت و سعی شده بود ظاهر آن به مدل ۲۰۷ شبیه گردد. در ۲۰۶+ قسمت جلو به‌طور کامل مورد بازنگردی قرارگرفته و چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر تغییر کردند؛ اما در قسمت عقب به جهت کاهش هزینه‌ها فقط گرافیک داخلی چراغ‌ها و سپر تغییر نمود. به همین دلیل ۲۰۶+ در جلو تقریباً ظاهر جدید و بروزی پیداکرده بود اما در قسمت عقب تفاوت چندانی با ۲۰۶ نداشت. در داخل هم تغییراتی ایجادشده و بازهم سعی شده بود تا داشبورد خودرو به ۲۰۷ شبیه گردد.

پژو 207 اصلی
پژو ۲۰۷ اصلی

در سال ۱۳۸۹ ایران‌خودرو تصمیم گرفت ۲۰۶+ را به‌عنوان نسل جدید ۲۰۶ یعنی ۲۰۷ در ایران عرضه کند؛ بنابراین نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۲۰۶ با عنوان مدلی کاملاً جدید و بانام ۲۰۷i به بازار عرضه شد! آن‌هم درحالی‌که ازلحاظ آپشن، موتور و گیربکس تقریباً هیچ تفاوتی با ۲۰۶ تیپ ۵ نداشت. بااین‌حال در سال ۱۳۹۰ و وضع تحریم‌ها علیه صنعت خودروی ایران، تولید پژو ۲۰۶ و به‌تبع آن ۲۰۷ در ایران با مشکل مواجه شد. البته ایران‌خودرو توانست به هر نحوی که شده تولید ۲۰۶ را ادامه دهد اما امکان ادامهٔ تولید ۲۰۷ یا همان ۲۰۶+ وجود نداشت و تولید آن در سال ۱۳۹۱ متوقف شد.

نسخۀ قبلی پژو 206+ یا 207i
نسخۀ قبلی پژو ۲۰۶+ یا ۲۰۷i

پس از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران، بعد از مذاکرات فراوان سرانجام دوباره همکاری ایران‌خودرو و پژو آغاز گردید. بدین ترتیب زمزمه‌هایی مبنی بر تولید مجدد پژو ۲۰۷ مطرح شد و حتی ایران‌خودرو در دی‌ماه سال گذشته اقدام به‌ پیش‌فروش این خودرو با موعد تحویل مرداد، شهریور و مهر امسال کرد. سپس در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو که در اسفند سال گذشته برگزار شد، ایران‌خودرو مدل جدید ۲۰۷ را رونمایی نمود که دستخوش فیس‌لیفت و تغییراتی جزئی در داخل و خارج‌شده بود.

xbpzn000vr

البته مدیرعامل ایران‌خودرو، هاشم یکه‌زارع در نشست مطبوعاتی سال گذشته اعلام نمود که تولید مجدد ۲۰۷ ربطی به قرارداد جدید ایران‌خودرو نداشته و مالکیت آن به‌طور کامل به ایران‌خودرو واگذارشده است. بااین‌حال معلوم نیست اگر تولید مجدد ۲۰۷ ارتباطی با قرارداد با پژو نداشته است پس چرا در دوران تحریم و قطع روابط پژو با ایران‌خودرو تولید آن متوقف شد؟

jl0uikmkya

علاوه بر این، گزارشاتی نشان می‌دهد که پژو خط تولید ۲۰۷ را بابت بخشی از غرامت خود به ایران‌خودرو، به‌صورت رایگان راه‌اندازی کرده و گفته می‌شود راه‌اندازی مجدد خط تولید این خودرو ۱۱ میلیون یورو هزینه داشته است. درهرحال چندی پیش ایران‌خودرو به‌صورت رسمی مشخصات و جزئیات نسخهٔ جدید پژو ۲۰۷ را اعلام نمود که در ادامه به بررسی تغییرات و بهسازی‌های آن می‌پردازیم.

mvhv2axjtp

تغییرات خارجی پژو ۲۰۷ جدید

در بخش خارجی صرفاً به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و تغییر آینه‌های جانبی بسنده شده است. در ۲۰۷ جدید یک ردیف لامپ LED ابرویی به بالای چراغ‌های جلو اضافه‌شده است که احتمالاً نقش چراغ‌های روشنایی در روز را دارند. در چراغ‌های عقب نیز از LED استفاده‌شده و گرافیک و طراحی داخلی آن‌ها بسیار زیباتر از چراغ‌های عقب قبلی ۲۰۷ شده است. آینه‌های جانبی جدید آن نیز از طراحی بهتری نسبت به قبل بهره می‌برند چراکه آینه‌های مدل قبلی ۲۰۷ متعلق به پژو ۲۰۶ بوده و تغییری نداشتند.

تغییرات داخلی

در داخل نیز کلیت داشبورد دست‌نخورده باقی‌مانده و از تغییرات مهم آن می‌توان به نصب یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی مجهز به سیستم چندرسانه‌ای و GPS در بالای داشبورد و تغییر غربیلک فرمان اشاره کرد. غربیلک فرمان جدید ۲۰۷ ضمن برخورداری از طراحی بهتر، مجهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و قطع و وصل تماس تلفنی نیز شده است و تصویر عقب خودرو با استفاده از دوربین دید عقب بر روی نمایشگر داشبورد به نمایش درمی‌آید. در داخل ۲۰۷ جدید غیر از موارد مذکور تغییر عمدهٔ دیگری دیده نمی‌شود.

i7uz2invxj

تجهیزات و امکانات

پژو ۲۰۷ جدید با توجه به شرایط قیمتی بازار خودروی ایران، از تجهیزات و امکانات نسبتاً مناسبی سود می‌برد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از ترمز ABS، EBD و MBA، ایربگ راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، سیستم پخش DVD، پورت USB، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، GPS، دوربین دید عقب، آینه‌های جانبی برقی، شیشه‌های برقی چهاردر، سنسور دنده‌عقب، رینگ اسپرت آلومینیومی و کروز کنترل.

موتور و گیربکس پژو ۲۰۷

۲۰۷ جدید همانند گذشته از پیشرانهٔ آشنای TU5 با ۱۶۰۰ سی‌سی حجم استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن از سوی ایران‌خودرو ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر اعلام‌شده است. البته علت اختلاف قدرت ۵ اسب بخاری میان ۲۰۷ و ۲۰۶ تیپ ۵ مشخص نیست. طبق اعلام سازنده، ۲۰۷ جدید فعلاً فقط با گیربکس دستی عرضه خواهد شد و بازهم مشخص نیست که گیربکس دستی آن از نوع ایرانی (متعلق به پژو ۴۰۵) است یا مانند نمونه‌های قبلی ۲۰۶ از نوع فرانسوی خواهد بود. شتاب صفرتا صد ۲۰۷ جدید ۱۱.۶ ثانیه، مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر و حداکثر سرعتش ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام گردیده است.

قیمت و رقبا

هنوز قیمت رسمی و قطعی ۲۰۷ جدید از سوی ایران‌خودرو اعلام‌نشده اما شنیده‌ها حاکی از آن است که نسخهٔ دستی آن قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان خواهد داشت که با توجه به اختلاف قیمت ۳ میلیون تومانی با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قیمت نسبتاً معقولی محسوب می‌شود. در این بازهٔ قیمتی، اصلی‌ترین رقیب ۲۰۷ جدید رنو ساندرو است که توسط پارس‌خودرو مونتاژ شده و نسخهٔ دستی آن ۴۳ میلیون تومان قیمت دارد. ام‌وی‌ام ۳۱۵ جدید با قیمت ۴۲,۳ میلیون تومان و برلیانس H320 دستی با ۴۶,۲ میلیون تومان قیمت نیز از دیگر رقبای پژو ۲۰۷ جدید بشمار می‌روند.

سخن پایانی

درحالی‌که دو نسل بعد از پژو ۲۰۶ یعنی پژو ۲۰۸ در بازارهای جهانی عرضه‌شده و حتی در شرف عرضه در ایران هم هست، همچنان شاهد هستیم که سازندهٔ وطنی با تغییراتی در چراغ‌ها و داشبوردِ نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پژو ۲۰۶، آن‌را بانام مدلی جدید در بازار محدود کشور عرضه کرده و خریدارانِ تشنهٔ خودروهای جدید و خسته از ماشین‌های قدیمی نیز برای خرید آن هجوم می‌آورند درحالی‌که هنوز نه کیفیت آن مشخص است و نه حتی قیمت دقیقش. از آن مهم‌تر باوجودی که چندهفته‌ای بیشتر به موعد تحویل نمونه‌های پیش‌فروش شدهٔ ۲۰۷ باقی نمانده است، ایران‌خودرو هنوز تولید آن‌را آغاز نکرده و یکه‌زارع تاریخ تولید آن‌را احتمالاً در تیر یا مرداد اعلام نموده است! از سوی دیگر هنوز کیفیت این خودرو نیز مشخص نبوده و معلوم نیست که آیا کیفیت فاجعه باری همانند ۲۰۶های جدید موسوم به ایرانیزه دارد یا از سطح کیفی بهتری برخوردار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۷۲ دیدگاه‌ها

  1. یو اس اس اینترپرایز

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    پژو فقط 308
    بیشتر محصولات پژو چهره و طراحی زیاد جدیدی ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (309 ديدگاه)

      خوب اون *** زرق وبرق انداختن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ahmad

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      308 حرف نداره
      باز هم میگم کافیه که یکبار از نزدیک ببینیدش و پشت فرمونش بشینید تا بفهمید چی میگم!
      هم از نظر کیفیت و هم زیبایی حرف اول رو بین محصولات فرانسوی میزنه
      بین محصولات پژو فقط 308 قابل قبوله…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir.z

        ۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (175 ديدگاه)

        بابا این ایران خودرو گند زده به اسم پژو…..اگه خارجیا بیان محصولات به ظاهر پژو ایران رو سوار شن….شرکت در همون لحظه متوقف میشه….ناموسا پژوهای فرانسه کجا…پژوهای ایران کجا….دوستانی که میگن جرمی درست میگه درمورد این شرکت…..اون بنده خدا منظورش رانندگان این ماشینا بوده…..نه خود ماشین….اگه دقت کنین بیشترم راننده هاشو مسخره کرده…وگرنه 308 خودروی سال نمیشد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مجید. بهترین یا هیچ.

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    امیدوارم کیفیتش خوب باشه. امیدوارم.
    تولیدات جدید ایرانخودرو بی کیفیت ترین ماشین های تاریخ هستن.
    کسایی که تازه 206 گرفتن میفهمن بی کیفیت بودن حد و مرزی نداره.
    از مسوولان ایرانخودرو خواهش میکنم یک فکری به حال کیفیت ماشینا بکنن. آخه پدر من چه گناهی کرده که با 70 سال سن باید به جای استراحت تموم وقتش تو نمایندگی و تعمیرگاه بگذره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ashkan

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (376 ديدگاه)

      مسئولین ایران خودرو سلام رسوندن و گفتند:
      ممنون که ما رو راهنمای کردین ما این چیزا رو نمیدونستیم و همیشه هدف ما کیفیت بوده نه پوله مردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مجید عزیز مسئولین ایران خودرو اصلا براشون مهم نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. خودروسازان داخلی

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (172 ديدگاه)

      همینه که هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. رحمان

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (111 ديدگاه)

      دوست عزیز به کیفیت امیدوار نباش.
      کمپانی مرسدس بنز با اون پشتوانه که حتی چشم بسته میشه ماشینشو خرید این همه روی کیفیت خودروهاش سرمایه گذاری میکنه بعد برای فروش میاد ده ها طرح میزاره که ماشینو از دم قسط (اگه سود داشته باشه حداکثر 3-4 درصده) بعد از اون نمونه خودرو یه دونه در اختیار مشتری میزاره (در کشور المان این طرح هست بقیه جاها رو نمیدونم) که حدود 500- 600 کیلومتر اونو تست کنه اگه مشتری پسندید با چه عزت و احترامی و جوایزی خودرو را تحویل مشتری میدن.
      بعد اینجا مردم ما خودرو را ندیده میخرن خب خداوکیلی اگه مرسدس بنزم همچین مشتریهایی داشت چه دلیلی داشت که بخواد کیفیت خودروهاشو بالا ببره؟؟؟؟
      از ماست که بر ماستتتتتتتتتتتتتتتتتتتت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alpha

        ۳۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درود بر تو رحمان جان که حق گفتی
        اگه مردم ویران خودرو وسایپا رو تحریم کنند
        اونا مجبور میشن یه غلطی بکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. حمید

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (61 ديدگاه)

      این پست را باپست قبلی(سوناتا)مقایسه می کنیم و کاری جز حرص خوردن نمی تونیم بکنیم .جالبه که عزیزان مدیر و وزیر کلی هم منت سر مردم می زارند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مسعود

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    “با نام مدلی جدید در بازار محدود کشور عرضه کرده”
    خوبه توو این دور و زمونه که ارتباطات و اینترنت و … هست دارن این کارارو میکنن. وگرنه همون ارابه های فرعون رو به اسم مدل جدید بهمون معرفی میکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیرحسین

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    207 روزهای اول عرضه کیفیت بهتری از 206 ها داشت و ایرانخودرو سعی کرده بود با افزایش کیفیت تو 207 اضافه قیمت رو توجیه کنه ولی حالا دیگه هیچ توجیهی برای خرید نداره
    امیدوارم 208 رو لااقل با موتور فرانسه و امکانات کامل عرضه کنن و مثل کیا سراتو از سر و ته اش نزنن تا طبقه متوسط بتونن طعم ماشین با کیفیت رو بچشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3048 ديدگاه)

      208 صد در صد با موتور فرانسوی عرضه میشه. نسخه اتومات و دستی. اینو یکی از دوستان که کارمند ارشد واحد کنترل پروژه ایران خودروست گفته. اما جالبه بدونید مدل دستیش بسیار بهتره. مدل اتومات 4دنده است و توان زیر 120 اسب داره. اما مدل دستی توربوشارژ بوده و 165 اسب داره که براحتی سوناتا یا اپتیما را به چالش میکشه و سریعتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. omid

        ۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (166 ديدگاه)

        من که زیاد به حرف کارمندان و مهندسان هم اطمینان ندارم، چون این دوستان هم از تصمیمات پشت پرده و لحظه ای مدیران خبر ندارند.- ضمن اینکه به نظرم همونطور که فساد توی مملکت به طورسیستماتیک ایجاد شده، دروغگویی هم تو این شرکت ها از رده های بالا تا پایین به طور سیستماتیک شکل گرفته !! –
        من حدس میزنم با احتمال خیلی بالا از همون TU5 استفاده میکنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. محمد۲۰

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    ” با توجه به اختلاف قیمت 3 میلیون تومانی با پژو 206 تیپ 5 قیمت نسبتاً معقولی محسوب می‌شود”

    ببخشید میتونم بپرسم چرا باید 3 میلیون گرون تر باشه؟!
    مگه چی داره این جنس بنجول؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. دانیال

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    دوستان سلام.میگم ارور چیه میاد باید مطالب سایتو با چیز شگن ببینم؟400bad request

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. volvo fh

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      باید کوکی های مرورگرت را پاک کنی.یا اگه از موبایل استفاده میکنی,باید داده مرورگر را پاک کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باز هم که همون شد، تنها چیزی که مهم نیست کیفیت و به روز بودنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Sina

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    اووووف میگم خداییش تو نمیخوای ورشکست شی…?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ََAREF

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    قیمتش از 50 میلیون کمتر نخواهد بود.. 40 تومان کجا بود !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اگر با یازده میلیون یورو تونستن یه خط تولیدو نوسازی کنن چرا ایران خودرو پلتفرم رو نمیگیرن و مدل رو داخلی کنن حداقل عین 405 بتونن جنتا ماشین باهاش تولید کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. kaveh

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    سلام
    و باز هم شاهکار مهندسی و طراحی چراغ ایرانخودرو
    اصلا ادم با دیدنش بقدری ذوق زده میشه که چند لحظه نمیتونه حرفی بزنه
    به به چه چراغایی چه اینه بغلی
    واقعا نمیدونم چی بگم
    یعنی اینا هنوز ایربگ و فرمان هیدرولیک و شیشه برقی رو جز اپشن و تجهیزات حساب میکنن؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بنده خدا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.اول خدا قوت به موتور تی یو 5بگیم.هر چن از پسرعموش ضعیفتره یعنی از تندر ولی مثل گاو نهمن شیرده میمونه.عجب موتوری.مثل ایکس یو 7.نظر من اینه به جای این رانا میگیرم….رانا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آرش

