ایران خودرورنو

مقایسه تندر ۹۰ و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۶ دیدگاه

  1. Ilyar

    ۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    راستی از دوستان یه راهنمایی میخوام .
    یه هیوندای اوانته دستی مدل ۹۱ هستش با کارکرد حدود ۱۵۰۰۰ و بدون رنگ و تصادف و خط و خش و صاحبش هم حدود ۷۰ میلیون روش قیمت گذاشته .خودمم جک j5 اتومات دارم.
    به نظرتون جک رو بفروشم و روش حدود ۱۵ میلیون پول بزار و اون اوانته رو بخرم یا جک رو نگه دارم و همراه باهاش یه پارس LX ثبت نام کنم با موعد تحویل فروردین ۹۴.؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. کیفی ترین سواری ها کدامند؟

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کیفی ترین سواری ها کدامند؟
    ۱۳۹۳/۰۷/۰۱

    پرشین خودرو: پارس تندر محصول شرکت پارس خودرو کیفی ترین خودرو مرداد ماه شد. به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، تندر ۹۰ پارس خودرو نیز توانست رتبه دوم جدول را به خود اختصاص دهد. در این ماه خودروی تندر ۹۰ اتوماتیک محصول شرکت ایران خودرو به خودروهای ارزیابی شده اضافه شد که با کسب ۲۰.۵ نمره منفی همراه با خودروی پارس تندر به عنوان باکیفیت ترین خودروهای مردادماه معرفی شده اند.
    در گروه قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان نیز ۱۴ خودرو مورد ارزیابی قرار گرفت که در آن میان خودروهای پارس تندر، تندر۹۰ پارس خودرو، تندر۹۰ ایران خودرو، پژو ۲۰۶ و پژو۲۰۶SD در جایگاه اول تا پنجم و در رده کیفی A+ قرار گرفتند. این خودروها به ترتیب ۲۰.۵، ۲۰.۸، ۲۰.۸، ۲۲.۷ و ۲۲.۸ نمره منفی کسب کرده اند. همچنین خودروی تیبا که در ماههای گذشته در رده کیفی B+ قرار می گرفت این ماه جایگاه خود را ارتقا داد و با کسب ۵۹.۴ نمره منفی در رده کیفی A قرار گرفت.
    این گزارش حاکی از آن است که در ارزیابی های انجام شده در مردادماه سال جاری یک خودرو به گروه قیمتی خودروهای بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان افزوده شده و بنابراین ۴ خودرو در این گروه مورد ارزشیابی قرار گرفته اند که نتیجه آن بدین شرح است: تندر۹۰ اتوماتیک با ۲۰.۵ نمره منفی در جایگاه اول جدول قرار گرفت، جک ۵J اتوماتیک ۴۴.۶ نمره منفی کسب کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت. لیفان ۶۲۰ و ام وی ام ۵۳۰ نیز با ۵۱.۳ و ۵۱.۴ نمره منفی در رده های بعدی قرار گرفتند.
    منبع:
    http://www.persiankhodro.com/show_news/37233/کیفی-ترین-سواری-ها-کدامند؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      ایلیار جک J5 اوضاع خوبی نداره ها! اختلافش با تندرو نگاه رفیق 🙂
      پارس و سمندم که ۵۰-۴۰ نمره منفی دارن! اختلاف با ال۹۰ خودش گویای همه چیزه. لابد کارخونه های داخلی هم الکی میگن که ال۹۰ بهترینه!
      در اینکه همه این ماشینا کم ارزشن شکی نیست اما تو همه اینا آمار و شواهد نظری و عملی حکم به برتری مطلق ال۹۰ میده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. علی

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هه
    شما اومدین ال ۹۰ و با سمند مقایسه می کنین؟؟؟؟
    از هر کی بپرسین بهتون میگه که ال ۹۰ بهتره
    درضمن هر چقدر که پول بدی آش می خوری
    یعنی ال نود=۳۶ الا ۳۷ میلیون
    سمند=۲۸ الا ۲۹ میلیون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      علی خان من اصلا تا حالا ماشین زیر ۶٠تومنی نداشتم و تخصصی هم داخل این مدل خودرو ها ندارم ولی این ضرب المثل دیگه داخل صنعت خودرو ایران جایز به کار بردن نیست میدونید چرا چون یه ماشین اورپایی ارزان قیمت رو به خاطر عقاید مردم و تحریم ها دارن پولی معدل یه جیلی در دبی به ادم میفروشن.
      ولی یه چیزو از خودم مطمعن هستم که اگر روزی خدایی نکره و یا به هر دلیلی خواستم خودرو های ایرانی بخرم حتما از خودرو های تولید ملی یا همان خودرو های ملی استفاده میکنم.
      به امید روزی که همه ایرانی ها حداقل ماشین های روز و با ایمنی بالا سوار شوند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Ilyar

        ۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        دوست عزیز این ضرب المثل ات حداقل در مورد تندر صادق نیست.بیزحمت امکانات تندر رو با قیمتش مقایسه کن یا حداقل با ماشین های دیگه مثل ۲۰۶ صندوقدار ، پارس LX و پروتون جنتو تمثال نقض ضرب المثل بالا رو حداقل در ایران ببینی!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. علیرضا

        ۱۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (166 ديدگاه)

        علی (۱۴۶ دیدگاه) اگه خیلی خودروی تولید ملی دوست داری چرا نمیای بگیری؟
        دوست من با عرض پوزش اما وقتی کسی تخصصی تو ماشینی نداره نمیاد اظهار نظر کنه. ال۹۰ ماشین اروپایی ارزونه، درست. اما ما الان اینه اوضاعمون. یه زمانی ازرا ۳۵ میلیون بود. اما الان اینه. اکثریت مردم مثل شما نمیتونن سوار ماشین خارجی بشن آقای محترم. پس باید تو همین رنج ماشین بگیرن. اکثر ماشینای این رنج هم مشابه همن اما یکیشون از بقیه بالاتره. اگه سوار ال ۹۰ شده باشی و این ماشینو داشتی اونوقت راضی نمیشدی که سواری و کیفیت ساختش رو با ماشینای ملی (بخونین هندی و چینی) مقایسه کنی.
        موفق باشی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. علی

          ۱۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (255 ديدگاه)

          علیرضا جان شما بهتره همون ژیان تو سوار بشی واین که بدونی ماشین٣٠_۴٠که ماشین نیست که ادموبخواد در موردش بحث کن ولی من الان تیانا دارم که مونتاژ داخل است.و این که به هیچ عنوان هم حاضر نیستم یه ماشین اشغال فرانسوی رو که برای کشاورز هاش طراحی شده رو با این قیمت گران بخرم.و یا حتی در موردش بحث کنم من اصل کلامم این بود که اگر آدم قرار باشه ماشین ٣٠_۴٠تومنی بخرم نظر شخصی من این است که ماشین تولید ملی بخره وگرنه من منظور دیگه ای نداشتم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. علیرضا

          ۱۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (166 ديدگاه)

          دقیقا نکته همینه جانم. ادعایی ندارم. اما از بچگی سوار خیلی از ماشینا شدم و بنابراین امتحان نکرده مثل شما از رو […] در مورد ماشینی نظر نمیدم. بخشی از ماشینایی که پدرم یا خودم داشتیم : آریا، ژیان، پاسات، انواع رنو ۵، انواع پیکان، پرایدهای کره ای و ایرانی، ۲۰۶ های تیپ ۲ و ۵ (مدلای ۸۳ با کامپیوتر ۷.۴.۴)، پرشیا موتور زانتیا و ساده، سمندای ساده و ال ایکس، پاترول، چری ویانا، لیفان، و سپس سوناتا، ازرا، اوپیروس، ب ام و سری ۷ و …
          بنابراین اینکه شما اومدی اینجا و اینجوری صحبت میکنی نشون دهنده اینه که درکی از ماشین نداری و احتمالا تازه […]، و الا همچین اظهار نظری نمیکردی که لوگان برای کشاورزای “فرانسوی”! طراحی شده.
          اینم که ماشینای با موتور طراحی آلمان و فرانسه بر روی کاغذ، و با تولید هند و چین در عمل رو تولید “ملی” قلمداد میکنی شاهد دیگه ای بر مدعاهای طرح شده در بالاست. ما زبونمون مو در آورد که ال۹۰ اصلا ماشین کاملی نیست و به این قیمتها نمی ارزه، اما کدوم ماشین در این وضعیت به این قیمتها می ارزه؟ نیسان ماکسیمای ۲۹۰ اسب بخاری تو آمریکا ۲۶۰۰۰ دلاره که تیانای ۱۸۰ اسبی هیچی نیست در مقابلش. اونوقت چرا تیانای مدل ۹۲ باید ۱۴۰ میلیون باشه؟ اونم ماشین مونتاژ نه وارداتی. بنابراین اگر بدون امتحان کردن نمیخوای بحث کنی و میخوای از رو […] و بدون دلیل و منطق نظر بدی لطفا سکوت کن و […]

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  4. احمد

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام.من بشخصه سمندو طراحیشو خیلی بیشتر از l90دوست دارم ولی بنظر من سیستم ترمزو تعداد سوپاپ وشتاب سمند ک میگید از تندر کمتره توی رانا تا حدودی جبران شده.بنظرم استیل و امکانات رانا بهتر از تندر است.فقط ی رینگ میخواد و یه کپسول گاز و یه کم سطح ارتفاعشو بیاری پایین.بازم هر کس نظر خاص خودشو داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. سینا

    ۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام

    ال ۹۰ از لحاظ قیافه بده البته سمندم زیاد بالا نیست ولی از ال ۹۰ بهتره قدرت ال ۹۰ بیشتره راحتی تو ال ۹۰ بیشتره شتاب بیشتره محکم تره من هر دوتاشون رو داشتم و الان هم مگان دارم که عااالیه دوستان پیشنهاد میکنم ال ۹۰ پار lp بخیرید که محشره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. اشکان

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ایلیار شما ک گفتی تندر امکاناتش در حد تیباست
    این امکاناتی ک من دارم میگم الان رو تندر ای دو داره ولی تیبا نداره:
    آینه جانبی برقی، شیشه عقب برقی، نمایشگر سفر و…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ilyar

      ۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      داداش ولی تفاوت قیمتشون تقریبا دو برابره و این کم مبلغی نیست.تندر نسبت به رقیباش مثل پارس و سمند و ۲۰۶ صندوقدار و پروتون جنتو و لیفان ۶۲۰ امکانات کمتری داره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. حسین

    ۱۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    حسین هستم دارای سمندEF7 دوگانه سوزمدل۱۳۹۲ وخیلی ناراضی هستم.چون که موتورملی پایه گاز هست ولی روی کیت بنزین خیلی بهتر کار میکند و ریپ نمیزندخواهشمندم عیبش برطرف گردد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. اشکان

    ۱۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    تفاوت قیمت به خاطر موتور و گیربکس و جلوبندی بهتر و بدنه مستحکم تره
    البته قبول دارم ک این ماشینا به این قیمتا نمی ارزن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. اشکان

    ۱۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    مثلا میشه بگی لوگان چه اپشنی از ۲۰۶ صندوقدار کمتر دازه؟ به جز ایرکاندیشنر اتوماتیک؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Ilyar

    ۱۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    آپشن هایی که ۲۰۶ صندوقدار داره و تندر نداره:سنسور دنده عقب ، دکمه های کنترلی زیر فرمان ، ترمز عقب دیسکی ، سیستم ترمز eba ، ایربگ سرنشین ،
    دوست عزیز اون جدول کیفیت خودرو ها رو برای گول زدن امثال من و شما گذاشتن.به نظر شما کیفیت تندر و پارس و ۲۰۶ نسبت به چند سال قبل بهتر شده که نمرات منفیشون اینقدر کاهش یافته؟
    همچنین به نظر شما موتور و گیربکس و بدنه و جلو بندی پروتون جنتو بهتره یا تندر ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      فازت چیه برادر؟
      اول اومدی پارس رو مقابل ال۹۰ عَلَم کردی. بعد نوبت جک جی ۵ شد که بهتره!، بعد ۲۰۶ صندوقدار، بعد جنتو و …
      تو همه این مواردم ماشینای هندی و چینی رو برتر از ال۹۰ دونستی. جالبه تو همه این مواردم بحث آپشن رو مطرح میکنی. جدول کیفیت هم که دروغ میگه. اهرم زیر فرمون SD هم میشه آپشن؟
      موتور و گیربکس و بدنه و جلوبندی ال۹۰ کاملا سرتر از پروتون جنتو مالزی هست. (بدنه تندر خیلی خیلی دیرتر از جنتو به سروصدا میفته) اما لذت رانندگی جنتو و پایداریش تو سرعتای بالا بهتر از تندر هست. از نظر نرمی هم هردو ماشین در یک سطحن و هیچکدوم کاملا نرم نیستن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. اشکان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    شک نکن ک جلوبندی تندر از جنتو بهتره
    در مورد بدنه ک در واقع ایمنی هست جفتشون سه ستاره هستن
    موتور و گیربکس هم در مورد لوگان به نظرم بهتره البته از لحاظ کیفیت و خراب نشدن
    البته موتور و گیربکس جنتو هم خوبه
    جنتو مونتاژ مالزی هست البته موتورش میتسوبیشی هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. اشکان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اخه دکمه کنترلی زیر فرمان هم شد اپشن؟!
    تندر های مدل ۹۱ مدل فول همشون سنسور دنده عقب داشتن الان گرفتن برداشتن متاسفانه.ترمز ebd رو لوگان هم داره.شمایی ک میگی ترمز چهار چرخ دیسکی؟ اولا پژو ۲۰۶ تیپ دو ترمز عقبش کاسه ای هست دوما اگه فکر میکنی ک ۲۰۶ تیپ ۵ به خاطر ترمز چهار چرخ دیسکی بهتره ترمزش سخت در اشتباهی.قدرت ترمزگیری لوگان قویتره حاضرم در عمل هم بهت ثابت کنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. اشکان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    رنویی ک برای تریلی و کامیون با وزن ۵۰ تن جلوبندی میسازه برای یه ماشین یک تنی مثل لوگان به راحتی جلوبندی ساخته ک به این نون و ماستی ها پیاده بشو نیست.اگه قبول نداری برو مجله ماشین شهریور رو بخون.توش نوشته ۲۰۲ هزار کیلومتر با تندر ۹۰

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. علیرضا

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    یادمه قبلا حرف جالبی از یکی از دوستان راجع به ال۹۰ و ۲۰۶ صندوقدار شنیدم که هنوز تو ذهنم مونده :
    ال۹۰ ماشینیه که کلیاتش اصالت و قطعات اورجینال و اصلیه. کلیات این ماشین مساوی با کیفیته.
    و اما ۲۰۶ صندوقدار ماشینیه که در جزئیات آپشن کمی (تاکید میکنم کمی) بیشتر داره، اما کلیتی بی اصل و نسب (طراحی وطنی!، صندوقدار با فاصله محور هاچبک) با قطعات چینی و هندی و ایرانی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. Ilyar

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    کسانی که به شیشه بالابر برقی تندر دلشونو خوش کردن حتی اگه روی پارس یا جک یا حتی همین پراید گرمکن و ماساژور صندلی هم بذارن بازم میگن که تندر امکاناتش از همه رقیباش بیشتره. اولا من EBA گفتم نه EBD ثانیاً تندر اصلا سنسور دنده عقب نداره و نداشته فقط بعضی مدلهای پارس خودرویی با نام مدل اپشنال اینو داشتن. علاوه بر این ۲۰۶ ۴ ستاره ایمنی داره.تندر جلوبندیش عالیه! قبول .ولی مگه قراره با ماشین به اورست صعود کنیم!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      راجع به سنسور عقب نداشتن ال۹۰ها تایید میشه. ال۹۰ ماشین کم آپشنیه و کسی نمیتونه منکر این موضوع بشه و کسی همچین ادعایی هم نداره. اما در مقایسه با ۲۰۶ صندوقدار به طور کلی آپشنای اساسیشون یکیه : SD کولر اتوماتیک داره و در مقابل ال۹۰ کامپیوتر سفری با جزئیات کامل.
      اما راجع به اون تست تصادف ۲۰۶، باید عرض کنم که اون تست مربوط به سال ۹۸ و مدلای دو درب ۲۰۶ بوده و به گفته euroncap‌ بعد از سال ۲۰۰۲ تستهاش خیلی سختگیرانه تر شدن به طوریکه در تست ۴ سال پیش ۲۰۶ ۴ درب بی ایربگ ۱ ستاره (!) و با ایربگ ۲ ستاره گرفته:
      http://www.latinncap.com/en/?pg=results&id=
      تازه اون ۲۰۶های فرانسوی نه این ماشینای با قطعات چینی.

      در مقابل لوگان از همین موسسه در سال ۲۰۰۵ سه ستاره گرفته. با جلوبندی خوب به اورست صعود نمیکنن. با جلوبندی خوب تا چندین سال از خرج کردن و سر و صدا و ول بودن ماشین و نامیزانی فرمون و … بیمه ای.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. Ilyar

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    در ضمن داداش ۲۰۶ تیپ ۲ که دیگه تولید نمیشه.همین مجله ماشین که شما ازش به عنوان منبع استفاده میکنید ترمز ۲۰۶ رو کاملا برتر از تندر نوشته.
    موتور و گیربکس تندر از جنتو بهتره! واقعآ!
    در برتری جنتو همین کافیه بگم که جنتو تا ۷۲۰۰ ردلاین داره و شتابش هم از تندر بهتره ولی این تندر تا به ۶۰۰۰ تا برسه از این رو به اون رو میشه. تندر نهایتا در حد و اندازه های ۲۵ تا ۳۰ میلیون بهتره . ۴۰ میلیون برای تندر یعنی ریختن پول در اشغال دونی.
    راستی سیستم تعلیق جنتو لوتوس انگلیس هستش.همین در برتریش کافیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      عزیز من آخه اگه بخوام ردلاینی مثل خودت بحث کنم باید بگم که تندر اصولا ردلاین نداره! اما فقط برای گفتن حقیقت باید بگم که من یکبار کات آف ال۹۰ رو امتحان کردم که ۶۸۰۰ بود نه ۶۰۰۰تایی که شما میگی و تا حالا امتحانم نکردی! این از این.
      اما راجع به اینکه موتور تندر رو برتر از gen2 دونستم دلیلش اینه که تکنولوژی موتوری که تو جنتو استفاده میشه مال سال ۲۰۰۰ هست و اولین بار تو مدلای ۲۰۰۴ جنتو استفاده شد. بنابراین این موتور ۵ سال قدیمی تر از موتور k4m ال۹۰ هست.
      شتاب جنتو از تندر بیشتره!!! جوک میگی برادر؟ اگه شما با جنتو کورس نذاشتی من کورس گذاشتم : هرچند قدرتش ۵ اسب و گشتاورش ۸ نیوتن متر بیشتره اما در عمل کاملا از تندر جا میمونه و این ماشین رو هم من شخصا به لیست ماشینایی که تو کورس جا گذاشتم و بردم تو آینه بغلم اضافه کردم. (در کنار انواع ۲۰۶ صندوقدار، انواع پرشیا به جز ای ال ایکس، همین جک جی ۵ شما، مزدا ۳ اتاق قدیم و …)
      اگرم باور نداری برو تو سایتهای مشخصات ماشینا شتاب این ماشینو با ال۹۰ مقایسه کن. پس دیگه صحبت بی قاعده نکن راجع به شتاب. ضمنا گشتاور بیشتر جنتو در دور ۴۵۰۰ آزاد میشه و ال۹۰ تو ۳۷۵۰. و اینم اضافه کنم که وزن جنتو بیشتره. به این دو دلیل شتاب ال۹۰ به طور کاملا محسوسی بالاتره.
      امکانات این دو ماشینم که در یک حده. از نظر نرمی هم باور کن در یک حدن. برو سوار شو.
      دیگه نمیدونم چجوری جنتو میشه بهتر از تندر!
      البته قبلا هم گفتم تو سرعتای خیلی بالا جنتو کمی بهتره.
      راجع به اون قضیه آشغالدونی و اینا هم ترجیح میدم باهات بحث نکنم 🙂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. Ilyar

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    آقای اشکان
    شما منو قانع کن که چرا به جای پارس LX یا ۲۰۶ صندوقدار یا جک j5 یا پروتون جنتو باید تندر بخرم؟
    ولی توروخدا دیگه بحث جلو بندی رو وسط نیار . چون هیچکس تا ابد ماشین رو نگه نمیداره و بعد ۵- ۶ سال ماشینو عوض میکنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Ilyar

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    حالا خوب شد درگ جنتو و تندر تو آپارات موجوده و گرنه خدا میدونه که چه ادعاهایی دیگه ای میکردی؟
    تو درگ جنتو با تندر که از سرعت ۶۰ انجام شد جنتو با وجود سه سرنشین در برابر تک سرنشین تندر به راحتی تندرو لوله کرد. حتی تندر از رانا و ۲۰۶ صندوقدار هم خورده. میدونین چرا تمامی تندر سواران از صفر درگ میذارن و حاضر نیستن از سرعت های بالا مثل بالای ۵۰ درگ بذارن.؟ برای اینکه تندر به علت ایرودینامیک ضعیف و ضریب دنده های نامناسب دنده ۳ و ۴ و ۵ تو شتابگیری کاملا عقب میفته و فقط تو دنده ۱ و ۲ میتونه خودشو نشون بده.
    در ضمن با جک اتوماتم حاضرم با تندر جونت کورس بزارم. وقتیکه جک با دنده ۱ سرعت ۷۰ و با دنده ۲ سرعت ۱۲۰ و دنده ۳ سرعت ۱۷۰ تارو پر میکنه تندر باید بره بوق بزنه.
    یادم میاد یکی از دوستام که تندر داشت بلوف میزد که برو سانتافه پدرت رو بیار سوسکش کنم .آخه ماشین ۱۶۰۰ رو چه به ۳۵۰۰.یعنی این تندر داران در حد لالیگا ادعا دارن.هیچی دیگه تو همون اول بسم الله نقطه شد.فکر کنم اگه تا ۲۰۰ تا گاز میدادیم ( که البته اگه بتونه با خیال راحت به این سرعت برسه ) به اندازه چند کیلومتر بینمون فاصله میفتاد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۱۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      آقا من الان رفتم و اون درگ رو دیدم. سرعت تا به ۱۶۰ نرسید جنتو نتونست ال ۹۰ رو پشت سر بذاره. و دوم اینکه بر خلاف ادعای شما ماشینا از سکون کامل شروع به حرکت نکردن. اگر اینجوری میبود شک نکن که جای ال۹۰ و جنتو عوض میشد : یعنی جنتو تا سرعت ۱۶۰ عقب تر از ال۹۰ حرکت میکرد. چیزی که من خودم تو کورس با جنتو به چشم دیدم و ادعای دروغی نکردم. توی اتوبان نیایش به میزان چند متر جنتو عقب موند و دروغی هم در کار نیست. سوما من به دنده دادن راننده ال۹۰ در فیلم آپارات کاملا مشکوکم. فکر نمیکنم خوب دنده میداد. چهارما مگه چند بار تو زندگیمون قراره تا سرعت ۱۶۰ برونیم یا تا این سرعت کل کل کنیم؟ بهتره که کیفیت ماشین در دراز مدت، میزان افت قیمت، ثبات کیفیت ماشین صفر، راحتی و جاداری و … بررسی بشه تا کورس و کل کل.

      در رابطه با اون قضیه سانتافه و تندر، اون دوستت کوه اعتماد به نفس بوده و دیگه خاک بر سر اون سانتافه با قیمت ۶-۵ برابرش که نتونه تندر رو پشت سر بذاره! من همین ماشین سانتافه ۳۵۰۰ رو با اوپیروس زدم، در صورتیکه نصف اون سانتافه قیمت داره. پس بهتره که این بحثای انحرافی رو بذاریم کنار.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. مهدي

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه سمند چیه؟؟سمند تا بخواد یک و دو رو پر کنه تندر ۵۰ متر جلو افتاده تندر واقعا شتابش عالیه دوستان بیخود و بی جهت بد نگید از ماشین مردم،ظاهر امر سلیقه ای هستش تندر هرچی باشه از سمند اس دی و رانا زیباتره و بقول دوستمون برند اروپا رو داره.. درکل منی که ۴ ساله تندر سوارم و تجربه همه ماشینارو داشتم باید بگم تندر ماشین شاخی نیست اما زیر۵۰ میلیون و خودروهای داخلی رقیبی نداره هم باکیفیته هم قدرتمند و پرشتابه هم کم مصرف..یه ذره هم خرج اسپرت کردنش کنید عالیه و تک میشه..باتشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. اشکان

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ایلیار اولا اگه شما با اون جک چینی اونجور گاز بدی مطمین باش دسته موتورت پاره میشه و موتورت میفته پایین.بهت قول میدم نه ماه اگه اینطوری گاز بدی موتورت تعمیر اساسی میشه.بنده از سال ۸۷ لوگان دارم و هرچی دوست داشتم گاز دادم و دست انداز انداختم نه موتورم تعمیر شد نه یه ریال جلوبندیم خرج داشت.همون جنتو ک میگی لوگان در دنده یک و دو لولش میکنه.ولی دنده چهار و پنج لوگان عقب می افته.حالا من ک نگفتم حتما بیا لوگان بخر!
    من و دوستان هزار بار همه چی رو برات توضیح دادیم اخرش میگی لیلی زنه یا مرد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. اشکان

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اگه بازم به حرف اقا علیرضا در زمینه ایمنی شک داری میتونی از یه بنده خدا ک در ایران خودرو کار میکنه در زمینه ایمنی لوگان و ۲۰۶ بپرسی.لوگان در تصادف شاخ به شاخ و عقب ایمنی بالاتری داره.در تصادف از بغل هم به شرط عدم واژگونی ایمنی بالاتری داره.لوگان قطعات شاسی و بدنش تیکه تیکه جوش میشه ولی مال ۲۰۶ اکثر قطعاتش یه سره هست و تعداد خال جوشهای به مراتب کمتری داره.بنده خودم در دوران دانشجویی از خطوط تولید لوگان پارس خودرو و… بازدید کردم.
    از یه مهندس مکانیک میتونی بپرسی ک تعداد بیشتر خال جوش چه تاثیری بر استحکام داره.در ضمن لوگان پارس خودرو ۳۸۰۰ تا خال جوش داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۱۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      ممنون اشکان جان. اطلاعات خیلی مفیدی بود. خواننده بی غرض میتونه با خوندن مطالب و تجاربی از این دست برتری محسوس این ماشین نسبت به ماشینای دیگه رو کاملا متوجه بشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  22. اشکان

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    در ضمن اقای ایلیار کی گفته ک همه بعد پنج یا شش سال ماشینشونو عوض میکنند؟ ماشین بنده بعد از شش سال حتی یه خرابی هم نداشته.اتاقش یه صدای کوچولو هم نمیده.خرج هم ک نداره!خب مگه من مریضم ک بفروشمش؟
    به جون عزیزم اصلا دلم نمیاد لوگانم رو بفروشم.خیلی بی ازاره حیوونی!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. اشکان

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    جلوبندی لوگان در بیابانی در افریقا به اسم منطقه نورماندی تست شد.به گفته کارشناسان خودرویی اگر خودرویی در این بیابان تردد بکند نسبت به خودرویی ک در یه جاده متوسط اروپایی تردد میکند سه برابر بیشتر مستهلک میشود.با این اوصاف جلوبندی لوگان در این بیابان ۴۷۰ هزار کیلومتر دوام اورد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. اشکان

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ایلیار یکی از بزرگترین فرقهایی ک لوگان با بقیه رقبا داره اینه ک نظارت سفت و سخت رنو روش اعمال میشه.چیزی ک جالبه اینه ک هر کی تو هر سالی لوگان خریده از کیفیتش راضیه.چه منی ک سال ۸۷ خریدم.چه اونی ک ۸۹ خریده.چه اونی ک سال ۹۱ خریده.به نظرم این بزرگترین و بهترین حسن یک خودرویی هست ک در ایران مونتاژ میشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. Ilyar

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    داداش جک j5 هرچقدر هم که بد باشه به موتور و گیربکسش حرفی نیست .چون میتسوبیشی ژاپن هستش.در ضمن من نگفتم که همیشه اینطور گاز میدم ولی اگه برای کم کردن روی تندر سواران نیاز باشه حتماً بهتر از این هم گاز میدم. جالبه شما اینو باور نداری ولی فیلمش تو آپارات موجوده که چطور جک دنده هارو پر میکنه.
    در اینکه جلوبندی تندر عالیه شکی نیست ولی همه مثل شما ماشینو زیاد نگه نمیدارن. البته خوبیش آینه که هنگام فروش استهلاک تندر بسیار کمتر از دیگر ماشین ها هستش.
    آقا مهدی تندر زیباست. ..الان جوک سال یا شاید هم قرن رو گفتی.
    خلاصه کلام من اینه که تندر به ۴۰ میلیون تومن نمیارزه. البته هرکس یه سلیقه ای داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۱۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      میشه بفرمایین کدوم ماشین به قیمتش می ارزه در حال حاضر؟
      جک جی ۵ تمام چینی با موتور تکنولوژی ۱۵ سال قبل ۶۰ میلیون می ارزه آیا؟
      پژو پارس هندی/چینی/ایرانی ۳۷ میلیون می ارزه؟
      ۲۰۶ باز هم هندی/چینی/ایرانی با ecu 7.4.5 می ارزه؟ نشستی تو مدلای جدیدش؟
      اصلا اینا به کنار، بنز ‌S به نظرت ۱.۸ میلیارد می ارزه؟

      شما یک ماشین برای من مثال بزن که به قیمتش بیارزه. حداقل تندر ماشینیه که شناسنامه اروپایی داره و رزومه ترکیه و برزیل و رومانی و فرانسه پشتشه. پژو پارس؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  26. اشکان

    ۱۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    به نکته خوبی اشاره کردی اقای ایلیار.”هنگام فروش استهلاک تندر کمتر از سایر ماشینهاست”که این دقیقا به خاطر کیفیتشه.
    همین الان یکی لوگان من که مدل ۸۷ که دسته دوم هست رو بخره و یه بنده خدای دیگه پارس صفر بخره من حاضرم قول بدم اون ال ۹۰ شش سال کار کرده نسبت به اون پارس صفر دیرتر تو خرج می افته.
    و این چیزی نیست جز کیفیت بالا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. solat

    ۱۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    هی روزگار..کشورهای خارجی چه ماشینهایی رو مورد مقایسه و عرض یابی قرار میدن ایرانی ها لجن هاشونو با هم مقایسه میکنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. اشکان

    ۱۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    در رنج قیمت خودروهای زیر شش هزار دلار در کل دنیا، هیچ خودرویی از لحاظ ایمنی و کیفیت به رنو لوگان نمیرسد
    این جمله را اقای راسل مدیر پروژه لوگان بعد از اتمام مراحل ساخت لوگان بر زبان اورد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. Ilyar

    ۱۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    تندر در اصل خودروییه که برای اقشار کم درآمد جامعه طراحی شده.برای همین هم امکانات کم و ظاهر ساده ای داره. مدل ساده تندر باید حداکثر هم قیمت پراید ، مدل نیمه فول هم قیمت تیبا و مدل فول هم قیمت پژو ۴۰۵ باشه.ولی در ایران به خاطر سیاست های شرکت تولید کننده خودشو تا خودرو های نسبتا گران بازار بالا کشیده. تندر فقط درصورتی میتونه خوب بفروشه که مثل قبل ۹۱ قیمتش پایین باشه.نه اینکه مجبور باشیم برای خریدش ۴۰ میلیون پول خرج کنیم.لا این قیمت پارس LX و جک j5 انتخاب مناسب تری هستش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا

      ۱۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شاید با بخشی از حرفای شما موافق باشم ولی شما با غرض نظر میدین (دشمنی با تندرو چشم روی واقعیتها بستن) به نظر من فرق تندر با ۴۰۵ خیلی زیاده چطور شما یک ماشین قدیمی بی کیفیت ، ناامن و پر مصرف رو با تندر یکی میکنید چرا فقط قیمت تندر زیاده؟ قیمت سمند و ۴۰۵ و رانا و پارس که به لحاظ کیفی و ایمینی و تکنولوژی فنی به گرد پای تندر هم نمی رسن خوبه ؟ اگه قیمت اونها هم زیاده تندر باید بلاخره از اون ارزون تر باشه یا گرون تر و با چه دلیلی لطفاً جواب منطقی بدید
      در ضمن میشه از امکانات ماشین یه خورده صحبت کنید که ببینم این امکانات رو تندر بیشتر داره یا ۴۰۵ و سمند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. علیرضا

      ۱۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      دلیل اینکه قیمت ال۹۰ انقدر بالا رفته میدونی چیه؟ دو تا عامل اصلی که هر دو به هم مرتبطن :

      ۱. تحریم ایران و کمبود قطعه برای این ماشین و از طرفی وجود ناظر فرانسوی در خط تولید ال ۹۰ که اجازه نمیده مثل ماشینای دیگه این کمبود قطعه اورجینال با محصولات بی کیفیت برادران چینی جبران بشه. بنابراین کمبود قطعه به کمبود تولید و بنابراین افزایش قیمت حاصل از کمبود قطعه و نیز وجود قطعات اورجینال منجر میشه.

      ۲. عامل اول موجب بالا موندن کیفیت این ماشین شده. بنابراین تقاضای عمومی خیلی از عرضه این ماشین بیشتر شده و بنابراین قیمتش بالا رفته. عموم مردم جنس با کیفیت میخوان.

      در حال حاضر هم تندر عالی میفروشه بطوریکه مدلای ۹۳ این ماشین تا فروردین سال بعد پیش فروش شدن و دیگه ثبت نام نمیکنه کارخونه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  30. Ilyar

    ۱۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    راستی تو گوگل سرچ کنین شتاب از دنده ۲ پروتون جنتو و تندر نتایج جالبی دستتون میاد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا