ایران خودرورنو

مقایسه تندر ۹۰ و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۶ دیدگاه

  1. عرفان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سمند lx خیلی شیک تر و زیباتر از انواع ال نود است.اینو خود ال نود سوارها هم میدونند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. امیر

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید توجه داشت که در مورد تندر۹۰ باید نکته ای را در نظر داشت: طراحی سیستم های مکانیکی و پلت فرم جدید تندر نود با توجه به سن و سال طراحی ان تحفه ای ان چنان خاص که ازش تعریف میشود نیست و از خیلی اتومبیل های هم رده سنی خود از خیلی لحاظ در رتبه پایین تری قرار داره و در مورد طراحی ظاهری ان باید گفت که طراحی بدنه این خوردو خیلی شبیه به خودروهای کشورهای شرقی اروپاست و واقعیت اینه که چندان دلچسب نیست
    بطور “کلی” و از لحاظ ارزش قیمت به محصول ،امکانات رفاهی و قدرت موتور ، طراحی بدنه و هزینه تعمیر و نگهداری، سمند از تندر ۹۰ پیشی میگیرد
    در اخر باید اضافه کرد که اگر با همین امکانات بجای لوگوی اسب یه لوگوی تویوتا یا بی ام وی روی سمند قرار داشت شک نکنید که در اذهان و افکار عموم تبدیل به یه در گرانبها میشد و قیمتی چند برابر سمند داشت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. نیما

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    واقغا باید به حال یک سری ادمها افسوس خورد
    نه سمند نه ال ۹۰ نه هیچ چیزی تو دنیا اینقدر ارزش نداره که بخوایید به ناموس هم اینطوری توهین کنید
    زشته خجالت بکشید
    مثل دوتا بچه راهنمایی بهم به راحتی فوش ناموسی میدید
    من خجالت میکشم بخدا
    اقا سمند خوبه
    ال ۹۰ هم خوبه
    اینجا یک سایت ماشینه هرکسیم حق داره نظر بده
    اما به نظر دیگران هم احترام یذاره
    نه اینکه اینجوری
    اصلا درست نیست
    خدایی بخونید کامنت خودتونو
    بس کنید بابا
    بخدا این ۲تا ماشین هیچی نیستن واسه ما ایرانی ها
    که اینجوری دارید بهم توهین میکنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. نیما

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    واقغا باید به حال یک سری ادمها افسوس خورد
    نه سمند نه ال ۹۰ نه هیچ چیزی تو دنیا اینقدر ارزش نداره که بخوایید به ناموس هم اینطوری توهین کنید
    زشته خجالت بکشید
    مثل دوتا بچه راهنمایی بهم به راحتی فوش ناموسی میدید
    من خجالت میکشم بخدا
    اقا سمند خوبه
    ال ۹۰ هم خوبه
    اینجا یک سایت ماشینه هرکسیم حق داره نظر بده
    اما به نظر دیگران هم احترام یذاره
    نه اینکه اینجوری
    اصلا درست نیست
    خدایی بخونید کامنت خودتونو
    بس کنید بابا
    بخدا این ۲تا ماشین هیچی نیستن واسه ما ایرانی ها
    که اینجوری دارید بهم توهین میکنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. حسين

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2306 ديدگاه)

    سمند ال ایکس ای اف ۷ در بازار ازاد طبق همین سایت ۲۵۷۰۰۰۰۰ و ال۹۰ مدل ای ۱ بنزین سوز در بازار ازاد طبق همین سایت:
    ۲۹۵۰۰۰۰۰
    به نظر شما با این قیمت ها کدوم بهتره؟
    از یک نفر که سمند گفته شده رو داره خواهش میکنم مشخصات ماشینش رو در بخش پاسخ همین نظر بنویسه و همین طور کسی که ال۹۰ ای ۱ دنده ای داره تا مقایسه راحت تر شه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ایرانی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      نوع موتور EF7
      حجم موتور (cc) ۱۶۴۵
      حداکثر توان موتور (hp) ۱۱۴.۸۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
      حداکثر گشتاور (Nm) ۱۵۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
      نسبت تراکم ۱۱
      تعداد سوپاپ ۱۶
      نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵
      سیستم انژکتوری پاشش الکترونیکی چند نقطه ای
      حداکثر سرعت (km/h) ۱۹۰
      شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۲.۵
      سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی (BE3)
      مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر) ۱۱.۰۲
      مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) ۶
      مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) ۷.۸
      طول خودرو (mm) ۴۵۰۲
      عرض خودرو(mm) ۱۹۰۳
      ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۶۰
      فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) ۲۶۷۱
      وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۲۴۰
      گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۷۰
      حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) ۵۰۰

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. مسعود

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصولا اونائی که از سمند انتقاد می کنند قطعا سمند ندارن تو دنیای امروز با این خودرو های امروزی امنین حرف اول و رو می زنه
    خودروی هر چی نداشته باشه امنیت و بدنه محکمش و وزن سنگینش باعث تعادل بی نظیر شده
    اون چیزی که تو ایران و جاده های اون بیشتر به درد می خوره شتاب و سرعت و کلاس ماشین نیسیت بلکه امنیت و قطعات یداکی ماشینه که براعتی گیر بیاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. ali

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    وضع کیفی خودروها در بهمن ماه
    گروه خودرو- شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شرایطی گزارش مربوط به سطح کیفی خودروهای داخلی در بهمن ماه را اعلام کرد که نسبت به دی ماه صدر و انتهای جدول تقریبا دست نخورده باقی مانده است.
    در گزارش بهمن ماه، تنها ۱۸ محصول تولید داخل به چشم می‌آید که این موضوع با کاهش تیراژ خودرو در کشور در ارتباط است. ۱۸ خودرو موردنظر باز هم در همان نه معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور، ‌ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس مجموع نمرات منفی کسب شده، در دو گروه «خیلی خوب» و «خوب» دسته‌بندی شده‌اند.

    در این بین، تنها MVM مدل ۱۱۰، تیبا و پراید (در هر سه مدل)، جزو دسته «خوب‌ها» به شمار می‌روند و باقی خودروهای تحت ارزیابی مانند پژو ۴۰۵ و سمند و برخی محصولات چینی، در گروه «خیلی خوب» جای گرفته‌اند.
    صدر جدول رده بندی کیفی را همچنان نیسان تیانای مونتاژی (محصولی که در پارس خودرو به مونتاژ می‌رسد)، در اختیار دارد و پشت سر آن خودروهایی مانند سوزوکی گرند ویتارا و مگان به چشم می‌آیند. تندر-۹۰ نیز توانسته به لطف خروج مزدا۳ تولید گروه بهمن و نیسان ماکسیمای پارس خودرو از گزارش ارزیابی کیفی، تا رده چهارم جدول صعود کند. در انتهای جدول رده‌بندی نیز همچنان سه مدل پراید جا خوش کرده‌اند و تیبا نیز بالای سرشان است.
    شرکت بازرسی در گزارش جدید خود، خودروهای داخلی را از لحاظ عیوب مختلف تقسیم بندی کرده است، عیوبی که شامل «عیوب فنی و عملکردی» (سیستم فنربندی، سیستم موتور، ترمز و تجهیزات الکتریکی)، «عیوب تزئینات و مونتاژی» (تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی) و همچنین «عیوب بدنه» (بدنه و نفوذ آب) و «عیوب رنگ» می‌شود.
    طبق گزارش این شرکت، در بخش «عیوب فنی و عملکردی»، خودروهای پراید ۱۳۱ و لیفان مدل ۶۲۰ بیشترین نمرات منفی (کمترین کیفیت) را کسب کرده‌اند، اما در حالت کلی، رشدی ۸/۶ درصدی در کیفیت فنی و عملکردی مجموع خودروها نسبت به دی ماه به چشم می‌آید.
    بیشترین تاثیر مثبت را در این رشد کیفی، تندر-۹۰ و توجوی هاچ بک از خود به جا گذاشته‌اند.
    در بخش «تزئینات و مونتاژ»، MVM مدل ۱۱۰ و پژو ۴۰۵ بیشترین نمرات منفی را شاهد بوده‌اند، اما آمار نشان می‌دهد میانگین نمرات منفی کل خودروها در این بخش، ۹/۷ درصد نسبت به گزارش قبلی رشد داشته است.
    تندر-۹۰ ایران خودرو و توجوی هاچ بک توانسته‌اند بیشترین تاثیر را در این رشد ۹/۷ درصدی داشته باشند.
    آمار شرکت بازرسی می‌گوید،در بخش «بدنه» پراید X131 تولید سایپا و پراید X131 تولید پارس خودرو دارای بیشترین نمره منفی هستند و این در حالی است که آمار از رشد ۶/۹ درصدی سطح کیفی بدنه خودروها نسبت به دی ماه حکایت می‌کند.
    تندر-۹۰ ایران خودرو و پژو پارس خراسان دو خودرویی به شمار می‌روند که بیشترین تاثیر را در افت میانگین کیفی بدنه خودروهای داخلی داشته‌اند. همچنین در بخش رنگ نیز MVM مدل ۵۳۰ و MVM مدل X33 حائز بیشترین نمرات منفی شده‌اند و نمره میانگین کل خودروها در این بخش، ۶/۱۴ درصد نسبت به گزارش قبلی افت را نشان می‌دهد.
    آمار می‌گوید، توجوی هاچ بک نقش بسزایی در این روند نزولی داشته است.
    طبق گزارش شرکت بازرسی، ایرادات مهم و اساسی خودروهای داخلی نیز رشدی ۴/۲۱ درصدی نسبت به دی ماه داشته و این در حالی است که سمند و مگان بیشترین نقش را در این رشد داشته‌اند.
    در کل اما میانگین نمره منفی خودروهای سواری افتی هفت دهم درصدی را در مقایسه با گزارش دی ماه به خود می‌بیند.
    از دیگر نکات حائز اهمیت در گزارش جدید مربوط به سطح کیفی خودروهای داخلی می‌توان به ارتقای سطح کیفی پرایدهای ۱۳۱ پارس خودرو و ۱۳۲ اشاره کرد. همچنین می‌توان به جابه‌جایی رده کیفی تندر۹۰ ایران خودرو و پارس خودرو در جدول اشاره داشت، به نحوی که تندر۹۰ پارس خودرو بر خلاف ماه پیش بالاتر از همتای ایران خودرویی خود قرار گرفت. از طرفی پژو ۴۰۵ ایران خودرو که ماه پیش در رده پایین تر از هم نام خراسانی خود قرار داشت، در این ماه بالاتر از پژو ۴۰۵ خراسان قرار گرفت.
    صعود تندر به رده چهارم
    اما به سراغ رده بندی کیفی سطح خودروهای داخلی برویم و ببینیم کارنامه ۱۸ محصول تحت بررسی در بهمن ماه به چه شکل بوده است.
    طبق گزارش منتشر شده، صدر جدول کماکان در اختیار نیسان تیانا قرار دارد و این محصول تنها ۹/۲ نمره منفی به خود می‌بیند. «بدنه» و «رنگ» و تزئینات داخلی و خارجی تنها معیارهایی هستند که این مونتاژی ژاپنی در آنها نمره منفی کسب کرده است. تیانا هم اکنون گران‌ترین خودرو تولید داخل به شمار می‌رود و در غیاب هموطن اش ماکسیما، در پارس خودرو به مونتاژ می‌رسد. پشت سر این محصول در حالی با سوزوکی گرندویتارا روبه‌رو می‌شویم که این محصول ۸/۱۸ نمره منفی به خود می‌بیند. ویتارا که در سایت ایران خودرو خراسان به مونتاژ می‌رسد و دیگر خودرو گران داخلی به شمار می‌رود، در سه معیار تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی کسب کرده است. مگان نیز که سومین خودرو باکیفیت داخلی در بهمن ماه به شمار می‌رود، علاوه بر کسب نمره منفی در این سه معیار، در ترمز و تجهیزات الکتریکی نیز نمره منفی دارد.
    اما به رده چهارم جدول برویم، جایی که تندر-۹۰ توانسته از عدم حضور مزدا۳ و مزدا۲ و ماکسیما نهایت استفاده را ببرد و جزو چهار خودرو برتر داخلی در بهمن ماه قرار بگیرد. در جدول البته مانند همیشه نام دو تندر به چشم می‌آید، تندر پارس خودرو و تندر ایران خودرو، که اولی چهارم شده و دومی با اختلاف امتیازی تنها برابر با سه دهم، پنجم است.
    این در شرایطی است که اختلاف کیفی میان معیارهای ۹گانه تندر-۹۰ باز هم به چشم می‌آید، به نحوی که مثلا تندر پارس خودرو بدنه بهتری نسبت به همتای ایران خودرویی اش دارد اما تزئینات تندر ایران خودرو بهتر است.
    از تندرها که بگذریم، به توجوی هاچ بک می‌رسیم که برای اولین بار در جمع خودروهای تحت ارزیابی کیفی قرار گرفته است.
    این محصول چینی که حالا خودرویی گران در بازار کشور به شمار می‌رود، به جز معیارهای ترمز، صداهای غیرعادی و نفوذ آب، در باقی بخش‌ها نمره منفی به خود می‌بیند و بیشترین آن با بخش بدنه در ارتباط است. توجوی محصولی چینی به شمار می‌رود که در کرمان خودرو به مونتاژ می‌رسد. همچنین لیفان مدل ۶۲۰ نیز که دیگر محصول کرمان خودرویی‌های بخش خصوصی است، دو رده بعد از توجوی را به خود اختصاص داده و به جز تجهیزات الکتریکی و نفوذ آب، در سایر معیارها حائز نمره منفی شده است. در گزارش بهمن ماه اما MVM‌ها نیز به چشم می‌آیند که در این بین، مدل ۵۳۰ بهترین کیفیت را دارد. این محصول که دوازدهمین عضو جدول به شمار می‌رود، تنها در چهار معیار تعلیق، تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی کسب کرده است. این محصول البته بالاترین نمره منفی را در سیستم تعلیق به خود اختصاص داده است. پشت سر مدل ۵۳۰ با MVM مدل X33 روبه‌رو می‌شویم که در چهار معیار موتور، تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی به خود می‌بیند. MVM مدل ۱۱۰ نیز که دو رده بعد از X33 قرار گرفته، در معیارهای تعلیق، ترمز، تجهیزات، رنگ و نفوذ آب، نمره منفی دارد.
    این خودرو به همراه MVM مدل ۵۳۰ دارای بیشترین نمره منفی در معیار موتور است. همچنین بیشترین صداهای غیرعادی بین خودروهای تحت ارزیابی بهمن ماه، در این محصول می‌پیچد.
    کیفیت پژو و سمند
    سری هم به آمار کیفی پژو ۴۰۵ و پارس و سمند بزنیم، خودروهایی که رده‌های میانی جدول بهمن‌ماه را به خود اختصاص داده‌اند. در این بین، پژو پارس تولید سایت خراسان بهترین عملکرد را به خود می‌بیند و در سیستم ترمز و تجهیزات الکتریکی نمره منفی ندارد. پس از پارس، پژو ۴۰۵ تولید تهران توانسته در رده نهم جدول جای بگیرد و این در حالی است که در تمام معیارها نمره منفی دارد. همتای خراسانی‌اش نیز که یک رده پایین‌تر در جایگاه دهم نشسته، حائز نمره منفی در همه معیارها شده است. اما سمند نیز که رده یازدهم جدول کیفی خودروها در بهمن‌ماه را به خود اختصاص داده، فقط در معیار نفوذ آب نمره منفی به خود نمی‌بیند. این محصول بیشترین نمره منفی اش را در بخش تزئینات داخلی و خارجی به دست آورده است.
    سطح کیفی پراید و تیبا
    اما طبق آنچه در گزارش کیفی بهمن ماه خودروها آمده است، تیبا رده چهاردهم جدول را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در تمام معیارها نمره منفی به خود می‌بیند.
    پس از تیبا، اما به پراید ۱۳۱ تولید سایپا می‌رسیم، خودرویی که به جز صداهای غیرعادی در تمام معیارها نمره منفی دارد و شانزدهمین عضو جدول به شمار می‌رود. این خودرو بیشترین نمره منفی را در بخش بدنه و ترمز و تجهیزات الکتریکی دارد.
    مدل پارس خودرویی پراید ۱۳۱ نیز که در رده بعدی جای گرفته و یکی به آخر است، علاوه بر کسب نمره منفی در تمام معیارها، در بخش رنگ نیز بیشترین نمرات منفی را بین کل خودروهای تحت ارزیابی بهمن ماه به خود می‌بیند.
    اما آخرین خودرو جدول هم پراید ۱۳۲ سایپا نام دارد. این محصول نیز در تمام معیارها نمره منفی کسب کرده است پراید ۱۳۲ البته بیشترین نمره منفی را نیز در بخش نفوذ آب به خود اختصاص داده است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. اميد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به خدا هرچی می نویسم راسته.
    ببخشید یادم رفت بگم که من خودم موقع خرید ماشین بین تندر و سمند شک داشتم اما به دلیل پیشرفته تر بودن سیستم موتور، سقف بلند واحساس فضای بیشتر، احساس تسلط از بالا بر جاده مثل شاسی بلندا، صندوق عقب حجیم تر، صدای موتور بسسیار کم چه از بیرون چه داخل اتاق ( بدون لایه زیر کاپوت! ) و… یک سال و نیمه تندر دارم. بعضی ها مغرضانه حرف می زنند. ضمنا مصرفش هم اگر با سرعت حدود ۱۰۰ برید، صدی ۵/۵ تا ۶ است.
    ضمنا قبوله که بعضی عیبها رو هم داره که تخصصیه. مثلا با اینکه خوشگله اما کمی عدم تناسب ظاهری عقب وجلو داره که بدلیل منافع زیاد اینطور چیزاش قابل اغماضه. چون هیچ چیز بی عیب نیست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. قادر

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سمند رخش جاده ها.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. مصطفی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سمندEF7یک ساله گرفتم خدارو شکر بدون هیچ مشکلی جندباری مسافرت های طولانی باش بدون هیچ مشکلی رفتم،بدون تعصب میگم:
    ۱.نمای ظاهریEF7 مثل بنزه ازنمای ظاهری ال۹۰که مثل شتری میمونه خوشگلتره.
    ۲.باسرعت بیش از۱۲۰KMتوی پیچ باسمندمیری بدون هیچ مشکلی میری ولی خدا وکیلی باال۹۰بری چندبار دورخودت توی اسمون میزنی.
    ۳.باسرعت بیش از۲۰۰KMباEF7میری فرمان وکنترلش چقدراحت وبدون لرزشه،قابل قیاس باال۹۰نیست.
    ۴.سنسورعقب سمندروببین،مقایسه کن باال۹۰هایی که همه عقبشون بخاطردیدکم اکثراجمع شده اند(نگاه کنید داخل خیابونها به عقب تمام ال۹۰ها).
    ۵.اختلاف سوخت سمندEF7باال۹۰ هر۱۰۰KMرانندگی نیم لیتره،هرکی بخاطراین نیم لیترسوخت مصرفEF7میخادال۹۰بگیره،بهش پیشنهاد میکنم،گاری سواری کنه یاپیاده روی کنه بهتره چون برا سلامتیش هم بهتره.
    ۶.قدرت EF7که۱۱۵اسب بخار داره باال۹۰که۱۰۰قدرت نداره مقایس کن(سربالای هاخفه میشه ال۹۰ ولی EF7ماشالا فقط گازبده ببین چطوری میره).
    .
    .
    .
    خدایش فقط بدون تعصب قضاوت کنید؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. داریوش

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست عزیز
      اولاً من به نوبه خودم قیافه ال۹۰ رو به قیافه تکراری و خز سمند ترجیح میدم
      دوماً من خودم تو پیچهای تند جاده چالوس هر چی سمند و پزو هست جا میزارم و هیچ مشکلی با پیچ ها ندارم. تمامی این حرفا که برخی غیر ال۹۰ سوارها در مورد تعادل ال۹۰ تو پیچها میگن کاملاً غیر واقعی و توهمه برای عیب تراشیدن و گمراه کردن افکار دیگران
      و اما
      ببینید
      مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال۹۰ نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
      گیربکس و دنده فوق العاده نرم
      همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر
      نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
      ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره.
      یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
      وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
      شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه
      سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از ۶ ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از ۴ هنوز اتفاق نیافتاده.
      کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
      اطاق کم صدا تر
      فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
      فنر بندی بهتر
      فرمان نرم تر
      در کل ال۹۰ از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
      مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
      استهلاک کمتر
      سرو صدا اتاق کمتر
      میدان دید و تسلط بیشتر
      لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
      موتور ال۹۰ خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف۷ اذیت کرده و میکنه
      .دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران ۲ چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال ۱ کارخونه و ۱ کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که ۲ تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
      به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست/.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    قابل توجه EF7 ای ها:
    تجربه رانندگی با سمند EF7 رو تو همین سایت بخونید نکات خیلی جالبی داره…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. حمید

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۳سال ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۸۴ داشتم و بعد از فروختنش بدلیل مدلش و تست چند ماشین از جمله سمند ،۴۰۵ ،پارس معمولی و ال ۹۰ فقط ال ۹۰ را ترجیح دادم .چون از نظر شتاب و راحتی در رانندگی به ۲۰۶ نزدیکتر بود. ولی الان بعد از ۶ ماه زیاد باهاش راحت نیستم مخصوصا در مسافرتهای طولانی اصلا احساس راحتی نمی کنم و فکر میکنم علیرغم جادار بودن ،کم صدا و کم مصرف بودن ،صندلی و کنسول خوبی نداره.و حالت نشستن در مسافرتهای بالای ۵ ساعت واقعا آزاردهنده است .ضعف دیگش اینه که آپشن های ال ۹۰ خیلی ضعیفه مثلا تایمر برف پاکنش فقط یک حالت داره در حالیکه پراید ۳حالت .ولی در کل به نظر من توخیلی فاکتورها که دوستان هم قبلا گفتن مزایاش ازسمند بالاتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. shahin

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    کسایی که فکر میکنن اینی که گفتم که کمری و سوناتا تو شتاب جلو ال ۹۰ کم میارن سند ماشینشون رو بیارن و هرجا خواستن قرار بذارن تا یه شتابگیری بکنیم!
    البته تو تست هایی که کردم دوستمون درست میگه زانتیا ال۹۰ رو میگیره ، هرچند که تا سرعت ۸۰کیلومتر بازم این ال۹۰ هست که جلوتره ولی بعد از ۸۰ زانتیا هست که میوفته جلو ، البته مزدا ۳ هم هر دو این ماشینا را میگیره!
    کلا عزیزان ال۹۰ سوار غیر از ماکسیما و جنسیس و تویوتا آریون با بقیه ماشین های زیر ۳۰۰میلیون میتونن رقابت کنن (;

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نیما

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اول از این که چیزیو که شما میگی بنده بارها و بارها تست کردم
      کارم ماشینه
      دلال نیستم اما عشق ماشین دارم
      همه ماشینی زیر پام بوده
      تو دنده یک که زیر ۵۰ تا هست شاید ال ۹۰ یک کوچولو جلو بیوفته اما دنده ۲ کاملا عقب میفته
      احتمالا کسی که شما باهاش کل کل کردی راننده خوبی نبوده
      اما زانتیا هم سراتو هم سراتو کوپه هم مزدا ۳ رو شتاب اولیه میزنه
      چون دندهاش دستیه
      اینم بارها امتحان کردم
      النود یا ۲۰۶ تیپ ۵ برابره ۲تاشون ۱۱۰ اسب هستن
      تازه ۲۰۶ سبکتره تو شتاب اولیه از ال نود جلوتره
      تو رده زیر ۱۰۰ ملیون خیلی ماشین داریم که ال ۹۰ رو میگیره
      ام جی ۶
      ۲۰۶ تیپ ۵
      اوانته
      زانتیا
      مزذا ۳
      ….

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. محمد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    در تعجب هستم که این آقایون ال نودی ها یه کم دچار توهم سنگین هستن ال نود این ماشین از رده خارج دنیا چطور جرات می کنه اینگونه مقایسه بشه شاید این عزیزان تازه به خودرو رسیدنو این اولین و تنها خودرویی است که دارن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ع.و

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      درسته بعضی ها جوگیرن ولی کی میگه ال۹۰ ازرده خارجه الان داره تو اروپا فروش میره عزیز

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. GOLD

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز ال۹۰ درسته جزء ماشینهای لوکس نیست (اگه بود که قیمتش بالای ۱۰۰ میلیون بود) ولی باید قبول کنی که ماشین به روزی در رنج قیمتی خودشه و همین الان تو چندین سایت خودروسازی دنیا تولید میشه. سال تولید (۲۰۰۴)دلیل شما برای رده خارج بودن چیه اگه ال۹۰ رده خارجه ، سمند رده چیه!!
      این ماشین با این قابلیت هاش تونسته باعث حسادت هم رنجهای تولیدی خودش تو ایران بشه چون بیشتر ماشینهای این رنج قیمتی (تولید داخل) تو دنیای امروز حرفی برا گقتن ندارن و در واقع از لحاظ استانداردهای امروزی خودروسازی کاملاً ریجکتند(مثل سمند و۴۰۵)
      دوستمون در رابطه با شتاب خوب ال۹۰ که قابل مقایسه با خودروهای بالای ۵۰ میلیون صحبت کردند ومن هم به نوعی حرفشون رو تایید میکنم (ایشون نگفتن ال۹۰ از همه اونها در کل بهتره)
      به دلیل اینکه تجربه استفاده از ماشینهای دیگه رو داشتم، میدونم که هیچ توهمی نبوده و واقعاً این ماشین شتاب اولیه خیلی خوبی داره
      دوست عزیز من خودم نجربه ۴۰۵ و ۲۰۶ رو داشتم الانم ال۹۰ دارم و به دلیل بهتر بودنش اونو انتخاب کردم چرا فرافکنی میکنید؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. MJH

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    ما با ل۹۰ ما و سمند ماشین عموم به مسافرت رفتیم که من به دلیل کمبود جا توی ماشین عموم نشستم
    توی سمند که خودروی ملی است کلر توی جاده میزدیم ماشین راه نمیرفت و مجبور شدیم کلر را خا موش کنیم ولی ل۹۰ که من ۳۰ دقیقه نشستم خداییش کلر سرما ۲و۳ برابر وقدرت موتور اگه ۵درصد گرفته شوده بود اون هم هنگام شروع حرکت مصرف ل۹۰با سمند کمتر راحتی بهتر و حتی صندوق عقب ل۹۰ ۵۱۰ لیتر است و سمند ۴۸۰ لیتر صفر تا صد ل۹۰ ۱۰.۲ سمند ۱۱.۸
    واگر ل۹۰ نسبت به سمند برتری نداشت قیمت ل۹۰ نمی شود ۳۶ میلیون و سمند ۲۶.۳۰۰

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. متین

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سمند ایرانی هیچوقت به ال نود فرانسوی نمیرسه درضمن ال نود توی کشور ایتالیا به عنوان ماشین پلیسه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نیما

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      حرفت تا یک حدی درسته اما معیارت اشتباه
      سمندم تو کشور ما ماشین پلیسه
      این نشونه این نیست ماشین بدیه یا خوبیه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. متین

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    مردونه شما ماشین ایرانی رو قبول دارین یا فرانسوی(مردونه)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. mgg

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کی گفته ال نود نهایت سرعتش ۲۰۸ تاست هرکی گفته بیاد تا خودم براش ۲۲۰ تا رو پر کنم. اخه مگه میشه سرعت سمند از ال نود بیشتر
    باشه؟؟؟؟!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نیما

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      من بازم حرفم بی طرف هستش
      اما فکر میکنم رو کاغذهم نگاه کنی هم سمند حجم سی سی بیشتری داره و هم اسب بخار بیشتری
      این که دو تاشون تا یک سرعت میرن مثلا ۲۲۰ تا که من تا ۲۰۰ تاشو بیشتر ندیدم نه امتحان میکنم با این ماشینها
      نشونه خوب بودن موتورهاشونه
      به نظر من هر کدومشون یک سری مزایا وهم یک سری معایب دارن
      و تو این ۲تا ماشین انتخاب سلیقه ای میشه بیشتر تا تخصصی
      مثلا میگم سمند حالی به حالی هستش یک هو میرزه بهم
      اما وسایلش ارزونتر از ال ۹۰ هستش
      در مقابل ال ۹۰ بخاطر ارتفاغش و سبکی عقبش سر پیچ میتابه
      اما خوب اون بستگی به خود شخص داره
      که چه معیاری نظر داشه باشه
      قشنگی
      جادار بودن ماشین
      داخل اتاق
      من بشخصه با طراحی دستهای داخل در ال ۹۰ مشکل دارم
      مال سمند قابل قبول تره
      اما خوب موتور کم صداس ال ۹۰ معایب داخلشو میپشونه
      بخاطر همین میگم معیار تو انتخاب این ۲تا ماشین شخصیه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. mjh

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    برتری ل۹۰ نسبت به سمند
    ۱-برخورداری از کولر با سرمای حدود ۲یا۳ برابر سمند و کاهش ۵درصدی اون هم هنگام شروع حرکت وسمند اگر کولر روشن باشد او هم در جاده بازم موترش کم می یاره
    ۲-صفر تا صد ل۹۰ ۱۰.۲ و سمند ۱۱۰۸
    ۳-مصرف ل۹۰ در شهر ۹ و سمند ۱۲
    ۴- صنوق عقب ل۹۰ ۵۱۰ لیتر و سمند ۴۸۰ لیتر
    ۵- نشانگر روی کیلومتر که نشان می ده مصرف بنزین و چه قدر تا جایگاه بنزین بنزین دارد توی ل۹۰
    ۶- بر خوداری نشان ۵ستاره از کشور های اروبایی ل۹۰
    ۷- صادر می شود به ۸ کشور۹۰ل دنیا سمند هم صادر می شود ولی به عراق

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نیما

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      بازم میگم ادم وقتی قاضی میشه باید بی طرف حرف بزنه
      شما مزایا سمندم بگو
      معایب سمندم بگو
      نه اینکه برتری یک ماشینو بگی
      مثلا تو شتاب اولیه ال ۹۰ سمندو میزنه
      اما تو شتاب ثانویه این قضیه بر عکسه و سمند چون سنگینتره استقامت و پایداری بیشتری تو جاده داره
      ۳۰ لیتر صندوقم فکر نکنم فضای خاصی باشه
      اما مصرف که ۱۰۰% مصرف ال ۹۰ بهتره چون موتور به روز تری داره
      از لحاظ صادراتم نمیشه معیار قرار داد چون تو صادرات معیار کشور صادر کنندست نه جنس که میخواد صادر بشه که متسفانه کشور ما از بحث کلا دوره از دنیا
      البته من بشخصه از سواری هر دوتا ماشین راضی بودم
      با بالا بودن ال ۹۰ مشکل داشتم
      البته یک حس جدیده اما خوب من خوشم نیمد
      وسایل ال ۹۰ بی نهایت گرونه
      اگه خدایی نکرده اتوماتیک استارت ال ۹۰ بسوزه کل موتورش باید اوراق شه بیاد پایین
      اما دوتاشون ماشین خانواده هستن
      اما ال نود بخاطر شتاب و جون بیشتر تو شتاب اولیه
      جون پسندتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. عرفان

      ۶ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      با سلام صندوق عقب سمند ۵۰۰ لیتر است نه ۴۸۰ لیتر.در مورد مصرف سمند در شهر اگه یک سری نکات که حوصله گفتنشو ندارم رعایت بشه مصرفش تا صدی ۱۱ کم میشه.من تو جاده با سمند(موتور پژو)با کولر روشن و چهار سرنشین در سربالایی به راحتی سبقت میگیرم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  20. mjh

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مصرف سمند ۱۱.۸

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. امير

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ال۹۰ ازنظر موتور وراحتیش حرف نداره. متاسفانه از نظرشیک بودن بدنه خودرو توجه بیشتری ندادندمن فقط خواهشم اینست در مورد بدنه بیشتر توجه کنند.متشکرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. علی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    داشبورد ال ۹۰ شبیه اسباب بازی است. همین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. ال 90

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آخه آقای Ef7 شما چجوری یه سمندا با یه ماشین فرانسوی مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟سمند از لحاظ قیمت با ال ۹۰ ۱۰میلیون اختلاف داره…از لحاظ کیفیت ۱۰۰میلیون اختلاف داره…از لحاظ شتاب و سرعت و دور موتور بالاش ۱۰۰۰میلیون اختلاف داره و………………بازم بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    شـــــــــــــــــــــــــــما برو ماشین ایرانی تو سوارشو کیف کن راجع به یه ماشین فرانسوی هم نظر الکی نده.
    اگه هم خواستی نظری بدی دیگه خـواهشا مقایسه نکن…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. متین

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اگه بخوای از کالای ایرانی حمایت کنی برو سمند بگیر اما اگه میخوایی یه ماشین درست و حسابی بندازی زیر پات فــــــــقــــــــــــــــــط…………………….ال ۹۰

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. حسین

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    سمندگاری ایرانی بیش نیس باچه جراتی محصول رنو روبااسب یکی میکنی ماشینی که ۱۰ملیونشم گرونه..!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. حسين

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2306 ديدگاه)

    با بوجه تا ۳۰ میلیون تومان یکی اگر بخواد ماشین بخره بهترین گزینه بین نو و دست دوم چیست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نیما

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      به به اقا حسین
      اقا کم پیدایی
      اقا از حال احوال کشور چه خبر
      دلمون واسه صحبتهاتون تنگ شده بود
      اما واسه ماشین
      تا قصدت باشخ چه ماشینی بخری
      که با ۳۰ تومن چند سال کارکدشو بهت بدن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حسين

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (2306 ديدگاه)

        الان به ابن نتیجه رسیدم که با ۳۰ میلیون ماشین نخری بهتره!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  27. حسن

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    سمند در مقابل ال۹۰ حرفی برا گفتن نداره خصوصاً در موارد زیر:

    سیستم فنربندی
    تعلیق و فرمان
    سیستم موتور و انتقال قدرت
    ترمز
    تجهیزات الکتریکی
    صداهای غیرعادی بدنه
    نفوذ آب و رنگ
    مصرف سوخت
    شتاب
    ایمنی
    تکنولوژی
    کیفیت ساخت
    هماهنگی موتور و جعبه دنده
    کیفیت تجهیزات

    واقع بین باشیم موتور ef7 قرار بود موتور خوبی باشه ولی یکی از پر اشکال ترین موتورهای نصب شده روی سمند همین موتوره

    ولی قبول کنید ماشین فقط موتور نیست
    موتور پراید هم یکی از نقاط قوت این ماشینه ( کم دردسر)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. حسن

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    دوستان اگه تونستید تو همین سایت قسمت رده بندی کیفی خودروهای داخلی رو یه نگاه کنید متوجه میشید جایگاه ال۹۰ کجاست و جایگاه سمند کجاست
    امتیازهای منقی کسب شده خوردوها توی تست:
    نیسان تیانا ۳.۳
    نیو مزدا۳ ۱۸
    کراند ویتارا ۱۸.۸
    مگان ۲۱.۲
    تندر ۹۰ ۲۲
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    سمند شما ۶۵.۳
    اختلاف کیفی ال۹۰ با نیو مزدا فقط ۴ امتیازه
    اختلاف کیفی سمند با ال۹۰ ۴۳.۳

    انتخاب با شما

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهرداد

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      اون امتیاز منفی که نیو مزدا داره بخاطر رنگشه…اما امتیاز ال۹۰ بخاطر موتور و لوازم فنیشه… حالا میای ال۹۰ رو با نیو مزدا ۳ مقایسه میکنی :دی بابا شماها دیگه کی هستین!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سعید

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مهرداد جان حقیقت برای سمند سوارها تلخه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  29. حسین

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    نه پس بیایم بانیوسمند مقایسه کنیم..!مزدا۳هست بنز که نیست…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. نیما

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    الان مزدا ۳ بنز هست
    کی میگه نیست
    دقیقا قیمت یدونه c200 داره قبل اینکه دلار گرون بشه:)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا