ایران خودرورنو

مقایسه تندر ۹۰ و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۶ دیدگاه

  1. عرفان

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    من به سیستم رای دهی مشکوکم! یه نفر آرا رو جا به جا میکنه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. -

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      علاوه بر این موضوع، پدال باید جلوی افرادی که بی ادب و بیکار دله و ولگرد هستند و صبح تا شب علاف می نشینند و نظرات چرت وپرت و بی ادبانه میدن و بعضاً کامنتهای…. میدن (که البته پدال اونها رو پاک میکنه)بگیره چون نمیتونند منطقی باشن و همیشه در مباحث کم میارن

      در واقع شخصیت خانوادگی خودشون رو به دیگران نسبت میدن
      حالا از دوستان خواهش میکنم کامنتهای این صفحه رو بخونند و ببینند شامل حال چه کسی میشه (البته خیلی از کامنتهای بی ادبانه این شخص توسط پدال پاک شده)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مجید

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (124 ديدگاه)

        من نمیدونم اینایی که دیس لایک کردن یعنی موافق ادب نیستن؟؟؟؟؟
        شایدم کلنکی لایک و دیسلایک میزنن.!!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. محمد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان
    نظرتون در مورد
    aria
    حسین ۲
    ef7
    چیه ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مجيد

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (124 ديدگاه)

      امیدوارم رعایت ادب در این سایت بشه…………………………….
      از خدا جوییم توفیق ادب …….بی ادب محروم ماند از لطف رب…
      و صد البته امیدوارم متوجه شده باشید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مجيد

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (124 ديدگاه)

        امیدوارم به کسی بر نخوره .مخلص همه شما مجید

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. حسین

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    کنار یه سمند ef7 وایساده بودیم به بابام گفتم چقدر صدای موتورش کمه!گفت این که روشن نیست!گفتم چرا بابا روشنه!گفت نه ماشین بغلی است!خودمم شک کردم رفتم دیدم ماشین روشنه و حق با من بود!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. عرفان

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ولی رانندگی با ماشینی که موتورش خیلی کم صداست لذت بخشه؟ صدای موتور جز لذت رانندگیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. حسین

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ولی چرا وقتی بغل این ۲۰۶ های تیپ ۲ وای میسی از تیپ ۵ پر سرو صدا تره?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. نوید

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حسین۲ میگه شتاب بیشتر l90 بخاتر سبک بودنشه در حالی که سمند ۱۳۰۰ و ال نود ۱۶۰۰ کیلوه خیلی جالبه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      ال۹۰ ۱۱۰۰ کیلو هست آقا . اطلاعات غلط ندهید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. reza

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    ال۹۰ تنها خودرویی است که در بازار ۵ملیون زیر قیمت کارخانه خرید و فروش میشود. قابل توجه عزیزانی که میگن ال۹۰ افت قیمت نداره. البته راست میگن افت قیمت نیست بلکه عدم قیمت است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. aria

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    تفاوت قیمت (افت) بین قیمت کارخانه و بازار در ال۹۰ حدود ۵ملیون تومان است یعنی این افت از همه خودرو های دیگه بیشتر است . این بهترین دلیل برای شناخت صحیح مردم از این خودرو بی قابلییت و ریزش شدید طرفدارانش هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مجید.

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان. دلیل این همه طرفداری یا خدای نا کرده بی ادبی به هم دیگه زا نمیدانم.
    خلاصه کنم من خودم سمند tu5 دارم با ال۹۰ هم چند باری مسافرت رفتم . ال۹۰ در خیلی موارد بهتر از سمند هست . با چند پله اختلاف . اما از انصاف خارج نشویم در موارد کمی هم سمند بهتر هست . قیافه و ایرودینامیک و ایستایی در سر پیچها …. امیدوارم کسی رنجیده خاطر از این حقیر نشده باشد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      به نظر شما ال۹۰ از کدوم نقطه چند پله بالاتر از سمند هست . میشه بفرمایید.در سرعت.و هندلینگ و کنترل مخصوصا در سرعتهای بالاسمند مثل یک کشتی نرم و راحته و ال۹۰ به عبور کامیونهای سنگین از کنارش کنترلش از دست راننده خارج میشه. همچنین در جاده های پر پیچ و لغزنده و بارانی واقعا رانندگی با ال۹۰ یک کار بسیار خطرناکه در صورتیکه سمند اینگونه جاده ها رو مثل هامر در بیابان میره . منطقی بگید نه الکی . تنها مزیتی که صاحبان ال۹۰ بهش دل خوش دارند اینه که میگن ال۹۰ خارجیه. (ماشین خارجی سوار میشن) .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. aria

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (164 ديدگاه)

        ما ایرانیان از اول بخاطر اینکه سمند ساخت خود ایران هست را دست کم گرفتیم. فکر میکنیم هرچه ساخت ایران باشه بی ارزش هست. حتی بعضی ها محصول کشور رومانی را از ایران بهتر میدونند که خود دلیل بر خود کم بینی و باور نداشتن بر توانایی های خودمان است هست.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. aria

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (164 ديدگاه)

        امیدوار و بسیار مشتاقیم که در آینده به تولیدات ایران افتخار کنیم. و از محصولات ایرانی لذت ببریم. به امید اون روز

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. داريوش

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        دوست عزیز با اینکه چندین بار جوابتون رو دادم ولی باز میگم :

        مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال۹۰ نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
        گیربکس و دنده فوق العاده نرم
        همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر
        نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
        ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره.
        یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
        وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
        شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه
        سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از ۶ ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از ۴ هنوز اتفاق نیافتاده.
        کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
        اطاق کم صدا تر
        فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
        فنر بندی بهتر
        فرمان نرم تر
        در کل ال۹۰ از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
        مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
        استهلاک کمتر
        سرو صدا اتاق کمتر
        میدان دید و تسلط بیشتر
        لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
        موتور ال۹۰ خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف۷ اذیت کرده و میکنه
        .دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران ۲ چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال ۱ کارخونه و ۱ کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که ۲ تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
        به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست .

        بحث تعصب و اینکه ماشین ساخت کدوم کشوره اینجا مطرح نیست بحث ماشین بدون مطرحه.
        ۲۰ سال پیش ایران ۴۰۵ تولید می کرد همه ازش استقبال کردند و کسی ایرادی بهش وارد نساخت ولی آیا میتوان الان هم گفت ۴۰۵ مربوط به بیست سال پیش ماشین خوبیه؟ . پس مردم خوب حالیشونه و فرق جنس خوب و بنجل رو میفهند . الا بعضی متعصبین که چشم روی حقیقت بستند و به صرف اینکه خودشون چه ماشینی دارند توجیهات جور می کنند .

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      4. رضا

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مزایای فنی و کیفی ال۹۰ نسبت به سمند مطابق با ارزیابی ها انجام شده توسط بازرسین :

        سیستم فنربندی
        تعلیق و فرمان
        سیستم موتور و انتقال قدرت
        ترمز
        تجهیزات الکتریکی
        صداهای غیرعادی بدنه
        نفوذ آب و رنگ
        مصرف سوخت
        شتاب
        ایمنی
        تکنولوژی
        کیفیت ساخت
        هماهنگی موتور و جعبه دنده
        کیفیت تجهیزات

        سمند در تمامی موارد فوق الذکر در مقابل ال۹۰ حرفی برای گفتن نداره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      5. عرفان

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (26 ديدگاه)

        کاملا صحیح میفرمایید.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. حسین

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سلام.
      سمند TUF ?????
      یعنی موتور ۲۰۶ رو سمند؟
      آقا بحث مقایسه سمند EF7 هست با ال ۹۰
      چرا به بیراهه میری فدات شم؟؟؟!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مجید

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (124 ديدگاه)

        حق با شماست . اما من سمند tu5 دارم.گفتم شاید تجربه من به درد بعضی از دوستان بخوره.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. ali

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    رضایت رنو از کیفیت در پارس خودرو
    پرشین خودرو: مدیران ارشد شرکت رنو در راس هیاتی از خطوط تولید شرکت پارس خودرو بازدید کردند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در ابتدای این بازدید روح‌الله صمدی مله، مدیر عامل شرکت پارس خودرو با اشاره به روابط خوب دو شرکت پارس خودرو و رنو گفت: شرکای تجاری ما در شرکت رنو قطعا از سوابق پارس خودرو و بازار خوبی که در سال های اخیر توسط این شرکت کسب شده، مطلع هستند و امیدوارم از این بازاری که به شدت در حال رشد است بتوانیم با کمک یکدیگر استفاده بهتری کنیم.
    در این بازدید جرارد دوتوربه –مدیر ارشد پروژه خودروهای کلاس A شرکت رنو، با تاکید بر شناختی که از شرکت پارس خودرو به دست آورده، افزود: به نظرم آینده این شرکت بسیار بهتر از گذشته خواهد بود و نسبت به بازدیدی که سه سال پیش از این شرکت داشتم بسیار متفاوت است و در این شرکت کیفیت در سطح بالایی قرار دارد.
    http://www.persiankhodro.com/show_news/21931/%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%86%D9%88-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. ali

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    گفتگویی متفاوت با دبیر انجمن خودروسازان
    ۱۳۹۲/۰۲/۰۹

    پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان در این گفت وگوی متفاوت به بیان ماجرای تغییر موضع رئیس جمهور درباره قیمت خودرو طی دو هفته می گوید. نعمت بخش در این مصاحبه قبول می کند که کیفیت خودروهای ایرانی پایین است ولی معتقد است، این کیفیت به قیمتش می ارزد….

    تکلیف رنو و ال ۹۰ چه شد؟ هنوز در ایران حضور دارد؟
    نعمت بخش: بله. با شرکت رنو شریک هستیم این شرکت هم طبق قرارداد بر نحوه تولید ال۹۰در ایران نظارت دارد.
    چرا مردم از کیفیت ال ۹۰ هایی که طی این سالهای اخیر تولید شده ناراضی هستند؟

    نعمت بخش: خیر من این حرف شما را قبول ندارم. البته جامع آماری نگرفتم اما بررسی های ما خلاف این صحبت شما نشان می دهد.
    طبق قرارداد قرار بود ایران صادارت ال۹۰ داشته باشد، اما نشد؟
    نعمت بخش: در ابتدای کار ایرادات بسیاری به این قرارداد وارد کردند. هنوز هم به نتایج مناسبی دست پیدا نکردیم. البته از اول برخورد مطلوبی با این قرار داد نشد به همین خاطر نتوانستیم به سمت صادرات برویم.
    سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری که رنو تعهد کرده بود وارد ایران کند اجرایی شد؟
    نعمت بخش: بله. تا حدودی که بنده اطلاع دارم این امر محقق شد. با آمدن ال ۹۰ فرهنگ قطعه سازی کشور ارتقاء پیدا کرد. بیش از ۵۰ قطعه ساز با طرف های خود قرار داد دانش فنی منعقد نمودند و یا با آنها شریک شده‌اند….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. نوید

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اریا تو خودت سمند دوس داری قرار نیست که به همه بقبولونی که سمند خوبه اخه سمند با هامر قابل مقایسه نیست تو رویا نباش در ضمن ال ۹۰ ۱۶۰۰ کیلوه شما اطلاعات درست نداری قرار نیست که به همه اطلاعات غلط بدی ماشینت شتاب نداره و راه نمیره دلیلش وزنش نیست موتور بدرد نخوریه که داره قرار نیست که ال۹۰ سمندو میگیره شما به وزن گیر بدی و اطلاعات غلط بدی ال۹۰ سنگینتره قبول کن اگه هم دوس داری میتونی بری در سمت راننده یه ال ۹۰ رو باز کنی گوشه در نوشته.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      کسی که با این همه منبع اطلاعاتی هنوز بگه وزن ال۹۰ ۱۶۰۰ کیلو هست ارزش بحث کردن نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. aria

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      دوستان ال۹۰ی . این آقا داره از بیسوادی وزن ال۹۰ رو ۱۶۰۰کیلو اعلام میکنه .شما هم از روی تعصب مثبت میدهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. واقعا که بی منطق و متعصب هستید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. عرفان

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      دوست عزیز این غیر ممکنه که ال نود از سمند سنگینتر باشه.اگر ال نود ۱۶۰۰ کیلو باشه،سمند ۲ تن هست! اون ۱۶۰۰ کیلویی که میگی وزن ناخالص ماشینه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. علی کریمی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا نوید ال نود تو کاتالوگش زده ۱۱۰۰ کیلو بی سرنشین با سرنشین و ظرفیت ۵۰۰ لیتری صندوق میشه ۱۶۰۰ کیلوو. قبول نداری برو سایت ایرانخودرو و پارس خودرو
    به نظر من کلا مقایسه ال نود و سمند اشتباه چون از خیلی لحاظ در یک ردیف نیستند
    از جمله اتاق که سمند خیلی جادارتره و ال نود مثل ۲۰۶ و پراید جموجوره
    از لحاظ کیفیت قطعات و عمرشون ال نود بهتره ولی اصتلاکشم بالاتره
    ال نود بیشتر واسه تو شهر خوبه ولی سمند واسه سفر بهتره در مقایسه ال نود
    قیمتهای جدیدم که فکر کنم سمند ال ایکس ۲۰ ملیون و ال نود از ۲۴ ملیون
    کلا هر دو خودرو بسیار خشک و کم امکانات هستن و بخ نظرم سمند سورن ef7 و ۲۰۶ sd v8 گزینه های بهتری واسه خرید هستن البته با ۴-۵ ملیون بیشتر ولی ارزش داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سپهر

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقای علی کریمی چرا اطلاعات غلط میدی
      سمند کجاش جا دارتره ؟
      کجای ال۹۰ مثل ۲۰۶ و پراید جم و جوره ؟
      اصلاً ال۹۰ سوار شدی ؟
      یکی از خصوصیات خیلی خوب ال۹۰ جا دار تر بودن و نرم تر بودنش نسبت به ۲۰۶ هست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. سورنا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مهم ترین دلیل کیفیت بالای تندر ۹۰ که تنها۲۰نمره ی منفی داره نظارت سفت و سخت رنوی فرانسه تا به امروز روی اونه ودلیل مهم بعدی طراحی فنی وپلتفرمش که ۲۰سال بعد از سمند بوده
    اینشا الله تمام خودروسازای داخلی نابود شن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حمید

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      من سمند صفر داشتم
      سر وصدای اتاق و داشبورد و کیفیت پایین کمک ها و جلوبندی منو خیلی شاکی کرد
      در عوض تو جاده و سرعتهای بالا رقیب هم کلاس نداره
      ———————-
      سه ساله ال نود رو دارم میتازونم خیلی بد فرم!!
      …بر عکس سمند هنوز یک قرون خرج رو دستم نزاشته ..حتی میبرم جلوبندی برای میزون فرمون میگن وسواس داری چیزیش نیست !!
      بجز ایرودینامیک و هندلینگ ، تو تمام آیتمها از سمند سر تره !!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. حسین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام به دوستان عزیز
    متاسفانه یسری افراد اینجا دارن نظرات مقرضانه میدن…
    سمند من تحویلی تیر ۹۱ هست
    باهاش ۲۶۰۰۰ تا رفتم تا حالا.بیشترشم جاده کندوان.چون دانشجوی شمال بودم.خوشبختانه تا الان هیچ مشکلی نداشته.فقط تقریبا اوایل مشکل بوق داشت که اونم بخاطر این بود که دسته راهنمایی که برای سمند تو سال ۹۱ استفاده کردند و واسه شرکت کروز بود یه ایراد کوچیک داشت(اون قطعه فلزی که از داخل دسته راهنما عمل کنتاکت کردن رو انجام میداد متاسفانه جنس خوب بکار نبرده بودن و مشکل ایجاد میکرد) البته این مشکل برای پرشیا هم بود همون موقع.
    و البته چون ماشین گارانتی داشت بدون هیچ هزینه ای تعویض شد و دیگه مشکلی ایجاد نکرد.
    آقا جون با ماشین خوب تا کن ببین براش مشکل پیش میاد یا نه؟؟؟(البته ماشین ایرانی کلا شانسی هست…چه سمند چه پژو چه تندر و ….)
    خب با سمند اول بسم ا… ۱۸۰ تا پر میکنی معلومه واسش مشکل پیش میاد
    ماشینم که قربونش برم تا جا داره گاز میخوره.(گاز خورش خوبه)خب یکم واستا جا بیفته بعد باهاش سرعت بالا برو
    یسری افراد باحال میگن فرمونش نرمتر از ال ۹۰ هست یا نمیدونم ترمزاش زیاد دقیق نیست…
    اینا همونایی هستن که ده سال پیش سمند سوار شدن دارن ال ۹۰ رو با سمند اون موقع مقایسه میکنن..
    بابا برو یبار امتحان کن حداقل بعد بیا بگو… فرمون سمند EF7 دو برابر تندر فول نرمتره.
    چرا جک میگین؟؟؟فقط یکم صدای هیدرولیک وقتی تا ته میچرخونی داره که اونم چیزه خاصی نیست
    بوستر ترمزاشم تقویت شده و عالیه.
    تمام مسایلی هم که میگن مثلا قبول
    ولی بمن اگه ۲ تا ال ۹۰ بدن حاضر نیستم با یه سمند EF7 عوض کنم و برم تو اون قوطی کبریت بشینم
    ماشین سلیقه ایه و شما سلیقه تون همون قوط کبریته..
    و در نهایت اونایی که به موتورش ایراد میگیرن بگه اگه میخوای ال ۹۰ رو با این مقایسه کنی ۵ تا پاکت سیمان ۵۰ کیلویی بنداز پشت ال ۹۰ که هم وزن سمند پایه گاز سوز بشه بعد بیا تو جاده ببینم قدرت کدوم موتور بهتره؟؟؟ بعد اگه تو حالت گاز سوز کم اوردی دیگه ماشینتو بیرون نیار کلا !!!
    دوستان اینو حتما امتحان کنند لطفا.
    ولی وجدانا گیربکسش یکم نسبت به ال ۹۰ ضعیفتره که اونم باید تو دور موتور خوب و بجا دنده رو تعویض کنی. ولی واسکازین ۹۰ *۸۵ جنس خوب بریز توش ببین صدای ماشین چی میشه.فقط زمستونا ۵ دقیقه بزار موتور گرم شه بعد راه بیفت.خب یکم غلیظه دیگه
    موفق باشید…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. HAJ MOHAMMAD

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تندر سبک تره جدید تره شتابش بالا تره درمورد ایمنی و قدرت نه تنها این هرفی برای گفتن نداره بلکه از همه ی مدل های سمند سر تره از قیافه پیر و زشت سمند بهتره موتور ۱۶V داره نوع رنگش بهتره تازه سمند بعد چند سال ازپا می افته ولی تندر من حدود ۶ ساله یه سری اول خریدم همون موقه که اومد از کارخونه اوردم ۶ ساله این موتور و خود ماشین اخ نگفته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. aria

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    ال۹۰ ۵ ملیون زیر قیمت کارخانه در بازار (۲۷)تومن و سمند EF7به قیمت کارخانه در بازاز معامله میشه (۲۷). بعدش عاقلان دانند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. aria

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    واقعا آدم چی بگه . آقا اومده وزن ال۹۰ رو نمی دونه ازش طرفداری متعصبانه میکنه. میگه ال۹۰ ۱۶۰۰ کیلو هست. خدایا .اون یکی دیگه تازه میگه ال۹۰ ۱۶V هست . غافل از اینکه موتور EF7 مجهز به سیستم مدرن و بروز CVVTهست. همشون همین قدر اطلاعات دارن میان بحث هم میکنند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. haj mohammad

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      پس بگم سمند سالاره یک کلام تندر سالر جاده وقتی میری توسر بالایی ها بااین ماشین هرچی سمندو ۴۰۵ پارس شرمنده کردی اونوقت میفهمی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. حسین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2304 ديدگاه)

    اگر یک گزارشگر تلویزیون بخواهد از شما بپرسد که راه حل کنترل بازار خودرو و رقابتی شدن ان بدون ورشکست شدن خودروسازان چیست؟ و شما جوری بخواهید پاسخ دهید که قابل پخش باشد چه میگویید?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. HAJ MOHAMMAD

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    آقا اصلا ال ۹۰ یعنی بوگاتی…….. والسلام

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. haj mohammad

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اسم من رو استفاده نکنین

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  21. جمال

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اقای اریا هرچی ال ۹۰
    ۲۷ تمنی سراغ داری بنده خریدارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      اینجا جای خرید و فروش نیست . کارت اعتباریت را وردار و یه سر به بنگاههای معروف شهر بزن. اگه خریداری. پشت کامپیوتر جای بازی هست نه خرید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  22. عباس حقیقی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بین بد وبدتر خب بد رو انتخاب میکنیم . تو ایران هر چی قراره مونتاژ بشه به خاطر تحریم میرن سراغ چینیها جهت تهیه لوازم یدکی و قطعات شما تولیدات سمند – ال ۹۰ وبقیه ماشینا رو با مدل ۱۳۹۰به بعد مقایسه کنیدفقط کپی کاری اجناس بنجل چینی وما هم صف میکشیم از جیبمون نره …. از ماست که بر ماست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. حسین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2304 ديدگاه)

    ال۹۰ بوگاتی هست که گاتی نداره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      ال۹۰ بوگاتی هست که نه بو داره و نه تی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  24. aria

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    E1 CP Euro 4 تندر ۹۰ – کلاس ۵۶۰۵۷ E2 LP Euro 4 تندر ۹۰ – کلاس ۵۶۰۵۸ اتوماتیک – کلاس ۵۶۳۵۹ مقایسه مدل‌ها E2 LP Euro 4 تندر ۹۰ – کلاس ۵۶۰۵۸ اتوماتیک – کلاس ۵۶۳۵۹

    آخرین بروزرسانی –
    نوع موتور K4M
    حجم موتور (cc) 1598
    حداکثر توان موتور (hp) 105@5750 rpm
    حداکثر گشتاور (Nm) 140NM at 3750rpm
    نسبت تراکم ۹.۸
    تعداد سوپاپ ۱۶
    نوع سوخت سازگار بنزین
    سیستم انژکتوری چندنقطه ای
    حداکثر سرعت (km/h) 175
    شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۰.۲
    سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
    مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر) ۹
    مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) ۵.۶
    مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) ۶.۹
    طول خودرو (mm) 4250
    عرض خودرو(mm) 1740
    ارتفاع خودرو (mm) 1525
    فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) 2630
    وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1115
    گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۵۰
    حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) ۵۱۰

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      کامنت بالا مخصوص دوستانی هست که میگفتن وزن ال۹۰ ۱۶۰۰ کیلو هست. ضمنا منبعش سایت ایرانخودرو هست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  25. nimbler

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. بابام به سمند EF7 مدل ۸۸ داره ۲سال تمام اگه نگم بهمون حال داد دروغ گفتم!مخصوصا” شتابگیریش زمانی که رو گازه که فوقالعادست،چشمتون روز بد نبینه برعکس همه که اون زمان مشکل برقی و از این حرفا زیاد بود برا ما پیستون شکست با سفارش قطعات بعد از یه هفته شد همون آش قبلی تـا ایـنکــــــــــــــــــــه این روشن شدن چـراغ چـک امانمون رو برید تازه این اولش بود ماشین بعضی وقتا سه کار میکرد و گاهی هم در فشار بالا رو ۲ میافتاد!!که منجر به خاموشی خودرو میشد، این جریان همراه شد با خرابی کولر که تا به امروز ۵سری گازش کردیم و هر سری هم بعد از۱ماه خالی میکنه بـابـا تمام قطعاتشو (کتمونو کند تا قطعاتشو پیدا کردیم) عوض کردیم ولی هنوز مشخص نیست دردش چیه!؟؟ اما تا به امروز ۱۰۰هزار تا دووندیمش و اینکه مصرفش عالیه در کنار ایمنیش ؛ سرتونو درد نیارم ما که دیگه هزینه خرید یه پرایدهم نداریم اما یه توصیه دوسـتانه اگه نخریدین بردین اما اگه حالتونو باهاش کردین عوضش کنید تا دردسر نشده.
    نیما-هفت تپه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. هشدار به خانواده ها و خریداران

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سمند،خر زرد ویران خودرو ارابه مرگ ویران خودرو، سلطان تعمیرگاه و سرو صدا
    ببنید بیخود اسم پراید بد دررفته، سمند بهترین جایگزین نا امنی پراید هست ببنید تصاویر رو.

    http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm
    این ۴۰۵ تغییر شکل یافته (خراب شده) توسط ویران خودرو رو تو افغانستان و عراق فرستادن چند میلیون، کسی حاضر به خرید این به اصطلاح خودرو نشد جز یکسری افراد که برای گمراه کردن مردم بدون در نظر امنیت خانواده هاوآزار مردم از تبعات خرید این آهن پاره هرچی از هر جایی حاضرن هر کاری بکنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. omid

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سمند موتور ملی
    طلایه دار و فاتح و سلطان بلا منازع و بی رقیب بزرگ در خرابی واشکال. واقعا هم مایه آبرو ریزی ملیست. اشکلات متعددش بهترین دلیل بی کیفیتی آن هست. پاینده ایران و بر قرار باد ایرانی که جنس آشغال نمی خره
    سمند ملی = حضور همیشگی در تعمیرگاه و نمایندگی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. haj mohammad

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خوب شما نگاه کنید خود متن نوشته سمند ال ایکس محصول نهایه سمند میان چراغ عقب و قالپاق میزارن میگن seجدید دوباره رینگ فولادی و یه موتور نسبتا خوب ویهفرمون که ایران خودرو جدیدا روی همهی مدلاش میزاره و فقط اگه ماشین پژو باشه یه علامت پژو میزاره روش به عنوان ماشین جدید برایه بقیه هم همین طور ازینا چه انطزاری میشه داشت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. haj mohammad

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اره تو راست میگی سلطانی که بعد ۵ساعت رانندگی واشر سرسیلندو پیستوناش اب میشن برین نمایندگی ببینین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. haj mohammad

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام
    بنده روز جمعه به خاطر یک مسئله کاری به استارا رفتم در راه برگشت از جاده حیران(جهت اطلاع جاده حیران جاده رابط استان اردبیل با شمال کشور میباشد و یکی از زیباترین ودر عین حال پر پیچ و خمترین با شیب تند میباشد حتما بیاید ببنید)یک پژو ۲۰۶ خواستار گذاشتن کورس شد بنده نیز یک لحظه جو گرفت و تحت تاثیر شیطان لعیم قرار گرفتم البته نزدیکی های افطار بود و جاده خلوت بعد به جمع ما یک سمند سورن نیز اضافه شد
    و اما نتیجا
    در سربالایی واقعا ال ۹۰ تک تاز بی رقیب بود بعد ۲۰۶ بعد سورن البته با فاصله زیاد
    بعد که به اتوبان رسیدیم ۲۰۶ تقریبا عقب موند و سمند سورن باهام رقابت تنگاتنگی داشت و باز در نهایت (با عرض معذرت وعدم بد اموزی)بنده به ۱۹۵km/h در یک صطح کفی سمن رو هم عقب گذاشتم
    واقعا بدون تعصب این مطالب رو نوشتم و واقعا به ال ۹۰ ایمان اوردم
    تنها برتری سمند در پیچها بود که خوب البته این پیچها بیشتر در سر بالایی بود وشتاب ال ۹۰ بر این برتری فایق میومد در اتوبان هم چنان پیچ تندی وجود نداره
    ۲۰۶ هم در اتوبا ن تا ۱۷۰ تا میومد ولی فکر کنم به خاطر سبکی این خودرو و لرزش در این سرعت ها رانندش عقب کشید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا