ایران خودروخودروهای چینی

دانگ فنگ H30 Cross محصول جدید ایران‌خودرو

اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایران‌خودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که ایران‌خودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه می‌شد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شود.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواری‌های کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایران‌خودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایران‌خودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال ۲۰۱۱ وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیس‌لیفت قرار گرفته‌اند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و ضعیف‌ترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که می‌توان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای به‌مراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدل‌های قابل‌تأمل دانگ فنگ است.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
پیشینه:
پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز می‌گردد. در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزان‌قیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره می‌برد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، به‌طوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سال‌ها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچ‌بک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شده و وارد بازار شدند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ثابت می‌کند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمی‌توانید از آن خودرویی به‌روز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سال‌های اولیه قرن جاری باز می‌گردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً ۱۰- ۱۵ سال قبل تولید می‌شدند، نه یک خودروی مدرن و به‌روز. اما مسئله اینجاست که هیچ‌کدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۳ بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمی‌توان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینی‌ها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچ‌بک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچ‌بک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز می‌شویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن به‌مراتب از هاچبکی مانند پژو ۲۰۶ بهتر است. با این وجود، آن‌قدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربه‌گیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را می‌بینیم که دور تا دور خودرو را پوشش داده‌اند. این استفاده انبوه از ضربه‌گیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما می‌توان تا حدودی آن‌ها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آن‌هم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه می‌تواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross به‌عنوان یک ضعف می‌توان اشاره کرد، طرح دایره‌ای چراغ‌های مه شکن جلو است که نه‌تنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه می‌توان گفت که تا حدودی توی ذوق می‌زند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب که تا سقف کشیده شده‌اند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغ‌های عقب ولوو می‌اندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمی‌شود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، می‌توانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.

مشخصات فنی:
به نظر می‌رسد دلیلی که ایران‌خودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهت‌های فنی آن به خودروهای فعلی ایران‌خودرو، خصوصاً پژو ۲۰۶ بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخش‌های مختلف آن با پژو ۲۰۶ وجود دارد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخ‌های جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی ۷.۰۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی دوگانه مستقل می‌باشد.

ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجه‌ای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذب‌کننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می‌باشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.

تجهیزات:
تجهیزات این خودرو عبارت‌اند از:
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم‌کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرم‌کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه‌ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌ها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزان‌ترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.

در بازار ما و در شرایط فعلی، این خودرو رقبایی مانند لیفان ایکس ۵۰، هاوال M4، فاو D60 و چانگان CS35 را در برابر خود می‌بیند که هیچ‌کدام از آنها نه از نظر فنی برتری ویژه‌ای نسبت به دانگ فنگ H30 دارند و نه از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش گسترده ایران‌خودرو بهره می‌برند. برخورداری از موتور TU5 که سالهاست در کشور ما امتحان خود را پس داده است و تعمیرکار و قطعات آن به راحتی در دسترس است، نیز می‌تواند یکی دیگر از مزایای دانگ فنگ H30 Cross در برابر رقبا باشد. هرچند که این موتور در سالهای اخیر با افزایش داخلی سازی و استفاده از قطعات نامرغوب چینی، دچار افت شدید کیفیت شده است و دیگر توانایی‌های بالای TU5 های اولیه فرانسوی را ندارد.

در نهایت به عنوان سخن پایانی می‌توان گفت که در شرایط فعلی بازار، در صورتی که قیمت بیان شده برای این خودرو حفظ گردد و با توجه به علاقه مردم کشورمان به خودروهای دنده اتوماتیک و کراس اوورها و نمایندگی‌های فروش پرتعداد ایران‌خودرو، می‌توان شانس بیشتری برای موفقیت دانگ فنگ H30 Cross نسبت به رقبایی که در بالا از آن‌ها نام بردیم را قائل بود. هرچند که ترکیب پلتفرم قدیمی فرانسوی، طراحی چینی و موتور TU5 ایرانی ترکیب چندان امیدوارکننده‌ای نیست و تا حد زیادی باعث نگرانی ما می‌شود.

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه

  1. علیرضا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز اگر یه سر به سایت ایران خودرو بزنی دقیقا به گیربکس aisin اشاره شده است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. مهران

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اقای مهندس فکر کنم این موتور tu5 که اینجا برای این ماشین در نظر گرفتن جاهای دیگه مثل روسیه یک موتور نیسان برایش گذاشتن ایا به نظر شما این گیربکس با این موتور جواب میدهد ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. درخشان

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام چرا شرکتهای سازنده خودرو مخصوصا ایران خودرو فقط به دنبال سود شخصی و سر کیسه کردن مردمه !!!!!!
    تا کی فکر میکنید از جهل مردم میشه استفاده کرد و خودرو های بی کیفیت چینی و یا مدلهای قدیمی و اولیه و یا از رده خارج اروپا و آسیایی رو با ترکیب قطعات بی کیفیت چینی با قیمت گزاف به مردم فروخت!!!!!
    محصولات داخلی هم که افتضاح ح ح ح ح ح
    با این روش این ره که می روید به ترکستان است مسئولین و تصمیم گیرنده های محترم
    بروید و تفکرتان را درست کنید البته اگر گوش شنوایی داشته باشید ولی فکر نکنم .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. درخشان

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    چرا همیشه بدنبال تولید محصولات بی کیفیت و بدون بازار جهانی هستید با این روش رشدی که در کار نخواهد بود ! همیشه رو به عقب حرکت میکنید.خودتان را گول نزنید .
    اگر خواست واقعی پیشرفت باشد ما در داخل کشور هر گونه پتانسیل از مهندسین و طراحان و مخترعین و….رو داریم بشرط اینکه جدی گرفته بشوند تا جذب کشور های دیگر نشوند و این سرمایه عظیم رو از دست ندهیم .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. saeed

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به نظر شما چرا ؟؟ تقاضا وجود داره وام ۲۵ میلیونی یادتونه در سه روز ۱۲۰ هزار خودرو فروش رفت ملت ایران سر تا پا تناقض هستند پول داشته باشند همین را ۱۰۰ میلیون هم میخرن نظرات و فرمایشات را زیاد اهمیت ندید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. مهيار

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    مهندس موتور tu5 با این گیربکس باهم هماهنگی دارد چون من یک جا خواندم که h30 که به روسیه صادر میشود موتورش فابریک نیسان استفاده میکنند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. علي

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در مورد این خودرو مثل سایر محصولات ایران خودرو چیزی که بسیار نگران کننده است اینه که به لحاظ فنی دارای مشکلاتی خواهد بود. قرار دادن موتور tu5 ایرانی و گیربکس به ظاهر ژاپنی چیزی مثل خودرو رانا خواهد ساخت. خودرو رانا هم که معرف حضورتون هست و میدونید که چه مصیبتیه.
    اقایونی که خیلی امیدوارانه بحث میکنن سخت در اشتباهن. چون تجربه نشون داده که صنعت مونتاژ در ایران بسیار ضعیفه . خصوصا زمانی که بخوان در طراحی های فنی خودرو مداخله کنن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. علي

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در مورد این خودرو مثل سایر محصولات ایران خودرو چیزی که بسیار نگران کننده است اینه که به لحاظ فنی دارای مشکلاتی خواهد بود. قرار دادن موتور tu5 ایرانی و گیربکس به ظاهر ژاپنی چیزی مثل خودرو رانا خواهد ساخت. خودرو رانا هم که معرف حضورتون هست و میدونید که چه مصیبتیه.
    اقایونی که خیلی امیدوارانه بحث میکنن سخت در اشتباهن. چون تجربه نشون داده که صنعت مونتاژ در ایران بسیار ضعیفه و در دوران تحریم بدلیل فقدان قطعات با کیفیت ، هویت واقعی خود را نشان داده است .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. سپهر

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    قیمت پیکاپ ریچ در شیلی ۶۸۰۰ دلار یعنی ۲۰ میلیون تومان
    http://www.atemuco.cl/nuevos/zna-rich-4×2-bencina/
    که ۷۰ میلیون در ایران قیمت دارد و مونتاژ کمپانی سایپا است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مهيار

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هیچکی نیست جلو اینا را بگیرد هر کاری دلشان میخواهد و هر قیمتی که دوست دارند به مردم بیچاره می دهند این است عدل علی کجای دنیا قیمت ها را پنج شش برابر به مردم خودشان میدهند یک کشور را اسم ببرید غیر از اینجا بخدا هیچ جای دنیا مثل اینجا نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. saeed

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز آقای مهیار ببخشید از این ادبیات استفاده میکنم ولی خلایق هر چه لایق دوست من تقاضا وجود دارد .
      مردم اندکی هوشمندانه عمل نکردن در چند روز ۱۲۰ هزار آشغال از ایران خودرو خریداری شد این یعنی هنوز جا برای انداختن حالا حالا ها وجود دارد و مسئولین به خوبی بر این مساله واقفند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مسعود

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        وقتی مجبور باشی کاری نمیشه کرد

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. جلیل

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ظاهرا از ۳ خرداد پیش فروش مجدد اچ ۳۰ جهت تحویل در دی و بهمن و اسفند ۹۵انجام میشودالبته نه اینترنتی بلکه توسط نمایندگی های ایران خودرو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. masih

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر این ماشین با این موتر,خوب,و گیریبکس عالی,با این اپشنها با این قیمت عالیه با ۴۵ میلیون چی میشه تهیه کرد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. علي

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اقای نماینده ایران خودرو خواهشن این محصول جدید ایران خودرو را حداقل درست مونتاژ کنید محصولات قبلی را تحریم بودی حالا دیگه هیچ بهانه ای ندارید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. علي

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    حداقل با دوبرابر قیمت جهانی که میفروشی درست مونتاژ کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. آ رمان

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام این خودرو محصول۲۰۰۹چین بوده حالا باگذشت هفت سال و قدیمی شدن آن ایران تازه میخواد مونتاژ کنه در تست تصادف هم بسیار ضعیف نشان داده .چرا ماشین جدید وبا کیفیت تولید نمیکنند؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مصرف کننده

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست عزیز لطفا لینک تست این خودرو رو بذارید تا ما هم مثل شما متوجه شدت ضعف ایمنی این خودرو بشیم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. رامین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستانی که میگن چرا چین چرا اروپا نه ؟
    چین تو تحریم ها حامی ما بوده و همیشه اولین رای مخالف توی جامعه جهانی که بر علیه ایران میدادن چین بود ، حالا باید یه سهمیه ای در اقتصاد ایران واسش در نظر گرفت .
    حالا شما دوستان مخالف سهم چین ، اگه شما تصمیم گیرنده بودید به چینی ها بعد از برداشتن تحریم ها میگفتید
    کور باشید دور باشید ؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. مصرف کننده

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این خودرو رو تو نمایندگی از نزدیک دیدم. واقعا کیفیت بد مونتاژ تو ذوق می زد.مخصوصا داخل کابین. مثلا فرمان جای تنظیم ارتفاع داشت به نظر می رسید که اگه ۵ بار استفاده شه باره ۶ خراب شه.متریال استفاده شده هم واقعا بی کیفیت بود. حالا تو موتور و جلوبندی و اینا چه خبره، بماند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. بهروز

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اونا را هم نظر بده جالبه ما مادر زادی ی پا کارشناس هستیم بدون اینکه استفاده کرده باشیم مسئولین ایران خودرو حداقل اعتماد مردم را جلب کنید چقدر ملت از دست شما بدبین هستند که واقعا حق دارند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. بهروز

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واقعا حق دارنند ماشینی که تو روسیه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون هست اینجا ۴۴ میندازن به مردم تازه منت می زارن میگن دافینگ کردیم یعنی کمتر از هزینه تولید میخواهیم عرضه کنیم وهزینه تولید ماشین بیستر از ان چیزی هست که میخواهیم بفروشیم اخه دروغ تا این حدیعنی یک نیم تا دو برابر بالاتر از قیمت جهانی شما دافینگ است چقدر شما سود میخواهی بخوری که دوبرابر بالاتر از قیمت جهانی را هم کم می بینی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. مهدی

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما تو ایران ماشینی با این امکانات با این قیمت مناسب نداریم این بهترین گزینه برا این رنج قیمته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. فرهاد

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یجورایی میشه گفت همه دوستان نظریاتشون درسته…ولی واقعا با این چنداتومبیل داخلی و تکراری نمیشه همچین قیمتی اتومبیلی با این امکانات حالا هر چند ضعیف رو خرید… بابا ببینید با مردم این دو کمپانی چه کردند که با دونستن اینکه قیمتش خیلی پایین تر از اینها باید باشه ولی باز حاضر به خرید این محصول هستند ولی حاضر نیستن خرید داخلی وتکراری رو داشته باشند…بخدا مردم خسته شدن…دیگه بین بدو بدتر مجبور به انتخاب بد شدن..والا همگی خوب میدونن این ماشین هم آش دهن سوزی نیست..حتی کسانیکه بسمت خرید پیش فروش رفتن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. ایلیا

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با سلام خدمت متخصصین و دوستان گرامی از قدیم گفتن هر جا جلوی ضرر را بگیری نفعه با این وضعیتی که ما طی این چند سال در صنعت خودرو سازی خود داشته ایم و کماکان با آن درگیریم هیچ امیدی به بهبود این روند نیست خودرو با کیفیت وارد میشه ولی با چه قیمتی مشکل اینجاست که اکثر یت مردم توان خرید آن را ندارند پس چکار باید کرد یا باید با پولی که در جیب داریم بریم خودرو بی کیفیت بخریم همانطور که طی این چند سال اینکار را کرده ایم ویا اگر خودروئی با کیفیت نسبی (حتی چینی) به بازار عرضه میشه ا ز اون استقبال کنیم که من فکر میکنم راه دوم بهتر باشه تا ان شاالله با اینکار بساط این خودروهای بی کیفیت داخلی از این دو شرکت یعنی ایران خودرو و سایپا برچیده شود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. شهريار

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اگه ما بجای سرمایه گذاری تو بخش خودرو تو بخش ها مثل کشاورزی و یا انرژی ها پاک سرمایه گذاری میکردیم موفق تر بودیم هم برای کشور ارز وارد میشد و می توانستیم صادرات داشته باشیم هم کشته های جاده ای مان به حداقل می رسید با وارد کردن خودروهای با کیفیت و ایمن و با کمترین تعرفه تنها راه حل نجات همین است تا زمانی که دولت از این خودرو سازها و قطعه سازها حمایت میکند هیچ تغییری بوجود نمی اید و روز به روز بدتر میشویم تا بهتر کافی است تعرفه برداشته بشه و یا به حداقل برسد اون وقت کی میایدh30 را سوار میشود زمانی که با همین پول بهترین ماشین دانیا را میشود سوار شد شما تو بخش خودرو موفق نمیشی ۵۰ سال هست کار میکنی حتی یک مونتاژ درست و حسابی نمی تونی انجام بدهی تو این مملکت یک ادم دلسوز پیدا نمیشود که بساط این خودرو سازها را جمع کند که بسه دوشیدن ملت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. محمد

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چ جور ایقد ملت میگن بدرد نمیخوره بدرد نمیخوره اما هنوز هیچی نشده ثبت نامش پر شده …!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. حامد

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا دست از سر این موتور TU5 بردارید…موتور خوبیه ولی استحلاکش بالاست به نظر من،که کاملا طبیعیه با این شرایط آب و هوای که ما توشیم و تابستونایه فوق العاده گرم حتی تو قسمت های شمالی ایران یکم برای این موتور که به خاطر مصرف کمش دمای کارکرد بالای داره و برای این سبک از سواری اصحلاکشو میبره بالاتر…کاش با موتور به روزتر و بهتر ارائه میشد…آدم بخاد TU5 بخره میره ۲۰۶ میخره.به نظرم خرید این ماشین حرکت رو به جلویی نیست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. شهريار

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بحث علاوه بر موتورش قیمت اش هم بالا است ۴۴ میلیون ایا به نظر شما ۴۴ میلیون پول کمی است اخه از بس به ما گران فروختن تا یک ماشین بی کیفیت چینی را به قیمت ۴۴ به ما بدهندمیگیم وای ۴۴ تا خیلی خوبه انگار اصلن ماشین ندیده باشیم همین ماشین فول ترش جاهای دیگه بین ۲۹ تا ۳۲ میلیون است اره با همین پول ما می شود جاهای دیگه بهترین تویوتا دنیا را سوار شد بحث اینجا هست چرا ۱۴ یا بیشتر به ما گرانتر بدهند حالا که بهانه تحریمی در کار نیست بدتراز این یک مشت دلال از خدا بی خبر که چهار حواله گرفتن و میخواهند سود کنند برین تو تاپیک h30 کراسی چی راه انداختن که ۴۴ میلیون پولی نیست و از حرفا تا بتونند حواله های خودشان را بیشتر بفروشند وخدمتی به ایران خودرو هم بکنند تا در قیمت نهای خود تجدیدنظر کند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. Hamid reza

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    تا آخر سال ثبت نام کردن!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مسولان به ظاهر محترم ایران خودرو حالا که میلیاردی پول بابت این ماشین از مردم بی دفاع ایران گرفتید به جان عزیزانتون قسمتون میدم تو کیفیت کم این ماشین نزارید.
    یه کاری کنید همین طور که مردم به حرف شما اعتماد کردن و ثبت نام کردن تو عمل هم این اعتماد رو از شما ببینن.
    من خودم کارمند سایپا کاشان هستم
    ما هم چانگان رو از قبل عید برا پیش فروش گذاشتیم تازه با دو میلیون تخفیف به مناسبت اینکه سری اول فروش هست (که ایرانخودرو این کار رو نکرد)
    خدا شاهده تا این لحظه که من آمار دارم استقبال یک دهم این ماشین هم نبوده در صورتیکه اون ماشین یه سر رو گردن از h30 بالاتره.
    پس الله وکیلی چیزی کم این ماشین نزارید چون هنوز ۲ ماه مونده تا سری اول رو بدین بیرون…
    یا علــــــی………….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. مهدی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    شرکت ایران خودرو باید اینو در نظر داشته باشه همه کسانی که h30ثبت نام کرده اند منتظر ورود اولین سری از این خودرو هسنتد و اگر این خودرومطلوب نباشد مطمنا اکثرآ انصراف داد ه وبه همان سود ۱۹ درصد انصراف اکتفا می کنند و ایران خودرو ضرر هنگفتی خواهند کرد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hamid reza

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      بله درست میگی دوست من
      من خودم ال ۹۰ داشتم. فروخته بودم الان h30 ثبت نام کردم برا مهر ماه
      مطمعن باش اگه خوب در نیاد انصراف میدم و دوباره تندر میخرم…
      شرکت ایران خودرو خیلی باید حواسش در مورد این خودرو جمع باشه چون من تا حالا یاد ندارم خودروی با این استقبال از جانب مردم روبرو شده باشه…
      پس مدیران ارشد ایران خودرو در نظر داشته باشید اگه سود و اعتبار بیشتر از این خودرو میخواید باید کیفیت ساختش خیلی بالا باشه.‌‌‌..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  28. برسام

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کیفیت که کشکه ایمنی صفر توقع معجزه از این خودرو نداشته باشید تازه ازخدا بخواهید با جوی که دلالها راه انداختن قیمت اش سر به فلک نکشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. ناصر

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر بنده ما عادت کردیم فقط عیب جویی کنیم ،تا زمانیکه این خودرو روانه بازار نشده قضاوت کردن در این خصوص صحیح نیست ،و مطمئنا مردم ما عاقل تر از این حرفها هستن اگر ببینند که کیفیت نداره یا قیمتش بالاست استقبالی صورت نخواهد گرفت و مطمئنا مدیرا ن ایران خودرو نیز به این امر واقف هستند .در ثانی مشخصات کامل ماشین در سایت ایران خودرو وجود داره و کسانی که مختصر اطلاعاتی در خصوص خودرو داشته باشند میتونند با موارد مشابه مقایسه کنند و همانطور که دوست عزیز ی اشاره کرده سود انصراف ۱۹ درصد ی نگرانی ثبت نام کنندگان را اگر کیفیت نداشته باشد یا قیمتش زیاد بشه بر طرف خواهد کرد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. امید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان این ماشین تا سال ۲۰۱۳ با موتور نیسان تولید شد بعد شرکت دانگ فانگ اون با موتور tu5 که روی s30 بود روانه بازار کرده که به اچ ۳۰ گراس نوبل معروف از لحاظ کاری موتور میشه گفت توان و مصرف سوختش پایین آمده در روسیه هر دو نمونه صادره شده قیمت خودرو هم از روسیه و چین ارزون تر این بخاطر تولید موتور توی خوده ایران خودرو البته یه تعداد از اوپشن های خودرو نیز حذف شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا