مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
بهزاد
۲۵ اسفند ۱۳۹۱با سلام
یک عیب بزرگ L90 این هست که در سرعت بالا فرمان سفت نمیشود واین مورد باعث انحراف های شدید در جاده میشود
متین
۲۵ اسفند ۱۳۹۱قبل از نظر دادن یه چرخی تو نظرهای جدید و قدیمی بزنین…
هرکی از ال۹۰ گفته موافقاش بیشتر بوده…هرکی از سمند گفته مخالفاش بیشتر بوده.
پس آقایی که میخوایی نظر الکی بدی یکم به این نظر سنجیا نگاه کن بعد نظر بده.
متین
۲۵ اسفند ۱۳۹۱مـــتاسفانه یه عیب بزرگی که ما ایرانیا داریم اینکه هیچوقت نمیخواییم واقعیتا قبول کنیم.
مثلا آقای x سمند داره و میدونه که ال۹۰ از ماشینه خودش بهتره ولی با این حال باز میاد میگه سمند بعض ال۹۰ هست…من خودم الان سمند دارم ۱ماه بیشتر نیست که خریدمش ازشم راضیم اما همین دیروز سوار یه ال۹۰ شدم الانم به جرعت میگم ال۹۰ خیلی از سمند بهتره.
حالا مردونه شما خودت این عیبو نداری؟؟؟یعنی فقط نمیگی چون من این ماشینا دارم پس ماشینای هم قیمتشو قبول ندارم؟؟؟مردونه جواب بدین!!!
حسین
۲۵ اسفند ۱۳۹۱تندر۳۶ملیون سمند۲۵ملیون این مقایسه اشتباهه
mjh
۲۵ اسفند ۱۳۹۱فقط ل۹۰
عرفان
۲۵ اسفند ۱۳۹۱برتری های ال نود بر سمندxu7)lx:موتوری با بازده بیشتر و مصرف کمتر،شتاب بیشتر،صندوق عقب ۱۰ لیتر بزرگتر،کیفیت ساخت بالاتر(نمره منفی کمتر)،خرابی کمتر و …
برتری های سمند lx بر ال نود:تعادل عالی خودرو سر پیچ ها و در سرعت های بالا،طراحی زیباتر و هماهنگ تر چه داخل چه خارج،امکانات بیشتر(سنسور دنده عقب،کامپیوتر گویا،چراغ خطر داخل درها،تزیینات،دسترسی به صندوق عقب،صندوق پران روی داشبورد،دریچه هوای سرنشینان عقب و…)،گشتاور بالاتر موتور،سرعت نهایی بیشتر،آرامش و راحتی بیشتر راننده و سرنشینان،دید عقب بهتر،خدمات پس از فروش بیشتر،قیمت کمتر،فراوانی قطعات و …
حسين
۲۶ اسفند ۱۳۹۱اقا ما چرا وقتی میایم تو این صفحه میره تو صفحه ۷۲ به عنوان اخرین صفحه?????
متین
۲۶ اسفند ۱۳۹۱آقا نیما من گفتم تو ایتالیا ال۹۰ ماشین پلیسه و همه ی کشورای خارجی هم ۲الی۳ مدل ماشین پلیس دارن…ال۹۰ دومین نوع ماشین پلیس توی ایتالیاست اما تو ایران ما از پیکان تا الگانس ماشین پلیس داریم اگه هم من بخوام تا اونجایی که اطلاع دارم ترتیب برتری ماشین پلیس تو ایرانو بگم اینه:
۱.الگانس
۲.مــــگان
۳.پژو ۲۰۶
۴.پژو پارس
۵.سمند
۶.پیـــکان
حسين
۲۷ اسفند ۱۳۹۱انواع مدل تویوتا جدید و قدیمی مثل کیریسیدا و هایلوکس و سوزوکی ویتارا و انواع مدل وانت مثل وانت مزدا رو جا انداختی!و خیلی های دیگه مثل ماکسیما!
ولی من تاحالا پارس پلیس رو از نزدیک ندیدم!
نیما
۲۷ اسفند ۱۳۹۱اقا متین من نگفتم شما اشتباه میگی
اما ۲۰۶ و پارس من ندیدم تو کلانتری
اما اگه راهنمایی رانندگی میگی
بیشتر ماشیناش بصوزت شرکتی میدن بهشون
منم گفتم معیارت اشتباهه واسه اینکه چون ماشین پلیس هستش بده یا خوبه
شاید معیار اونا چیزهایی هست که ما ننمیدونیم
حسين
۲۷ اسفند ۱۳۹۱نمونه جدید ال۹۰ با قیمتی مناسب اومده اونوقت ما میخواهیم وانت پی یو وان(روا وانت)تولید کنیم!!!هیییییییییییی!
h.kh
۲۷ اسفند ۱۳۹۱سلام من خودم EF7 داشتم ولی ال ۹۰ رو ترجیح میدم متأسفانه EF7 چند تا ایراد داره
۱-وزن سنگین موتور که باعث بریدن دسته موتور میشه و باید هر دفعه ۳۰۰ تومن هزینه تعویضش رو بدی
۲-قطعات برقی داخل موتور همه لیبل آلمان داره ولی همش چینیه که باعث میشه بعضی ایرادهای الکی در بیاره مثلا ماشین من الکی خاموش میشد و حتی نمایندگی هم نمیتونست روشنش کنه بعدم خودش درست می شد
۳-سیستم ترمز ال۹۰ از سمند بهتر عمل می کنه
درکل سمند بیشتر از ال۹۰ در تعمیرگاه میره
حسين
۲۷ اسفند ۱۳۹۱اقا اون صفحه هست که مقایسه ۲۰۶ صندوقدار با ال۹۰ هست بهتر نبود ۲۰۶v1رو با ال۹۰مقایسه میکرد(البته اون تیپ ال۹۰که قیمت نزدیک تری داره)
ارش
۲۷ اسفند ۱۳۹۱باسلام اقا قیافه ال۹۰ به لعنت خدا هم نمی ارزه اخه ادم پول چی بده همه چی قیافه نیست ولی خیلی مهمه سمند رو کمی خرجش کنی ماشین شیکی میشه من هردو تا ماشین رو داشتم الان هم یه ال ایکس دارم هم از قیافش راضی هستم هم از لحاظ فنی خوبه
کورش
۲۹ اسفند ۱۳۹۱ال۹۰ حرف نداره و فعلاً تو این رنج ماشین بی رقیب و کاملیه
نیما
۲۹ اسفند ۱۳۹۱۲۰۶ تیپ ۵ چه صندوق دارش چه بی صندوقش میخوره ال ۹۰ رو
از هر لحاظ
قیمتشونم در یک حد هستش
حسين
۲۹ اسفند ۱۳۹۱مال شما موتور tu5 داره؟
علی
۲۹ اسفند ۱۳۹۱L90در برابر ۲۰۶ حرفی برا گفتن نداره.خیلی زودم چپ میکنه.با اون صندق عقب مسخرش
صرف موتور نباید در مورد ماشین قضاوت کرد
ali
۱ فروردین ۱۳۹۲دوست عزیز این طوری نیست ۲۰۶ ماشین بدی نیست ولی یه خورده اسم در کرده و الا L90 به راحتی ۲۰۶ رو به راحتی قورت میده
نیما
۱ فروردین ۱۳۹۲تا منظورت از قورت دادن چی باشه
از لحاظ موتوری که ضعیفتره
از لحاظ امکانات ال نود بازم ضعیفتره
از لحاظ زیبایی که هیچی نیست در مقابل ۲۰۶
از چه لحاظ قورت میده ۲۰۶ رو بگید ما هم بدونیم
iman
۱ فروردین ۱۳۹۲موتور:
قدرت موتور ال ۹۰ بیشتر از ۲۰۶ هست گرچه ۲ اسب توان بیشتر داره موتور ۱۶۰۰ اون ولی با داشتن گشتاور بیشتر در دور پایین تر و همینطور توان در دور پایین تر در کل برتری با لوگان هست
ال۹۰: گشتاور ۱۴۸، توان: ۱۰۵
۲۰۶: گشتاور ۱۴۲، توان :۱۰۷-۱۰۸ (اشتباهی که خیلی ها میکنن و میگن ۱۱۰، دفترچه ماشین رو ببنید نوشته ۱۰۷ و یا سایت پژو موتور همه جا اشاره شده)
http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_TU_engine
شتاب:
فقط و فقط تیپ ۵ شتاب ۹.۶ رو داشت اونهم تو کاغذ و واقعا اینطوری نبود جدیدها هم همه میدونند ،صندوق دارها هم برادرم داره اصلا راه نمی ره مخصوصا سربالایی.
ال ۹۰ با شتاب ۱۰.۲ که نصف ثانیه در تیوری به نفع ۲۰۶ هست که اونهم تست زیاد شده،
تقریبا یکی هستند این تست استاندارد توسط افراد حرفه ای و ماشین های سالم هست
http://www.aparat.com/v/YMNOi
تعلیق:
۲۰۶ رانندگی خشک ولی ال ۹۰ رانندگی نرم میده در مورد سیست جلو بندی و تعلیق جلو که کامل برد با ال ۹۰ هست
در باره تعلیق عقب باز ال ۹۰ به خاطر استفاده از کمک و فنر و محور پیچشی عملکرد بهتری داره تا کمک خالی و بازوی پیچشی.
(البته نوع صندوق دار وضع اسف بار تعلیق عقبش غیر قابل مقایسه هست)
سرعت در دور بالا:
باز این دو ماشین تقریبا برابرند با وجود تفاوت آیرودینامیک ۴ صدمی این دو به نفع ۲۰۶ البته، ولی به خاطر گشتاور و قدرت بالاتر ال ۹۰ و گیربکس جدیدتر و منحنی بهتر موتور بازده ال ۹۰ کمی بهتر هست
فیلم ال ۹۰
http://www.aparat.com/v/18UDw
همچین فیلمی برای ۲۰۶ موجود نیست یا تو تستها به حداکثر سرعت ۱۷۰ رسیدن در اون مکان
و هیچ کسی این تست رو برای ۲۰۶ انجام نداده تا بازده سرعت بالاش رو دید
امنیت:
۲۰۶ سال ۹۸ و با معیارهای قبل از ۲۰۰۲ که به گفته خود euroncap خیلی بعد از سال ۲۰۰۲ سختگیرانه شده و تغییر کرده ۴ ستاره گرفته با اتاق ۲ درب
و در تست جدید ۳ سال پیش ۲۰۶ ۴ درب ۱. ستاره بی ایربگ و با ایربگ ۲ ستاره
ببنید
http://www.latinncap.com/en/?pg=results&id=
این همون ۲۰۶+ یا ۲۰۷i فیس لیفت هست برای اروپای شرقی
و ال ۹۰ سال ۲۰۰۵ ۳ستاره در سال ۲۰۰۵
قیافه:
کاملا سلیقه ایی هست
ال ۹۰ چهره عضلانی و بزرگتر ، پهن تر و زیباتری داره که کسانی که این ماشینو خریدن همه فاکتور زیبایی براشون مهم بوده و از این طراحی لذت می برن.
این طراحی در مگان هم بکار برده شده و تقریبا اسکیل این دو ماشین باعث تغییر ظاهرشون میشه ولی با اصول یکی
http://tondar90.ir/
۲۰۶ هم با وجود سادگی در بدنه و قدیمی بودن طراحی(بدون برجستگی ها و..) در کل طرفدارن خودش رو داره و ماشین زیبایی هست
در مورد جاهم که راحتی و نرمی به علاوه فضای زیاد عقب و جلو ال ۹۰
تکنولوژی و اصحلاک و ترمز جدید تر و بازده بهتر، دیر به صدا افتادن و خراب شدن که همه نتیجه تکنولوژی ساخت جدیدتر هست باز ال ۹۰ هست عملکرد بهتری داره (البته به شرطی که ۲۰۶ فرانسوی رو مقایسه کنیم نه قطعات ایران خودرویی و چینی)
در کل این دو ماشین تقریبا مثل هم هستند و بهترین انتخاب تو ماشینهای ۱۶۰۰ اروپایی مونتاژ ایران (فقط موتور ۱۶۰۰ در ۲۰۶ نه ۱۴۰۰ و البته هاچبک که استاندارد باشه)و در این محدوده قیمت هستند که امنیت ، موتور خوب و سواری خوب و بی دردسر میدن،
ali
۲ فروردین ۱۳۹۲دوست عزیز ال۹۰ و ۲۰۶ نقریباً قدرت یکسانی دارند که ال۹۰ به واسطه گشتاور تولیدی بالاتر نسبت به ۲۰۶ . (۱۴۸ در برابر ۱۴۲) از شتاب بهتری برخورداره(البته به جز تیپ ۵های هاچ بک سری اول ) و تو صفر تا ۱۰۰ همه ۲۰۶ ها رو قورت میده و از نظر فضا و صندوق ، نرمی و فنربندی و یه خورده کیفیت بالاتر قطعات هم بهتره
درسته ۲۰۶ به علت قیافه تهاجمی تر زیباتر و اسپورت تره ولی به نطر من دیگه خیلی خز شده
در کل هر دو رو من دوست دارم ولی به نظر من ال۹۰ پرفکت و کاملتره و بیشتر انتظارت من از ماشین رو تامین میکنه و بعدش ۲۰۶ رو تو این رنج می پسندم
علی
۲۹ اسفند ۱۳۹۱هم سمند هم تندر گارین در برابر
نیسان۳۷۰ زد
تویوتا یاریس
وجنسیس
بحث الکی نکنید خواهشا
ناشناس
۲۶ فروردین ۱۳۹۲تندر۹۰ دیگه پیش تویوتا یاریس کم نمیاره، قدرت موتور تندر۹۰ = ۱۰۵ اسب بخار و قدرت موتور تویوتا یاریس =۸۴ اسب بخار. قیمت تندر هم از یاریس پایین تر و … حالا قضاوت با شما…
حسین
۳۰ اسفند ۱۳۹۱اگه راست میگی اینارو باماشینای هم قیمت خودش مقایسه کن
علی
۳۰ اسفند ۱۳۹۱باسلام دوستان من هردو خودرو را دقیقا” تست کردم از مزایای تندر کم استهلاک بودن کمتر نیاز به تعمیر داشتن بخاطرکیفیت ساخت بالاتر از سایر محصولات هم رده کیفیت رانندگی بالا در دست انداز ها بعضااز ماشینهای کره ای هم بهتره در مسافرت کمتر خسته کننده است ما سه تا راننده یکسره تا گرجستان حدود ۵هزار کیلومتر رفتیم و برگشیم ولی خیلی کم خسته شدیم ترمزهای قوی اتاق بزرگ برای من که قد۱۸۷دارم واقعا راحته مصرفش کمه قدرت و شتابش هم نیاز یک رانندگی معمولی را براورده می کنه از معایبش هم هندلینگ خوبی نداره کلا رانندگی خیلی معمولی داره و لذت بخش نیست کولرش هم ضعیفه دیدعقبش هم کمه نیاز به سنسور داره داشبردو قیافش هم که خیلی ساده است در۴۰هزار کیلومتر فقط مشکل صفحه کلاج داشت که اونهم فقط یکم سفت شده بود لاستیکهاش نسبت به سمند دیر تر مستهلک میشه بعداز ۱۵هزار کیلومتر خواستم وغن تعویض کنم هنوز سیاه و کثیف به نظر نمی امد و لی در سمند بعد فقط هزار کیلومتر سیاه شده کلامن بعد از ریو پرشیا وسمند و ۲۰۶ماشین ال ۹۰رو خریدم و انصافا باهش راحتم در مجموع ازبقیه بهتره فقط باید با یکسری چیزهاش عادت کنی باز هم عوضش کنم حنما ال نود میخرم بنظرم شما هم پشیمون نمیشید.
امیر
۱ فروردین ۱۳۹۲نمی دونم چرا دوستان هر خودرویی رو که دارند بهترین ماشینه دنیاست؟……
از نظر ظاهری که بستگی به نوع سلیقه افراد داره
نظر مساعد کمتری به ال۹۰هستش شاید اون هم بخاطر ارتفاع بیشتر و عرض کم ودیگه اینکه دیدش به عقب کمتره (ال۹۰ صندوق جاداری هم داره اما دهانه درب کوچکی داره)ولی یه جورایی سمند باطبع ما ایرانی ها سازگارتره
از لحاظ نمایه داخلی سمند نرم تر ولی ال۹۰ خشن تر هستش
امکانات هم تقریبا هر دو در یک سطح هستند با این تفاوت که سمند دارای الارم کنترل وقابلت تنظیم فرمان هم هستش
اما از نظر فنی کسی این رو رد نمیکنه که موتور از نوع ال۳ سمند پر مصرف تر وکم شتاب ودارای صدای بیشتر نسبت به ال۹۰هستش
اما در مورد موتور های EF7 وضعیت فرق میکنه،این نوع موتور ها دارای قابلیت بیشترند،مصرف سوخت کمتر ،شتاب پذیری قابل محسوس بیشتر وصدای کمتر نسبت به موتور های قبلی سمند و البته گشتاور بیشترحتی نسبت به ال۹۰ از مزیت های اونه
(در ضمن ظاهرا سیستم ترمز سمند رو کمی هم تقویت کردند)
در جاده هم که من فکر میکنم بستگی به رانندگی افراد داره، ولی از خیلی ها شنیدم که فرمان پذیری سمند در پیچ های تند رو به ال۹۰ترجیح دادن ولی در راحتی هر دو در یک سطح هستند
درپایان اون چیزی که مهمه اینه که فعلا کیفیت ال۹۰بیشتر از سمنده و بنظرم اونم بخاطر اینه که دو شرکت خودرو سازی در ایران دارند اون رو تولید میکنند که با عث رقابت میشه(کیفیت وقیمت پارس خودرو بیشتره) ولی سمند در انحصاره ایران خودرو
درهر صورت صاحب هر کدوم هستید ،امیدوارم رانندگی بی خطر داشته باشید.
سجاد ef
۱ فروردین ۱۳۹۲من که الان یه دو ماهی میشه که سمند ef7رو از کارخونه درآوردم هی میگن کیفیت نداره من که هییییییییییییییییییییچ ایرادی ندیدم سواریش /شتابش/زیبیاییش واقعا عالیییییییییییییییییییییییییه قبلا sd داشتم دو سه ماهی هم تندر سوار شدم خوب بود ولی انصافا سمندef7 سواریش یه چیز دیگه است مخصوصا تو جاده/ ………..
متین
۱ فروردین ۱۳۹۲ماشین هر آدمی شخصیت آدما رو میرسونه ال۹۰ هرچقدر از نظر بعضیا زشت باشه اما شخصیت صاحبشو خیلی بالا نشون میده…بخدا من هرچی به ال۹۰ نگاه میکنم نمیفهمم کجاش زشته به این نتیجه هم رسیدم که بدنه سمند رو از روی بدنه کشتی ساختن…
امیر
۱ فروردین ۱۳۹۲البته نظر شما قابل احترامه
سوال اینجاست،به فرض یه دکتر پشت فرمون پیکان(جسارت به دوستان پیکان سوار نباشه)بشینه خیلی بی شخصیت ویا یه چوپان پشت کوهی بنز داشته باشه خیلی با شخصیته ؟…
من فکر میکنم اینطور نباشه
ودیگه اینکه، اینجا ما اطلاعات وتست هایی که به شخصه انجام دادیم رو در اختیار دیگران قرار میدیم و احتمال داره اشتباه فکر کنیم
خوب بودن ،زشت بودن و یا هر چیزه دیگه ای بستگی به نظرات شخصی فرد هم داره.
(یکی از ال۹۰خوشش مییاد ولی فرد دیگه ای اصلا قبولش نداره ولی این به بد بودن قطعی ال۹۰ ربطی نداره ویا هر خودروی دیگه)
مهم اینه که نظرات ما بدون هیچ جانبداری باشه واگر اون خودرو رو خودمون داریم فکر نکنیم بهترین خودرو باشه وشروع کنیم با دیگران مجادله کنیم .
با تشکر
حسین2
۸ فروردین ۱۳۹۲شما رو بخدا این کامنت رو بخونید و یک دقیقه در موردش تفکر کنید
حسین
۱ فروردین ۱۳۹۲دقیقن…از۲۰۶ خز که بهتره
نیما
۲ فروردین ۱۳۹۲چطور اگه ال ۹۰ زیاد باشه که هست ال ۹۰ خز نیست ۲۰۶ خزه
خدایی چه حرفی در مقابل ۲۰۶ داره ال نوذیکی یک برتری از ال ۹۰ بگه مقابل ۲۰۶ من بقیشو قبول دارم
یکشو یگید
iman
۱۱ فروردین ۱۳۹۲مزیت که زیاد داره ولی برای مقایسه چند تا شو میگم
۱- شما کنار ال ۹۰ وایستا و درشو از فاصله ۱۰-۲۰ سانتی ول کن ببین چطور بسته میشه ولی همون کار رو باید با هل دادن در ۲۰۶ رو ببندی (طراحی جدیدتر)
۲-مصرف سوخت ماشین من تو شهر با رانندگی معمولی کمی تندتر ۷.۷ هست و همینطور برای خیلی ها ، خودم تیپ ۶ داشتم مصرفش خیلی بالا بود و دوستان sd دارن مصرفش ۱۰-۱۱هست با نصف شتاب و راه این و ۳-قدرت موتور در کل کمتر ، ۱۴۸گشتاور و توان۱۰۵ (هردودر دور پایین تر)، برای ۲۰۶ ، ۱۴۲ و ۱۰۸،
۴-توضیحات بالا رو هم بخونید که نوشتم
l5- کلاژ نرم تر، ترمز بهتر (سیستم ترمز جدیدتر و ایست سریع تر در سرعت بالا)
۶- بی اصطهلاک بودن و جلوبندی قویتر و….
بقیشو بقیه بگن وقتشو ندارم
در ضمن بارها گفتم این ۲ خودرو تقریبا شبیه هم هستند و بهترینانتخاب تو ماشین های توید داخل و امن و مطمین اروپایی در ایران هستند (در کلاس ۱۶۰۰)
عرفان
۱ فروردین ۱۳۹۲سمند خودروییست که از بدو تولید و حضور در خیابان ها به شدت مورد کم لطفی و بی مهری بسیاری از مردم قرار گرفت.بعضی ها هرگز حاضر نیستند مزایای سمند (lx) نسبت به ال نودو بپذیرند.
حسین
۲ فروردین ۱۳۹۲معایبش بیشترازمزایاش هست
بانک عکس خودرو (carimage.ir)
۵ فروردین ۱۳۹۲موافقم……
عرفان
۲ فروردین ۱۳۹۲باید مزیت ها را هم قبول کنیم.نه اینکه معایبو خیلی گنده کنیم و مزایارو فراموش کنیم.من خودم مزایای ال نودو قبول دارم.
عارف
۳ فروردین ۱۳۹۲چه عجب aria هم قبول کرد
سعید
۲ فروردین ۱۳۹۲همیشه تنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدر۹۰ از سمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــند بهتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر است وهرگز تنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدر ۹۰ با سمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــند قابل مقایسه نیست.
مسعود
۴ فروردین ۱۳۹۲دقیقاً همینطوره
بانک عکس خودرو (carimage.ir)
۵ فروردین ۱۳۹۲دقیقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا
حسین
۳ فروردین ۱۳۹۲موافقم…
مانی
۴ فروردین ۱۳۹۲با احترام به نظر همگی دوستان باید در یک کلام عرض کنم که :
چقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدر مــــــــــــــا بدبـــــــــــــــــــــــختیم کـــــــــــــه باید این دوتا لگن رو که تو بدی باهم رقابت تنگاتنگ داریم باید باهم مقایسه کنیم .
بچه ها ما لیاقت بهترین ماشین ها رو داریم تورو خدا بییایید فقط ۶ ماه خودرو سازان داخلی را تحریم کنیم و نخریم . فقط ۶ ماه خانمها !!!!!!!!!!!!!!!! آقایان!!!!!!!!!!!!!!!!! فقط ۶ ماه نخریم
بخدا توی عراق ماکسیما تاکسیه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
L90 چیه اصلا رنو در حد و اندازه ای نیست که حتی تو کشورهای عربی ماشین بفروشه
سمند که اصلا یک بی پدر مادریه که فقط با آردی و روا و اینقبیل لگنها که فقط بخورد ما میدن میتونه رقابت کنه
ما یه زمانی کادیلاک مونتاژ میکردیم و ارزونترین ماشینهای وارداتی ما ماشینهای ژاپنی بودن
حالا باید حسرت یه هیوندا یا کیا رو باید بکشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
غیر از اینه که ما خودمون به خودمون همینقدر ارزش قائلیم ؟
بانک عکس خودرو (carimage.ir)
۵ فروردین ۱۳۹۲واقعا راس میــــــــــــــــــــــــــــــــگی
احسان
۱۱ فروردین ۱۳۹۲من یک تازگی ها ef7 گرفتم . حالا درسته که خودرو ساز ها پدر مردم رو در آوردن .
ولی من از ef7 راضی هستم .
فکر می کنم خیلی خیلی از ۴۰۵ و پارس و ال۹۰ بهتر هست .
و در ضمن با هموطن هایی که از جور خودرو ساز ها شکایت دارن کاملا موافقم ولی کمتر خود زنی کنیم . بهر حال این مملکت خودمون هست و خودرو ساز ها هم هموطن هایی هستند که ….
jak
۴ فروردین ۱۳۹۲غیر از این نیست
samad
۴ فروردین ۱۳۹۲۲۱۱ کبلومتر برساعت!!!!!!!!!!!!!!!!۱ ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باور کنید توی سرپایینی هم این دو تا ماشین نمی تونند این سرعت برند.نویسنده مقاله ظاهرا بهترین وسیله چرخداری که را تا حالا تست واقعی کرده فرغون بوده!!
حسین2
۴ فروردین ۱۳۹۲ال۹۰ دارای موتور بهتری نسبت به سمند ال۳ داره اما همه میدونن در برابر موتور مدرن . پرقدرت و کم سوخت با گشتاور بالاتر و قدرت بیشتر و سیستم cvvtحرفی برای گفتن نداره . گرچه میدونم ال۹۰یها اونقدر متعصب هستن که قبول نمیکنند ولی قبول کنند یا نه واقعییت اینه
بانک عکس خودرو (carimage.ir)
۵ فروردین ۱۳۹۲یعنی میگید موتور سمنـــــــــــــــــــــــــد از L90 قوی تره؟!!!!!!!!!!!!!
حسین2
۵ فروردین ۱۳۹۲بله. موتور EF7که بصورت مغرضانه مورد بی مهری و دروغ های بسیاری قرار گرفته است دارای قدرت ۱۱۴ اسب بخار .(حدود۹ اسب قویتر از ال۹۰) و گشتاور بالاتر و سوخت نسبتا کم .(ترکیبی۷/۵) با سیستم جدید و مدرن CVVT با سوخت پایه گاز یکی از بی رقیب ترین موتورهای مورد استفاده در خودرو سازی داخلیست.لازم به ذکر است روی قطعات این موتور (MADE IN GERMANY)حک شده است ولی بعضی ها که آگاه به این موضوع هستند توان دیدش را ندارندوبه هر شکل قصد خراب کردن وجهه سمند را دارند. ولی افرادی که این خودرو را دارند لذت سواری آن را با هیچ ماشین داخلی عوض نمیکنند
رضا
۵ فروردین ۱۳۹۲به نظر من جفتشون بدرد نمی خورن سمند اینقدر سنگینه که اگه تانکش میکردن بهتر بود(برداشتن متور پژو انداختن روش) تندر ۹۰ هم که شکلو شمایلی نداره دیگه به چی ای دو بنازیم؟؟؟؟
عرفان
۶ فروردین ۱۳۹۲در مورد وزن مگان اشتباه میفرمایید.وزن مگان ۱۶۰۰ ۱۳۰۰ کیلو و وزن مگان ۲۰۰۰ ۱۳۷۰ کیلو است.وزن سمند ال ایکس با موتور پژو که سبک ترین سمندها هستند ۱۲۲۰ کیلو میباشد.یعنی تفاوت وزن سمند و مگان حداکثر ۱۵۰ کیلو است.
حسین2
۸ فروردین ۱۳۹۲نه . در بعضی منابع وزن مگان ۱۶۰۰ کیلوگرم گفته شده. و در بعضی کمتر . بهر حال از سمند سنگین تره. و افرادی که به وزن سمند ایراد می گیرند لطف کنند و وزن مگان رو توجیح بفرمایند(البته از نظر من اصلا ایراد نیست. اضافه وزن که روی کول راننده نیست . و خودرو بهتر و قوی تره به مراتب سنگین تره