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    کروز کنترل با دنده دستی! …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. tv

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      دوست من قبلا این پروژه رو ، روی دنا و سمند سورن پیاده کردن …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. MjM

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (720 ديدگاه)

    هی چراغ عوض میکنن قیمت میبرن بالا…میگن ماشین جدید
    بعد همچنان به تولید ماشین قبلی هم ادامه میدن!
    اینا فقط تو ایرانه
    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Archi KHAN

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    حیف وقتِ که برای خوندن این مقاله بگذاریم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رضا پ

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    واقعا معلوم نیست تو کله این مدیرای خودروسازی چی هست آخه اصرار به تولید خودرویی که مثل پشگل تو خیابون ریخته و یک ده از تولیدش میگذره اونم با تغییرات ظاهری جزئی و شایعاتی که درمورد ایرادات فنیش مثل استفاده از گیربکس 405 وجود داره برای چیه؟ اگه یه اتاق جدید براش طراحی میکردن باز یه
    حرفی. واقعا آدم میمونه دیگه چی بگه این مدیرا هم مثل سایر *** درک درستی از شرایط و خواسته های جامعه و بازار و مردم ندارن انگار که از یه سیاره دیگه اومدن
    و یه موضوع دیگه که برای من سئواله اینه که بنظر میاد که اینا حالا حالاها قصد ندارن از تولیدات قدیمیشون دل بکنن پس این ماشینای جدید که با مشارکت چند شرکت خارجی و میخوان تو کدوم سایت تولید کنن ؟اینا که دائما تو این چند ساله گذشته همش از ضررو زیان صحبت کردن آیا پول دارن سایت و خط تولید جدید احداث کنن آیا با تولید خودروهایی جدیدی که تو خبرها اومده بازم از لحاظ اقتصادی (هر چند کوتاه مدت )میصرفه که تولیدها ی قدیمی ادامه پیدا کنه به نظر من تمام صحبتها در مورد شراکت با شرکتهای دیگه بجز پژو همش خالی بندی و فیلمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2415 ديدگاه)

      دلیل اصرار بر تولید مردم ایرانن که انتظار دارن لوزام یدکی ماشینشون تو بقالی سر کوچه پیدا کنن عدم استقبال از خودروهای چینی هم همینه چون تعدادشون زیاده ولی لوازم یدکیش کم و گرون که هر کسی پولشو نداره خود من دیروز در خونه یکی از دوستان بودم دیدم چهل میلیون پول داده پارس صفر گرفته دلیل پرسیدم گفت ماشینای چینی لوازم یدکیش کمه تا وقتی این تفکر تو ایرانی هست تولید قدیمی هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. حميد

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تا کارشناسان ایران خودرو همش صبح تا شب تو اینترنت هستند و کیک و شیر کاکایو میخورند امیدی به طراحی و ساخت ماشینهای جدید نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. دوج

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    امیدوارم تا سال۱۴۰۰ وانتشم بزنن ،پیشرفت ایران در صنعت خودرو از وقتی که رفته زیر سایه مهد خودروسازی یعنی فرانسه خیلی سرعت گرفته،از صمیم قلب به هموطنها تبریک میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ahmad

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    از کی تا حالا اضافه کردن یه نوار دی لایت و تعویض غربیلک فرمان به یک خودرو قدیمی، خودرو جدید محسوب میشه؟!
    واسه اضافه کردن اینا سه میلیون میارن روی قیمت؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهدی داودی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دزدیدن ایده های از طرح های فرستاده شده در فراخوان 2 سال پیش ایران خودرو
    2 سال پیس ایران خودرو فراخوان برای طراحی نمای ظاهری خودرو داد که بنده یکی از تعداد افرادی بودم که چند فیس لیفت از محصولات ایران خودرو برای این شرکت فرستادم که از 2 سال پیش تا به حال من و خیلی از کسانی که طرح فرستاده ایم به این شرکت, منتظر نتیجه فراخوان هستیم و امروز من ایده که در فیس لیفت 206 برای ایران خودرو فرستاده بودم در این خودرو میبینم
    ایده بنده طاقچه کوچکی برای درب عقب 206 بود که این طاقچه از چراغهای عقب شروع میشد که با همت دزدیدن طرح چراغ در 206 پلاس جدید دید میشود
    جای شکر باقیست که من طرح های شخصی را برای ایران خودرو نفرستادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیر

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    باز tu5 ؟؟
    اقا بر می داشتید شبیه رانا میکردید یه موتور جدید از پژو می گرفتید با یه گیربکس خوب
    کشتید مارو
    میری یدکی میگی چراغ ۲۰۶ داری میگه اره ۲۰۷ شم دارم میخوای؟؟( عقب عرض می کنم)
    بعد برف پاکن از رانا تا ۲۰۶ یکیه
    میگی فلان چیزو میخوام میگه ماشینت مال قبل ۸۶ ؟؟ یا بعد ۹۱ !!!؟؟؟
    به نظرم اگه قصد تولید بود باید بعد اومدن رانا ۲۰۶ sd جمع می شد
    برای ۲۰۶ و ۲۰۷ یه جایگزین مثل رانا هاچ بک در نظر می گرفتن
    هم خطوط مونتاژشون انقدر درگیر نبود
    گرچه مشکلات فراتر از این حرفاست
    یک موتور حداقل روی ۴ ماشین با اختلافای دو سه ملیونی نصب شده !! باگیربکس های مختلف !!!!حداقل من ۴ تاشو میدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. عشق پژو

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    فقط ایرانخودرو زرق و برقش انداخته،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سعید

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیخاستم
    نظر بزارم چونکه با اینکه همه کاربران اه و ناله و شکایت کردن ولی از همین مخالفت شما فهمیدم بشدت منتظر چنین محصولی بودین و خودرو خیلی برای شما مهمه بخصوص که فهمیدین سری اولی ها خوب درمیاد!!!
    شاید تعجب کنید ولی اغلب اونایی که اینجا شاکی هستن از الان بفکر خرید همین مدل هستن و حاضرن پیش خرید کنن!!!!
    این دروغگویی و رفتار متناقض باعث شده مسوولین شرکتهای داخلی هم متوجه این خصیصه ملی شده و نسبت به ادامه روند چنین محصولاتی دلگرم تر شده و ریسک پایین تری و حس کنن چون بازار تشنه محصولاتشون هست!!
    اگه حرفم و قبول ندارین در خلوت بحرفم فکر کنید ببینید علاقه ای به خرید این ماشین دارین یا نه لطفا فقط بخودتون بگید اینجا نظر نزارید!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. کامبیز

    ۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حتی در عکس هم بی کیفیتی خودرو قابل مشاهده است. در عکس5 و 6 که نمای جلویی خودرو قابل رویت می باشد و عکس 207 ایرانی هست فاصله کاپوت با سپر جلو ارگونومی لازم رو ندارد. انگار که ماشین یه تصادف کوچیک داشته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فاصله کاپوت با سپر جلو ارگونومی لازم رو ندارد؟؟؟؟!!!!!!!
      جل الخالق…… آخهخ برادر من موقعی که معنی یه چیزی رو نمیدونی مگه مجبوری استفاده کنی…….!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. امید

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۲۰۷ خیلی ماشین خوبیه مدل های قدیمی که ایران خودرو میزد کیفیتش خیلی بهتر از ۲۰۶ بود ولی متاسفانه متوقف شد الان که مدل جدید مانیتور گذاشتن با فرمون جدید فک کنم خیلی عالی باشه از لحاظ رقبا میتونم بگم ۲۰۷ از همشون سرتره بلاخره هر چی باشه پژوهه حتما ثبت نام میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. بهزاد

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا جای تاسف داره هنوزم تو کشور ما از دستگیره های در مال 3 دهه پیش استفاده میکنن منظورم دستگیره های در ووردی خودرو هست حد اقل دستگیره از این مدلا میزاشتین واقعا چی بگم من خیلی بدبختیم ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مجتبی

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه ملت ایران تاوان چی رو باید بدن , چرا گمرکات مثل بقیه دنیا آززاد نمیشه , یعنی واقعا دولت نگران بیکار شدن کارگران ایران خودرو و سایپا هست یا نگران جیب مدیران اونا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علیرضا

    ۱۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرویی که برای فروش در سایت گذاشتند کلاس 60001 هست در صورتی که در مشخصات فنی مشخصات کلاس 60002 نوشته شده. مشتری بدون توجه به کلاس و با توجه به اینکه همین ماشینی رو که مشخصاتش رو نوشتن دارن میفروشن ثبت نام میکنه و هنگام تحویل خودرو میبینه این آپشن هارو نداره!
    ایران خودرو به راحتی آپشن هایی رو نشون میده که توی خودروی خریداری شده نیست و حتی یک جدول ستون مشخصات برای این کلاس نذاشته! واقعا یک ستون مشخصات کلاس 6001 براشون کار سختیه؟ تنها مشخصات کلاس 60002 ذکر شده و مشتری خودرویی رو میخره که مشخصاتش رو نمیدونه!

    میبینید که ایران خودرو به راحتی مردم رو گول میزنه و خودرویی رو که نمیخوان به اونا میفروشه.

    برای اطلاع مردم احتمال میدم آپشن هایی مثل فرمان جدید با قابلیت کروز کنترل و کنترل موسیقی، صفحه نمایش لمسی، رهیاب، آینه های هم رنگ بدنه، دوربین دنده عقب، چراغ های ال ای دی جلو و تغییر چراغ های عقب فقط مخصوص کلاس 60002 باشه و از این آپشن ها در کلاس 60001 خبری نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مجبور

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه بخای حتی ماشین چینی هم بخری باید دستتو بیشتر بکنی تو جیبت اما این ماشین حداقل از ۲۰۶ جذاب تره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. جمیل

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان قیمت ۲۰۷ جدید حدود ۴۳ م هستش و گیربکس و سیستم برقی همون تیپ ۵ ایرانیزه و رانا هستش. اینا اطلاعاتیه که ۱ هفته پیش از غرفه ایران خودرو نمایشگاه ماشین تبریز گرفتم. کیفیت تریم داخلی و داشبورد در حد آشغال بود. اصلا ارزش خرید نداره. موعد تحویل اولیه مرداد بودش که الان اواسط مهره و گفتن اصلا معلوم نیست تحویل کی شروع بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Masoud

      ۲۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ممنون از اطلاع رسانیتون، اگه اینطور باشه ارزش نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرهاد

      ۲۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوسته عزیز واقعا ممنون که اطلاعاته خودتو از نمایشگاه گفتی
      واقعا مسولین ایران خودرو ادم رو عصبی میکنن
      انگار دارن فضاپیما میسازن انقد سکرت و راز الود در مورد 207 حرف میزنن
      قیمت شفاف رو به مردم نمیگن که اگه دو ماه دیگه قیمت رو بردن رو 50 ملیون کسی نتونه اعتراض کنه
      ملت فهیمون هم که اصلا اعتراض کردن بلد نیستن طرف یک ساله 20 میلیون ریخته حساب هنوزم که هنوزه جوابشو عین ادم نمیدن که بلاخره این لامبورگینی رو کی میدن دسته ملت
      واقعا توهین به ملت خوبمون میشه یه مانیتور و دکمه رو غربیلک فرمان دیگه انقد منت نداره من خودم میخواستم بخرم ولی با این سیستم پاسخگویی مزحک نظرم عوض شد.
      یا حق

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مجید

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز، اطلاعاتی که فردی که پرزنتور نمایشگاه هست میده نمیتونه خیلی موثق باشه، حتی نمونه‌ای که برای نمایشگاه تولید شده با کیفیت تولید انبوه متفاوته، ضمنا لازمه بدونید که در پژوهای مدل 91 به بالا به دلیل حذف سیستم برق مالتی پلکس فابریک پژو و سیمی شدن دریچه گاز، کروزکنترل قابل نصب نیست در حالیکه یکی از آپشن‌های این ماشین کروز کنترله.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا