مقايسه MVM315 با 206 تيپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات 206 هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین2 است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام 315 در برابر پژو 206

طراحی بیرونی
ابتدا از 206 شروع می کنیم. از سال 2001 که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که 206 ماشین زشتی است. با اینکه 206 پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو 206 از سال 98 تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را 15 سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب 206 یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی 206 دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو 206

شما در کابین 206 یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در 206 عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که 206 دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : 206
پیشرانه
حجم موتور پژو 1587 سی سی است که از موتور 1497 سی سی mvm چیزی حدود 100 سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که 206 بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل 110 اسب بخار را در دور موتور 5800 به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو 220 کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور 206 و mvm , جفتشون 140 نیوتون بر متر می باشد اما 206 در دور موتور 4000 به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور 4500 . یعنی 206 زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس 206 بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : 206

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در 206 هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس 206 ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های 206 و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای 206 اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو 206

چری فالوین 2 فیس لیفت 2012
چری فالوین 2 فیس لیفت 2012
چری فالوین 2 فیس لیفت 2012
داشبورد چری فالوین2 مدل 2012
چری فالوین 2 فیس لیفت 2012
چری فالوین 2 فیس لیفت 2012

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
206 با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، 206 را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( 206 چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که 206 در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.
مقایسه 206 و mvm 315 در یک نگاه :
پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو 206
ام وی ام MVM315
طول خودرو
382 cm
414 cm
عرض خودرو
165 cm
168 cm
حجم فضاي صندوق عقب
245 لیتر
گنجایش مخزن سوخت
50 لیتر
فاصله بين دو محور
245
253
وزن
1054
1200

نویسنده: امیر وزیری

1,501 دیدگاه

  1. رامان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خوب من الان هفت ماهه که ام وی ام٣١۵ نیو اسپرت دارم. اوایل اینقدر ملت میزدن تو سر ماشین که کلی حالم گرفته شد. راستش اوایل ماشین خشک و هن بود! به تدریج هی بهتر و بهتر شد . الان بیست و هفت هزار تا راه رفته، هییییییچ مشکلی نداشتم جز گاز کولر! این اواخرم دسته موتور که به خاطر سه تایی بودن معمولا هر بیست هزار تا میشکنه، به قولی بریده بود که خوب اونم نمایندگی مرکزیم نداشت مجبور شدم صد و پنجاه هزار به بازار سیاه اقای شعبانی پول بدم تا خیالم راحت بشه. البته افت قیمتشم عجیب ناراحت کننده است. ولی مجموعا ماشین خوبیه . باید این نکته رو در نظر داشت که هیچ یک از خودروهای داخلی به قیمتشون نمی ارزن ، ام وی امم از این قاعده مستثنی نیست. من برای دوستان علاقمند که نمیخوان افت قیمت زیاد غصه دارشون بکنه پیشنهادم خرید خودرو دست دومه. تو بازار کنونی خرید ماشین بیست سی تا کارکرد کلا عاقلانه تره . اینم بگم که خداییش رانندگی باهاش لذت بخشه. باید لمش دستت بیاد ، اونوقت اطمینان داشته باش که شتاب و قدرتش هم در حد خودش متحیرت میکنه.
    مصرف سوختش چون من عموما خارج از شهرم صدی هفت تا هشته پره پر.
    صندلیاش فوق العاده راحتن. فرمون راضی کننده است. لاستیکا معقولن. کیفیت رنگ هم از نظر من که کارشناس نیستم خوبه . دنده ها به زیبایی هر چه تمام تر عوض میشن. تا به امروز هم به غیر از یه بار که دنده عقب سربالایی رفتم با صفحه کلاچ مشکلی نداشتم و میتونم بگم کلاچ فوق العاده نرم و راحتی داره. ولی واقعا افت قیمت و شناسنامه بودنش بعد خرید برای جوانان تنوع طلب عجیب تامل برانگیز به نظر میاد….

    پاسخ
    1. مسعود
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      سلام، نظر شما رو که خوندم بسیار حیرت زده شدم ، من یکسال هست که ماشینم رو عوض کردم و 315 جدید دارم دقیقا هم بیست و هفت هزار مسافت طی کرده ، جالب اینجاست ،تقریبا تمام توصیفات و نظراتت شما در باره این خودرو به نظر من هم رسیده و کاملا هم درسته ، حتی در خصوص شتاب و قدرت موتور هم دقیقا درست گفتید و باید راننده باشید و قلق ماشین دستتون بیاد .از خودرو های ایرانی مثل 206 بسیار راحت تره عقب فضای سرنشینان بسیار بهتر از هر هاچ بک ایرانیه ،اتاق کمی سنگین تر و شتاب رو پایین میاره اما در صورتی که بلد باشید دستتون میاد چطور خیلی از ماشین ها رو در شتاب جا بگذارید از جمله همین دویست و شش. امکانات خوبه اما طراحی عالی و کاملا به روزه که در نسخه چینی این خودروسازی طراحی داشبورد برگرفته از بال پرندگان ذکر شده. خودرو پایداری و هندلینگ خوبی داره و مجهز به سیستم ترمز ایمن ضد قفل و کنترل میزان شدت ترمز در چهار چرخ هستش ، سیستم صوتی خوبی هم داره و سربالایی رو هم بسیار خوب طی می کنه.
      اما نقاط زیر بندی ضعیف ، کمک هایی کم دوام ، و اتاقش زود به صداهای ریز و ناشناس می افته دید و عقب کمی داره که البته می تونید مجهز به دوربین عقبش کنید. قطعات و سرویس های دوره ای گران و از همه بدتر خدمات و تعمیرکارانی که به جرات میگم از سایپا هم بدترند.واقعا غیر از این مشکل دیگه ای ندیدم در یک سال.

      پاسخ
    2. سامان
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      من ۲۰۶ مدل ۹۴ تیپ. ۵ رو فروختم چون سیم کشیش اتیش گرفت سر. سیلندش روغن میداد کمک هاش به شدت خشک بود. و اتاق صدا افتاده بود هر. هفته هم یه جفت لامپ. عوض میکردم چند. روز. پیش ۳۱۵ اسپرت لاکچری خریدم خدا رو وکیل میگیرم با ۲۰۶ به هیچ وجه قابل مقایسه نیست البته قیمتش هم الان ۲ برابر ۲۰۶ شده و باید هم بهتر باشه همه ایب های ۳۱۵ تو مدل جدید برطرف شده ترمز عالی هندلینگ خوب کاملا نرم و بی صدا فرمونش کمک هاش همه چیش بهتره از وقتی سوارش شدم کلا نظرم نسبت به چین عوض شده کسایی که الکی بدشو میگن تا حالا ماشین ندیدن و نداشتن میخان فقط یه چیزی گفته باشن من ضمانت میکنم عالیه بخرید

      پاسخ
  2. احمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان الان هندی که تا دیروز سه چرخه میروندن هم الان دارن بهترین ماشین ها رو سوار میشن ولی ما هنوز دنبال پرایدو پژو و ماشین چینی هستیم خدایی برید تحقیق کنید خارجی ها با کمتر از ۱۵میلیون چه ماشین هایی دارن سوار میشن فقط هواستون باش سرتون گیج نره……. خدایی ما ایرانی ها اگه دوچرخه هم بشه سی میلیون بازم بی سر صدا میریم میخریم

    پاسخ
    1. محمود
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      اینا همه مزخرفه من 9 ماهه mvm315دارم قبلش هم 206 داشتم .از هر لحاظ به غیر از شتاب که بخوای حساب کنی 315 از 206 بهتره.من خیلی از دستش راضیم

      پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام. مطمعنا این مقایسه که انجام شده کاملا احساسی هستش و نویسنده 206 داره و میخواد بیشتر تاکید کنه و تحمیل کنه 206 بهتره و من بی شک میدونم که تا حالا حتی سوار ام و ام هم نشده ..لذت رانندگی با ام و ام به قدری عالیه که اصلا با 206 قابل مقایسه نیست

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من به دوستم پیشنهاد کردم که 315 بخره چون خودم راضی هستم و دوستم تابحال پشت رول نشسته بود و خیلی کم رانندگی رو بقولی روی کاغذ بلد بود وروزی که خریدیم من با ماشین خودم اومدم و اونم پشت من اومد ازده کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج تا جنت اباد تهران .. چون واقعا رانندگی با این ماشین بسیار راحته از مبتدی تا حرفه ای ها حال اپشن های خیلی خوب و بیشتری بنسبت 206 دارد

    پاسخ
  5. احمد کلیک
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    من نه 206 دارم نه 315
    ولی هردوشون و سوار شدم
    بنظر میزسه 315 از لحاظ کابین و راحتی بهتر و جادارتر از 206 هستش ولی از نظر بدنه و مقاومت قطعات 206 خیلی محکمتر و بهتره علی الخصوص تیپ 5

    پاسخ
  6. TSHDN
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    والا این 206 که الان داره تولید میشه همش چینیه و تعدادی از اونا آتیش گرفتن با این حساب با اینکه بنظرم 206 خیلی بهتره ولی خب اگه اینطور باشه مجبورم 315 رو انتخاب کنم

    پاسخ
  7. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام. مقاله شما خوبه اما منظورتون کدوم 206 هستش ? 206 فرانسوی یا 206 چینی? داداشم یه 206 داشت ناراضی نبود اما واقعا جاگیریش کمه و اذیت کننده مخصوصا جاده. یه 207 هم دهشت که بیخود و بی جهت آتیش گرفت. اما به نظر من میشه گفت الان هر دو ماشین چینی هستن و 206 الان فقط اسم پژو فرانسه رو یدک میکشه

    پاسخ
  8. جیحون
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باید عرض کنم که از دیدگاه کلی ما ایرانیا با اسم چین مشکل داریم غافل از اینکه الان حتی همون سجاده و تسییحی هم که دست میگیریم چینیه ، به نظر من ۲۰۶ مثل یه آدم معتبر و متشخص میمونه که از اهلیت اجتماعی بالایی برخورداره و ۳۱۵ مثل یه شخصی که جوان و اول راه کسب اعتباره ، اما اما اما ۳۱۵ یک جوان جویای نامه که مسیر ۲۰ساله ۲۰۶ رو در پنج سال طی میکنه ، یه نفر بیاد یه قطعه از ۲۰۶ نام ببره که تولیدش توی خود کشور فرانسه بوده همه خودروها حتی بنز و زانتیا هم قطعاتشون توی چین تولید میشه و مهمتر از هر چیز منتاژ این قطعاته که توی خودرو سازی کشور عزیزمون ایران انجام میشه و منتاژ ایرانی هم بسته به میزان شانس طرف خریدار یه وقتایی خیلی عالی و بی بدیل میشه یه وقتایی هم افتضاح والا از لحاظ کلی همش چینی منتاژ ایرانه بنده جک شاسی بلند اتومات رو که چینی هم هست به سانتافه ترجیح میدم ،وسلام

    پاسخ
  9. عباس
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به دوستان خوبم. مدتی است که ام وی ام315 خریدم. وخیلی خیلی ازش راضیم..ماشین شیک وجادار. البته صندوق دار شو میگم. صندوق مثل دریای ..ماشین برای خانواده‌ها. برای مسافرت بسیار مناسب.

    پاسخ
  10. غلامرضا مقری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام واقعا تشکر میکنم از نویسنده مقاله خیلی عالی بود به نظر من بی طرف قضاوت کرده بودن برای من که دنبال ماشینم خیلی اطلاعات کاملی داد

    پاسخ
  11. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این ماشین ضعف های اساسی در سیستم ترمز داره که قابل اصلاح نیست . . واقعا پشت این ماشین نشستن جرات میخاد . با شتاب کم و شکستن دسته موتورو … میشه کنار اومد ولی ترمز شوخی بردار نیست . پای جون آدم در میونه . نخرید این آشغال چینی رو .

    پاسخ
    1. مسعود
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      من هر دوی این ماشین ها رو داشتم ، ترمز 315 روز اول که ماشین رو خشک از کمپانی گرفتم به نظرم عجیب اومد اما الان با گذر یک سال کاملا ایمن ،و بهتر از خودرو های داخلی که داشتم به نظرم میاد ، سیستم ترمز ضد قفل و سیستم پایداری در ترمز داره و عملترمزشنقصه. متناسب با وزن ماشین و بینقصه

      پاسخ
    2. بی طرف
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      من همین علی رو که نظر مخالف داره چندین سایت دیدم و بنظرم فقط یا یک رباته یا یکی هست که میخواد از ماشین های چینی بد بگه.الان ماشین های تولید ایران هم خیلی افتضاحه چرا خب باید 22 میلیون بدیم یه پراید سوار بشیم چندین ساله این قیافه ی تکراری رو داره یا وانتش میکنن یا فقط اسماشون رو عوض میکنن این چه صعنت ماشین سازی هست؟واقعا تاسف داره هیچی که نگیم حداقل ظاهر ماشین های چینی که خیلی خوبه حداقل طراحی خوبی دارن مگه همین طراحی ماشین اسونه؟؟اصلا هم اسون نیست ولی پراید از سال 70 به همین شکل مونده.خواهشا یکم بخودتون بیایین با پول پراید یه ماشین هایی میشه خرید که نگو ولی ما مجبور فقط پراید.اقا چینی هرچی که هست اقتصاد اول دنیاست اگه بد بود اقتصاد اول دنیا نبود

      پاسخ
  12. مجید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این آقا مشخصات درست ماشین 206 و ام وی ام رو گفت اصلان طرف داری نکرد و کاملا به حق گفت

    پاسخ
  13. hasan
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام.من قبلا 206داشتم و الان3ساله ام وی ام 315 دارم.انصافا سرعت و قدرتش خیلی بیشتر از 206 بار اول اگه سوار ام وی ام بشی فکر میکنی قدرت موتور کمه ولی اینطور نیست فقط مشکل صفحه کلاچ هستش و اگه دیسک و صفحه tu5استفاده کنی 100%قدرت وارد چرخ ها میشه من این کارو کردم. عالی شد.ام وی ام با موتور1500 16سوپاپ قدرتی معادل109اسب بخار داره قدرتش2اسب بیشتر از پژو پارس ک پژو پارس با موتور1800 سی سی 8 سوپاپ قدرتش107اسب بخاره.تنها مشکل ام وی ام ک منو شدیدا ناراحت میکنه افت قیمت خیلی زیادشه.اگه میخواین یه مدت سوار ام وی ام بشین پیشنهاد مبکنم چند سال کارکرده بگیرید افت قیمتش خیلی کمتر از صفره.با تشکر

    پاسخ
  14. حسین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مقاله شما رو خوندم بسیار کامل ولی احساس کردم از 206 طرفداری کردید نظر کاربران رو هم خوندم خب به نظر من 315 ماشین نسبتا به روز تر جا دار تر

    پاسخ
  15. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    عمرا ۳۱۵ به گرد پای ۲۰۶ برسه.من خودم یک اس دی وی ۸ دارم امروز داداشم یک ۳۱۵ خرید پشتش نشستم اول از همه استارت که زدم یک صدای بدی موتورش داشت بعد دندش بد جا می خورد .بعد که حرکت کردم نسبت به ۲۰۶ اصلا شتاب نداره و راه نمیره بدنش تو دست اندازها یکم صدا میده.صدای موتور نسبت به ۲۰۶ بیشتر تو اتاق میاد.به سرعت گیر که رسیدم فکر میکردم مثل ۲۰۶ ترمزاش میخ میکنه ولی با ید ۲۰ متر قبل سرعت گیرا ترمز کنی تا رسیدی نگه داره اصلا ترمز نداره.تو پیچ هم نسبت به ۲۰۶ کم میاره.اینها چیزهایی بود که من با یک ساعت رانندگی با ۳۱۵ ازش عایدم شد.ولی خداییش نسبت به قیمتش آپشن های خوبی داره ولی کیفیت مواد داخل کابین کمه و داشبوردش پلاستیک خشکه.صندلیهاش نسبت به ۲۰۶ ناراحت تره.دید عقبت کمه.فقط تنها چیز خوبی که داره یکی ظاهرشه و آپشن هایی که داره والا سواریش که نسبت به ۲۰۶ اصلا خوب نبود.

    پاسخ
  16. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من حدود چهار سال ۲۰۶ مدل ۸۵ داشتم که میگن موتور فرانسه بود از سال ۹۲ هم ام وی ام ۳۱۵ گرفتم . سواری ۲۰۶ و شتابش هندلینگش بهتره با ۲۰۶ کورس گذاشتن و لایی کشیدن امکان پذیر بود ولی ۳۱۵ صندوق دار که من دارم از این نظر ضعیف تره البته فرمون ۳۱۵ هم برقیه و خیلی هم رانندگی باهاش بدنیست ولی مانور ۲۰۶ سرپیچا و هندلینگش بهتره، درعوض ۳۱۵ آپشناش بیشتره و اینکه طراحیش انصافا بهتره و از طراحی ۲۵ سال پیش ۲۰۶ سرتره . افت قیمت ۳۱۵ هم خیلی رو اعصابه. البته این ۲۰۶ هم که من داشتم ۸۵ بود این جدیداش بچه ها داشتن سریع چپ می‌کنه و قطعاتم که کلا افتضاح.

    پاسخ
  17. الهه
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من بالاخره متوجه نشدم هزینه نگهداری و قطعات 206 بالاتره یا mvm315h
    من میخوام 206 مدل 90 تیپ 2بگیرم یا mvm315 که نظرات انقد متناقض بود به نتیجه نرسیدم ، حالا تصمیم گرفتم تیبا هاچ بک 95 بگیرم 😒

    پاسخ
    1. Farhad
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      Mvm بگیر ببین زندگی یعنی چی
      ماشین ایرانی نمیارزه اینقدر پول بدی
      لوازم mvm گرون تره ولی کیفیتشم بالاتره خیلی هم به ندرت خراب میشه به غیر از لوازم مصرفی مث لنت و غیره

      پاسخ
  18. فرشید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    خیلیا که بهد206 نظر بد میدن حتما سوار 206 مدل 80 شدن میگن بده وگرنه مدل هم سال دوتا ماشینو کنار هم بزارین مطمنا 206 سرتره .چرا اونایی که تو چاه این مدیران خودروی بی مسولییت افتادن میخوان جوری جلوه کنن که ماشینشون خوبه نظر درست بدین مردم درس انتخاب کنن .315 به گرد 206 نمیرشه از همه لحاظ

    پاسخ
  19. ممد
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    سلام
    من هردوی این ماشینایی رو که مقایسه کردید داشتم ،،،206 از سال 1391به بعد خود شرکت گند زد بهش تا مردم چاره ای جز خریدخودروهای چینی نداشته باشن چون سود زیادی به جیب آقا زاده ها وارد کننده میره ،ولی 206های مدلهای 91 به پایین تمیزاش حرف ندارن ،،،اما mvm دو سال دارم واقعا ماشین مزخرفیه ،کند ترین ماشینیه که تا حالا سوار شدم ،به جای اینکه با یکدیگر بحث کنیم که ماشین من بهتره ماشین اون بهتره ،،بیایید بحث اینو کنید که چه پولی به جیب میزنن و چه کلاهی سر ما میزارند ،خود چینی ها mvm و اکثر ماشینهای وارداتی چینی که به کشور ما وارد میشه رو سوار نمیشن ،،،،وسلام ،،امیدوارم با واردات خودروهای بهتر که بعید میدونم ایرانخودرو و ….. بخوان راه رو برای رقابت باز بزارن،و بخوان کاروکاسبی خودشونو کلاهبرداری رو کساد کنند ،،،

    پاسخ
  20. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من میخوام ماشین بخرم ولی واقعا بین ماشین های مختلفی که توی ایران هست نمیدونم کدومش رو انتخاب کنم
    405 ، سمند ، 206 ،پارس یا 315
    میخوام ی ماشین کارکرده ولی درحد نو بخرم واقعا نمیدونم کدوم بهتره لطفا کمک کنید
    ممنون

    پاسخ
  21. شیما
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من که خودم تا فردا ام وی ام برمیدارم .. حتی سوارش شدم خیلی از نزدیکانم ام وی ام دارن خیلی عالیه هم داخلی هم ظاهرش و هم امکاناتش😍

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x