ایران خودرورنو

مقایسه تندر ۹۰ و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۶ دیدگاه

  1. مهران

    ۳۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    آقاکامبیز سلام
    اولینش بگم
    سوییچ ال نودچینیست.
    سوییچ ال نود۲۰۰۰۰تاکارکردباید تعویضش کنی ولی سمندحداقل۷۰۰۰۰کارمیکنه.دیگه اینکه ماتوشهرمون داریم میبنیم هرکه ال نودمالونده.هیچ صافکاری نتونسته صافش کنه.توایران رنوسابقه خوبی نداره.رنو ۵باسرعت ۸۰کیلومتردرپیچهاچرخ جلوش درمیرفت.اگرجلوبندیش مشکل پیدامیکرد.هیچ مکانیک وجلوبندی تعمیرکن نمیتونس به حالت اولیش برگردونه
    ولاستیک سابی پیدامیکرد.به قول دوستمونariaکورکورانه بعضیهادارن ازش تعریف میکنن.ازهمه بدتر
    این قیافه عجیب وغریبش.باباهیچی نداره.میخوای درب صندوق عقب بازکنی باید بیای مثل پیکان مدل۴۶باکلید بازکنی.بازم پراید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. reza

    ۳۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اولاً ما که ۴ ساله سوئیچ ماشین رو عوض نکردیم با بیش از ۱۰۰ هزار کارکرد حداقل از سمند که بعد از ۷۰ تا باید عوضش کرد که بهتره دوماً برو انصافاً از صافکارها بپرس چرا صافکاری پراید و ۴۰۵ و سمند از ال۹۰ راحتره دلیل داره دوست عزیز سوماً الان دیگه همه میدونن تو صنعت خودروسازی دنیا رنو به ایمنی خیلی اهمیت میده و همیشه جز بهترینهاست
    چهارماً تنها عوام کورکوانه از محصولات مورد علاقه شما تعریف میکنن و اونهایی که از ال۹۰ تعریف میکنن هیچ وقت مثل شما بچه کانه توهین نمیکنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. mmf66

    ۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    دوستان چرا تعصبی برخورد میکنید هر کی یه نظری داره و سلیقه ها فرق میکنه این دو خودرو هم مزایا و معایبی دارند و نمیشه گفت که کدوم یکی برتری داره
    من خودم ال۹۰ ای۲ پارس خودرو ۱ سال داشتم سمند ال ایکس هم سوار شدم الانم ۴۰۵ slx tu5 دارم ۲۰۶ sd هم سوار شدم
    متاسفانه دوستان ال۹۰ سوار فکر میکنن ائودی سوار میشن دوستان ال۹۰ همچین آش دهن سوزی نیست وگرنه به من و شما نمیدادن یعنی نهایتش شاید بشه با سمند مقایسه کردش تازه اونم به خاطر کیفیت قطعات بیشتر وگرنه اگر ال۹۰ با همون کیفیت قطعات ۴۰۵ سمند ساخته میشد که دیگه مفت نمیارزید
    خلاصه طبق تجربه من سمند و۴۰۵ از لحاظ ماشینی از ال۹۰ بهترند و ال۹۰ در کیفیت قطعات بهتره
    هی میگین ال۹۰ ایمنی داره من وقتی تو ماشین خودم وقتی پشت ال۹۰ در حال حرکتم اصلا جلوم رو نمیبینم انگار ون جلومه این خودش ایمنی رو کم میکنه و تعادل۴۰۵ و سمند رو هم ال۹۰ در سرعت بالا و پایین نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ali

      ۱ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا اینقدر عصبانی هستی شما یه نگا به کامنتها کنید ببیند چه کسایی تعصب کورکورانه داشتند !!!
      شما مطئنی ال۹۰ داشتی بعدش رفتی ۴۰۵ tu5 خریدی !!!
      دوست عزیز هر چیزی یه معیاری داره و بر اساس اون ماشینها رو ارزیابی میکنن
      این که میگن یه ماشین ایمنتره به خاطر دید جلو و عقبش نیست
      به نظر من حوزه دید جلوی ال۹۰ بسیار بهتر از ۴۰۵ و سمند هستش به خاطر اینکه یه حالت SUV هم داره(دلیل دیگه که شما ال۹۰ نداشتین) درضمن این که میگن ال۹۰ ایمنی خوبی داره دلیلش ستاره های کسب شده اون از موسسه ارزیاب ایمنی ماشینها تو اروپا UeroNcap هست، نه حرف امثال من وشما و صافکارو بقال، لازمه بدونید به دلیل غیر استاندارد و قدیمی و رده خارج بدون خودروهای قدیمی پژوتولید ایران خودرو (به جز ۲۰۶ نوع هاچبک) تا حالا هیچ ارزیابی از ایمنی اونها تو هیچ موسسات معتبری صورت نگرفته (چون اصلاً ارزش تست نداشتند) خواهشاً به صورت علمی نظرات خودتون رو ارائه بدید و یه خورده تو گوگل و یوتیوب سرچ کنید.ببینید جایگاه ال۹۰ کجاست و جایگاه ۴۰۵ و سمند و پارس کجاست
      در مورد تعادل هم هیچ اشکال منطقی وعلمی به ال۹۰ وارد نیست(اگه هست با دلیل و مدرک واستناد ثابت کنید ) شاید بدون عیب هم نباشه ولی به نسبت رنج خودش از تعادل خوبی برخورداره (البته تو سرعت خیلی بالا و شیب خیلی تند ممکن آخرین مدل بنز هم تعادل نداشته باشه)
      به نظر من هم تعادل تو پیچ ژیان از ۴۰۵ و سمند بالاتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. hesam

        ۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        سایت پدال نظرات روچک کنید این نظرات توهین آمیز و بی ارزش رئ تایید نکنید

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. وحید

    ۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم فکر کنم تندر ۹۰ از محصولات بدون اصالت و من در آوردی ایران خودرو که هر کدام از قسمتهاش از یک جا رو هم سوار کردن بهتر باشه
    راستی شنیدم ef7 ها خوب از کار در نیومدن و سر سیلندر میسورنن
    انصافاً از دوستان هر کدام تندر داشتن بسیار راضی بودند از شتاب فدرت کیفیت فضا و مصرف عالیش
    موتورش از تکنولوزی روز هست والان روی رنو مگان و رنو کلیو تو اروپا سواره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (543 ديدگاه)

      موتور ef7هم روی ولکس پاسات المانی نصب میشه. اصلا میدونستی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. مرتضی

    ۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با توجه به بررسی هایی که انجام دادم پر واضحه که خودروی رنو لوگان انتخاب بهتر و مقرون به صرفه تری میتونه باشه در قیاس با سمند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (543 ديدگاه)

      منظورتان از لوگان همون لگن داچیاس؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. REZA

    ۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام شک نکنید که ال۹۰ از هر لحاظ سرتر از سمنده!!هر دوتاشونو داشتم میدونم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. مهران

    ۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام رضاوعلی
    فراموش کردم سال ۸۵قراربودال نودواردبازارایران بشود.توی سایتی خوندم که معایب ال نودراارتفاع بلند.گیج زدن سرپیچها باسرعت بالای ۱۰۰کیلومتر.عدم دیدکافی عقب.همچنین دیدکم آینه هاو……ذکرکرده بود.نظردیگردوستمان که میگه تست شده وبه خاطرستاره هایی که گرفته.یعنی همه چیزتمامه.به خدای کعبه ۲۵سال است ماشین دارهستم.ازپیکان مدل ۵۳تاصفرپیکان.تویوتاکرونامدل۱۹۷۸پرایدصفر.الان سمندال ایکس مدل ۸۸سال دارم .دوسال پیش به پیشنهاددوستان
    رفتم سمندصفرازبنگاه آشنابرادشتم تاشب پیشم بود.برگردوندم.همون عیبهایی که دوستان میگفتن داشت
    واقعا راننده باید حرفه ای باشد.زیرپادخیال میکنی یخ است.توجاده یخی رانندگی میکنی. والسلام

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. مهران

    ۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    اصلاحیه سطر۷
    ال نودبرداشتم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. وحید

    ۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام.من ۲سال ال ۹۰ داشتم ۲سالم هست سمند ef7 دارم پایه گاز سوز. عالیه این ماشین هم شتاب هم قدرت هم راحتی و هم ایمنیش از ال۹۰ خخخخخخخخییییییییییللللللللللللللی بهتره.در ضمن دنده عقب سمند من با دنده ۵ ال ۹۰ شما کورس میزارم.میای؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اینگونه صحبتها نشونه کم اوردنه
      آره تو راست میگی
      شما برو فعلاً CNG بزن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. aria

      ۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (67 ديدگاه)

      دمت گرم ef7ال نود رو سوسکش میکنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. کریم کاظمی

    ۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان سلام ، من قبلا پراید ۱۴۱ داشتم فروختم و سمند الایکس خریدم مدت سه سال و چهار ماه که سمند سوارهستم خیلی از این ماشین راضی ام تنها مصرفش شده بنزین و روغن حتی لنت رو هنوز عوض نکردم مسافرت های راه دور هم زیاد رفتم خدا رو شکر هیچگونه نقصی از این ماشین من ندیدم حالا، ال ۹۰ نداشتم نمی تونم قضاوت کنم اما می گن ماشین خوبیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. کریم کاظمی

    ۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان سلام ، به نظر میرسه که سمند یه ماشین مطمین برای خانواده باشه. من این سه سال چند ماه که سمند سوار میشسم خدایی نقصی از این ماشین ندیدم حتی تو مسافرت های طولانی مدت من ال نداشتم اما میگن ماشین خوبیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. aria

    ۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    من که نمیتونم داشبورد ساده و زشت عصر حجر ال۹۰ را تحمل کنم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. نیما

    ۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دعوا بسته
    این دوتا ماشین خیلی جدیدنیستن ال۹۰ به خاطر آپشن های امنیتش ستاره گرفته ولی سمند هم ماشین بی ستاره ای نیست.
    هر کدوم از این ماشین هانوع استفاده ومحیط استفادشون فرق میکنه سمند ماشین جاده ست.ال۹۰ ماشین شهره
    شتاب ال۹۰فوق العادست ودر مورد نرم بودنش هیچ حرفی نمیشه زد.
    اما سمد هم به خاطرخوبیهایی که داره نمشه ازش بد گفت
    من خودم سمند رو به ال۹۰ ترجیح میدم چون بیشتر استفادم تو جاده ست.
    در ضمن به غیراز خودم هرکدوم از اشناهام که سمند رو یه مدت سوار شده دیگه نتونسته ازش بد بگه..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. ساسان

    ۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام
    یک واقعیت بابت قطعه ال نود
    دوستم توجاده ریکی باال نود میرفته .کف ماشین بایک قطعه سنگ بزرگ برخورد کرده بود.کارتل ماشینش سوراخ شده.تاحالاچندقیمت کارتل باش اعلام کردن.۸۰۰۰۰۰تومان۹۰۰۰۰۰تومان۱۲۰۰۰۰۰تومان.ولی هنوزگیرش نیومده.دوستان اگرباقیمت مناسبتر سراغ دارن.آدرس بدن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (543 ديدگاه)

      قابل توجه عاشقان l90

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. مهدی

    ۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    من کاربه ستاره ندارم
    درعلم چیزها باتجربه اثبات میشه
    حتما نبایداین درکارگاههای تست اروپایی باآدمک نشسته پشت فرمان وحرکت مستقیم. .که ازهرلحاظ مهرکنترل وکیفیت واقعی خورده.یعنی ترمز.جلوبندی.کیسه هواازهرلحاظ بدون نقص میباشد.یعنی اول تمام قطعات ماشین تست شده.بعدکه به ماشین نصب شد وازهرلحاظ اطمینان صدرصدازبازشدن کیسه هواوسالم بودن سایرقطعات.ماشین درسرعت تست میشود.نه اینکه ال نوددرایران خودرومنتاج شود.میبنی درتصادفات کیسه هواراننده بازشده.دست شاگردبازنشده.اینهامستنداست.پس دیگراین ستاره چندتاییشون پرپرشدن.واطمینان به اون ستاره های اروپایی درایران نداشته باشید.سمنددرایران مردم باتجربه خودشون محاسن ومعایبش پیداکردن.وخودرویی است که حداقل هاراداره.ودیگراینکه ازپشتبانی خوبی برخورداره.وقیمت قطعاتش یک سوم ال نوده واینکه دوالی سه سال یکدفه ارتقاء پیداکرده.پس بدون تعصب وهرگونه طرفداری اینجانب ترجیحا سمندرابرترمیدونم ولی نظرسایردوستان محترم ولی دربعضی مواردبرای هردوخودرو نظرشان باتعصب واغراق میباشد.که جای تامل دارد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. aria

    ۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    اقا بخدا من از سال ۸۴ سمند ال ایکس دارم . عالی. یعنی واقعا عالیه . الان هم یک ef7 ثبت نام دارم. اگه بد باشه دوباره نمیخریدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهین

      ۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این نظر شماست شاید چون تجربه ال۹۰ نداشتید. کافیه یک بار نیم ساعت با ال۹۰ برونید بعد بلافاصله برید پشت سمند بشنید بعد متوجه میشید که سمند چقدر فاجعه است . شتاب خیلی بهتر – صدای کمتر موتور -ترمز قویتر -قنر بندی بهتر- عملکرد به مراتب بهتر کلاچ و گیربکس -فرمان نرم تر
      یکی از دوستان بنده بر اساس این تجربه سمندش رو فروخت و ال۹۰ خرید.البه به مدت یکسال سمند داشت و ازش راضی بود ولی بعدش ال۹۰ خرید و الان هم ۴ ساله که دارش و از ال۹۰ هم کاملاً راضیه
      منطقی و واقع بین باشید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. محمد

    ۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط ال۹۰ و ۲۰۶ بقیه این آشغالها رو امتحان کردم دو زار نمی ارزن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. aria

    ۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    لوگان قرار بود جایگزین پیکان شودوبه قیمت بالاتر از پیکان و پایینتر از پراید عرضه بشه. بعد از تبلیغات کورکورانه ودهن به دهن و استقبال عدهای عوام حالا همون خودرو را به قیمت پارس میندازن. داچیا فکر نمیکرد ما اینجورری این گاری رو بخریم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ناشناس

      ۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینطوری نیست دوست عزیز
      در زمان دولت آقای خاتمی صحبتهایی با شرکت رنو فرانسه جهت ورود خودرو جدید ایمن و به روز و البته تا حدی ارزان قیمت جهت استفاده بیشتر مردم ایران و اینکه توانایی خریدش را داشته باشند انجام شد و نهایتاً توافقاتی مبنی بر ورود دو خودوری جدید این شرکت به نامهای لوگان و مگان انجام شد در ابتدا قرار بود برای ارزون تر کردن لوگان خیلی از آپشنهایی این خودرو حذف بشه و حتی قرار بود از موتور ضعیفتر ۱.۴ لیتری بر روی این خودرو استفاده بشه و قیمتش هم حدود ۷۰۰۰ یورو باشه که البته با پول اون موقع زیر ۱۰ میلیون تومان در می اومد ولی بعد از اون شرکتهای خودروسازی ایران تصمیم به تولید این خودرو با تمامی آپشنها و البته با موتور قویتر ۱.۶ لیتری گرفتند که البته هزینه تولید اون بیشترو قیمتش هم افزایش پیدا کرد و مشکل بعدی هم افزایش بی رویه یورو بود. علی رغم تبلیغات منفی رقبای داخلی در خصوص این خودرو و حتی عوام مردم به دلیل اینکه دوست نداشتند رقیبی برای خودروهای از دور خارج شده خود داشته باشند نظیر مشکل کمبود قطعات و… و بدون تبلیغات گسترده مانند سایر تولیدات وطنی نظیر خودروی ملی افتخار ملی و … ال۹۰ بدون تبلیغات به دلیل کیفیت خوب و شتاب فوق العاده ، مصرف خوب و خرابی کمتر یواش یواش بعد از دو سه سال موفق شد جایگاه واقعی خودش رو بین مردم پیدا کنه و به قولی باعث شد بی کیفیت بودن و آشغال بودن سایرخودروها بر ملا بشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. aria

    ۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    دوستان ال نودی . داشبورد ال۹۰ غیر قابل تحمل ودموده هست و حداقل ۴۰ سال از مد عقبه(شبیه لندروور قدیمی) فقط در این مورد منو قانع کنید قبولش دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. كامبيز

      ۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داشبوردش ساده قبول ولی من از داشبورد خز سمند بیشتر می پسندمش شمااصلاً مفهوم دموده رو نمی فهمی که بخاهیم وقت تلف کنیم شما رو قانع کنیم
      شما عقلتون به چشماتونه
      و تا نوک بینی تون رو بیشتر نمیتونید ببیند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. aria

        ۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (543 ديدگاه)

        آقا کامبیز . جواب شما خاموشیست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  20. hadi

    ۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حسام و رضا و علی فقط یه چی میگم همگی حال کنید اخه این ۲ تا ماشین رو کنار هم بزارید )ef7 o l90 ( اصلا بابا کدوم خشکل تره معلومه دیگه سمند اون ال ۹۰ مس وانت :d

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (543 ديدگاه)

      عقب ال ۹۰ بشکل صورت الاغه . مخصوصا چراغ خطرش مثل دماغ الاغ میمونه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. حسام

      ۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      اشتباه گفتی شبیه خاور
      خاور طراحیش بهتر از ال۹۰

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  21. رضا

    ۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    …اگه می بینید قیمت تندر به نسبت رقیبهاش کمه بخاطر نبودن دستگاههای تخصصی برای تمایز سیستمها و طراحی های موتور و اتاق در ایرانه.
    با این توضیح که چون توی مملکت ایران به خواست مشتری توجه میشه نه به اصل طراحی ماشین و مزایای اون، بنابراین ۲۰۶ چون جوون پسندتره، قیمتش بیشتره وگرنه بدلایل عدیده طراحی تندر پیشرفته تر و عالمانه تره که نمیخوام توضیح بدم.
    البته مسلما ۲۰۶ با موتور ۱۶ سوپاپ از پژو و سمند بهتره اما به نظر من به دلایلی در طراحی اتاق و موتور از تندر عقب تره. تازه همون صندوق دارش هم به زور قابل تحمل شده چون اصل طراحیش همون بی صندوقه. طراحی اتاق ۲۰۷ که خیلی مسخره است چون فقط جلوش تغییر کرده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (543 ديدگاه)

      این که شما میگید۲۰۷ نیست. فیس لیفت ۲۰۶ هست. یک سری به سایت پزو بزن تا ۲۰۷ واقعی را ببینی.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  22. وحید

    ۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام.محمد جان اگه شما کم نیاوردی پس چرا ناراحت شدی.حتما” جوابی نداشتی که بدی.شما…. بنزین بزن ولی بازم از ماشین گاز سوز من ال۹۰ کم میاره………

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. كامبيز

      ۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آخه دوست عزیز تو حالت بنزین هم ال۹۰ سمند رو قورت میده چه برسه به گاز
      شتاب صفر تاصدال۹۰ :۱۰ ثانیه
      شتاب صفر تاصدسمند: ۱۳.۵ ثانیه و تو حالت گاز هم ۳ تا ۴ ثانیه دیگه اضافه میشه
      مگه اینکه شما یه موتور دیگه رو ماشینت بسته باشی
      که ال۹۰ کم بیاره پس منطقی باش قبول کن حداقل در مورد شتاب با ال۹۰ کل ندازی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. mmf66

        ۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (69 ديدگاه)

        اولا ۰تا۱۰۰ ال۹۰ ۱۱ ثانیه است بعدشم اگه به شتاب ۰تا۱۰۰ باشه که ۴۰۵ tu5 ال۹۰ رو سوسک میکنه
        سمند ef7 هم ۰تا۱۰۰ رو حدود ۱۱.۵ میره نه ۱۳.۵
        اینایی که گفتم تست های عملی و انجام شده که در سایت های اپارات و تونینگ تالک بارها و بارها تست وتائید شده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. aria

        ۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (543 ديدگاه)

        تو اول برو ef7رو بشناس مششخصاتشو سرچ کن بعد بیا نظر بده .قدرت ef7 ده اسب از لگن ال نود بیشتره. البته حق داری تو برو با یک با سواد بیا تا معنی سیستم cvvtرا برات پیدا کنه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. کامبیز

        ۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        بازم تاکید میشه شتاب ال۹۰ ۱۰ ثانیه است بر اساس تایید تمامی سایتهای معتبر ماشین و اعلام خود خودروسازها و هر جا که شما قبول دارین
        اگه بر اساس تست ها باشه بازم موفق به رکورد ۹.۵ هم شده توسط گزارش carnp.لطفاً تو اینترنت سرچ کنید
        تازه ۲۰۶ اس دی وی ۸ که موتور tu5 داره شتاب ۱۱.۵ داره. بعد چطور ممکنه ۴۰۵ سنگین تر از اس دی بتونه برای ال۹۰ عرضه اتدام کنه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      4. reza

        ۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (543 ديدگاه)

        بابات لامبورگینی داره یا مورگان>>؟؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  23. هادی

    ۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام منم میگم حق با وحید هستش محمد از ناراحتیش این حرفو گفته سمند ef7از ال۹۰ واقعان سرتره به خصوص ۲گانش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. ناسناس

    ۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقا دعوا نداریم که من از ۸۷ سمند دارم پشته ال۹۰ هم زیاد نشستم ولی فقط سمند همه چیزش خوبه خیلی بهتر و قشنگتر از ال۹۰اسپورت میشه اصلا دکمه بالا بر شیشو دیدی کجاست اخه دیگه جا نبود بزارین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. ناسناس

    ۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ال۹۰اصلا جلو ماشین با عقبش هم خوانی نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. aria

    ۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    دوستان ال نودی . داشبورد ال۹۰ دقیقا شبیه داشبورد ۱۴۱ هست اگه منطقی باشید این کامنت منو تایید میکنید وگرنه معلومه طرفدار متعصب و چشم بسته هستید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علي

      ۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      گیریم شبیه باشه که شبیه نیست زمین تا آسمون فرق دارند حداقل از لحاظ کیفیت
      اصلاً ال۹۰ زشترین ماشین دنیا باشه
      ولی دوست عزیز سمند در مقابل ال۹۰ از لحاظ ماشین بودن آشغالی بیش نیست. حالا هی دلایل غیر منطقی بیار
      ال۹۰ خیلی سالاره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  27. aria

    ۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    پروفسور .علامه .دانشمند. دکتر حسابی. انشتین . از موتور سوار ال۹۰ شدی .خیلی برات جذابه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علي

      ۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اتفاقاً بعد از نشستن پشت ۴۰۵ و پارس که از سمند بیشتر می پسندیدمشون پشت ال۹۰ نشستم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. aria

        ۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (543 ديدگاه)

        عقلانی بنظر نمی رسه که آدم پارس رو با موتور l4 فرانسه رو ول کنه لوگان داچیای رومانی رو سوار بشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. ugd

        ۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        نابغه بی سواد موتور پارس همون موتور ۴۰۵ است و ۸ سوپاپه
        آخه کدام آدم عاقلی موتور ۱۶ سوپاپ و کم مصرف تر پرقدرت تر و پر شتاب تر ال۹۰ رو ول میکنه موتور قدیمی پر مصرف کم قدرت و کم شتاب پارس رو ترجیح بده
        جواب : زمانی که عقل و منطق معیار نباشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. EF7

        ۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (543 ديدگاه)

        موتور پارس xu7 l4 و ۱۶ سوپاپ هست و موتور ۴۰۵ xu7 l3 و ۸سوپاپ هست .برو اول موتوره رو بشناس بعد بیا نظر بده حالا معلوم شد بی سواد کیه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      4. aria

        ۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (543 ديدگاه)

        ugd . و هنوز موتور پارس و ۴۰۵ را تشخیص نمیدی. مگه مجبوری با اون سواد بیایی توی بحث . برو اطلاعات کسب کن بعد بیا.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      5. منصور

        ۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (543 ديدگاه)

        اقا موتور پارس ۱۶ سوپاپ هست. دوستان اطلاعات اشتباه درج نکنید

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      6. ugd

        ۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        بی سواد شما گفتید عاقلانه نیست آدم با هزینه ای که میکنه به جای پارس با رنج قیمتی تقریباً برابر ال۹۰ بخره من هم جوابتو دادم بدون هیچ اشتباهی
        در ضمن تنها مدل خاصی از پارس ۱۶ سوپاپه که که اصلاً تو رنح قیمت ال۹۰ نیست و قیمتش تو بازار ۳۲.۵ میلیون تومان شده
        الان هم بیشتر پارس هایی که شما تو خیابون می بینید ۸ سوپاپند(پار س معمولی)
        مشخصات پارس های تولیدی(از نو ع معمولی) در ایران
        نوع موتور XU7JP4/L3
        حجم موتور ۱۷۶۱
        تعداد سیلندر ۴ خطی
        نسبت تراکم ۹.۳:۱
        قدرت موتور ۹۷@۶۰۰۰
        حداکثر گشتاور ۱۴۸@۳۵۰۰
        سیستم انژکتوری Sagem S2000(valeo)
        نوع سوخت بنزین, بدون سرب, RON 95 Min.
        تعداد سوپاپ ۸
        استاندارد حد آلایندگی EUROII
        سیستم سوخت انژکتوری

        دیدید بیسوادید

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  28. aria

    ۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    پژو غول خودرو سازی اروپا. استاد طراحی های داخلی و خارجی خودرو که محصولاتش همه ۵ قاره را قبضه کرده را با شرکت فکستنی وگمناو رنو مقایسه نکنید کافیه سری به سایت پژو بزنید وکیفییت و زیبایی و تنوع و تعدد محصولاتش را با رنو مقایسه کنید بعد خجالت میکشید که عاشق لوگان داچیا بودید. خواهش میکنم برید توی این سایت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علي

      ۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      خواهشاً چرت وپرت ننویس
      اولاً غول خودروسازی اروپا فولکس واگن آلمانه
      دوماً کی گفته پژو فکستنی یا گمنامه یا مشکل داره سوماً شما چون تو ایران هستین فقط پژو میبینید فکر میکنید پژو تو کل دنیا غوله. در صورتیکه فروش رنو توبرخی کشورای اروپای غربی نظیرانگلستان ،آلمان ، روسیه بیشتر از پژو بوده
      مدل هاچبک رنو به نام رنو کلیو محبوبترین هاچبک اروپا شناخته شده و برخی از موتورهاش با لوگان یکیه (دریغ از یه خورده تحقیق)
      البته پژو و رنو هر دو نسبتاً از بزرگای خودروسازی دنیا هستن
      نکته تنها اینه که سمند حرفی برای گفتن در مقابل لوگان نداره حتی اگه لوگان ساخت کارخانه کابل تو افغانسان باشه
      در ضمن شرکت خوب پژو که به قول شما غوله، الان ورشکست شده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. mmf66

        ۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (69 ديدگاه)

        دوست عزیز لوگان اصلا جزو محصولات رنو نیست و توسط مهندسهای رنو طراحی نشده بلکه در اروپای شرقی و توسط dasia برای انسانهای ماقبل تاریخ طراحی شده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. aria

        ۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (543 ديدگاه)

        حالاکه بحثو باز کردی باید بگم که رنو بیشتر در اروپای شرقی وروسیه(نسبتا فقیر) فقط بخاطر قیمت پایینش طرفدار ذاره دوما چون پژو به ما خودرو نمیده دیگه ورشکست شد؟؟ درسته که تراز مالیش بهم خورده ولی پژو کجا و رنو کجا. در ضمن شما در کدم کشور اروپایی زندگی میکنید مگه.در آخر خواهش میکنم وارد سایت هر دو شرکت بشید و محصولاتشان را ببینید

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. کامبیز

        ۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        دوست عزیز
        اولاً داچیا سالهاست که توسط رنوی فرانسه خریداری شده و رنو جهت ورشکستگی این خودروساز برخی از محصولاتش رو اونجا تولید میکنه مثل لوگان که بسیار بازار فروش خوبی براش داشته و باعث سود آوری برای داجیا نیز شده
        اگه شما چشمات باز کنی می بینی پشت ال۹۰ های داخلی نوشته Renault البته بعید میدونم سواد خوندنش داشته باشی در ضمن تنها محصولی که در ایران خودرو با نظارت شرکت ایرانی فرانسوی پروسه تولیدش نظارت میشه و آدیت میشه لوگانه ومحصولات دیکه مثل سمند بی کیفیت رو نظارت و حساسیت آنچنانی ندارند و برای همین تو ارزیابی کیفی معمولاً نمرات منفی زیادی کسب میکنه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      4. کامبیز

        ۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        دوست عزیز dasia نه dacia
        کاملاٌ مشخصه بی اطلاع هستین و از روی بی اطلاعی نظر میدین
        در ضمن بازار ایران برای پژو تنها ۱.۵ درصد از کل گردش مالیش تاثیر گذار بوده .
        به دلیل اینکه تنها و تنها تو ایران ماشین عهد دقیانوسش تولید می شه
        و ورشکستگی پژو به هیچ عنوان به خاطر از دست دادن بازارش تو ایران نبوده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  29. وحید

    ۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کامی جون قشنگ.اونیکه شما میگی کم میاره ال ۹۰ گاز سوزه نه ef7./این ماشین پایه گاز سوزه.موتورش بین ۳ موتور برتر جهانه (از نظر گاز) و شتابشم در حالت گاز از حالت بنزین بیشتره.شما برو ۱تحقیق بکن بعد نظر بده قشنگ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. کامبیز

      ۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      نابغه اگه باهوش بودی و ارقامی که برای شتاب نوشتم دقت می کردی متوجه میشدی منظور سمند lx بوده نه EF7 هر چند خودت خوب میدونی تو شتاب هیج کدوم از انواع سمند حریف ال۹۰ نیستند
      مطمئن باش من مثل شما رو هوا حرف نمی زنم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. منصور

        ۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (543 ديدگاه)

        چرا از گفتن مشخصات ef7میترسید چون از همهنظر از لوگان داچیا سرتره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  30. عرشیا

    ۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با اینکه ال۹۰ قیافه جذابی نداره ولی به نظر من تو این رنج قیمت به مراتب از رقباش بهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا