ایران خودروخودروهای چینی

دانگ فنگ H30 Cross محصول جدید ایران‌خودرو

اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایران‌خودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که ایران‌خودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه می‌شد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شود.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواری‌های کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایران‌خودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایران‌خودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال ۲۰۱۱ وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیس‌لیفت قرار گرفته‌اند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و ضعیف‌ترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که می‌توان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای به‌مراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدل‌های قابل‌تأمل دانگ فنگ است.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
پیشینه:
پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز می‌گردد. در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزان‌قیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره می‌برد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، به‌طوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سال‌ها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچ‌بک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شده و وارد بازار شدند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ثابت می‌کند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمی‌توانید از آن خودرویی به‌روز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سال‌های اولیه قرن جاری باز می‌گردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً ۱۰- ۱۵ سال قبل تولید می‌شدند، نه یک خودروی مدرن و به‌روز. اما مسئله اینجاست که هیچ‌کدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۳ بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمی‌توان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینی‌ها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچ‌بک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچ‌بک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز می‌شویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن به‌مراتب از هاچبکی مانند پژو ۲۰۶ بهتر است. با این وجود، آن‌قدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربه‌گیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را می‌بینیم که دور تا دور خودرو را پوشش داده‌اند. این استفاده انبوه از ضربه‌گیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما می‌توان تا حدودی آن‌ها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آن‌هم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه می‌تواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross به‌عنوان یک ضعف می‌توان اشاره کرد، طرح دایره‌ای چراغ‌های مه شکن جلو است که نه‌تنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه می‌توان گفت که تا حدودی توی ذوق می‌زند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب که تا سقف کشیده شده‌اند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغ‌های عقب ولوو می‌اندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمی‌شود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، می‌توانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.

مشخصات فنی:
به نظر می‌رسد دلیلی که ایران‌خودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهت‌های فنی آن به خودروهای فعلی ایران‌خودرو، خصوصاً پژو ۲۰۶ بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخش‌های مختلف آن با پژو ۲۰۶ وجود دارد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخ‌های جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی ۷.۰۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی دوگانه مستقل می‌باشد.

ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجه‌ای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذب‌کننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می‌باشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.

تجهیزات:
تجهیزات این خودرو عبارت‌اند از:
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم‌کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرم‌کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه‌ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌ها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزان‌ترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.

در بازار ما و در شرایط فعلی، این خودرو رقبایی مانند لیفان ایکس ۵۰، هاوال M4، فاو D60 و چانگان CS35 را در برابر خود می‌بیند که هیچ‌کدام از آنها نه از نظر فنی برتری ویژه‌ای نسبت به دانگ فنگ H30 دارند و نه از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش گسترده ایران‌خودرو بهره می‌برند. برخورداری از موتور TU5 که سالهاست در کشور ما امتحان خود را پس داده است و تعمیرکار و قطعات آن به راحتی در دسترس است، نیز می‌تواند یکی دیگر از مزایای دانگ فنگ H30 Cross در برابر رقبا باشد. هرچند که این موتور در سالهای اخیر با افزایش داخلی سازی و استفاده از قطعات نامرغوب چینی، دچار افت شدید کیفیت شده است و دیگر توانایی‌های بالای TU5 های اولیه فرانسوی را ندارد.

در نهایت به عنوان سخن پایانی می‌توان گفت که در شرایط فعلی بازار، در صورتی که قیمت بیان شده برای این خودرو حفظ گردد و با توجه به علاقه مردم کشورمان به خودروهای دنده اتوماتیک و کراس اوورها و نمایندگی‌های فروش پرتعداد ایران‌خودرو، می‌توان شانس بیشتری برای موفقیت دانگ فنگ H30 Cross نسبت به رقبایی که در بالا از آن‌ها نام بردیم را قائل بود. هرچند که ترکیب پلتفرم قدیمی فرانسوی، طراحی چینی و موتور TU5 ایرانی ترکیب چندان امیدوارکننده‌ای نیست و تا حد زیادی باعث نگرانی ما می‌شود.

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه

  1. سامی

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان عزیز با توجه به صحبت های منتشر شده از سوی معاون بازاریابی و فروش ایرانخودرو آقای مصطفی خان کرمی در برخی سایتهای خبری(سایت نمناک و…)مبنی بر قیمت حدود ۴۴ میلیون به مناسبت ماه رجب برای این محصول در صورت گرانتر شدن قیمت در زمان ارسال دعوتنامه نسبت به آپشنهای پایه درسایت ایران خودرو٫ لطفا همگی با هم نسبت به ارسال شکایات به سازمان بازرسی کل کشور علیه ایرانخودرو و سایتهای منتشر کننده خبر مبنی بر قیمت این خودرو از تضییع حقوقمان جلوگیری کنیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. عليرضا

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان سلام وقتنون بخیر خبری از ارسال دعوتنامه ها نشد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. حمید

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    چه خبر از دعوتنامه؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. امیر

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    فعلا که خبری نیست فکر کن ملت و گذاشتن سر کار.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. عليرضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام من الان زنگ زدم گفتن هنوز خبری نیست ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. پوريا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان به نظرتون h30 بهتره یا لیفان x60 اتوماتیک؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. پوريا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کسی می دونه چطوری می تونم اپشن های h30 مثل کروز /اینه تا شو برقی و…. به ماشین اضافه کنم در ضمن کسی ماشینو تحویل گرفته چون تو بعضی از سایت ها قیمت عجیب داره خرید و فروش میشه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. علیرضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام دوستان باتوجه به این بخشنامه که در زیر قید شده ایرانخودرو موظف میباشد در نوبت اول ثبت نام که به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) میباشد قیمت را بالا نبرد اگر غیر از این شد همگی به سازمان بازرسی و شورای رقابت ودیوان عدالت اداری شکایت تنظیم کنیم و با انصراف خود باعث ضرر به این شرکت ایران خودرو شویم…..
    بخشنامه مورخ۹۵/۲/۵

    (((((((شرایط فروش اردیبهشت کراس اوورH30 از روز یکشنبه مورخ ۹۵/۰۲/۰۵در سایت برقرار می باشد.
    معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اعلام این خبر، پیش پرداخت لازم برای ثبت نام را مناسب برای متقاضیان دانست و گفت: پیش پرداخت مبلغ ۲۰ و ۲۳ میلیون تومان منظور شده تا مشتریان عزیز با سطح درآمدی مختلف، توان ثبت نام را داشته باشند.

    مصطفی خان کرمی افزود: سود مشارکت طرح ۲۱ درصد و موعد تحویل خودروها نیز مرداد تا آبان ماه برنامه ریزی شده است.

    وی قیمت نهایی محصول کراس اوورH30 را کم تر از ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین(ع) و ایام پر خیر و برکت ماه رجب این محصول با قیمت اولیه در حدود ۴۴ میلیون تومان عرضه خواهد شد.))))))))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. امیر

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آقا نمایندگی اصلا پاسخ گو نیست رفتم نمایندگی میپرسم خانم پس یه خبری یه جوابی به من بدید مگه توی قرداد نزدید تحویل مرداد ماه میگه تا بیاد مرداد تموم بشه ۲۰روز دیگه مونده این ایرانخودرو نامرد پولای مردم و گرفت الانم پاسخگو نیست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. فرهاد

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (253 ديدگاه)

      والا دنای دوستمو با ۲۰ روز تاخیر تحویل دادن. نگران نباشین، زدن مرداد خوب هنوز مونده تا تموم شه. منم منتظرم بیاد بیرون اگه خوب باشه یکی بخرم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. علی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان اولین کسی که دعوتنامه براش آمد دراین سایت درقسمت نظرات ماراهم خبر کنه متشکرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. ابراهیم

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من بررسی می کردم قراردادم توی سایت ایرانخودرو ، دیدم نوشته مانده وجه قرارداد ۲۳ میلیون من تحویل شهریور ثبت نام کردم یعنی قیمتش شده ۴۶ میلیون؟
    لطفا شماهم بررسی کنین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سلام ابراهیم نه اصلا گزینه ای به نام باقیمانده قرارداد نیستش شاید شما مبلغ واریزی دیدید.
      ایرانخودرو برای اینگه در مرحله دوم از یک شهریور تا دهم ودیعه دوم پنج میلیونی دریافت کنه احتمال داره تا اون موقع قیمت رو اعلام نکنه وحواله مرداد دیرتر تحویل بده
      احتمالا سیاست این شرکته

      تو سایتها گفته درحدود۴۴. میلیون دوستان جو ندید که فکر کنن چه خبره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ابراهیم

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        اتفاقا هستش
        من اسکرین شات گرفتم
        حیف که نمیتونم عکس بزارم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  12. عبداله

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با سلام لطفا دوستانی که این خودرو را تحویل میگیرند موتور اونو تو سربالایی با کولر روشن و ظرفیت کامل سرنشین و بار چک کنند ببینند جواب میده یا نه ،ابشن ها در مرحله دوم قرار داره و به سایرین تو سایت ها اطلاع رسانی نمایند ممنون میشم۰

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. ابراهیم

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کسی بررسی نکرد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. سامی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام آقا ابراهیم لطفا اگه میشه توضیح بدید از چه قسمتی باید بررسی کنیم؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. ابراهیم

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بخش ویژه مشتریان
    جستجوی پیشرفته
    روی جزئیات قرارداد کلیک میکنین
    پائین صفحه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. امید

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    سلام آقا ابراهیم من رفتم ایران خودرو گفت هنوز حواله ها نیآمد گفت اگر باشه شما میتونی تو قسمت پرداخت دعوت نامه اون پرداخت کنی
    چک کنید ببیند میتوانی پرداخت کنی ممنون از اطلاع رسانی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. salimi

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام ، من یک دستگاه تحویل مرداد نوشتم از یکم مرداد که به وبسایت مراجعه کردم دیدم سود مشارکت ثابت مونده و تغییری نمی‌کنه ، توی قرارداد من نوشته تحویل ۳۱ مرداد ۹۵ ولی‌ وقتی‌ با مرکز تماس ایران‌خودرو تماس گرفتم گفت که تحویل رو زدن یکم مرداد و از اون موقع سود مشارکت رو قطع کردن و جریمه تاخیر میدن .یعنی‌ از ۲۱% که میدادن از یکّ مرداد می‌شه ۱۲% . واقعا نمی‌دونم چی‌ بگم!!!!! یعنی‌ اگه تاخیر کنن به نفعشون، اینه قراداد یک طرفهٔ ماست!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. salimi

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    باسلام ، من یک دستگاه تحویل مرداد نوشتم.از یکم مرداد که به سایت مراجعه کردم دیدم سود مشارکت ثابت مونده و تغییری نمیکنه.توی قرارداد من نوشته تحویل سی و یکم مرداد ولی وقتی با مرکز تماس ایران خودرو تماس گرفتم گفت که تحویل روی سیستم ما خورده یکم مرداد و از اون موقع سود مشارکت رو قطع کردن و جریمه تاخیر میدن. یعنی از بیست و یک درصد که سود مشارکت بود میشه دوازده درصد که جریمه تاخیره.واقعا نمیدونم چی بگم! یعنی اگر تاخیر کنن به نفعشونه !!!! اینم قراردادهای یکطرفه خودروسازان ماست!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      یعنی تاخیر ۳۴ درصد چرت بودش؟؟؟؟
      خدا لعنتشون کنه که انقدر نامرد دزدنند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. امید

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اره درست دزدی تو روز روشن تو این مملکت شاخ دم نمی خواهد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. ابراهیم

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دعوتنامه برا کسی اومده؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. سامی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام کسانی که تحویل مرداد هستن همون قسمتی که سود مشارکت را براتون حساب کرده گوشه سمت چپ صفحه را کلیک کنید ببینید تو کدوم مرحله هستید(پیکان زردرنگ مرحله حال حاضر شما را نشون میده)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. سامی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    نحوه ی محاسبه سود مشارکت:
    (مبلغ واریزی*۰.۲۱)/۳۶۵=Ans
    Ans*(تعداد روزهای گذشته از زمان واریز وجه تاکنون)=مبلغ سود مشارکت
    درضمن کسانی که تحویل مرداد هستن سود مشارکت دقیقا باید تا زمان ارسال دعوتنامه محاسبه شود و توی سیستم ایرانخودرو زمان ارسال دعوتنامه اول مرداد ثبت شده که چون در عمل هنوز دعوتنامه براتون صادر نشده پس یاید هنوز سود مشارکت بگیرید.
    جریمه تاخیر نسبت به زمانی محاسبه میشود که در دعوتنامه برای تحویل خودرو نوشته میشود (که این زمان حداکثر یک ماه پس از صدور دعوتنامه میتواند باشد) پس دوستان عزیز در صورتی که دعوتنامه براشون ارسال نشده با تماس با دفاتر فروش ایرانخودرو نسبت به تذکر و اصلاح مورد فوق اقدام تا حقی از ایشان پایمال نشود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. سامی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    برای چند نفری دعوتنامه اومده که مبلغ کل ماشین را ۴۴۹۰۰۰۰۰ تومان براشون زده و مابه التفاوت را واریز کردند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. salimi

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام، والا ما که تماس گرفتیم گفتن هنوز به هیچکس دعوت نامه ندادن! قیمت نهایی چرا باید ۴۴ و ۹۰۰ باشه؟ طبق اعلام قبلی باید ۴۳و۹۰۰ یا حداکثر ۴۴ تومان باشه!!!!!! یعنی سود مشارکت رو هم پس باید بدیم واسه ما به التفاوت!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  24. سینا پیرانی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آیا گیربکس h30 از نوع CVT ) دو کلاچه ) است ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. سامی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    نه cvt نیست اتومات ۴ سرعته است دو کلا چه نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. امید

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    سلام سامی جان مطمئنی دعوت نامه برای بعضی آمده من رفتم نمایندگی گفت هنوز برای ما چیزی نیامده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. حمید

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    من دیروز با یکی از کارشناسای ایران خودرو صحبت کردم
    ایشون گفت همه چی این ماشین از چین میاد به جز موتورش که مونتاژ ایرانه…
    مهم اینه که میگفت ۷۰ درصد قطعات موتور tu5 از فرانسه وارد میشه و فقط ۳۰ درصدش داخلیه…
    انشالله که ماشین خوبی از آب در بیاد
    مبارک همه اونایی که ثبت نام کردن
    یا علی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. سامی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام آقا امید بله دعوتنامه برا چندنفری اومده که من آدرس سایتشو نوشتم ولی بعد از تایید ادرس سایتو حذف کردن متاسفانه.چرخان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. سامی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    در ضمن در صورت تاخیر ۱۲ درصد بابت تاخیر به اضافه ۲۱ درصد سود مارکت تعلق میگیره که جمعا میشه ۳۳ درصد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. امید

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    سلام سامی خان من قرارداد کامل خوندم نوشته در صورت تاخیر سود تاخیر براساس جدول روز شمار محاسبه میشه که تو جدول هم زده سود تاخیر ۱۲ در صد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا