ایران خودرورنو

مقایسه تندر ۹۰ و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۶ دیدگاه

  1. arian

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    اگه منطق داشته باشید در قرارداد رنو با شرکت ایرانی انتقال تکنولوژی یکی از وظایف رنو(برعکس پژو که قبول نکرد) شده است .میدونی انتقال تکنولوژی یعنی چی؟ یعنی داخلی سازی. الان داره همین طور میشه. رنو داره انتقال میده این تکنولوژی را بر حسب وظیفه اش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. arian

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    آقا این عیوب مطزح شده توسط مالکان ال۹۰ هست قبول ندارید برید جوابشان را بدید.در ضمن چند بار گفتم موتور ملی ef7 در اوایل سال ۹۱ دچار مشکلاتی بود که شکر خدا کلا مرتفع شد. نیست الان حتی یک مورد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسن

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      خیلی ساده ای رفیق
      عواقب خرید ef7 :
      باید در این کارخونه رو گل گرفت با این نوناشون.هنوز فقط ۱۵۰۰ تا کار کرده ۱۰ دفعه رفتم نمایندگی ها.اول چون موتور سوت می کشید ۱ ماه طول کشید شیر برقی از امداد ویژه برسه بعد از تعویض بازم سوت می کشه.همون وقت دسته راهنما خراب شد ۱ ماه بدون بوق رانندگی می کردم تا یک دسته بوق غیر شرکتی گرفتم روش انداختم فکر نمی کنم تا حالا دسته بوق از امداد اومده باشه.و….. حالا هم اویل ماژول خراب همینجوری روغن کم می کنه.کی این اویل ماژول از امداد بیاد خدا می دونه
      منبع :

      Sunday 02 December 12, 09:28 PM
      معادل ۹۱/۹/۱۲

      مجدداً به تاریخ اعلام اشکال توجه فرمائید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. javad-m

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (10 ديدگاه)

        سلام دوستان برخی ها واقعا متعصبانه حرف می زنن و همیشیه به قول معروف مرغ همسایه واسشون غازه .همه ی ما می دونیم که سمندا یه اشکالاتی دارن اما این دلیل نمیشه که موتور ef7 رو دست کم بگیریم.همونطوری که میدونین این موتور یکی از موتور های پیشرفته تو رده ی خودرو های متوسطه درضمن این موتور از شتاب بالایی برخورداره و حتی تودراگ با ال۹۰ خیلی راحت اونو پشت سر گذاشته (خود من سورن Ef7دارم با ال۹۰ هم مسابقه دادم.)درضمن الان همین سورن ای اف سون ۱۵۰۰۰تا کارکرده فقط اویل ماژول اشکال داشت که اونم با درخواست از نمایندگی تعویض شدوحالا هیچ مشکلی نداره (بجز صدایی که از اتاق میاد که اونم مشکل تمامی اتومبیل های سمند و پژو هست)و من این حرفا رو از رو تعصب والکی نمیگم بلکه عین واقعیته.علاوه بر اندکی شانس در تمامی اتومبیل های تولید داخل ،تاکید میکنم اندکی(خیلی کم)،این نوع رانندگی راننده در شرایط مختلف و در دوره ی آب بندی هست که طول عمر موتور کاراییش رو تعیین میکنه.درضمن اینو یادآور بشم که ال ۹۰ خودرویی هست که با ساده ترین وکم ترین امکانات طراحی شده بود تا قشر ضعیف جامعه هم بتونن یه اتومبیل داشته باشن و درضمن قیمت و ارزش اصلی اون هم دورو ور ۵-۶میلیون تومن هست نه بیشتر .البته با این وضع تولیدات ال نود ماشین خوبیه اما باید ازتمامی جوانب خودرو رو در نظر بگیریم نه متعصبانه!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. حسن

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      نظر یکی از دارندگان ef7 در سایت :http://samandef7.mihanblog.com/post/22

      (((((در تاریخ ۹۱/۹/۳))))))

      مممنون از اطلاعاتتون
      وب خوبی داری ادامه بده
      خودمو بیچاره کردم یه ال ۹۰ داشتم اینققدر خوب بود ظرف مدت ۲ سال یکبار نمایندگی نرفتم
      دو ماهه اینو خریدم خیلی عذابم داده
      من چند وقتیه شروع کرده به روغن ریزی
      اونم نه از سر سیلندر احتمالا همون اوبل ماژول
      احتمالش هس توی این مدت به موتور اسیب رسونده باشه
      چون نمیدونم از کی شروع شده
      ضمنا میزنی رو گاز یه صدای تق تقی میده که رو بنزین نمیده

      ممنون اگه اطلاعاتی دارین جوابمو بدین
      پاسخ هادی . : سلام

      حتما با توجه به میزان روغنی که از ماشین بیرون میریزه، دائم میزان روغن رو در ماشین چک کنید و در صورت لزوم و کم کردن روغن، روغن به آن اضافه کنید تا موتور دچار مشکل جدی نشه تا وقتی که پک اویل ماژول رو از ماشینتون باز کنند و یکی دیگه ببندند.یه پیشنهاد دیگه هم میدم برای انجام این کار حتما نمایندگی ای برید که اجازه ورود شما به تعمیرگاه رو میدن تا از نزدیک مطمئن بشید این کار انجام میشه.

      جدیدا شایع شده با توجه به تحریمها از طرف خود کارخونه اجازه داده شده که قطعات از ماشینی باز و روی ماشین دیگه که باید مرخص بشه سوار بشه پس مواظب ماشینتون باشید!!

      در مورد اون صدای تق تق فقط به نمایندگی مراجعه کنید و اصلا با ماشین رانندگی نکنید تا عیب برطرف بشه! به طور کلی این ماشین نسبت به عیبهایی که به هم میزنه حساسه و بی تفاوت بودن نسبت به یک مشکل کوچک احتمال آسیب جدی به ماشین رو بسیار بالا میبره

      امیدوارم کمکی کرده باشم مهندس عزیز

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. حُسین

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2306 ديدگاه)

    اقایون ال۹۰ ای: اینکه شما به همه ی کامنت های اریا منفی میدید به ضرر خودتان است!وگرنه همه میدونن ال۹۰ کجای جدول کیفی است و سمند کجا…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. dan2dan

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    آقا حسین اگه به حرفای آریا دقت کنی میبینی که ۹۰ درصدش از روی تعصبه و بی منطقی
    خودم اولین مثبتو به پستتون دادم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (2306 ديدگاه)

      بله اما اون ۱۰ درصدی هم که گفتید منفی خورده!
      به هرصورت اینقدر اختلاف قیمت این دو ماشین هست که هر سمند داری علاقه ویا توان خرید ال۹۰ رو نداشته باشه!…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. dan2dan

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (61 ديدگاه)

        اون ۱۰ درصد هم بخاطره تعصب اونوری هاست:)
        بله درست میگید،الان اونایی که قبلا میتونستن سراتو و مزدا ۳ و مگان و رونیز و … بخرن باید بیان تندر بگیرن که اکثرشون زیر بار سوار شدن تندر و کلا ماشین نمیرن،میشناسم کسایی که یکم پول قرض گرفتن و بجای تندر رفتن ماشین خارجی دست دوم خریدن
        خرید تندر با اینکه ماشین خوبیه اصلا بصرفه نیست با این قیمت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. aria

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    من هرچه گفتم فقط و فقط شکایات ال۹۰یها از ماشین خودشون بوده. آدرسش هم موجوده . من از خودم هیچی نگفتم.چون ال ۹۰ ندارم که ایراد داشته باشه. تعصب کسی داره که فکر میکنه این ماشین ساخت خداست که هیچ عیبی نداره . آقا این ماشین مثل همه ماشینا پرعیبه . حالا که اینطور شد از حرفهای خودتون (ال۹۰یها)بهتون ثابت میکنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسن

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      چرا این نظرات را نمی بینی :
      چرا ال۹۰ اینقدر محبوبه
      نظارت مستقیم یک شرکت خارجی معتبر بر کیفیت
      ۲- بدنه قوی با ایمنی بالا
      ۳- موتور قدرتمند و با کیفیت و کم مصرف
      ۴- ترمزهای عالی و با اطمینان
      ۵- حداکثر قابلیتها با حداقل قیمت نسبت به سایر خودروهای داخلی
      ۶ – طراحی جدید و دقیق کلیه اجزا (وقتی به جزئیات طراحی دقت کنید به عمق قضیه پی می‌برید)

      با سلام
      من کارآموزی لیسانسمو مدیریت مونتاژ تندر۹۰ پارس‌خودرو بودم و اونجا شاهد بودم برای مونتاژ تک تک ماشین‌ها به دلیل نظارتی که فرانسوی‌ها داشتن چه دقتی صورت میگرفت. این ماشین از نظر نمره منفی‌ای که به تولید و مونتاژ ماشین‌ها میدن کمترین نمره رو داشت و از این نظر با کیفیت‌ترین خودرو تولید داخله.(البته تولید پارس خودروش) در مجموع باید بگم این ماشین مثل ماشین‌های دیگر تولید داخل هنوز بساز و بنداز نشده.
      خلاصه از اون موقع تصمیم گرفتم هروقت خواستم ماشین بگیرم حتما تندر بگیرم.

      تو این رنج قیمت

      بی سر و صدا

      بسیار نرم

      شتاب خوب ، ترمز ای بی اس و ایربگ

      کولر قوی

      و چون هنوز خیلی ایرانی نشده و تحت نظارت فرانسه مونتاژ میشه فعلاً عالیه

      ۲ سال گارانتی و…………………………………………. …………. که همرده های تو این بازه قیمت و حتی بالاتر از آن بی بهره اند

      مثلاً کیفیت پژو پارس رو با تندر مقایسه کنیم علیرغم قیمت بالاتر پارس تندر سرتره از همه لحاظ فنی

      من خودم ماشین ندارم ولی چیزی که باعث شد پدرم را مجبور کنم تندر بگیره شتاب بالا*ایمنی برتر*امکانات عالی تندر بود

      و اما برم سراغ مزایا ماشین که تو این چند هزار کیلومتری که دارم:

      ۱:گیربکس و موتور نرم و بیصدا و قدرتمند و کم مصرف
      ۲:امکانات فوق العاده به نسبت قیمت ماشین
      ۳:ترمزهای فوق العاده
      ۴:تنها ماشینی زیر ۲۰ میلیونی و یه خورده بالاتر که همزمان تو کشورهای دیگه دنیا هم داره تولید میشه و مثل … از رده خارج نشده هست و بروز هست .
      ۵:اتاق و صندوق عقب جادار
      ۶:نرم و راحت
      ۷:……..

      من ال ۹۰ به دلیل
      کم سر صدا بودن
      پر امکانات
      با کیفیت
      ودر این حال ارزان بودن خریدیم
      به شما توصیه میکنم اگر میخواین ماشینی بگیرین حتما ال ۹۰ بگیرین

      چیزی که باعث شد من لوگان بخرم>

      خسته شدن از ۲۰۶
      کم جا بودن ۲۰۶
      نسبت به پولی که میپرداختم> abs; airbag , و موتوربا کیفیت گیرم میومد

      چیزی که باعث شد من دو سال نگهش داشتم>

      مصرف بنزین متعادل
      کم خرجی
      قدرت خوب موتور و شتاب خوب نسبت به همه زیر ۲۰ تومنی ها
      کیفیت ساخت خیلی خوب در حد ماشین های وارداتی
      جاداری
      کم صدایی موتور
      ایمنی> airbag , abs

      من دقت کردم؛ لااقل اطراف خودمو میبینم؛اکثر کسایی که لوگان خریدن، آدمایی بیشتر محاسبه گر هستند و عموما به این دلیل خریدنش که نسبت به قیمتش واقعا میارزه، آدمایی که بیشتر با یه فکرمنطقی و دو دو تا چهار تا خرید کردن، نه از روی احساس، کل کل و کم آگاهی … قبول دارین؟؟

      علت خرید لوگان برا من این بود که تو تولید این ماشین با توجه به جدیدتر بودنش حساب همه چیز رو کردن شما اگه برا اولین بار سوار تندر بشی چشمات رو هم ببند با اولین حرکت میتونی دستت رو دستگیره در قرار بدی جاش کاملا به جا انتخاب شده. دکمه های شیشه بالابر جلو و عقب جاییه که هم راننده به راحتی بهش دسترسی داره و هم از بارون حفظ میشه تو ماشینهای پژو و سمند(ببخشید اسم ماشینو میارم قصدم مقایسه نیست:icon_surp)همیشه تو معرض بارشه خودم تجربه دارم همین مسئله باعث شد دکمه شیشه بالابرماشینه قبلیمو(سمند)چند بار تعمیر کنم. از چیزهای حساب شدش اینه که شیشه های عقبش تا نصف پایین میاد به نظرم کاملا حساب شده وبا کلاسه. جای قرار گرفتن دکمه تنظیم آینه خیلی مناسبه. داشبوردش واقعا جاداره قدرت فن بخاری و کولرش نسبت به هم رده هاش عالیه.تنظیم ارتفاع صندلیش عالیه تغییر ارتفاع صندلی زیاده مثل سمند و پرشیا نا محسوس نیست. چراغ استوپ عقبش کاملا برا این ماشین طراحی شده به ماشینهای دیگه توجه کنید.نرمی ترمز دستی نرمی فرمان و گیربکس(به جز دنده عقب) بی صدایی ماشین صدای دلنشین موتور موقع گاز دادن تو دنده یک و دو و احساس رانندگی با یک شاسی بلند ترمز های مطمئن احساس امنیت به خاطر وجود ایربگ .کلا سازنده به امنیت خیلی توجه کرده جنس پدالهای گاز و کلاچ اسفنجی تاموقع تصادف با شکستنشون به پاها اسیب نرسه جنس داشبورد هم با وجودی که خیلیها فکر میکنن نامرغوبه طوری ساخته شده که تو تصادف با له شدن ضربه به زانو ها رو دفع کنه.:icon_excl

      وجود کامپوتر سفری و در حال ساخت بودن تندر در حال حاضر در اروپا میتونه دلیل محکمی بر خریدنش بشه چون تکنولوژی ساخت قطعاتش (abs ebd و هیدرولک فرمان تعلیق و…)جدید و نواقص کمتری داره

      درست یکسال است که تندر گرفتم و حدود ۲۵ هزارتا باهاش راه رفتم !
      چون قد بلندی دارم از اینکه اینقدر جلوی پای باز و سقف بلندی داره احساس راحتی میکنم !

      با اینکه آدم بعد از یک مدتی از یک چیزی سیر میشه ولی من هرروز از این ماشین لذت بیشتری میبرم !:icon_arro

      دلایلش هم دوستان گفتند .
      ۱- دل باز بودن اتاق بخصوص در مسافرت .
      ۲- کولر و بخاری خوب
      ۳- بیصدا بودن موتور
      ۴- شتاب عالی
      ۵- نرم بودن کلاج و گیربکس
      ۶- ارتفاع بالاتر از ماشینهای هم رده که خودش خیلی حال میده !
      ۷- کیفیت عالی مونتاژ و کم آزار بودن موتور
      ۸- قیمت بسیار مناسب در میان هم رده هایش
      ۹- امکانات خوب در داخل اتاق
      ۱۰ بیصدا بودن اتاق بعد از یکسال

      بازم بنویسم ؟‌

      هرچی بنویسم کمه !!:icon_wink

      اتفاقا شیشه هایش را دودی کردم خیلی قشنگ شده !!

      به شما هم توصیه میکنم در تابستان خیلی واجبه !

      و
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. تونی

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        سلام شما اصلا نباید این جوجه اردک زشت اروپایی رو با ۲۰۶ مقایسه میکردی مقایسه ال نود باید با امثال همون اسب های بی بخاری مثل سمند بشه که موقع اب بندی سر سیلندر میسوزونه ولی بگم که ال ۹۰ از سمند بهتره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. aria

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    البته این ماشین مختص افرادیست که عشق ماشین خارجی دارندو پولشو ندارند. برای اونها خوبه خودشون رو توجیح میکنند.(تنها انگیزه خرید ال۹۰)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. aria

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    هرچه دوست دارید منفی بدید . من هنوز یک منفی یا مثبت به هیچکس ندادم و نمی دم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسن

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      aria جان آره مجبوری که اینو بگی ، اگه اینو نگی چی میخای بگی

      آخی هر چقدر تلاش کردی به خودت مثبت دادی نتیجه نداد

      حرفات اینقدر بچه گانه و … که مطمئناً دوستان سمند سوار هم حاضر نیستند شما با این حرفای عوامانه آبروشون رو ببری

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. حسن

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    aria جان آره مجبوری که اینو بگی ، اگه اینو نگی چی میخای بگی

    از طریق علم روانشناسی و خوندن نظرات شما مشخصه دقیقاً حالاتی که خودتون دارید رو به دیگران نسبت میدید

    آخی دلم برات سوخت اصلاً باشه سمند هم ماشین خوبیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (164 ديدگاه)

      ببین .این حرف منه . به خودم تحویل نده . ابتکار داشته باش یه چیز دیگه هی هی هی هی هی هی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حسن

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (35 ديدگاه)

        چرا نمیگیری منم که بهت گفتم دقیقاً میشه حدث زد شرح حال خودته که به دیگران نسبت میدی
        کلاً جوابات خیلی بی ربطه

        کدوم حرف شما رو خدای نکرده من زدم؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  9. حسن

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    aria جان .
    خیلی واضحه که ال۹۰ از لحاظ فنی هیچ عیبی نداره
    یکی از برترین ویژگی های ال۹۰ کم عیب بودن از لحاظ مشکلات موتوری و فنی این ماشینه
    و کسی چرت وپرت هایی که برخی ها در نظرات به صورت خصمانه و از روی حسادت درج می کنند رو قبول نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (164 ديدگاه)

      آره ال۹۰ بی عیبه اصلا روی موتورش زده made in khoda

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. aria

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    من ماشین رو بردم نمایندگی مرکزی تعمیر سریع، گفتم دست موتور مشکل داره و تو دنده ۱ وقتی شروع به حرکت میکنه بدنه و ماشین میلرزه. چک کردن گفتن دسته موتور سالمه. بعد علت رو پرسیدم گفت ماله صفحه کلاچ و دیسکه. باید دوباره وقت بگیرم برای تعمیر. ۲ تا موصوع هست ماشین ۱۶۰۰۰ کیلومتر رفته (تقریبا صفره):
    ۱- آیا صفحه کلاچ اینا گارنتی هست
    ۲- میگن جدیدا دیسک و صفحه کلاچ ایرانی دارن میزارن با مارک پارس…؟؟؟، و میگن زود هم خراب میشه و تاب ور میداره و اینا… شتاب ندار … کولر میگیری تو دنده ۱ ماشین می لرزه. آیا این درسته. دوستانی که ماشین جدید گرفتن وحدود ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ کار کرده این مشکل ها رو دارن؟؟
    دوستان یه مدتیه صدای موتور زیاد شده و لرزش هم همینطور، یه لرزش ریزی داره که رو پدال گاز و پدال کلاچ احساس میشه و با کولر گرفتن تشدید میشه، داشبورد رو و حتی گاهی تاقچه عقبو میلرزونه…

    دسته موتور تازه تعویض شده
    شمع ها تازه تعویض شده
    دیاگ زدم اروری تو قسمت ارورها نشون نداد
    بنزین سوپر و معمولی امتحان شده
    لرزش در حال حرکت و درجا حس میشه http://www.phalls.com/vbulletin/showthread.php?49894-مسائل-مربوط-به-موتور-و-سیستم-انتقال-قدرت-تندر/page156

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (112 ديدگاه)

      می خوام هر روز یک عیب از اللگن بیارم حالشو ببرم. جلیز وولیز بشنوم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حسن

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (35 ديدگاه)

        حیف که دلم نمیخاد تو ذوق دوستانی که سمند دارن بزنم ولی باور کنید اینقدر در مورد مشکلات سمند و معایبش تو نت مطلب وجود داره که باور کنید میشه ۱۰ صفحه متوالی اینها رو اینجا ثبت کنم
        ولی بخدا دوست ندارم به کسی توهین کرده باشم
        البته aria خودش دوست داره موضوع به بیراهه بره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. power

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        قیمت تندر در بازار :۳۸.۵ میلیون تومان
        قیمت سمند ef7 در بازار :۲۵ میلیون تومان

        نزدیک ۱۳ میلیون اختلاف حالا کی جلیز و ولیز!!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. aria

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (543 ديدگاه)

        این پاور بیچاره که فکر میکنه بالارفتن قیمت ال۹۰ دلیل بر محبوبییت و کیفییتش هست .نه. پراید نسبت به قیمتش از همه گرونتر شده. آقا گرون شدن ماشین ها دلیل بر از بین رفتن پول ملیست نه بالا رفت کیفیت ماشین

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      4. power

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        نابغه این مطلب را برای شما که دنبال جلیز و ولیز هستی نوشتم که متوجه بشی بی ازرش شدن پول و سرمایه بیشتر سوزش داره نه حرفای شما
        بالا رفتن قیمتها برای مردم عادی نه تنهاذوق تداره کریه هم داره
        ولی کسی که زمانی سمند EF7 را با قیمت بالاتر از ال۹۰ خریده بیشتر ضرر کرده و حالا تقریباً ۱۵ میلیون بیشتر از ال۹۰ دارها ضرر کرده گرفتی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      5. aria

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (543 ديدگاه)

        پاورخان . انشتین. نگاه تو به ماشین به چشم یک کالای سرمایه ای است

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  11. حسین

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    درموردحواله مگان که الان ۴۰ملیون هست آیاپس ازخریدحواله تاتحویل خودروبایدمبلغ دیگری هم بپردازیم؟چطوریه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. علی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه چی بگم بهتون اونقدر اومدین گفتینن نمیدونم ال ۹۰ اینجوریه واونجوریه ،آینه داره ،سمند سخنگو داره واز این حرفا خودروساز هم فکر کرد خبری هست و دارن بهترین ماشین دنیا رو میزنن قیمتاشو نجومی برد بالا متاسفم براتون که اومدین دارین راجع به دوتا آشغال وقت صرف میکنین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. تونی

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام.حرف شما رو باید طلا گرفت وقتی ماشینی که تو دنیا با ۱۲ الی ۱۶ ایربگ ساپورت میشه ما دلمون خوشه تندر ۲ تا کیسه هوا داره اونم بگیره یا نه بعد تازه به abs هاشم ذوق میکنم بعد استاندارد جهانی و ببین که ۵ تا ۷ استاندارد ترمز رو پاس میکنن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. aria

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    سلام بر عاشقان ماشین خارجی(ال۹۰یها) آقا عجب ماشینی خریدی ها. خارجیه ها. ساخت داخل نیست ها. کیفییتش ۲۰ها. فقط پیستون ذوب می کنه ها . خخخخخ خخخخخ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسن

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      زدی جاده خاکی آریا جان

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. aria

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    جناب حسن بیک . موتور ef7 الان بدون عیب در حال تولید است. (به کوری چشم بیگانگان) ولی ایراداتی داشته که توسط شرکت برطرف شده و میشود. اصلا سمند طی چند سال تکامل به اینجا رسیده . ما مثل شما اعتقاد بر بی عیب بوودن مماشین نداریم شما فکر میکنید روی ال ۹۰ نوشته made in khoda

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. dan2dan

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      کفر نگو بچه،تمام ماشین ها عیب دارن،بعدش اینکه همه رو با یه چوب نزن،یبار هم بهت گفتم،تو همون سایت ها برو تاپیک مشکلات سمند رو هم بخون،شرکت های بزرگی مثل تویوتا هم بعضی اوقات تو تمام یک مدل از ماشین هاشون یه مشکل مشترک دارن که شرکت فراخان کلی میکنه

      جیلیز و ویلیز هم معلومه که کی میکنه،شمایی که هر مدت میچسبی به یه چیزی و فقط و فقط میگی که شرکت موتور سمند رو بی عیب و نقص میده تو بازار،پسر خون ایران خودرو دلش برا منو و تو نمیسوزه که ماشین با کیفیت بده دستمون،چون میبینه که هر کوفت یهم بزنه ملت ما مجبورن بخرن
      از سایت پدال تقاضا دارم قابلیت کامنت گذاشتن برای این مبحث رو برداره یا به اصطلاح قفلش کنه این تاپیکو
      چون ممکنه کار به توهین هم بکشه اگه هر دو طرف بخوان از رو تعصب کورکورانه نظر بدن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. l90

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا جمعش کنین این سمندو چیه آخه من خودم ۵ تا ماشین عوض کردم از جی ال گرفته تا سمند و… بهترینش تندر و بعدش پژو جی ال ایکس . سمند آشغال ترین ماشینه داداش من

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (543 ديدگاه)

      این از کجا پیدا شد؟؟ کی هست این؟؟ چی میگه؟؟ از کجا اومده؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. تونی

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      احسنت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. حسن

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    آره تو راست میگی!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. nima

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سمند lx سال دارم مدل۸۷ ماشالله هنوز اخ نگفته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. aria

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (164 ديدگاه)

    نه .خدا نکنه توهین. اگه قرار به توهین بشه که دیگه نشد. ما اینجا کل کل می کنیم خوش باشیم . آقا سربه سرت گذاشتم …. کلاه به سرت گذاشتم. مخلص همه ال ۸۹ یها خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. aria

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (164 ديدگاه)

    آقا یه چیز بگم بخدا اغراق نیست . اول که ef7 گرفتم می خواستم بفروشمش از بس که تبلیغات منفی شده بود . گفتم ححالا چند روز باشه بعد میفروشمش. ولی کم کم به دلم چسبید رانندگیش. نرم ساکت . روان . پرشتاب . و پر سرعت با زیر پایی بهتر (واقعا بهتر از)زانتیا و سواری در حد سوناتای ۲۰۱۰ که من سوار میشم مال پدرم هست. بخدا دلچسبتهست . منکه خیلی خیلی باهاش هال میکنم . تا الانم ۷۰۰۰ کار کرده . دو – سه ماهه گرفتم. با ماشین دیگه ای تو این قیمت رانندگیشو عوض نمیکنم . واقعا ۲۰ . تا الانم هیچ ایرادی نداشته. خیلی هم تو جاده با ماشینای دیگه کل کل میکنم. همه جا سربلند بودم چندین بار ال۹۰ را ال۸۹ کردم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. raha

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    داداش جمع خودیه این حرفو جایی نزن واست میخندن سمندو داری با سوناتا مقایسه میکنی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (543 ديدگاه)

      در مورد زانتیا که اصلا صحبت نکن.دیگه حناش رنگی نداره . دقیقا همون پارس elxهست. در مورد سوناتا هم گفتم من از سمند به اندازه سوناتای ۲۰۱۰ لذت می برم اگه سواد داشته باشی می بینی مقایسه نکردم .البته من فقط مدل ۲۰۱۰ سوناتا را سوار شدم. و ۲۰۱۱را نروندم. شما هم بهتر در مورد ماشینهایی که حتی سمت شاگردش ننشستی اظهار نظر نفرمایید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. dan2dan

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (61 ديدگاه)

        وقتی میگم اطلاعات نداری حرف نزن برا همینه،زانتیا و پارس ای ال ایکس؟پارس ای ال ایکس فقط یا زانتیا ۱.۸ موتور مشترک داره،زانتیا ۲۰۰۰ رقیت جدی ماشینای روزه همکلاسه خوده
        در مورده سواری زانتیا،خیلی از ماشین های کلاس های بالاتر و گرون تر سواری لذت بخش زانتیا رو ندارن
        یه بار دیگه هم اینو بهت میگم خوش گوش کن،زانتیا موتور ۲۰۰۰ داره و یه سری بسیار کم ۱.۸ هم داره و اینکه یه پیچ زانتیا میارزه به کل سمند و تندر و پارس،بدون که تا آخرین ماشین تولیدی لاستیک میشلن زیرش بود
        زانتیا فقط اط نظر ایمنی ضعیفه،در حد پارس و جی ال ایکس

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. aria

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (543 ديدگاه)

        پس خوب گوش کن میخوای مشخصات موتورهای زانتیا رو برات بگم که فکر نکنی فقط تو می فهمی. لذت بردن از یک خودرو سلیقه ای هست . من از سواری زانتیا لذت نمی برم باید به تو جواب پس بدم. من از واری ef7بیشتر از زانتیا لذت میبرم این چه ربطی به حجم موتور زانتیا داره که فورا میگی موتور ۲۰۰۰ فلانه . خوب باشه . آقا من لذت نبردم . آره از سوناتا لذت بردم. باور کن من سواری ریو را از زانتیا بیشتر دوست دارم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. dan2dan

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (61 ديدگاه)

        خب حرفت درست که لذت از سواری ماشین یه بحث سلیقه ایه،مثلا من هرچقدر صندلی جلو سمند رو دوست دارم از صندلی های عقبش متنفرم
        ولی به حرفت دقت کن که نوشتی زانتیا همون پاری ای ال ایکسه،خب این یعنی چی؟
        لطفا بیا آروم صحبت کنیم و الکی ماشینای همدیگرو به سخره نگیریم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  21. raha

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اونا راننده نبودن تو سربلند در امدی همه میدونن زانتیا سلطان جادههاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. av

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      یه بار برو ببین از آزمایش ایمنی اروپا نمره چند گرفته نمره ۲ سلطان………..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  22. حُسین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2306 ديدگاه)

    با اجرای مصوبه جدید قیمت‌گذاری خودرو:
    شکاف قیمتی بازار خودرو و نرخ محاسباتی آن از بین می‌رود
    معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته تاکید کرد: اجرای مصوبه جدید قیمت‌گذاری خودرو و تعیین قیمت تجاری از سوی خودروسازان موجب از بین رفتن شکاف قیمتی بازار و نرخ محاسباتی خواهد شد.
    به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محسن صالحی‌نیا با اشاره به ابلاغ مصوبه اخیر دولت در خصوص نحوه قیمت‌گذاری خودرو گفت: این مصوبه به دنبال جمع‌بندی جلسه اخیر هیئت دولت با خودروسازان حاصل شده که تصویب آن در جهت جلوگیری از سفته بازی و ایجاد رانت کاذب در بازار است.
    وی ادامه داد: این مصوبه به نحوی تنظیم شده که با انگیزه مناسبی که در خودروسازان در جهت افزایش تولید ایجاد می‌کند می‌تواند قیمت بازار را به قیمت محاسباتی نزدیک کند.
    صالحی‌نیا با اشاره به اینکه در این مصوبه به چند نکته اشاره شده اظهار داشت: یکی از موارد این است که مبنای قیمت محاسبه‌ای قیمت تمام شده محصول به اضافه یک سود متعارف و محاسبه نرخ مواداولیه و قطعات براساس نرخ مبادله‌ای باشد.
    وی ادامه داد: در این مصوبه خودروسازان موظف شده‌اند قیمت تجاری محصول را مبلغی ما بین قیمت محاسبه‌ای و قیمت بازار تعیین کنند.
    وی با تاکید بر اینکه که این مصوبه انگیزه‌ای در خودروسازان برای افزایش قیمت ایجاد نمی‌کند افزود: یک روش اطمینان بخش پیش بینی شده که در این راستا اگر خودروسازان محصولات خود را با قیمت بالاتر از محاسبه‌ای عرضه کنند باید مابه التفاوت آن را به حساب خزانه دولت واریز کنند که این مبالغ صرف افزایش کیفیت، بهبود بهره‌وری در صنایع خودرو و سایر صنایع می‌شود.
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه به دو دلیل انگیزه‌ای برای فروش محصول بالاتر از نرخ محاسبه‌ای برای خودروسازان وجود ندارد گفت: دلیل نخست این است که اگر فروش محصول با قیمت بالاتر از محاسبه‌ای صورت گیرد ما به التفاوت باید واریز شود و همچنین در این صورت انگیزه مشتری برای خرید کمتر می‌شود که این به ضرر خودروساز است.
    وی تاکید کرد: با اصولی که در این مصوبه طراحی شده اجرای این روش در جهت تعادل قیمت بازار و کارخانه خواهد بود.
    وی با اشاره به اینکه یکسری الزامات در این مصوبه تعیین شده که بتواند ضامن تحقق این هدف باشد افزود: براساس مفاد این مصوبه خودروسازان موظف به افزایش تولید، ارائه برنامه‌های خود به وزارت صنعت، عرضه مناسب، ارتقای کیفی و اقزایش صادرات هستند.
    صالحی‌نیا اظهار داشت: اگر این مصوبه ابلاغ نمی‌شد با توجه به افزایش هزینه‌ها و نوسان نرخ ارز که به صنعت خودرو تحمیل شده در انتهای سال با افزایش تقاضای خرید خودرو به طور حتم شاهد نابسامانی در بازار خودرو بودیم.
    معاون وزیر صنعت افزود: توصیه ما به خریدارن این است که افرادی که نیاز به خودرو ندارند و به این محصول به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند این است که در این مرحله اقدام نکنند چرا که به طور قطع قیمت خودرو با توجه به افزایش تولید و تعهد خودروسازان برای متناسب سازی بازار به ثبات خواهد رسید.
    صالحی‌نیا در خصوص شیوه قیمت‌گذاری خودرو براساس نرخ مبادله‌ای تصریح کرد: قیمت خودرو متشکل از هزینه ثابت و متغیر است و هزینه های متغیر شامل هزینه تامین قطعات و مواد اولیه از داخل و همچنین از خارج از کشور است.
    وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز هزینه تامین قطعات و مواد اولیه را افزایش داده تصریح کرد: در این مصوبه مقرر شده که قیمت نهایی محصول در محدوده ای باشد که همه قطعات و مواد اولیه براساس نرخ مبادله‌ای محاسبه شود.
    صالحی‌نیا افزود: همچنین در این مصوبه ذکر شده علاوه بر فرصت‌های سه ماه خودرو سازان برای واریز مابه التفاوت به خزانه دولت در انتهای سال نیز براساس هزینه‌های واقعی قیمت تمام شده محصول تسویه حساب نهایی انجام خواهند داد.
    وی در پاسخ به این سوال که در این شرایط تکلیف خریدارانی که خودرو را بالاتر از نرخ محاسبه‌ای می‌خرند چیست گفت: خودرو سازان انگیزه‌ای برای فروش با قیمت بالاتر ندارند چون اگر بخواهند این کار را انجام دهند باید مابه التفاوت پرداخت کنند و بخشی از خریداران خودرو نیز از دست می‌دهند.
    وی ادامه داد: نتیجه منتقی این مصوبه این است که اختلاف قیمت‌ها از بین می‌رود چرا که اگر خودرو سازان با نرخ بالاتر محصول خود را بفروشند و مابه التفاوت را به حساب خزانه واریز کنند هیچ تضمینی وجود ندارد که این مبلغ به دست خود خودروساز برسد.
    وی افزود: خودروسازان برای تنظیم بازار متفق القول شده‌اند و این اطمینان را می‌دهیم که به زودی قیمت‌های بازار به قیمت محاسبه‌ای نزدیک شود.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت قیمت‌ها با تغییر نرخ ارز مبادله‌ای اظهار داشت: خودروسازان تسویه حساب نهایی را براساس هزینه واقعی در انتهای سال انجام می‌دهند و اگر در مواردی قیمت ارز مبادله‌ای افزایش یافته بود می‌توانند اسناد مربوط را در زمان تسویه حساب به سازمان حمایت ارائه دهند تا مد نظر قرار گیرد.
    صالحی‌نیا در خصوص اختصاص ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو و قطعه گفت: از تاریخ ۹۱/۰۵/۰۳ کلیه اقلام در گروه‌های کالای ۳ تا ۷ و هم اکنون تا گروه کالایی ۹ با نرخ ارز مبادله‌ای تامین می شوند.
    وی ادامه داد: خودرو سازان ادعا دارند که ارز مبادله‌ای دریافت نکرده‌اند که آمار و ارقام مرکز مبادلات موجود است و ارز مبادله‌ای به کلیه واحدها از حمله خودروسازان تخصیص داده شده است.
    صالحی‌نیا تصریح کرد: اما ممکن است در برخی مواق خودرو سازان به دلیل برخی محدودیت‌ها و همچنین نوع ارز و مقدار معینی ارز که نیاز داشتند به منظور تامین به موقع محصول به ناچار از ارز آزاد استفاده کرده باشند.
    وی تاکید کرد: توصیه ما به خودروسازن این است که سفارشات خود را طوری تنظیم کنند و برنامه ریزی لازم را داشته باشند که از نظر زمانی و نوع ارز بتوانند ارز خود را از مرکز مبادلات تهیه کنند.
    معاون وزیر صنعت در خصوص ساز و کار لازم برای کاهش فاصله نرخ تجاری و محاسباتی خودرو گفت: یکی از مهمترین ساز و کارها افزایش تولید و عرضه محصول است.
    وی ادامه داد: در یک ماه اخیر شاهد افزایش تولید خودرو بودیم هر چند که هنوز به روند مطلوبی نرسیده‌ایم.
    صالحی‌نیا تصریح کرد: در سال گذشته روزانه ۵ هزار دستگاه خودرو تولید می‌شود که هم اکنون این رقم معادل ۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه است.
    وی در خصوص عرضه خودرو به بازار اظهار داشت: به طور کلی تولید برابر عرضه است اما همیشه یک مقدار خودرو در کف کارخانه باقی می ماند که به طور متوسط در دو شرکت بزرگ خودرو ساز بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دستگاه است که آمار امسال نسبت به سال گذشته هیچ افزایشی نداشته است.
    صالحی‌نیا تصریح کرد: اگر تولیدات یک شرکت ب بازار عرضه نشود فضای وسیعی برای نگهداری آن لازم است و همچنین حجم زیادی از سرمایه به دلیل توقف گردش نقدینگی صرف می‌شود.
    وی افزود: بنابراین هم به لحاظ کمبود فضای نگهداری و هم به لحاظ ضرورت گردش نقدینگی خودروسازان انگیزه‌ای برای عدم عرضه ندارند و اگر هم اکنون تولیدکاهش یافته به دلیل مشکلات مالی چند ماه گذشته بوده است.
    صالحی‌نیا در خصوص تحویل خودرو ها گفت: خودرو سازان در چارچوب قرار دادی که دارند مقید به تحویل محصول در زمان مقرر هستند و در غیر این صورت موظف به پرداخت دیرکرد و جریمه خواهند بود و در نتیجه انگیزه‌ای برای عدم تحویل و یا تاخیر در تحویل محصول برای خودروسازان وجود ندارد چرا که در این صورت ضرر می‌کنند.
    صالحی‌نیا در پاسخ به این سوال که چه شخصی متولی نهایی قیمت‌گذاری خودرو خواهد بود گفت: از نظر قانونی سازمان حمایت متولی قیمت گذاری خودرو است.
    وی ادامه داد: مصوبه اخیر به نحوی همان مصوبه شورای اقتصاد در زمان تعیین قیمت در حاشیه بازار است اما کنترل بیشتری در آن وجود دارد که انگیزه‌ای برای افزایش قیمت ایجاد نشود.
    صالحی‌نیا افزود: در آن زمان قیمت توسط هیئت مدیره شرکت‌ها در حاشیه بازار تعیین می‌شد و امروز هم قیمت تجاری در حاشیه بازار و بین قیمت محاسباتی و بازار تعیین می‌شود.
    وی ادامه داد: اما در نهایت تسویه حساب خودروسازان با سازمان حمایت براساس نرخ محاسبه‌ای خودرو انجام می‌گیرد و تفاوت این مصوبه با مصوبه شورای اقتصاد این است که اگر محصول با قیمت بالاتر نرخ محاسبه‌ای به فروش برسد باید مابه التفاوت به خزانه دولت پرداخت شود.
    صالحی‌نیا تصریح کرد: خریدار می‌تواند اطمینان داشته باشد سازمان حمایت به عنوان سازمان بی‌طرف شرایطی ایجاد کند که خودرو براساس قیمت واقعی و سود متعارف خودروساز به فروش برسد که نه خودرو ساز متضرر نشود و نه خریدار مبلغی بالاتر از قیمت محاسبه‌ای پرداخت کند.
    صالحی‌نیا در پاسخ به خودروسازانی که خواستار تعیین قیمت در حاشیه بازار بودند گفت: پیش نویس این مصوبه با حضور اعضای انجمن خودروسازن تنظیم شده و شرکت‌های خودروساز همواره تاکید داشتند که قیمتی مبنا قرار داده شود که شرکت‌های زیان نداشته باشند و در این صورت متعهد می‌شوند که با عرضه مناسب تفاوت قیمت‌ها را از بین ببرند.
    صالحی‌نیا در خصوص بومی سازی قطعات گفت: از زمانی که محدودیت‌های بین المللی به صنعت خودرو تحمیل شد خودروسازان بر حسب نوع تولید و مجموعه قطعات برنامه‌هایی به عنوان توسعه بومی سازی را اجرا کردند که به موجب آن یکی از خودروهایی که در چند ماه گذشته تولید آن متوقف شده بود با اجرای این برنامه‌ها به تولید داخل رسید.
    معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت در پایان تاکید کرد: قیمت تجاری خودروها ظرف یک تا دو روز آیند مشخص شده و در سامانه ۱۲۴ درج می‌شود و به طور قطع با تولید مناسب و عرضه کافی قیمت بازار به قیمت محاسبه‌ای نزدیک خواهد شد.
    وی ادامه داد: بنابراین توصیه ما به خریداران این است که اگر نیاز فوری ندارند اقدام به خرید خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای نکنند چرا که قیمت های فروش متعادل خواهد شد و هدف اصلی از این مصوبه ایجاد تعادل در بازار خواهد بود که به زودی تحقق می‌یابد./س

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. aria

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    قابل توجه ال ۸۹ یها. ماشین از منظر من برای افزایش سرمایه نیست.بلکه برای افزایش استراحت و اسایش زندگیست. اگه کسی بفکر افزایش سرمایه باشه یک واحد تجاری یا مسکونی یا حتی کشاورزی بهتره. ماشین سرمایه نیست. کالای صصرفیست .جواب اونایی که از گرون شدن ماشین ذوق کردند بعد که بخواهید عوضش کنید ذوقتون بغض میشه. ( از کشت بدت خبر کنم وقت درو)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. av

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      جناب ماشین در تمام دنیا کالای مصرفی بحساب میاد خواهشن ایران رو با بقیه مقایسه نکن کجا دنیا یه ماشینو سال ۸۴ میخرن ۱۲تومن سال ۹۱ میفروشن ۱۴تومن پس در ایران خودرو کاملا سرمایه به حساب میاد خواهشن ژست آلمانو نگیر اینجا ایرانه برادر

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. aria

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (543 ديدگاه)

        مقدار استدراک شما همینقدر است از سرمایه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  24. aria

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    کتاب امیر ارسلان نامدار آوردی توی وب. ول کن آقا.حتی یکنفر نمی خونه اش. چون طولانیه و حوصله بر.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. aria

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    یه آقایی بود بنام علی۵۵ که ال۹۰ داشت موتور سوخته بود .پیستون ذوب کرده و سوپاپ سوخته بود . قطعه گیر آوردی ؟حالاآقا کجایی؟ ماشینت تعمیر شد. چون من یکنفر آشنا دارم میخواد بره استانبول .برات یدکی می فرسته . حتتما خبر بده . به میل من تماس بگیر تا شماره اش را بهت بدم . aria1380a@yahoo. بخدا جهت کمک نوشتم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ی بنده خدا

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      ولی درکل ۲تاش ی عیب و ی خوبی داره از لحاظ ترمز سمند خوبه از لحاظ فنی ال۹۰بهتره از لحاظ قطعه هیچکدومش براحتی گیر نمیاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. علی 55

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (543 ديدگاه)

      آره . من هنوز قطعه پیدا نکردم / ماشینم هنوز در نمایندگی مونده . اگه لطف کنید یه جوری شماره این مسافر را به من بدید تا براش پول بفرستم . قطعه بیاره ممنون می شم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  26. میمـــ غینـــ

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من این چیزی که دارم میبینم اینه که l90 قطعاتش به سختی گیر میاد ولی سمند همه جا ریخته والا بلا سواری هاشون زیاد فرق نداره سمند برا مسافرت خیلی راحته و ال ۹۰ برای درون شهری…
    سمند قیافه اش هم همه میدونن پخته تر هست … ال ۹۰ خدا وکیلی پشتش قیافه نداره ولی سمند…
    سمند اپشن هاش هم خوبه و کامپیوتر سمند که جای خود داره…
    از نظر قیافه ۸۰% سمند بهتره
    از نظر راحتی در مسافرت ها هم ۷۰% سمند
    صدای موتور سمند هم بهتره ولی:
    سمند ef7 قبول دارم خیلی مشکل داشت البته “””داشت”””
    ولی ال ایکس به نسبت کمتر
    …………………….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. حسن

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    به همه سمند سواران توصیه میکنم مبادا بخد از داشتن سمند هوس کنید ال۹۰ بخرید. من این اشتباه رو کردم.یک سمند مدل ۸۸ موتور ملی داشتم عالی بود توی جاده نیاز نبود زیاد به پیچ و خم جاده دقت میکردی. حالا چند دفعه سر پیچ با ال۹۰در آستانه واژگونی قرار گرفتم. الان میفروشمش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. aria

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    اینکه راه داره داداش. هنگام رانندگی با ال۹۰ در سر پیچها از ماشین پیاده شوید تا خودرو از پیچ عبور کند بعدا برید سوار شوید. این بهانه ها را هم نگیرید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. ali

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    کاشکی این ریو می اومد .عجب ماشینی بود . ال۹۰ در برابرش صفره. بسیار بسیار نرم. و ساکت و تیز و پرشتاب بعضی بهش میگن زانتیای کوچک . از بس پر شتابه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. aria

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    زنده و پاینده باد سمند موتور ملی و گل گرفته باد دهان یاوه گویان بیگانه پرست. زنده باد ناسیونالیسم در هر جا و به هر شکل و به هر اندازه. و نابود باد اذهان خائن به وطنی که به هر شکل قصد تخریب وجهه وطن و تولیدات وطنی را دارند. زندن باد ایران . پاینده تولیداتش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. av

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      آخ که جیگرم آتیش گرفت فیدل کاسترو. اسمتم که آریاست بهت میاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا