ایران خودروایستگاه خبر

حضور دایملر آلمان در ایران

خبر خوش پایان تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به‌سرعت روی خوش خود را با التفات شرکت‌های بزرگ به صنعت و بازار ایران نشان داد. دایملر، غول خودروسازی آلمان بلافاصله راهی جاده مخصوص شد تا شراکتی خود را با ایران‌خودرو تجدید نماید و درنتیجه، اولین قرارداد رسمی در خودروسازی ایران پس از اجرایی شدن برجام رقم بخورد.

قرارداد ایران خودرو و دایملر آلمان
قرارداد ایران خودرو و دایملر آلمان
روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان این دایملر آلمان و ایران‌خودرو به امضا رسید که طبق آن قرار است دوطرف، شرکت مشترکی را ایجاد کرده و با استفاده از مزیت‌های نسبی یکدیگر، قطب خودروهای تجاری را در منطقه ایجاد کنند.

The new Actros
The new Actros
این تفاهم‌نامه که توسط هاشم یکه‌زارع،‌ مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و ولفگانگ برنارد، عضو هیئت‌مدیره شرکت دایملر به امضا رسیده، در واقع فصلی جدید از روابط این دو خودروساز را رقم خواهد زد و این در شرایطی است که بنز و ایران‌خودرو سابقه‌ای طولانی در شراکت با یکدیگر (به‌خصوص در حوزه محصولات تجاری) دارند. به گفته مدیرعامل ایران‌خودرو، این شرکت در دور جدید همکاری‌های بین‌المللی خود، رویکردی کاملاً متفاوت با گذشته در پیش گرفته و بر حضور و سرمایه‌گذاری مشترک طرف مقابل تأکید دارد.
ولفگانگ برنارد، عضو هیئت‌مدیره دایملر نیز با تأکید بر اینکه محصولات تجاری دایملر همیشه در ایران از محبوبیت برخوردار بوده‌اند، گفته که با توجه به تقاضای بالا برای خودروهای تجاری و همچنین لغو تحریم‌ها، دایملر در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری سریع کسب‌وکار در بازار ایران است.
ایران‌خودرو و دایملر با اعلام بیانیه‌ای عنوان کردند که «سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید منطقه‌ای کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات قوای محرکه، تأسیس شرکت مشترک فروش کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات آنها در ایران و همچنین خرید بخشی از سهام شرکت محور خودرو در کنار ایدم ازسوی دایملر، از جمله مواردی به شمار می‌روند که در این تفاهم‌نامه مورد توافق قرار گرفته‌اند.» علاوه بر این «دو طرف درصدد هستند سرمایه‌گذاری مشترکی برای فروش وسایل نقلیه تجاری و باری مرسدس داشته باشند، ضمن اینکه دایملر اعلام کرده برای تحقق این برنامه‌ها دفتر خود در تهران را در سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ ایجاد می‌کند.

Mercedes-Benz Axor
Mercedes-Benz Axor
شرکت دایملر طی بیانیه‌ای به پتانسیل‌های بازار و صنعت خودرو ایران اشاره کرده است. در بیانیه دایملر آمده است:

ایران در پی سال‌های متمادی تحریم و تقاضای بالا در بخش حمل‌ونقل، پتانسیل خوبی برای رشد در این بخش داشته و فرصت‌های زیادی را به دایملر نوید می‌دهد. ایران باوجود تحریم‌های اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای ملی در خاورمیانه، با تولید ناخالص ملی ۴۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ بود. صنایع ایران تقریباً نیمی از اقتصاد ملی ایران را به دوش می‌کشند.

Mercedes-Benz Actros
Mercedes-Benz Actros
خودروساز آلمانی برای حوزه فروش و خدمات پس از فروش هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده و اعلام کرده است:

دایملر با امضای سند همکاری، در حال شروع فرآیندی برای ورود مجدد و فراگیر به بازار ایران است. نخستین کامیون‌های مرسدس بنز با نام‌های آکتروس (Actros) و آکسور (Axor) را می‌توان پیش از پایان سال در ایران تولید و عرضه کرد. دایملر در تلاش است تا جای پای خود را در بازار محلی ایران محکم‌تر کند به همین منظور هدف تجدید همکاری با شرکت ایدم در عرصه موتور و سرمایه‌گذاری مشترک در فروش را دنبال می‌کند.

افزون بر این، دایملر قصد دارد تا در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه فروش، تمام فعالیت‌های فروش و خدمات پس از فروش در ایران را حرفه‌ای کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باید دید بعدش چی میشه و با چه قیمتی دست مشتری میرسه، فعلا که فقط میخوان همکاری کنن، ولی ایران خودرو دیگه از چه طرفندهایی برای سودآوری استفاده می کنه بعدا معلوم میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    امیدوارم وضعیت این صنعت خوب بشه
    هرچند هنوز هم خیلی نمیشه بهش خوش بین بود
    Audiهم در حال مذاکرس امیدوارم منجر به اتفاقات خوب بشه… .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امير علي

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    خدا کنه .کیه که بدش بیاد ماشینای خوب با قیمت خوب سوار شه والا دیگه مردیم از بس بنز و بی ام و و لکسوس و … دیدیم و حسرت خوردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amir

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    بنز داره خوب کاری میکنه که سیستم فروش رو نظارت و حرفه ای کنه وگر نه ایران خودرو میچابه مردمو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. دانیال

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    کاشکی یکم کیفیت بره بالا توی این ماه 1 ملیون 500 خرج پژو پارس اشغال کردم یه صفه کلاچ با 80 درصد جلوبندی هر طرف قبلا هم نزدیک 2 تومن خرجش کردم ماهی 500 هم حقوقمه مدل ماشین هم 93-*** خدا لعنتتون کنه به زمین داغ بخورید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نوید جهرمی

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    حیف کمپانی دایملر بنز که باید با ایران خررو قرارداد امضا کنه.
    بنز باید خودش مستقل کار کنه .
    تا وقتی از فیلتر این صنعتی دولتی رد میشن وضعشون بهبودی پیدا نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۳۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      هیچکی دیگه تو ایران مستقل کار نمی کنه از موقعی که تمام دارایی جنرال متورز تسخیر شد و دست از پا دراز تر ایران رو ترک کرد هیچ کشور و کمپانیی این اشتباه رو نمی کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علی

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (203 ديدگاه)

    فرصت طلب ها وارد میشوند…
    اون از پژو، این از دایملر…
    خلاصه یکی یکی میان
    انگار نه خانی اومده نه خانی رفته
    خسارت خالی شدن جاشون تو این سالها که نهایتا بارش رو دوش مصرف کننده بوده رو کی متقبل میشه؟
    ایرانخودرو که صرفا دنبال سود بیشتره و ازش توقع حفظ شآن مصرف کننده ایرانی نمیره.
    فکر هم نمیکنم هیچ تعهدی داده باشه که دوباره دستمون تو پوست گردو گذاشته نشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا