ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. منصور

    ۱۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    آره آرمان جان
    100%موافقم
    کم کم داره مشکلات ال نود رومیشه.خصوصا مشکل صافکاریش.گرانی قطعاتش وقیافه ناهمگونش تاکنون برای خودال نود سوارها هم حضم نشده.اگرسوال کنی چه جورماشینی؟میگن باقیافه زشتش اگرکناربیایید ماشین بدی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هومن

      ۱۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      خواهشاً به جای ما نظر ندین.
      اولاً که خودم قیافه ال نود رو به هر چی سمنده و پارسه ترجیح میدم(چون خیلی خزن) هر چند قبول دارم که ال90 قیافه زیاد جالبی نداره
      دوماً هر چی باشه مشکلاتش اندازه خودروهای محبوب شما نیست و از نظر کیفیت به مراتب از ماشینهای هم رده خودش تو ایران برتره و اینو همه قبول دارن حتی خود شما

      سوماً مزایای این خودرو به نسبت مشکلاتش اونقدر زیاده (در مقایسه با رقباش تو ایران ) که حتی قیافش اگه مثل تراکتور هم بود من به تولیدات فسیل ایران خودرو ترجیحش میدادم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. arian

      ۱۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (67 ديدگاه)

      آقا این بدبختا نمی دونند ماشینشون رومانییایی است فک میکنند فرانسوی است . تا چند وقت دیگه از بازار خارج میشه این اشغال

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۱۲ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        ادب مرد به ز دولت اوست
        اینجا چاله میدان نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. منصور

    ۱۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    اشکان جان سلام
    بدون تعصب بگو
    خیلی چیزهانمیشه روی کاغذ خوندوگفت
    علم تجربی بالاترازعلم نظری است
    اکثریت کسانیکه باال نودمسافرت طولانی وپی درپی داشتن.ازدردشدیدکمر بابت طراحی غیراستانداردصندلیش صحبت میکنن.آیاشمااین روقبول نداری؟درمقابل صندلی راحت سمند.سرهمه زبانهاست .سمندماشین مسافرتهای طولانیست.باتجربه ثابت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هومن

      ۱۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اصلاً و ابداً اینطوری نیست من 5 ساله که ال90 دارم و و بالای 100 هزار کیلومتر باهاش روندم و مطمئناً تو این زمینه نظر من از نظر شما معتبر تره
      صندلی های ال90 اصلاً مشکلی تو این زمینه ندارن و من و دوستان ال90 سوارم تا حالا تو سفرهای طولانی به دلیل اشکال صندلی خسته نشدیم.
      بعضی از موضوعات مثل غیر استاندارد بودن صندلی و عدم تعادل در پیچ و … توهمات غیر علمی برخی از دوستان غیر ال90 سواره و زیاد نباید این حرفها رو جدی گرفت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. arian

        ۱۵ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (67 ديدگاه)

        حلا نظرات شما مستند هست و نظر منتقذین ال لگن توهمات؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. منصور

    ۱۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سامان جان سلام
    قصدسفسطه بازی ندارم
    یک سوال؟
    آیااین حرفی که همه میگویند ال نوددرپیچهاتعادل خوبی نداره.حرف عوام یاپرت وپلامیگویند.به همان اندازه که میگن خوبست.این عیب هم میگیرن.من چهارسال پیش هنوزاوایل ورودال نودبه بازاربود.که مشخصات فنی ال نودومقاله ای ترجمه شده ازمجلات فرانسوی زبان دربارخصوصیات ال نودنوشته بود.یکی ازمعایبش عدم تعادل درسرپیچها بود.بازدرباره نحوه عملکردسیستم تعلیقی که شماگفتی تحقیق میکنم.اگرواقعا صحت داشت وعملکردش بهترازسیستم ژامبون باشه.فوراباال نودتعویضش میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اشکان

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام

    آقا منصور جواب سوالهای قبلیمو ندادین و من هنوز منتظر جواب هستم.(در مواردی که مربوط به جلوبندی-مصرف سوخت-کیفیت-شتاب و… بود).در مورد صندلی ال نود هم خدمتتون عرض کنم خدا وکیلی من با ال نودم که مونتاژ پارس خودرو هم هست مسافرت 700 کیلومتری رفتم و صندلیش اصلا منو خسته نکرد.نه تنها صندلیش خستم نکرد بلکه به خاطر داشتن گیربکس نرمتر و کلاج و فرمان نرمتر از سمند و بقیه رقبا به هیچ عنوان خسته نشدم.در صورتیکه بنده یه زمانی دانشجو که بودم از تاکسی های زرد بین شهری سمند و پژو 405 استفاده میکردم و به خدا کمر درد میشدم.واقعا صندلی هر دو تاشون آشغاله.(البته سمند مقداری راحتتره نسبت به 405).واینم بگم خدمتتون در مدتی که دانشجو بودم دو بارش ماشین بین شهری که سوار شدم تویوتای قدیمی بود و خدا وکیلی صندلیش از سمند و 405 بهتر بود.در ضمن شما یه نگاه به صندلی عقب ال نود که بندازی میبینی که مبله هست و اصلا مثل سمند و پژو تپه چاله نداره.و صندلی جلوش هم اگه گودی کمرشو تنظیم کنی انصافا خیلی خیلی راحته.در ضمن در مورد تعادل سر پیچ ال نود کاملا حرفتو قبول دارم.ال نود اصلا سر پیچ قسمت عقبش پایداری نداره و این نقطه ضعف این ماشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arian

      ۱۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (67 ديدگاه)

      صندلی تویوتا های قدیمی که فرمودید از سمند راحتره این دروغ محضه وتعصبی است برای خراب کردن سمند. من هردو ماشین رو داشتم برای اثبات دروغ شما خوشبختانه هر دو ماشین موجود هست . اما در مورد قوس صندلی ال90 گفتی . بخدا حد اقل 4 ساله سوار سمند نشدی و نظر محترمانه میدی. فقط یکبار یک ساعت سوار بشو بعد اشغال داچیا برات بت نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. شاهين

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    واقعا باید به حال این مردم تاسف خورد
    بدون کوچکترین اطلاعات فنی و بدون اینکه حتی یک مقاله کامل در نشریات تخصصی خودرو را مطالعه کرده باشند نظر می دهند و جالب اینکه همه خودشان را صاحب نظر می دانند .
    در مورد مصرف بنزین : همه می دانیم که خودرو ها در مسیر های شهری مصرف سوخت بیشتری دارند اینجانب به شخصه 3 سال دارای یک دشتگاه خودروی سمند با موتور 1.8I بودم و متوجه مصرف سوخت بیشتر این ماشین در مسیر های شهری شدم که گمان میکنم بیشتر از L90 باشد .
    در مورد تعادل : بر این شکی نیست که سمند دارای تعادل خوبی در پیچ ها بخصوص پیچ های تند است اما L90 هم از سیستم فنر بندی خوبی برخوردار است که این سیستم فنر بندی آن را بالاتر از سمند قرار می دهد و نرمی خاصی به آن می بخشد به گفته خیلی از عزیزان که این ماشین را مصرف کرده اند در ثانی مگر شما از اتومبیلتان به صورت حرفه ای استفاده می کنید که به این صورت در مورد تعادل و پایداری آن نظر می دهید ؟؟؟ هیچ راننده غیر حرفه ای نمی توانند خد روی خود را به مرز واژگونی برساند ه برسد به واژگون کردن آن .
    در مورد صدای داخل اتاق : از این حیث خودروی L90 از بی صدا ترین خودروهای تولید داخل محسوب می شود
    این خودرو دارای 2 کیسه ایمنی هوا است
    و نکته آخر اینکه L90 ار تکنولوژی سال 2004 پیروی می کند و استاندارد های اتحادیه اروپا و موسسه Euro nCap بر خوردار است در حالی که سمند دارای تکنولوژی دهه 80 میلادی است . خواهش بنده این است که با مطالعه بیشتر نسبت به نظر دادن اقدام کنید تا موجبات تمسخر دیگران را فراهم نیاورید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. منصور

    ۱۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام شاهین جان
    به قول شما.مامطالعه نکردیم.به قول بزرگترها میگن.نخوردیم نون گندم.امادیدیم دست مردم.حداقلش من دوربرم تواین دوالی سه سال 10عددال نودچپی داشتم.که 90%آنهاتوپیچ دچارواژگونی شدن.حالاشمااتکائتان به پاس کردنEuro ncapهست کارنداریم.شایددرست باشه.اوناواسه پیچهای استاندارد اروپاست.اماسمند تمام پیچهای جاده های تندایران راپاس کرده.ومردم به عینه اون راتجربه کردن.شماازصندلی اتوبوسی ال نودنگفتی که اکثرادرمسافرت طولانی گلایه دارن.دردکمرشدیدمیاره وهزارعیب دیگه.گفتم شمامثل اینکه مدرک نظری داری
    بیشترنظریات قبول داری تاتجربیات.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهروز

      ۱۲ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شاهین جان حرفات کاملاً مورد تاییده
      جالبه خودم و تمام دوستان یا اقوامی که ال90 داریم هیچ وقت گلایه ای از عدم تعادل سر پیچها نداشتیم و از صندلیهای ال90 ایراد نمیگیریم بعد برخی دوستان که تجربه ای از ال90 ندارن براش اشکال میتراشن مثل :

      چپ کردن 90 درصد تو پیچ
      درد کمر شدید هنگام رانندگی
      واقعاً خنده داره، Euro Ncapو تستهای ایمنی هم قبول ندارن!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مرتضی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ودوستام تفریحمون سوارشدن ماشین های تولیدداخل وکل انداختنه دستی میکشیم چپ میکنیم کلی حال میکنیم ی بار اون اوایل بچه هاL90اوردن هر5نفرچپش کردن ب خدا سمندپادشاه جاده های ایرانه چپش کردیما ولی فقط1نفرمون تونست تازه بعد5بار.راستی206اصلی کفی سربی هم سرپیچ کم نمیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dan2dan

      ۱۲ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      این دیگه از اون حرفاست،تفریحتون چپ کردنه ماشینه؟شما چقدر مایه دارین،یکم از این پولاتون بدین ما هم یه سمند بگیریم و سوار پادشاه بشیم،عزیز من تعلیق سمند هیچ تفاوتی با 405 و پارس نداره که انقدر بزرگش کردین،باید دستت بیاد چطور با ماشینت رفتار کنی،قبول دارم هندلینگ سمند بهتر از ال 90 هه،ولی دیگه نه اونقدر که مثلا سمند یه پیچ رو با سرعت 100 بره و ال90 با 60 تا چپ کنه،فوتق تندر میتونه 80-85 بره اون پیچ رو،این عدم تعادلش هم بخاطره لاستیکای باریک و بی کیفیتش هست که مناسب ابعاد ماشین نیستن و ارتفاع شتری که کارخونه میزنه
      بعدشم اون کف سربی 206 خیلی وقته که همه فهمیدن واقعیت نداره،شما اگه بتونی اکسل اصلی RC یا اس دی رو زیر 206 هاچبک بندازین به مراتب هندلینگ سرتر از سمند بهتون میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سعید

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من سال 86 تا 89 سمند ال ایکس داشتم یه پام نمایندگی بود .بعد ال 90 گرفتم الان 3 ساله دارمش تا الان برای گارانتی اولیه هم نرفتم کیفیت قطعات ال 90 خیلی برتر از سمند هست تنها ایرادش طراحی سادشه که اون هم بخاطر اینه که هزینه هاش پایین باشه و خودرو ارزونتر باشه ولی فنی خیلی خوبی داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با عرض سلام حضور همه سروران
    اینجانب از سال 87 تا اوایل 91 ال90 ساخت ایران خودرو داشتم.باید بگم بعد از مدتی متوجه شدم که با هیچکدوم از ماشین های در حد قیمت خودش قابل قیاس نبود.بی صدایی ، نرمی فرمان ، شتاب ، مصرف کم ، امکانات و خلاصه همه چیزش خوب بود الا طراحی ظاهر و داخل خودرو.رانندگیش هم خسته کننده نبود و صندلی و فضای قسمت عقبش هم برای سرنشینان (به گفته خودشون) راحت بود.سر پیچ ها هم باهاش اصلاً مشکل نداشتم و ترمزش هم یکی از بهترین ترمزهابود.وقتی خریدمش حدود پانصد تومن از سمند ارزونتر بود اما موقع فروش حدود 2 میلیون از سمند گرونتر بود .قضاوت با کسانی که میخوان مقایسه کنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. منصور

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    توجه دوستانی رو که شاید قادر به ترجمه روسی نباشن به قسمت تست ELK انجام شده در مقایسه جلب میکنم(اواخر صفحه).البته این تست برای سال 2006 هست
    (تست المپیک یا elk که هر ماشین باید روی سطح آسفالت خیس یک مسیر مارپیچ رو با سرعت 65 کیلومتر طی کنه و هر ماشین توسط 5 راننده آزمایش میشه و در صورت برخورد به موانع پلاستیکی یا کاهش سرعت تست مردود خواهد شد)

    در تست elk از 5 نمره این نمرات به دست اومده :
    سمند = 4 (یعنی چهار راننده تونستن با سمند این تست رو با موفقیت پشت سر بزارن)
    چری = 0
    کیا = 0
    لوگان = 1 (فقط یک راننده موفق به کنترل و عبور از مسیر شده)

    در اخر هم لوگان و سمند به یک اندازه امتیاز کسب کردن و سمند به لحاظ راحتی رانندگی و فضای سرنشینان و …بهتر شناخته شد در این تست ولی در مجموع با همدیگه هم امتیازن

    نکته مهم دیگه شرایط تست هست ” ارتفاع از سطح دریا گرفته تا نوع و کیفیت سوخت و…

    در شرایط مختلف عملکرد خودروها باهم متفاوت هستن.تست ها و درگ های خیابونی فاقد استانداردهای تست و بررسی خودرو هستند و معیار مناسبی برای خوب یا بد بودن یک خودرو نیستن ” عمدتا فقط بر توان و قدرت و شور و حال این تست ها توجه میشه و به هیجانی که در پی داره نه به تمامی مسائلی که در یک خودرو مد نظرِ

    در تست های مجلات معتبر و برنامه های تلویزیونی هم عمدتا میبینید که اول مزایا و معایب و هندلیگ و قدرت ترمز گیری و شتاب جانبی و متریال و طراحی و غیره… خودرو به تصویر کشیده میشه و نقد میشه و در مرحله اخر زمان گیری و تست های شتاب اولیه و کورس انجام میشه (که در جای خودش قدرت بالا و شتاب بالا هم مزیتِ)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. منصور

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    در ال90 قدرتش 105 اسبه و وزنش 1100 که تقسیم وزن به نیروش میشه = 10.4 کیلوگرم به ازاء هر 1 اسب

    البته درست اینکه نیرو به وزن تقسیم شه در نتیجه عددی که به دست میاد بیانگر مقدار قدرتیِ که به ازای هر یک کیلوگرم وزن خودرو باقی میمونه” حتی اگر اینطوری هم سمند و تندر90 رو مقایسه کنیم بازم :
    سمند میشه 0.093 اسب بخار به ازاء یک کیلوگرم , تندر میشه 0.095 اسب بخار به ازاء یک کیلوگرم

    در مورد ایمنی هم سمند در شرکت مایرای انگلستان تست تصادف شده استاندارد ece r94 یا تصادف کامل از جلو و استاندارد Rear crash- ECE32 یا تصادف از عقب که با استاندارهای euro ncap در یک سطح هستن موفق به دریافت 2 ستاره ایمنی شده ” تندر هم دارای 3 ستاره اس

    این اختلافات اونطوری که شماها میگید چشم گیرنیست البته اینم اضافه کنم که سمند سورن موفق به پاس کردن استانداردِ (Bumper Impact-ECE42) و استاندارد (Door Intrusion-FMVSS214) هم شده.
    و حتی استاندارد GSO (تست های اجباری استاندارد ایمنی کشورهای حوزه خلیج فارس) رو هم کسب کرده یکی از الزامات این استاندارد مقاومت سقف در برابر واژگونیِ که سمند اونو پاس کردِ
    ولی سازه این خودرو برای دستیابی به دو استاندارد تصادف ناقص از جلو (Offset Frontal Crash- EEC96/79) و تصادف از پهلو (Side Impact-EEC96/27) ضعیفه و نیاز به بهبود داره ( از اهداف طراحی سمند سورن رفع این دو نقص در سمند بود که تا حدی رفع شده بلکه در ایمنی خودرو و در بحث طراحی مواردی لحاظ میشه که موقع تصادف موتور خودرو زیر خودرو جمع بشه که به سرنشینان اسیب نرسه جز تکنولوژی موتور فکر نمیکنم محسوب بشه این قابلیت ! بلکه به ایمنی و نحوه طراحی خودرو و محل قرار گیری موتور به نحویِ که موقع ایجاد ضربه شدید موتور به زیر حرکت میکنه نه به سمت عقب یا داخل خودرو “این امکان رو به عنوان تکنولوژی موتور به شمار نمیارن” بعنوان مثال سمند سورن هم ستون فرمان تلسکوپیش موقع تصادف از داخل جمع میشه و از اسیب شدید به راننده جلوگیری میکنه

    در مورد توربو شارژ هم فکر نمیکنم موتور ال 90 بدونِ تغییرات عمده در قطعات دینامیکی قادر به خارج کردن 250 اسب بخار باشه در نتیجه اگر ال 90 قادرِ 250 اسب قدرت تولید کنه قطعات زیادی در موتورش تغییر کرده یعنی تغییرات عمده ای داشته” شاید همون تغییرات عمده رو در موتور سمند هم اعمال کنید بتونین 250 اسب رو ازش بیرون بکشید این بستگی به قطعات استفاده شده توسط شما و سطح level تیونینگتون داره و از همه مهمتر علمی و عملی بودن این قضیه و شخص یا اشخاصی که این کارو براتون انجام میدن

    نکته مهم اینکه شتاب و سرعت و تاپ اسپید همه چیز یک خودرو نیست

    صحبت های من به معنای طرفداری از سمند یا خودروی داخلی نیست و اعداد و ارقام روی کاغذ در عمل کاملا متفاوتن در این سطح از خودروها
    همچنین همه با ایرادات سمند اشنا هستن نیاز به بازگو کردنش نیست با محاسن تندر هم از جمله ایمنی مناسب موتور و گیربکس قابل قبول و امثالش هم همه اشنان

    هر دو خودرو هم دارای ایراداتی هستند از جمله اونها برای تندر نبود قطعات یدکی و گرونی اونا افت کیفیت و طراحی (که سلیقه ایی)
    در مورد سمند هم میشه به وزن خودرو و کیفیت متریال داخلی و… اشاره داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شمااول بروسمندef7سوارشوبعدنظربده یاباl90مقایسش کن ef7کم مصرف 16سوپاب هست ایمنی هم که نگو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آرش

    ۱۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان قبل از هرچیزی بگم من کاملا اتفاقی این سایتو تبادل نظرو دیدم و از اونجایی که ما تو خونمون یه ال 90 و یه سمند داریم برام جالب بود که نظرمو بدم.سمند مدل ال ایکس 88 و ال نود 89.
    ال 90 شتاب بیشتری داره مصرف سوختشم کمتره (مخصوصا تو شهر) 2تا کیسه هوا داره و گیربکس نرم تری داره ولی صندلی بسیار خشکی در برابر سمند داره و تو مسافرتهای طولانی خیلی اذیت میکنه ولی سمند خیلی خیلی بهتره و هرکی بگه نه تعصب بیجا رو ال 90 داره، سر پیچم باز سمند سر تره و در کل واسه مسافرت راحت تره ولی واسه شهر ال 90 بهتره چون مصرفش پایین تره، یادمون نره ال90 خودروی معرفی شده برای جایگزین پیکان بود که به دلایل تحریم و … تولیدش کمه و گرون شده.حالا من تجربه سمند ef7 ندارم ولی هرکی داره میگه کم مصرف تر از عادیه.نظر من عین تجربه ای بود که من بدست آوردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dan2dan

      ۱۳ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      همیشه اینو میگین که قرار بوده جایگزین پیکان بشه،عزیز من ماشینی که تو اروپا بین 8000 تا 9000 دلاره هیچکوقع 8000 میلیون وارد ایران نمیشه،اگه اینطوره پس 207 هم باید بجای پراید میومد،چون 9000 دلاره،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. ملا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا بخدا من خودم از مخالفان سرسخت ال 90 بودم و بسیار ازش بدم میومد
    همیشه میگفتم بابا این که مثل مینی بوسه! و مسخرش میکردم.
    ولی خیلی اتفاقی وقتی برا داداشم یکیشو گرفتم و چند روزی دستم بود عاشقش شدم و فورا ماشین خودم که 206 اس دی وی 1(1600سی سی) بود فروختم و ال90 صفر برداشتم
    30 هزار تا کار کرده فوق العاده از کیفیت و بی دردسر بودنش راضیم.
    من هرسال ماشین عوض میکردم و بین تموم ماشینایی که داشتم به جز 323 این بهترین بوده
    ماشینایی که داشتم:
    405 (راضی بودم ولی جدیداش بی کیفیته)
    206 (برعکس بقیه خیلی ناراضی بودم؛کیفیت پایین و شتاب افتضاح،خرج زیاد و تعادل بد؛ترمز آشغال)
    پارس (بدترین ماشین ایرانی؛تو هر پمپ بنزینی باید سرک بکشی!)
    سیلو(خوبه، فقط قدیمی شده)
    جنتو(عالیه؛ولی قطعات خیلی گرون،صدای موتور زیاد)
    زانتیا(بی نقص؛ فقط هزینه نگهداریش خیلی بالاست)
    مزدا323(اگه مدل بالاش بود با 3 هم عوض نمیکردم باور کنید ماشینی به این راحتی و کم خرجی ساخته نشده؛حیف حیف که تولیدش متوقف شد؛ اینایی هم که موجوده دیگه داغونن)
    اس دی v1(موتورش عالیه ولی کیفیت بدنه و مخصوصا گیربکسش افتضاحه، در کل خیلی پرسروصدا بود جلوبندیش)
    و حالا ال 90 دارم(به عنوان کسی که مخالف این ماشین بودم قبلا فقط از مخالفا میخوام که امتحانش کنند همین! میتونم بگم یه زانتیای کم خرجه؛البته توقع تعادل زانتیا رو ازش نداشته باشین)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. arian

    ۱۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    شما ال 90 ها ادب را تمام کردید.به کامنت (“) بزنید بعد قضاوت کنید معلوم نیس اصلا که ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dan2dan

      ۱۳ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      ادیبه همیشگی تو منو کشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. میثم

    ۱۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام در مورد نظرات دوستان باید بگم هم ل90 راحته هم سمند ولی نرم بودن ل90 بالاتره از نظر موتور ل90 بهتره از نظره تعادل سمند بهتر از ل90

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. منصور

    ۱۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام مهدی جان.ماازef7بدنگفتیم
    حالاتعریفش میکنبم
    فقط اینم اضافه کنم که متاسفانه همه فکر میکنن تمام تغییرلت سمند ef7 به موتورش بر میگرده.
    و هیچ جا ندیدم حرفی از ترمزهاش بزنند.
    سمند ef7 بوستر ترمزش خیلی بزرگتر و نیرومند تر از سمند ال ایکی معمولیه و توانایی نرمز گیریش برخلاف نظر اون دوستمون که گفت ترمز تندر بهتره باید بگم سمندef7 با اینکه خیلی اتومبیل سنگین وزنیه اما ترمزهای خیلی خوبی داره.گرنه abs و ebd رو سمند ال ایکس معمولیم داره.
    سیستم کولر خیلی کارکرد بهتری داره (عملا).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. منصور

    ۱۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    * واقعیت‌های فنی سمند
    بدنه خودرو 5/1 برابر بیشتر از ال نودنقطه جوش دارد. وزن خودرو نیز حدود 200 کیلوگرم سنگین‌تر ازال نود است.درزمینه سیستم فرمان و تعلیق تا حدودی اصلاح و توسعه یافته‌تر است. این خودرو در انگلستان از سوی شرکت “مایرا“ استانداردهای ایمنی را کسب کرده و به گفته بعضی از کارشناسان ایران‌خودرو سمند آیرودینامیک‌تر از ال نوداست. البته عده دیگر معتقدند که این خودرو در سرعت بالای 140 فرمان‌پذیری آن از نظر قدرت مانور بسیار بالاتر از ال نود بوده و در پیچ‌ها با سرعت بالا قدرت مانور دارد به همین دلیل از سوی نظرسنجی‌های اخیر بهترین سیستم فرمان را حتی بین خودروهایی مانند زانتیا و ماکسیما از آن خود کرده است.
    اشکال اصلی این خودرو بر روی ترمز و اشکال ترمزگیری و صدای ناشی از ترمزگیری است. البته ایران‌خودرو مدعی است که سمندهای مدل 90 این مشکل را ندارند. بدنه این خودرو در سال‌های گذشته سر صدای زیادی داشت که علت هم مهار نکردن قاب ستون‌های کناری بود.
    شرکت ایران‌خودرو همچنین عنوان می کند که این مشکل را هم در سال 88 حل کرده است. . دید این خودرو در جلو کمی کمتر از ال نود است و دید عقب خودرو نیز تا حدودی کور است که مسوولان ایران‌خودرو می‌گویند با سنسور دنده عقب این مشکل بهبود یافته است.
    سیستم فنربندی این خودرو نسبت به ال نودکمی سخت‌تر است، حال آنکه ایمنی آن نیز بیشتر از ال نود است.صدای بدنه برطرف شده صدای بدنه نیز با مهار قاب ستون‌ها کنترل شده اما شاید بزرگترین عیب و یا مزیت آن نشان ایرانی این خودرو باشد که این خودرو را در کانون توجه قرار داده است!
    امکانات رفاهی
    1-شیشه برقی
    2-صندلی هابرقی
    3-درب صندوق عقب بازشوبرقی
    4-آینه هابرقی
    5-…………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهندس

    ۱۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان. به نظر من جای قرار گیری دکمه های شیشه بالابرهای عقب سمند کل 90 L رو می ارزه. واقعا جای دکمه های 90 L و 206 خیلی ضایع هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. aram

    ۱۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این دعوایی نداره خدایا یکی از اینا بمن بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. arian

    ۱۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    سالار بی رقیب جاده ef7. عاشقش هستم . روی جاده حریف می طلبه. خودرویی ارزان با امکانات عالی. شیک و ظاهری پخته .خوره جاده و مسافت که در جاده ال 90 حریفش نمیشه اما برای سفر های داخل شهر ال90 مناسبتره.با ef7دور میدون رو میشه با 50 کیلومتر بیشتر از ال90طی کنه . هرکی قبول نداره تا امتحان کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داريوش

      ۱۵ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      با عرض سلام مجدد
      مزایای تندر 90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
      گیربکس و دنده فوق العاده نرم
      همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر
      نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
      ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره.
      یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
      وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
      شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه
      سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
      کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
      اطاق کم صدا تر
      فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
      فنر بندی بهتر
      فرمان نرم تر
      در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
      مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
      استهلاک کمتر
      سرو صدا اتاق کمتر
      میدان دید و تسلط بیشتر
      لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
      موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
      .دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
      به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست …
      قابل توجه دوستداران محصولات ملی ایران خودرو که از نظر اونها
      ایران خودرو = مشهورترین برند خودروسازی دنیا با بیش از هزاران اکتشاف و محصول که رنو و داچیا و … در مقابلش حرفی برای گفتن ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. arian

    ۱۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    قابل توجه ال لگنی های عزیز. مطمئن باشید که عاقبت شرکت گمنام داچیادر ایران همچون چری. دوو. فیات . . دهها شرکت گمنام خودرو خواهد شد ولی سمند در ایران تا ابد ماندگار است .دیر نخواهد بود که تولید ال90 و قطعاتش و خدمات پس از فروشش قطع خواهد شد اون وقت باید دو دستی بزنید به سرتون. حتی یک درصد شک نکنید . این اتفاق بسیار زود واقع خوواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dan2dan

      ۱۴ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      دوو،فیات،اینا شرکت های گمنامن؟حتماایران خودرو فروش نصف ماشین های اروپا و آمریکا رو در اختیار داره؟
      من واقعا شک دارم شما سنت از 14 سال بیشتر باشه،یکم مطالعه داشته باش دوسته عزیز،ممکنه برا یکی مثله شما که فقط کله یابوی ایران خودرو رو میشناسه این شرکت ها گمنام باشن،لطفا الکی نظر نده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. arian

        ۱۵ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (67 ديدگاه)

        منظور در داخل ایران کم کار کرده اند و فروش زیادی نداشتند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. arian

        ۱۵ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (67 ديدگاه)

        دوو و فیات و چری و…. در ایران نسبت به پژو ها گمنامند دوو اگه گمنام نبود باید بیشتر از این در ایران کار میکرداینگونه شرکتها چند سالی در ایران کار میکنند و بعد قطع تولید و عدم پشتیبانی و خدمات پس از فروش

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. dan2dan

      ۱۶ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      عزیز من دوو بخاطره اینکه بیشتر از 50 درصد سهامش مال شرکت جنرال موتورز آمریکاست دیگه تو ایران نمایندگی نداره،واللا کیفیتش خیلی بیشتر از بقیه کره ای هاست،در ضمن فکر کنم فروش ال90 تو این چند سالی که اومده از سمند چیزی کم نداشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. اشکان

    ۱۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    تو کیفیت و ایمنی و مصرف سوخت و نرمی و راحتی و کم خرج بودن تندر 90 حریف نداره تو رنج قیمت خودش.قابل توجه اون دوستمون که گفت سمند خال جوشش از تندر بیشتره:تندر 90 تمام قطعات بدنه و شاسیش تیکه تیکه به هم جوش میشه بر عکس ماشین های دیگه مثلا مثل 206 که اکثر قطعات شاسیش یه سره هست.
    در ضمن دوست عزیز ال نود 3800 تا خال جوش داره که هیچ ماشینی از این حیث به ال نود نمیرسه.(میتونین برین تحقیق کنین با بازدید از خطوط تولید)
    در ضمن من یه ال نود مدل 87 دارم که بیشتر از 70000 تا کارکرده هنوز یه لامپ هم نسوزونده.قایل توجه سمند سوارا !بمونن تو کفش…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سید علیرضا

    ۱۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من حدود9ماه بوaf7داشتم توی این مدت کارم 4باربه تعمیرگاه کشیداعصابم خیلی خوردشده بودیک باربرای ترمزیک باربرای مشکل انتقال گازو….بالاخره فروختمش بعدال90خریدمن الآن 3ساله دارمش باهاش ده جامسافرت رفتم هنوزفقط کاپوتش برای فیلتروروغن و… بالارفته قابل توجه<>بنابراین ال90سالارجاده هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. arian

    ۱۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    قبلا گفتم من هم پراید 87 دارم با 153 هزار کار . حتی شمع عوض نشده . هیچ قطعه موتوری عوض نشده حتی وایرها. با این استدلال شما پراید از زانتیا بهتره چون هزینه نگهداریش کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. arian

    ۱۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    ال90 های عزیز. کاش بجای کاشتن مهر ال90 در دلتان . دل به یک خودرو آسیایی بسیار کم هزینه مثل یاریس یا کیا یا هیوندا می بستید. چون خودروهای فرانسوی در استهلاک و خرابی شهرت جهانی دارند. پژوها هم گرچه خوشنامتر از رنو هستند اما پرهزینه هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. saber

    ۱۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    من به خاطر شغلم اکثر ماشینارو روندم سمند ایمنیش خوبه چون اگه ایمن نبود سازمان حمل ونقل برا جابه جایی مسافرای برون شهری انتخاب نمیکرد توش جادارو طراحی خوبی داره فنی سمند اوایل خوب بود چون قطعات چینی توکارشون نبود اما الان به همت مسئولین قطعات چینی میندازن رو سمند ومحصولاتشون اینم کیفیت ماشینو برده زیر سوال.اما L90ماشین خوبیه هم فنی خوبی داره هم شتاب هم ایمنی خوبی داره مصرفشم کمه فقط کاش طراحی داخلی و ظاهریشو خوب طراحی میکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dan2dan

      ۱۶ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      اگه ایمنی و جون مردم براشون مهم بود 405 با 1.5 ستاره ایمنی رو برای تاکسی انتخاب نمیکردن،سمند هم همون 405 هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. arian

    ۱۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    ال 90 خودرویی که از همان ابتدا مردم با عکس پیش خرید کردند و به صورت کورکورانه تبلیغش نمودند. خودروییی که بگفته مدیر عامل وقت ایرانخودرو قرار بود(خودم شنیدم)بعد از پیکان و با قیمت بین پیکان و پراید وارد بازار بشه . که نظر به استقبال مردم و عرضه کم این خودرو گران و گرانتر شد.تا حالا که بقیمت پارس رسید. بخرید که داچیا حتی توی خواب همچین بازازی را نمی دید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۱۵ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      Arian با این همه اطلاعات و نظرات کارشناسانه شما، من نگران شدم دشمنان این مرز و بوم شما رو بدزدند یا خدای نکرده مورد … قرار بدن
      به نظر من کتابی باید تهیه بشه و نظرات شما توی اون درج بشه بعدش به صورت خیلی محرمانه در اختیار ایران خودرو قرار بگیره تا تولید شاهکارهایی مثل سمند و ef7 همچنان تو ایران تداوم داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. arian

        ۱۵ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (67 ديدگاه)

        نه خاطر جمع باش. دشمن کاری را که با تو کرده . دیگه تکرار نمیکنه. چون انگیزه ش تموم شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. reza

        ۱۵ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ما که مثل شما دانشمند نیستیم دشمن فقط با دانشمندهایی مثل شما کار داره .
        در ضمن ما خودمون از عاملین دشمن هستیم مواظب خودت باش

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. arian

        ۱۵ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (67 ديدگاه)

        یکبار امتحان کن ببین ما …. دشمن را ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. مجيد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    امروز دقیقا یک ماه است که ماشین رو تحویل گرفتم ، سعی دارم به دوستانی که میخواهند این مدل از سمند رو ثبت نام یا خریداری کنند کمک کرده باشم .

    در ابتدا اگر میتوانید از پس هزینه های بنزین بر بیایید اکیدا توصیه میکنم سراغ سمند EF7 نروید و البته اگر حال و حوصله ایستادن در صفهای طولانی صف را هم ندارید بازهم اکیدا توصیه میکنم سراغ این خودرو نروید .

    اگر آدم حساس به صدا و کیفیت تزئینات داخلی هستید باز هم این خودرو به درد شما نمیخورد .

    ابتدا از ناهماهنگی موتور و گیربکس بگم که بازهم افراد کمی متخصص و آشنا به خودرو میدونند چقدر در سر وصدا و هماهنگی دنده ها و البته مصرف سوخت و همینطور عمر موتور مهم هست . این موتور با توجه به گشتاور بالا و قدرت بالاتر نسبت به موتور XU7 (سمند معمولی) نمیتواند از همان گیربکسی که روی سمند XU7 هست استفاده کند ، این قضیه را به دقت و با سرعت های مختلف تست کردم . در نتیجه این گیربکس به سرعت معیوب شده و به زوزه می افتد .

    از نظر قطعات داخلی باید بگویم به خاطر لرزشهای زیاد و ناهماهنگی موتور و گیربکس با گذشت زمان در قسمت داشبورد و شیشه جلو با مشکل صدا مواجه خواهید شد .

    این خودرو از ابتدا با مشکل اگزوز مواجه است و از همان زمان تحویل صدای زیادی از زیر ماشین خواهید شنید که میبایست حتما به نمایندگی گوشزد کنید تا درست کنند .

    نکته بعدی و تکراری در این خودرو دسته موتور میباشد که با گذشت چند روز متوجه میشوید صدایی از سمت شاگرد به گوش میرسد که این را هم با رفتن به نمایندگی و نصب واشر مخصوص حل کنید .

    این خودرو دارای سیستم نشت یابی گاز می باشد و با کمترین نشت گاز شیر برقی متصل به کپسول عمل کرده و گاز قطع میشود ، البته بسیاری از دارندگان این خودرو با روشن شدن چراغ چک متوجه این موضوع میشوند .

    عملکرد ترمزها از ابتدا تا بحال خوب بوده و با تست سیستم ABS متوجه این موضوع میشوید که با وجود وزن بسیار زیاد این خودرو که حدود 1300 کیلوگرم می باشد میتوان به ترمزهای خودرو اعتماد کرد . البته در زمان روشن بودن کولر ( کمپرسور ) ترمزها کمی ضعیف عمل میکنند .

    عملکرد موتور در حالت گاز بسیار خوب بوده و در سراشیبی های تند هم میتوان روی قدرت این موتور حساب بازکرد .

    با تعویض عملگر از حالت گاز به بنزین یا به عکس میتوان گفت متوجه تعویض سوخت نخواهید شد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. هومن

    ۱۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قابل توجه کسانی که فکر میکنند محصولات ایران خودرو از محصولات شرکت داچیا بالاتره :
    گروه بین الملل: خودروی تماما جدید داچیا ساندرو استپ-وِی(Dacia Sandero Stepway) ضمن ورود به بازار انگلستان در حدود 8 هزار پوند قیمت گذاری شد.

    به گزارش خبر خودرو، بعد از آن که این خودرو در نمایشگاه اتومبیل پاریس رونمایی شد نسل جدید داچیا ساندرو استپوی بار دیگر و از طریق اعلام قیمتش در بازار انگلستان خبر ساز شد.

    طبق اعلام شرکت تولید کننده ، مشتریان انگلیسی ساندرو استپوی می توانند نسخه پایه آن را با قیمت 7995 پوند خریداری کنند.

    این در حالی است که گران ترین نسخه این خودرو بهایی 10750 پوندی خواهد داشت.

    داچیا ساندرو استپوی دارای دو نسخه آمیانس و لاریت است که هر کدام موتور مخصوص خودشان را دارند یکی از این موتورها 0.9 ظرفیت داشته و توان آن به 90 اسب بخار می رسد.

    همچنین یک موتور 90 اسب بخاری دیگر نیز تعبیه شده که 1.5 لیتر ظرفیت داشته و از سوخت دیزل استفاده می کند.

    این خودرو بر اساس طرحی از نسخه پایه هاچ بک ساندرو طراحی شده و تغییراتی اندک در اندازه بدنه دارد.

    قرار است خودروی مذکور از یکم ژانویه سال آینده رسما وارد نمایندگی های فروش در انگلستان شود.

    منبع: http://khabarkhodro.com/detail.asp?id=196034

    سمند فقط تو ایران گمنام نیست و تو روستاها و شهرهای کوچک ایران تا حدی خوشنامه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا