سالها است که بازار خودروهای زیر پنجاه میلیون تومان در کشورمان به جولانگاه خودروهای قدیمی و از رده خارج داخلی تبدیل شده و از عدم تنوع رنج میبرد؛ اما طی چند سال اخیر عرضهٔ خودروهای چینی تا حدودی توانست این یکنواختی و عدم تنوع را کاهش دهد. این امر موجب شد تا دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی ایرانخودرو و سایپا هم برای اینکه سهم بازار خود را به چینیهای خوشخطوخال و تازهنفس واگذار نکنند، به تکاپو افتاده و محصولات جدیدی را راهی بازار کنند. در این راستا، بهتازگی خبر آغاز فروش سه محصول جدید داخلی منتشر شده که در این مطلب نگاه کوتاهی به آنها خواهیم داشت. این سه خودرو دنا پلاس توربو، پژو پارس اتوماتیک و کوییک هستند.
پژو پارس LX اتوماتیک
پژو پارس LX یا همان پارس TU5 یکی از محبوبترین محصولات ایرانخودرو است. حال ایرانخودرو پس از عرضهٔ نسخهٔ اتوماتیک پژو ۲۰۷ بهعنوان اولین محصول اتوماتیک دوران جدید خود، نسخهٔ اتوماتیک پارس را هم ارائه کرده است. البته گیربکس اتوماتیک فقط برای پارس LX ارائه شده است و دیگر مدلهای این ماشین یعنی پارس سال و پارس ELX همچنان صرفاً صورت دستی تولید میشوند. گیربکس اتوماتیک پارس توسط ایرانخودرو AL4 اعلام شده که این یعنی همان گیربکس تیپ ترونیکی که در دوران پیش از تحریمها در نسخههای اتوماتیک پژو ۲۰۶ یعنی مدلهای هاچبک تیپ ۶ و صندوقدار V9 ارائه میشد. در مشخصات اعلامی پارس LX اتوماتیک از سوی ایرانخودرو، تفاوتهایی با نسخهٔ دستی دیده میشود که ازجملهٔ آنها میتوان به شتاب صفرتاصد ۱۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی ۸.۱ لیتر در صد کیلومتر اشاره کرد که به ترتیب ۱.۸ ثانیه و ۰.۶ لیتر بیشتر از نسخهٔ دستی است. ایرانخودرو فعلاً قیمت نهایی پارس LX اتوماتیک را اعلام نکرده و صرفاً اقدام به انتشار اعلامیهٔ فروش آن با پیشپرداخت ۲۲ میلیون تومان، سود مشارکت ۱۲ تا ۱۶ درصد و موعد تحویل دی ۹۶ تا اردیبهشت ۹۷ کرده است؛ اما بااینحال با توجه به اختلاف قیمت پنج میلیون نسخهٔ دستی و اتوماتیک پژو ۲۰۷ و همینطور قیمت ۳۹ میلیون تومانی پارس LX دستی، میتوان قیمتی در حدود ۴۴ میلیون تومان را برای پارس LX اتوماتیک پیشبینی کرد. پیشفروش این خودرو در تاریخ ۲۹/۸/۹۶ آغاز شده است.
پیشرانهٔ بهاصطلاح ملی ایرانخودرو یعنی EF7 چند سالی است که برای محصولات ملی این شرکت یعنی سمند، سورن و دنا ارائه میشود. چند وقت پیش اما نسخهٔ توربوشارژ این موتور برای اولین بار در مدل سورن ارائه شد درحالیکه دنا بهعنوان مدلی بالاتر از سورن، از نسخهٔ توربوشارژ موتور EF7 بیبهره بود. حتی با معرفی نسخهٔ جدید دنا با نام دنا پلاس، انتظار ارائهٔ موتور توربو برای آن میرفت اما بازهم خبری از پیشرانهٔ توربوشارژ نبود و دنا پلاس هم همچنان با موتور EF7 تنفس طبیعی به بازار عرضه شد. حال اما نهایتاً ایرانخودرو سدان پرچمدار خود را به پیشرانهٔ توربوشارژ مجهز کرده است. مشخصات فنی اعلامی دنا پلاس توربو دقیقاً مشابه سورن توربو است که شامل ۱۵۰ اسب بخار قدرت، ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور، شتاب صفرتاصد ۱۰ ثانیه، حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر میشود. این در حالی است که نسخهٔ تنفس طبیعی پیشرانهٔ EF7 قدرتی معادل ۱۱۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۷ نیوتن متر دارد.
اما دنا پلاس توربو علاوه بر افزایش قدرت، تغییرات دیگری را هم تجربه کرده که مهمترین آن تغییر رینگهای آن است؛ بنابراین سرانجام ایرانخودرو دست از سر رینگهای قدیمی، کوچک و ناهماهنگ دنا برداشته و رینگهای جدیدی را برای نسخهٔ توربوی آن طراحی کرده است. این رینگها علاوه بر طراحی جدید، بزرگتر هم هستند بهگونهای که سایز آنها از ۱۵ اینچ به ۱۶ اینچ افزایش پیدا کرده و از نوع پنج پیچ هستند. همچنین لاستیکهای بزرگتر ۲۰۵ هم جایگزین نمونههای ۱۹۵ قبلی شدهاند. این رینگهای جدید با طراحی زیبا و اندازهٔ بزرگتر، تأثیر به سزایی در بهبود نمای جانبی دنا پلاس داشتهاند. علاوه بر این، ایرانخودرو در داخل دنا پلاس توربو نیز تغییراتی جزئی را اعمال کرده که شامل دوخت قرمز در روکش چرم غربیلک فرمان و گردگیر دستهدنده، سر دندهٔ جدید و موکت کف با آرم توربو و نوار قرمزرنگ میشود. همانند پارس اتوماتیک، قیمت نهایی دنا پلاس توربوشارژ هم اعلام نشده و ایرانخودرو همزمان با پارس اتوماتیک، صرفاً با اعلام پیشپرداخت ۲۵ میلیون تومان اقدام به پیشفروش آن کرده است. بااینحال بازهم با مقایسهٔ قیمت نسخهٔ توربو و تنفس طبیعی سورن، میتوان قیمتی در حدود ۵۱ میلیون تومان را برای دنا پلاس توربو تخمین زد.
سایپا اواخر سال گذشته اقدام به رونمایی از کوییک بهعنوان محصولی جدید نمود درحالیکه در اصل چیزی جز ساینا هاچبک با چند آپشن اضافه نبود. درهرحال پسازاینکه چندین بار زمان پیشفروش این خودرو به تعویق افتاد، نهایتاً سایپا از آغاز پیشفروش آن طی چند روز آینده خبر داده است. سایپا بهتازگی در نام تیپهای کوییک در وبسایت خود تغییراتی ایجاد کرده و سه تیپ با نامهای پایه، فول و پلاس را برای آن اعلام کرده است که اولی دستی و دو نمونهٔ بعدی اتوماتیک هستند. تیپ پایه از لحاظ آپشن تقریباً با ساینا یکسان است درحالیکه تیپ پلاس علاوه بر برخورداری از گیربکس CVT، به تمامی آپشنها نیز مجهز است که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، نمایشگر لمسی هفت اینچی، دوربین دید عقب و کروز کنترل اشاره کرد. طبق اعلام سایپا، فعلاً پیشفروش بالاترین تیپ کوییک یعنی تیپ پلاس با پیشپرداخت ۱۹ میلیون تومان از تاریخ ۷/۹/۹۶ آغاز خواهد شد. سود مشارکت این طرح ۱۸ درصد بوده و تحویل خودرو نیز در ماههای دی، بهمن و اسفند سال جاری انجام خواهد گرفت.
اما نکتهٔ عجیب در این رابطه، قیمت نهایی اعلامی برای کوییک پلاس است. سایپا برای این خودرو قیمت گزاف ۴۲ میلیون تومان را اعلام کرده که واقعاً غیرقابلهضم است! بهواقع مشخص نیست که این سازندهٔ محترم وطنی چرا برای یک گیربکس CVT، چند آپشن ساده و تغییراتی جزئی در داخل و خارج خودرو مبلغ ۱۵ میلیون تومان بیشتر از تیبا هاچبک را مطالبه کرده است. درهرحال کوییک با این قیمت مستقیماً در قلمروی محصولات ایرانخودرو مانند دنا و پژو ۲۰۷ و حتی رنو ساندرو از خود سایپا قرار میگیرد که اگر از گیربکس اتوماتیک کوییک صرفنظر کنیم، خودروهای مذکور انتخابهای بهمراتب بهتری از این بهاصطلاح کراس هاچبک سایپا خواهند بود و مطمئناً همین امر کار کوییک را در بازار دشوار خواهد کرد. قیمت دیگر تیپهای کوییک یعنی تیپ دستی پایه ۳۲.۹ میلیون و تیپ فول اتوماتیک ۳۹.۸ میلیون تومان اعلام شده است.
دنا پلاس توربو | پژو پارس اتوماتیک | کوییک پلاس | |
پیشرانه | EF7 توربوشارژ | TU5 | M15 |
حجم موتور | ۱۷۰۰ سیسی | ۱۶۰۰ سیسی | ۱۵۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۵۰ اسب بخار | ۱۰۵ اسب بخار | ۸۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۱۵ نیوتن متر | ۱۴۲ نیوتن متر | ۱۲۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۴ سرعته اتوماتیک | CVT |
شتاب صفرتاصد | ۱۰ ثانیه | ۱۵ ثانیه | – |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | – |
مصرف سوخت | ۷.۳ لیتر (ترکیبی) | ۸.۱ لیتر (ترکیبی) | ۷ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۲۶۲ کیلوگرم | ۱۲۱۴ کیلوگرم | ۱۱۰۵ کیلوگرم |
رینگ و لاستیک | ۱۶ اینچی ۲۰۵ | ۱۵ اینچی ۱۸۵ | ۱۴ اینچی ۱۸۵ |
قیمت | حدود ۵۱ میلیون تومان | حدود ۴۴ میلیون تومان | ۴۲ میلیون تومان |
پیشپرداخت | ۲۵ میلیون تومان | ۲۲ میلیون تومان | ۱۹ میلیون تومان |
سود مشارکت | ۱۲ تا ۱۶ درصد | ۱۲ تا ۱۶ درصد | ۱۸ درصد |
(Ali(Chevy Nova
۳۰ آبان ۱۳۹۶حمله براى پىش خرىد
محسن
۳۰ آبان ۱۳۹۶ما که نخریدیم ولی به فقر ملت توهین نکن.
(Ali(Chevy Nova
۳۰ آبان ۱۳۹۶محسن
حرف الکى نزن
من به هىچ کس توهىن نکردم
جالبه کامنتهاى من خىلى ثاثىر مىذاره رو یه سرى ها
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۳۰ آبان ۱۳۹۶اینو راست گفت می دونین منظورش چیه ؟ میگه ملت ما میان سراتوی 50میلیونی رو 100 میلیون میخرن ماستنگ و دیمن سقف قیمتشون 400 میلیونه رو نمی خرن اونوقت لکسوس LXرو 500میلیون میخرن داداچ علی لایکت کردم کارت درسته
نوید جهرمی
۳۰ آبان ۱۳۹۶کسی ب فقر ملت توهین نمیکنه.
اونی ک باعث بدبختی ماست جهل ملته. داش علی هم ب این نکته با طنز اشاره کرد.
Mehdi TuRbO
۴ آذر ۱۳۹۶منظورش فقر بود اتفاقن منتهی فقر فکری ن مادی کسایی ک ۵۱ به پارس اتومات و استپ وی و … میدند واقعنم فقر فکری دارند.
Peyman
۳۰ آبان ۱۳۹۶یعنی اشک شوق در چشمانم حلقه میزنه وقتی این همه تنوع و پیشرفت و قیمت مناسب و استاندارد و … رو در ماشین های داخلی میبینم!!??
مهدی
۱ آذر ۱۳۹۶مسلما همچنان که شما گفتی بیشتر مردم از پیش خرید استقبال خواهند کرد. اگر منصفانه بنگریم هم حق دارند. خرید خودروی خوب خارجی که در کشور ما تنها برای قشر فوق مرفه جامعه میسر است. حالا یک شهروند عادی از کجا می تونه یه خودروی نسبتا ارزان بخره که هم سانرف داشته باشه و هم 4 ایربگ و هم جی پی اس. هم شتاب قابل قبول. خود من میخواستم جک جی 5 بخرم که تولیدش متوقف شد. جالبه برخی میگن خرید فلان خودرو در شان ملت ایران نیست. معمولا این حرف پوچ رو بقیه هم تایید می کنن. من منکر این نیستم که مردم ما باید خودروی خوب بخرن اما راجع به واقعیت جامعه امروز حرف میزنم و نه رویا پردازی .فعلا در جامعه ما خودروی خوب نمیشه خرید قیمتش چند برابر قیمت جهانی در میاد و درآمد مردم محدوده. خب تو این شرایط این دنا پلاس توربو عالیه. حق من که خودروی پر آبشن داشته باشم. خب این نیاز من در شرایط فعلی فقط از دو طریق فراهم میشه1-دنا بخرم2-چینی بخرم. خب پول ندارم برم بنز و بی ام دبلیو بخرم گناه کردم؟ با کمال معذرت باز یه بنده خدایی میاد مهمل می بافه که نخر و یا خرید خودروی چینی در شان ملت ایران نیست. اگه امروز به فرض محال واردات خودرو آزاد و تعرفه ها صفر بشه باز هم هر کی پولدارتره خودروی بهتری سوار خواهد شد پس با این استدلال سخیف باید بگیم هرکی خودروی گرونتری سواره شان و شخصیت بالاتری داره
(Ali(Chevy Nova
۳۰ آبان ۱۳۹۶دوستان فقط قسمت مشخصات فنى رو نگاه کنىد که چقدر اسفناک هستش
تو سال 2017 ماشىنى با موتور 1500 سى سى 87 اسب قدرت تولىد بکنه خىلى خنده داره
از اونور پارس یه محصول کاملا بىخود هستش
چند وقت پىش ىکى از رفقا ىدونه صفر کىلومترش رو خریده بود در سمت شاگرد رو باز مىکردى سابىده مىشد به گلگىر و رگلاژ نبود و با بدبختى یه صافکار رگلاژش کرد
فقط دنا کمى مشخصاتش خوبه ولى با توجه به قىمتش اصلا جالب نیست
نویدی
۳۰ آبان ۱۳۹۶توی متن شتاب صفر تا صد دنا توربو ۱۵ ثانیه قید شده ولی توی جدول ۱۰ ثانیه…همون ده ثانیه باید صحیح باشه.
نویدی
۳۰ آبان ۱۳۹۶دیسلاک ندید…بعد از کامنت من توی متن تصحیح شده.
بهنام
۳۰ آبان ۱۳۹۶کاری به عمق فاجعه خودرو سازی کشور ندارم !!!!!!!
ولی اگه از روز اول دنا همین دنا پلاس توربو بود ، خیلی بهتر و کامل تر بود
حداقلش مثل یه ماشین جدید بود
نه اینطوری که سیر تکاملش رو دیدیم ?
عرفان
۳۰ آبان ۱۳۹۶مافیا های خفن آرژانتین و برزیل و مکزیک باید بیان ایران خودرو و سایپا، بفهمن مفهوم واقعیشو
بیش از ۱۵ ساله وضع اینه یکی صداش در نمیاد، ی حرکتی نمیزنه چون میدونه فوری محو میشه
Sajjad
۳۰ آبان ۱۳۹۶دنا که خودش استهلاک بالا داره و اشغاله
توربو هم گذاشتن روش
مثل سشوار شده دقیقا
ونوم اف ۵
۳۰ آبان ۱۳۹۶داش سجاد لایک داری جدیدا یه پلاس اضافه میکنن کلی میکشن رو قیمت لعنت به اونی که کلمه پلاس رو به اینا یاد داد
نویدی
۳۰ آبان ۱۳۹۶رینگ و لاستیک بزرگتر و گیربکس اتومات منسوخ نمیخوایم…یه فکری به حال ایمنی خودروهای داخلی کنید.
(Ali(Chevy Nova
۳۰ آبان ۱۳۹۶نظر سنجى هم داریم
1. افتابه مسى طرح جدید لاىک
2. محصولات اىران خودرو و ساىپا دىس لاىک
ونوم اف ۵
۳۰ آبان ۱۳۹۶داد علی لایک داری
بهنام
۳۰ آبان ۱۳۹۶42 ملیون کوییک !!!!!(موقعه فروش بیشترم میشه)
کوییک > تیبا2>تیبا>پراید
پراید > کیا > فورد – مزاد
پراید از سال 72 در ایران
کیا از سال 1987
فورد-مزاد از سال1986
تولید شد
ببینین ماشین 42 ملیونی که میخواید بخرید چه با اصل و نصبه
جز اصیل زادگان محسوب میشه
واقعا با ارزشه
(Ali(Chevy Nova
۳۰ آبان ۱۳۹۶بهنام زدى تو خال
جالبه زمانى که مزدا این ماشىن مزخرف( پراید) رو تولىد کرد براى حضور در امریکا اون رو با اسم فورد فستىوا تولىد کرد اما این ماشىن بخاطر ایمنى کمش تو امریکا موفق نشد و امتىازش به کىا فروخته شد و بعد کىا هم ساىپا رفت تو کار تولىد این محصول بى ارزش و 24 ساله داره تولىد مىشه و هر سال کىفىتش از سال قبل بدتر مىشه
اخ فداى همون پىکان که سگش شرف داشت به پراید و مشتقات پراید که همىن کوىىک باشه
بهنام
۳۰ آبان ۱۳۹۶واقعا برام سواله کسی که اینو میخره متوجه نیست موتورش همون موتور ارتقا (?واقعا زشته از کلمه ارتقا استفاده کنم) یافته پرایده؟؟؟ دارن اینقدر پول جا این حلبی میدن که حتی یه سانت هم ارتفاع بیشتری نسبت به تیبا دو نداره بعد اسمشم کراس گذاشتن !!!
خدا ببین چه وضعیتیه با کم ترین تغیر 15 ملیون کشیدن روی قیمت تیبا دو ، یعنی گیربکسش 15 ملیونه ?
حداقل دنا نسبت به این معقول تره
IRANIMan
۳ شهریور ۱۳۹۷سلام
بچه ها تقصیر خودمانه با این همه خودمون برای این ماشین های اشغال ادم کش ثبت نام می کنیم و بعد چند ماه این خودرو اشغال را به ما می دهند
واقعاً چرا باید این کارها را بکنیم
datsun
۳۰ آبان ۱۳۹۶شتاب صفر تا صد پارس اتومات شده ۱۵ ثانیه یکم دیگه تلاش کنن با پیکان یکی میشه
پلتفرم دهه هشتاد پژو که یه توربو گذاشتن رو یه موتور دوران پارینه سنگی و شتاب رو دو سه ثانیه بهتر کردن کی چه آخه این موتورها همینجوری نفس طبیعی میکشن خوب کار نمیکنن چه برسه به زور توربو وقتی سیستم انتقال قدرت خوب نباشه ینی اتلاف اسب بخار
پیشرفتی دیده نمیشه فقط تاسف
(Ali(Chevy Nova
۳۰ آبان ۱۳۹۶داتسون جان داداش
اخ قربون پىکان
پىکان اگه مشکلى هم داشت در عوض قىمتش هم مناسب بود نه اونکه مثل پژو پارس همش نقص داشته باشه و 44مىلىون!!!!! هم پولش باشه
گىربکس مسخره ى پارس هم به مفت نمىارزه و گىربکس دستى پىکان مدل 60 از اتومات پارس بهتره
کاشکى مشکل پارس و امثالش فقط یه گىربکس بود
از قدیم گفتن
اگه دردم یکى بودى چه بودى
MAHDI . VENOM-DEMON
۳۰ آبان ۱۳۹۶رقیب تسلا رودسر هستن???
جلالى
۳۰ آبان ۱۳۹۶جاى تاسف داره براى این 2 خودروساز داخلى
محسن
۳۰ آبان ۱۳۹۶انصافا تو این رنج قیمت ۵۰ تومن دناپلاس توربو بهترینه..از بریلیانس و ام وی ام و ساندرو خیلی بهتره..چون هم قطعاتش راحت گیر میاد هم موتورش قویه هم اپشنهاش کامله هم صندوق ۵۰۰ لیتری داره..ارزش خریدش بالاست
M
۳۰ آبان ۱۳۹۶آپشن هاش کامله !؟! … چی داره مثلا ؟ ترمز اضطراری خودکار ؟ یا هشدار خروج از خط ؟ یا پایش نقاط کور ؟ یا کروز کنترل انطباقی؟ یا اتوپارک ؟ یا …. آره اگه با ال نمد مقایسه بشه آپشنهاش (!! ) کامله ! تو سال 2017 اینجا به سنسور دنده عقب میگن آپشن …. همون حقتونه .
یکی از رفقام پارسال تو آمریکا جنسیس 2012 پنج لیتری 8 سیلندر با کارکرد 45 هزار مایل رو خرید 11 هزار دلار … ، بعد من بدبخت اینجا تو این مملکت باید بیام زیر پست جنابعالی اعصابم رو خط خطی کنم. . هرجوری شده فرار میکنم از اینجا …
CNA
۳۰ آبان ۱۳۹۶ولی فک نکنم حرف محسن ربطی به امریکا داشته باشه
داشت راجع به ایران حرف میزد
M
۳۰ آبان ۱۳۹۶دیگه بدتر !چرا فک میکنی چون 30 ساله داریم آشغال سوار میشم دیگه باید همیشه سطحمون باید همین باشه ، چرا باید ملتی که کشورشون روی منابع عظیم نفت و گاز خوابیده باید به یه سمنده بزک شده ای که خوده همونم 405 هستش بگن ارزش خریدش بالاس !!! چرا ؟!؟!
امیر
۳۰ آبان ۱۳۹۶محسن گفت در مقایسه با برلیانس و ام وی ام و ساندرو!!!! کدومشون ترمز اضطراری و پایش نقاط کور . هشدار خروج از خط و… دارن؟؟؟ چرا حرف بی ربط میزنی؟! توی این بازه ی قیمتی بنظر منم دنا پلاس توربو دلچسب تره. شما گفتی جنسیس تو امریکا ۱۱هزار دلاره(خوش به حالشون) اما اینجا امریکا نیست همون بهتره که فرار کنی و بین ما بدبخت ها نباشی
M
۳۰ آبان ۱۳۹۶اصن من اشتباه کردم گفتم آمریکا ، شما برو بدبخت ترین و درپیت ترین کشورای عربی رو بیبین خیلی از ماشینایی که من و شما آرزومونه، راحت میتونن بخرن مثل انواع تویاتا کرولا ، کمری ، نیسان آلتیما ماکسیما و ….
محسن
۳۰ آبان ۱۳۹۶اولا که شما برو همون چینی رو سوار شو داداش..ثانیااینا که شما گفتی تو ماشینای بالای ۲۰۰ میلیون پیدا میشه من گفتم تو این رنج قیمت،خب معلومه که نباید اینارو داشته باشه..و اینکه کسی مجبورت نکرده بیای کامنت بدی که اعصابت خط خطی بشه..
کامبیز
۳۰ آبان ۱۳۹۶نسبت به داخلی ها بسنجی خوبه. مگه خودروهای قبلی این امکانات که شما نام بردی رو داشتن؟؟
من یکی تا تهش هستم
۳ فروردین ۱۳۹۷فرار؟
اگه به فرار کردنه این مدیرا و دستندرکارای خودرو سازی کشور باید فرار کنن ( یعنی فراریشون بدیم)
مملکت ماست داداش خودمون باید آستینارو بالا بزنیم
DEADPOOL
۳۰ آبان ۱۳۹۶بخر داوش بخر علی یارت
Landscape
۳۰ آبان ۱۳۹۶نا هماهنگی تو بخش طراحی و فنی تو اینا به اوج خودش رسیده??
این سه تا اگه هیچی نداشته باشند یه عکس با پس زمینه قشنگ دارند تنها نکته مثبتشون اینه
ستار
۳۰ آبان ۱۳۹۶گیربکس اتومات206 تیپ 6 که قبل تحریم ها میزدن
حالم واقعا گرفته شد.بسه دیگه بابا
اینهمه بخور بخور میکنین از این وضع خودرو مملکت.پول بدین یک گیربکس براتون طراحی کنن دیگه.مگه چند وقت پیش با های تک هیوندای کره برای تولیدگیربکس قرار داد نبست ایرانخودرو؟؟!!!
کلا ایران خودرو فک کنم3 گیربکس دستی داره تا الان.2تااتومات .که همشون مال قرن بوق
فرامرز
۳۰ آبان ۱۳۹۶دنا توربو مشخصاتش بد نیست ولی کدوم احمقی اون گیربکس آشغال سمند رو واسه این نگه داشته! میمردن یه ۶ سرعته باکیفیت میذاشتن روش. سمند بابام به ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد نرسیده گیربکسش انگار واسه تراکتوره. هیچ احساسی به آدم نمیده که دنده جا خورد یا نه. انگار ته دسته دنده اون پایین تو سطل آب هست نه درگیر با دنده ها!!!
M
۳۰ آبان ۱۳۹۶ایران با اختلاف بسیار زیاد از بقیه ی نقاط دنیا ***ترین مکان زندگی برای هر عشقه ماشینه !
Sam
۳۰ آبان ۱۳۹۶فقط میتونم بگم:
تهوع آوره…
کامبیز
۳۰ آبان ۱۳۹۶لامبورگینی الان سواری دیگه؟؟؟
#ali.m#
۱ آذر ۱۳۹۶کامبیز جان
حتما باید لامبو سوار شی تا بفهمی اینا اشغالن؟؟
یعنی ایرانی لیاقت بیشتر از اینو نداره؟
ali a
۳۰ آبان ۱۳۹۶کسی که دنا پلاس میخره چیزی بهش نمیگم که اونم پشیمون میشه…ولی کسی که کوییک که همون تیبا هاچبک با کمترین تغیراته رو فقط چون دنده اتوماته 42 میلیون میخره واقعا لایق جا خالی…. خطاب شدنه !!
حمیدرضا
۳۰ آبان ۱۳۹۶منتظرم در نمایشگاه تهران این اسطوره ها رو ملاقات کنم
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۳۰ آبان ۱۳۹۶اینجا رو داشته باشین (سود مشارکت این طرح 18 درصد بوده )
اونایی که میگن دروغه لایک
اونایی که میگن راسته دیسلایک
من لایک میدم
در ضمن اون عکس دومیه از دنا پلاس هم قشنگه
به امید نابودی.....
۳۰ آبان ۱۳۹۶واقعا ظلم از این آشکار تر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا هیچکس صداش در نمیاد……….
صادق
۳۰ آبان ۱۳۹۶من منتظرم رانا پلاس بیاد اونو بخرم ???
امیرحسین بشیرفرهمند
۱ آذر ۱۳۹۶زلزله تو همه ی بخش ها اومده . هموطن . امیدوارم زلزله تو جمجمه هامون بیاد .
ali
۴ آذر ۱۳۹۶همین فردا پراید پلاس ۸۰ میلیونی میاد بیرون با لاستیکای ۲۲ اینچ با قالپاق ال نود و موتور توربو شارژ ۹۰۰ اسب بخاری ????? فکر کنم تا چند دهه دیگه از موتور پراید برای ماشینامون استفاده کنیم!
کیوان
۱۹ آذر ۱۳۹۶آخه چرا پژو پارس LX اتوماتیک؟؟؟ خدایا مارو گاو کن. این فرغونا تا کی میخوان تولید بشن؟!!
ناشناس
۹ بهمن ۱۳۹۶ارابه های جدید مرگ