ایران خودرورنو

مقایسه تندر ۹۰ و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۶ دیدگاه

  1. ماهان

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من نظرات رو زیاد می خونم و بعضی وقتها هم نظرمو می نویسم.سمند ماشین خوبیه ولی من که تا الان که ۷ ماهه ماشینو خریدم به شکلای مختلف نمایندگی بودم.هیدرولیک. اویل ماژور. صدای دسته دنده و ………… الان باز هم روغن ریزی !!!!!! باز هم امداد. باز هم الافی.زور زدن ماشین تو سرعت ۱۳۰ به بالا و………
    ال ۹۰ رو نداشتم ولی بروبچ خیلی ازش راضین.تا حالا هم تو نمایندگی یه دونه ال۹۰ ندیدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. سالار

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ال نود تنها ایرادش که طراحی نیست! هر چند که مهمترینش هست که هم از بیرون و هم از درون بی سلیقگی طراح رو می رسونه که نمره صفر توی طراحی رو نصیب این ماشین کرده. ایرادات دیگه که کمتر راجبش بحث شده شامل قطع نشدن هیدرولیک در سرعت بالا که خودش خطرناکترین مسئله است! و عدم تعادل سر پیچ ها (مخصوصا عقب ماشین) در سرعت گرفتن ماشین!. عدم نرم بودن و خسته کنندگی صندلی ها در مسافت های طولانی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. aria

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مورد سمندef7 هر که این ماشین رو داره ازش راضی هست. بخدا و بقران من دارم و بقران هیچ ایرادی تا الان نداشته . نه روغن ریزی نه سر و صدا نه زوزه نه اویل ماژور بخدا فقط اول بوق نداشت .اصلا یادشون رفته بود که بعدا خودشون نصب کردند. و از سواری هم واقعا ۲۰ هست . ۲۰ ها. به خدا من خیلی حساس به صدا اتاق هستم فقط نوار دور درها صدا میداد که درستش کردم و یه چرخش رو به ال۹۰ نمی دم و وقتی ال۹۰ سوار میشوم تداعی پراید هست برام
    جالبه که سمند سواران از سمند راضی اند ال۹۰ سواران از سمند ناراضی اند. حالا خودتان علت رو جویا شوید .آیا غیر از [ویرایش به علت استفاده از کلمات نامناسب و غیر اخلاقی]

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. majid

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دقیقاً بر عکس (مرد باش و حداقل استدلال خودت رو قبول کن)
      کلیه نظرات شما و دوستان هم فکر خودتون رو تو نوشته های بالا رو بخون بببین چه کسایی از ال۹۰ ایراد گرفتند و چه کسایی از سمند
      کلیه ال۹۰ سوارها هم از مزایای ماشین خودشون گفتند و شما تاب و تحملش رو نداشتی و ….گفتی ( هر چند که شما حرف خودت رو هم قبول نداری)
      شما که به خدا و قران و … قسم میخوری نشون دهنده چیه ؟
      جالبه که …

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. بهمن

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      اقای اریا فقط از طرف خودت صحبت کن .من ef7 دارم و یه سری مشکلات داره در حال رفع کردنشم.نباید ماشین نو اینطوری ادمو اذیت کنه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. aria

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (164 ديدگاه)

        من گفتم من ef7دارم خوبه . نگفتم که ماشین تو خوبه. من کی از طرف تو صحبت کردم. اصلا فدای سرم که ماشین تو ایراد داره . شکر خدا مال من که ماهه. ولی بر من ثابت شده افرادیکه بد سمند رو میگن اصلا سمند ندارند

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. بهمن

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (33 ديدگاه)

        اقای عزیز چرا اینجوری حرف میزنی .شما در اولین کامنت این صفحه گفتی همه ازش راضی هستند.من کاری به کل کل شما با دیگران ندارم.از ال۹۰هم خوشم نمیاد.اگر میامد خوب میرفتم میخریدم ولی اینقدر هم بیچاره نشدم ایران خودرو ماشین بی کیفیت به من تحویل دهد ,من و خونواده ام اذیت بشیم.بعد من صرف اینکه روی یک عده دیگه که ال۹۰ خریدن و سر اونها هم کلاه رفته را کم کنم از ایران خودرو دفاع کنم و بگم ماشینم اصلا ایراد نداره.اتفاقا بهتره هرکسی ایراد داره بگه داره و هر کسی ماشینش ایراد نداره بگه نداره تا یه آماری دست بیاد .تمام دنیا اینجوری میکنند.بعد شما چرا خودتو گناه بار میکنی میخواهی تا شماره شاسی و موتور و پلاکشم بنویسم شما چک کن تا ببینی کیا این ماشینو ندارن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. aria

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    آقا ورود خانواده رنو فقط و فقط در شرایطی به ایران آغاز شد که پژو قطع رابطه کرد. میدونی یعنی چی . یعنی وقتی که خودروسازای داخلی از چند سال پیش احتمال این روز رو دادند بجای اون (در اجبار)با رنو وارد مذاکره شدند. دلیلش رو هم بگم. گوش کن. بعذ از قطع رابطه ناجوانمردانه پژو. شرکت خودرو ساز داخلی در قرار داد با رنو از رنو تعهد گرفتند که انتقال تکنولوژی و بومی سازی ساخت خودرو رو مد نظر داشته باشه.که دوباره تکرار خطا نشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. فريد

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با همه اینها رانندگی با تندر حس رانندگی با یه ماشین اروپایی رو به ادم میده ( که این واقعا تو رنج قیمت کمیابه )

    بعد از ۳ سال و ۱۰۰.۰۰۰ کیلومتر کارکرد در شرایط سخت (انواع جاده کوهستانی – دنده معکوس – دور موتور بالای ۵ و ….)

    وقتی هنوز با یک اشاره کوچک درب ماشین خوشگل بسته میشه.

    وقتی هنوز با باطری فابریک با یک نیش استارت ماشین روشن میشه.

    وقتی هنوز با دیسک و صفحه فابریک ماشین با یک نیش گاز می پره.

    وقتی هنوز با یک باک پر ۱۰۰۰ کیلومتر تو جاده نیازی به پمپ بنزین پیدا نمی کنی.

    بیشتر به حرف دوستمون می رسم که تو رنج قیمتش کمیاب یا نایاب هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. sonara44

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درست یکسال است که تندر گرفتم و حدود ۲۵ هزارتا باهاش راه رفتم !
    چون قد بلندی دارم از اینکه اینقدر جلوی پای باز و سقف بلندی داره احساس راحتی میکنم !

    با اینکه آدم بعد از یک مدتی از یک چیزی سیر میشه ولی من هرروز از این ماشین لذت بیشتری میبرم !

    دلایلش هم دوستان گفتند .
    ۱- دل باز بودن اتاق بخصوص در مسافرت .
    ۲- کولر و بخاری خوب
    ۳- بیصدا بودن موتور
    ۴- شتاب عالی
    ۵- نرم بودن کلاج و گیربکس
    ۶- ارتفاع بالاتر از ماشینهای هم رده که خودش خیلی حال میده !
    ۷- کیفیت عالی مونتاژ و کم آزار بودن موتور
    ۸- قیمت بسیار مناسب در میان هم رده هایش
    ۹- امکانات خوب در داخل اتاق
    ۱۰ بیصدا بودن اتاق بعد از یکسال

    بازم بنویسم ؟‌

    هرچی بنویسم کمه !!

    اتفاقا شیشه هایش را دودی کردم خیلی قشنگ شده !!

    به شما هم توصیه میکنم در تابستان خیلی واجبه !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. alfa

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من که اولش از تندر بدم میومد مخصوصا از ارتفاع عقبش و چراقای باربیش . اما وقتی یکیشو از نزدیک دیدم و از قابلیتهاش با خبر شدم
    – موتور قوی
    – شتاب
    -از همه مهمتر جادار بودنش
    -کم مصرف بودن
    – ایمنی بالا و تجهیزات مناسب
    – قیمت کاملا مناسبتا
    -نظارت یه خودرو ساز اروپایی در ساختش ( که دیگه تموم شد )
    -و این که تو فامیل هیچ کس نداشت
    مصمم شدم تا تصمیم برای خرید ۲۰۶ ( با کمبود جا رو ) کنار بزارم
    البته معایبی هم داره که قابل چشم پوشی هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. ستار

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    والا من هر سمند سواری رو دیدم و ازش پرسیدم از ماشینش راضیه یا نه . تف و لعنت فرستاده به سمند و سازنده اش.
    Aria جان … شما هم لازم نیست این همه قسم بخوری عزیزم . ما باور کردیم ماشین شما جزو ۱% سمندهایی که خوب در اومده.
    سمند کمتر از ۳ ماه لش میشه. 🙁

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. reza

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چقد بد بختن ایرانیا که سر سمندو ال لگن بحث میکنن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. Arash

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با با بخدا این طور که شما ها می گید نیست
    من هم ال ۹۰ داشتم و هم ef7 تنها خصوصیتی که ال ۹۰ داشت مصرفش ۱% کمتر از سمند بود ولی خداییش تو جاده سمند حرف نداره
    من تو شهرستان تایباد زندگی میکنم و کارم هم نماینده شرکت هستم تو گمرک دوغارون از خود شهرستان تا منطقه صفر حدود ۲۵ کیلومتر جاده دوطرفه و باریک هست زمانی که ال ۹۰ داشتم تو جاده با ۱۳۰ -۱۴۰ وقتی کانتینر از مقابل میامد خیلی محسوس ماشین رو تکون می داد و حتی اگه راننده ناشی بودی از جاده می زدی بیرون ولی همین جاده رو الان با ef7 میرم لامصب تکون نمی خوره تو جاده عین کشتی میره .
    تازه این ef7 رو به پیشنهاد یکی از دوستام که نمایندگی ایران خودرو داره گرفتم اخه من قبل از این که بخرمش تحت تاثیر حرف دوستان از موتورش دل میزدم که نکنه مال من مشکل پیدا کنه ولی بنده خدا حاج آقای ابوبکری ( نمایندگی ایران خودرو تایباد ) یه حرفی زد که خیالمو راحت کرد .
    گفت بین موتور های ساخت ایران خودرو اول موتور ویتارا بعد ef7 رو پیشنهاد میدم من اگه خاسته باشم برات یک سمند ثبت نام کنم واسه من چه فرقی می کنه که معمولی باشه یا ef7 چون شرکت برام یک حق العمل میده نه بیشتر و نه کمتر ولی میدونم ef7 کیفیت بهتری داره چون خودم دو ساله ef7 دارم و تا الان اخ نگفته
    خلاصه ما هم پیروی حرف این دوست گرامی مون خریدیم و تا الان خداییش بدی ازش ندیدم
    راستی اینو هم گفت از موتورهای تولید اردیبهشت ۹۰ تا فروردین ۹۱ بعضیا شون واشر نامرغوبی روشون نصب شده بود که شرکت فراخوان داد و تعویض شده .
    تازه من از طرف شرکت پلاک ترانزیت واسش گرفتم چند بار تا هرات باهاش رفتم خداییش تو جاده سپر به سپر ماشینای افغان می رفت .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ماهان

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      آرش عزیز الکی نگو خود ابوبکری تایباد تویوتا پرادو داره.خودم تو نمایندگی دیدمش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. امیر عباس

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستی که می گه قاطر ایران خودرو از مگان و زانتیا و سوناتا سر تره.اولا سمند اصلا خودروی ملی نیست چون طرح بدنه اش از توی سطل اشغاله بی ام و در اومده قالب سازی اش هم کار یه شرکت ژاپنی و موتورش هم که مال شرکت پژو هستش(در مدل ای اف سون موتور مال شرکت رنو فرانسه هستش) اگه خودرویی که تو ایران فقط مونتاژ(جمع)می شه خودروی ملی هست پس ریو هم خودروی ملی هست.دوما سمند کلا طراحی خیلی کهن و اشغالی داره و خیلی سنگین هست که اگه تو اتوبان و سرپایینی باش یه خورده گاز بدی ماشین دور بر می داره و به علت قدیمی بودن سیستم ترمز اصلا وای نمیسته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. سعید

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام من خودم یک ساله که ال۹۰ دارم قبل از اونم هم ای اف ۷ داشتم هم سورن خدایی سالار تر از ای اف ۷ ماشینی نیست .تو جاده سنندج همدان با ۱۲۰ تا سرعت یه کیا اپیروس ازم سبقت گرفت جانبود بره تو زد به من من هم با ۱۲۰ تا سرعت افتادم به ملق زدن اپیروس خودش هم افتاد من دقیقا ۴ ملق خوردم و زدم به یه تپه تا ایستادم خودم و خانومم و پسرم هی چی مون نشد فقط پسرم پاش زیر صندلی گیر کرد و ترک برداشت و سر خودم هم چون خورده بود تو شیشه زخم شد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. ستار

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    شما ef7یها فک نکنم با ماشینتون بیشتر از ۱۱۰kmh نرفتین فک کنم چون اگه رفته باشین خوب میدونین که ef7 بالای ۱۱۰ تا به لرزش بندری دچار میشه . حتما لازم نیست کانتینر از بقلتون یا مقابلتون رد شه.
    خوب برای چی شما میاین از این گاری تعریف میکنین اینجا … شاید یه عده بیان و دروغ های تخیلیی که میگین رو باور کنن و برن سراغ ef7 (نمیگم همه ef7ها بده …۱-۲% هم از توشون خوب در میان) . و اون عده ای که به تعریف شما ef7 رو میخرن حتما نفرینتون میکنن اگه ماشینشون بد در بیاد.
    چرا می خواین نفرین مردمو بخرین … شاید آقای ابوبکری به شما گفته که بیاین اینجا شعر بنویسین یا اینکه خودتون آقای ابوبکری هستین ؟
    من هم این دو تا ماشین رو داشتم و فرقشون رو میدونم .. اصلا سمند قابل مقایسه نیست با ل۹۰ .
    ما ال۹۰ی ها وقتی از ماشینمون تعریف میکنیم ایراداتش رو هم میگیم ولی شماها دیگه سمند رو در حد بنز و بی ام دبلیو میدونین.
    من زمین کشاورزی دارم و یکسره تو جاده خاکی هستم. ۲ ساله که ال ۹۰ سوار میشم ولی ماشینم هنوز لش نشده … ولی ef7 که داشتم در عرض کمتر از ۲ ماه لش شد توی جاده خاکی.(هر کی مخالفه سمندش ره ببره ئ تو ی خاکی تست کنه )
    و در آخر هم جا داره یه لعنت بفرستم به سازنده ی سمند که من رو به کلی ضرر انداخت.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      ستارخان. بر بحث تاپ اسپید و هندلینگ که دشمنان قسم خورده سمند هم قبولش دارند . این حرفت میزان اطلاعاتت رو نشون داد. در سرعتهای بالای ۱۸۰ سمند به جاده می چسبه و کوچکترین لرزش یا انحراف یا تکونی رو نداره دقیقا مثل یک کشتی. این رو من خودم امتحان کردم. ضمنا ال۹۰ در سرعت بالا دچار مشکل کنترل میشه .یعنی عقب خودرو خود مختار میشه و برای خودش مستقل عمل میکنه و تمایلی به پیروی از دستورات راننده نداره . مخصوصا سر پیچها. گاها دیده شده که در طی یک مسیر عقب ال۹۰ برگشته و خودش رفته به خونه. و راننده یکی دو روز دنبالش می گشته . خ خخ خ خ خ خ خ خ خخ خ

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ستار

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        با اسپید ۱۱۰ برات بندری میزنه سمند … دیگه با اسپید ۱۸۰ حتما بریک دانس. خخخ خخخ خخخخخ خخخ

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Arash

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      در جواب شما اقا ستار
      اولا هر کس صلاح خویش داند من و شما نمیتونیم واسه کسی تایین تکلیف کنیم که کی بره چی بخره
      بعدشم اصلا نه سمند و نه ال۹۰ شما اگه حتی یک پی کی هم بگیری و باحاش خوب تا کنی و درست استفاده کنی واست تا چند سال ماشینه
      خداییش آقا ستار شما ماشین داری
      گیرمم که داشته باشی هر کس با ماشین خودش حال میکنه حالا چه فرقی می کنه که به زور می خای نظرتو بکنی تو پاچه بقیه شاید یکی با ال ۹۰ حال نکرد شایدم مثل شما از اون عشق ال ۹۰ بود.
      منم حرف بدی نزدم همونی رو که با تجربه به دست آوردم خدمت دوستان اعلام کردم حالا هرکی خواست بخونه نخواست نگاه کنه ….
      ولی خداییش حالا کار ندارم اگه شما بودی ۱۰ تومن پول اضافه واسه ال ۹۰ می دادی شما الان با ۲۵ میری یه پایه گاز سوز ۹۱ میگیری و ۱۰ تومن دیگر هم میزاری جیبت والا تو این اوضاع احوال اقتصادی ۱ تومن هم ۱ تومنه .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. ستار

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    شرمنده دیگه آدم با سوادی نیستم مثل شما
    “در سرعتهای بالای ۱۸۰ سمند به جاده می چسبه و کوچکترین لرزش یا انحراف یا تکونی رو نداره”
    شما هم جک گفتن رو بس کن . مطمنم شما سمند ندارید … احتمالا ایران خودرویی هستید.
    یا اینکه اصلا ال۹۰ سوار نشدید که فرق لرزش و تکون رو بفهمید.
    یه احتمال دیگه هم هست اینکه شاید از پیکان یا ژیان به سمند رسیدید . لرزش سمند رو متوجه نمیشید.

    من زمانی که سمند داشتم و مسافرت خانوادگی باهاش میرفتم وقتی سرعتم میرسید به +۱۰۰ مادرم می گفت که چرا اینقدر تند میری .
    ولی با ال۹۰ اصلا متوجه نمیشه که من با سرعت ۱۵۰-۱۶۰ تا دارم رانندگی میکنم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. عرفان

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    دوستان وزن سمندو با خودروهای دیگر مقایسه کنید:
    پراید ۸۵۰
    پیکان ۹۹۰
    پژو ۴۰۵ ۱۱۰۰
    پژو پارس ۱۱۹۰ یا ۱۲۱۵
    مگان ۱۶۰۰ ۱۳۰۰
    مگان ۲۰۰۰ ۱۳۷۰
    وانت نیسان ۱۵۷۶
    پژو ۲۰۶ ۱۰۲۵
    ال نود ۱۱۱۵
    زانتیا ۱۲۶۴ یا ۱۳۲۰
    ماکسیما ۱۴۳۰
    آوانته ۱۲۸۰
    رانا ۱۱۰۴
    تیبا ۱۰۱۳
    ۲۰۶ صندوقدار ۱۱۹۰
    سوزوکی ویتارا ۱۵۵۲
    نیسان تیانا ۱۵۳۳
    ۲۰۷ ۱۰۵۴
    وانت پیکان ۹۶۰
    و سمند با موتور پژو ۱۲۲۰ و با موتور ef7 و مخزن ۱۳۶۰ کیلوگرم است.
    بازم سمند خیلی سنگینه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      اگه موتور خودرو توان وزن سنگین رو داشته باشه . اونوقت وزن یک مزیت محسوب میشه در رانندگی جاده و حوادث . بشرطی که کسی بفهمه. ویتارا رو نگاه کن و تیانا را بعد می فهمی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. راد

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    حالا دیگه رسیدیم به وزن کشی انشاالاه مسابقه کشتی کی شروع میشه؟.خدا خیرتون بده بامزه تر از شما سمند و ال۹۰ دارها ندیدم.۸۳ صفحه س یکی میگه سمند اشغاله اون یکی میگه ال۹۰ اشغاله .آخرش که چی؟فکر نمیکنم در جنگ ایران و عراق هم دو طرف اینقدر به هم بد و بیراه گفته باشن.اقایان اگه کاری از دست ما برمیاد میانجیگری کنیم,ریشی گرو بزاریم یه اتش بس حداقل موقت برقرار بشه.من که میگم ماشینهای دوطرف خوبند اینقدر همدیگه رو ضایع نکنید.به نفع ماشینهای چینی تموم میشه ها از ما گفتن.خود دانید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. Arash

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    در جواب شما اقا ستار
    اولا هر کس صلاح خویش داند من و شما نمیتونیم واسه کسی تایین تکلیف کنیم که کی بره چی بخره
    بعدشم اصلا نه سمند و نه ال۹۰ شما اگه حتی یک پی کی هم بگیری و باحاش خوب تا کنی و درست استفاده کنی واست تا چند سال ماشینه
    خداییش آقا ستار شما ماشین داری
    گیرمم که داشته باشی هر کس با ماشین خودش حال میکنه حالا چه فرقی می کنه که به زور می خای نظرتو بکنی تو پاچه بقیه شاید یکی با ال ۹۰ حال نکرد شایدم مثل شما از اون عشق ال ۹۰ بود.
    منم حرف بدی نزدم همونی رو که با تجربه به دست آوردم خدمت دوستان اعلام کردم حالا هرکی خواست بخونه نخواست نگاه کنه ….
    ولی خداییش حالا کار ندارم اگه شما بودی ۱۰ تومن پول اضافه واسه ال ۹۰ می دادی شما الان با ۲۵ میری یه پایه گاز سوز ۹۱ میگیری و ۱۰ تومن دیگر هم میزاری جیبت والا تو این اوضاع احوال اقتصادی ۱ تومن هم ۱ تومنه .
    راستی من با تندر گازشو چسبوندم ۱۹۰ بالاتر نرفت ولی با سمند تا ۲۰۵ رفتم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. نیما 2

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    هر کس باید بر اساس نیازش ماشین تهیه کنه توی جاده سمند اونم از نوعef7 یک سرو گردن از تندر بالاتره چون هم کیسه هوا اضافه شده به سمند هم موتور ef7 قویتره هم بدنه سمند بسیار مستحکمتره از طرف دیگه توی شهر سمند بازنده به تمام عیاره شتاب کند به خاطر وزن بالا و هیکل بزرگ رانندگی توی شهرو برای سمند سخت می کنه و اینجا امتیاز قبولی برای تندره اما به عنوان کسی که هر ۲ تای این ماشینا را سوار شدم و سابقه چسبوندن کیلومتر سمند را هم دارم اگه می خواستم انتخاب کنم سمند را انتخاب می کردم چون طراحی داخلی و خارجی تندرو اصلا دوست ندارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. aria

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (543 ديدگاه)

    پدال عزیز چرا کامنتهایی که با سند باعث بی آبرویی ال۹۰ میشوند را حذف میکنی .ولی در مورد سمند بی ارزشترین نظرات را پخش میکنی . بی طرفی کمترین توقعی است که ما از شما داریم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. arash

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    توصیه به دوستانی که می خان ال ۹۰ بگیرن ولی هنوز نخریدن
    اگه پولشو داشتین فقط صفرشو بگیرین چون مدلای پایینترش هزینه های بالاتری داره
    خدا نکنه مثلا تو یک مسافرت جایی از ماشینتون بزنه بیرون باید تا دمه خونه با جرثقیل بیارینش اولا قطعاتش خیلی گرونه بعدشم به جهنم از گرونی گیر نمیاد
    چند وقت پیش خانومم تو شهرماشینو انداخته بود تو جدول کل جلوبندیش ریخته بود پایین + کارتلشم سوراخ شده بود و پایین درجلو زیر زه ضربه گیر هم پاره شد خلاصه تو بد حچلی افتادم آرزو کردم پراید داشتم ولی ال ۹۰ نمی گرفتم
    حدود ۶۰۰ واسه جلو بندیش خرج و برای کارتل هم با دستمزدش ۴۲۰ و صافکار نقاش برای درش ۳۰۰ ازم گرفت که نقاش نتونست درشو خوب در بیاره میگفت ورقش چغله هر کار کنی بازم همینطوره
    حالا به جهنم از این خرجا واسه کارتلش کل شهرو حتی نماینگی های شهرهای مجاور رو گشتم پیدا نکردم ( خدا بده کارتل ال ۹۰ ) آخر با پرس و جو یکی از دوستان گفت برو مشهد اونجا پیدا می کنی . رفتم مشهد تو لوازم یدکی ها پیدا نکردم آخر رفتم یکی از نماینگی های پایلوت ال ۹۰ اونام نداشت مسئولش به من گفت کل شهرو بگردی پیدا نمی کنی گفتم چی کار کنم گفت باید سفارش بدم تهران برات بفرستن خلاصه بنده خدا تماس گرفت تهران اونام گفتن هزینه شو بریزم به حسابشون تا بفرستن . ۳۴۰ تومن پول بی زبون رو ریختم به حسابشون اونام بعد ۳ روز نیم کاسه پایین کارتلو واسم فرستادن (اگه می خاستم کاملشو بگیرم حدود ۸۰۰ برام آب می خورد.)
    برگشتم شهرمون نیم کاسه رو بردم تعمیرگاه اون بنده خدا هم که موتورو پیاده کرده بود کارتلو بست موتورو هم بست یک ۴ لیتری روغن ریخت توش اخرم ۴۲۰ براش چک کشیدم بعدم ماشینو بردم نمایشگاه که برام بفروشه و دوباره پشت دستمو داغ کردم که ماشین بدم دست خانومم

    راستی یک جفت لنت هم بره ال ۹۰ گرفته بودم که اونم با وجود این که لنت شرکتی بود ولی ۱۰۵ واسم آب خورد
    الانم که سمند گرفتم پیروی نظرهای دوستان تا حالا بدی ازش ندیدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      من ازسال ۸۴ سمند داشتم تا آذر۹۱ که سمندEF7خریدم در این ۸ سال هنوز تعمیر موتوری نداشتم . بقیه هزینه هاش هم معقوله و از همه مهمتر گیر میاد هر شهری باشی. ای اف سون که دیگه ایراد نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. بهمن

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      اقا ارش پس از قیمت قطعات ef7 خبر نداری صد رحمت به ال۹۰ هرچند ال۹۰ هم گرونه.ضمنا نمیشه وقتی ماشین سالمه ازش لذت ببری وقتی تصادف کردی بگی کاش پراید بود.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. reza

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      قررررررررررررررررررررررررربون ادم حسابی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  20. سالار

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ماشینی که قطعاتش کمه و گرون به درد مصرف کننده ایرونی (قشر متوسط) نمی خوره! . البته تا زمانی که خراب یا عمر مفیدش تمام نشده خیلی عالی به نظر می اد و خیال دارنده ال نود رو راحت می کنه! . اما امان از روزی که بیافته به خرج اونجاست که این احساس رضایت و خوشی رو از دماغ صاحبش در می آره. و من بدو آهو بدو شروع می شه!. هر چی قطعات دیرتر خرابی داشته باشه (خاصیت ماشین های خارجی که قبلا اینطور بودن) تعداد همزمانی خرابی قطعات بیشتره!. و سریال خرابی ها پشت سر هم شروع می شه و ماشین می شه سرطان خرج! به اضافه نایابی قطعات (تحریم جدید صنعت خودرو) !.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. پژو، سمند و پراید یورو 2 از ابتدای تیرماه شماره‌گذاری نمی شوند

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژو، سمند و پراید یورو ۲ از ابتدای تیرماه شماره‌گذاری نمی شوند/ خودروهایی یورو ۴ دارند
    جامعه > محیط زیست – سازمان محیط زیست همچنان تاکید می کند که از ابتدای تیرماه به خودروهایی که استاندارد یورو ۴ نداشته باشند مجوز شماره گذاری داده نمی شود. مشخصا هم پراید، پژو و سمند.
    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این تاکید دوباره علی‌محمد شاعری قائم‌مقام سازمان محیط‌زیست است.

    او امروز در نشست خبری معاونین سازمان حفاظت محیط زیست که به مناسبت گرامیداشت هفته محیط‌زیست برگزار شد، گفت: محصولات صنعت خودروسازی و پالایشگاهی کشور منطبق با استانداردهای روز دنیا نیست. در صورتی که محصولات این دو گروه با استانداردهای روز دنیا تولید و عرضه شود نه تنها سلامت و بهداشت جامعه را با خود به ارمغان می‌آورد بلکه با توسعه نیز همراه خواهد بود.

    شاعری گفت: تاکنون خودروهای پژو، سمند و پراید نتوانسته‌اند استاندارد یورو ۴ را کسب کنند. این سه مدل خودرو در صورتی که با استاندارد یورو ۲ تولید شوند از ابتدای تیرماه شماره‌گذاری نخواهند شد.

    به گفته او هم اکنون تقابلی که بین خودروسازان و محیط زیست پیش آمده بر سر توسعه نامتوازن است، توسعه خودروسازان توسعه هزینه محور و درآمد‌محور است. به طوری که محیط‌زیست محیط‌زیست محور نیست: خودروسازان می‌گویند اگر بخواهند استانداردها را رعایت کنند باید ۵۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان هزینه صرف کنند و آنها می‌گویند که توان چنین کاری را ندارند. از ابتدای سال قرار بود خودروها با استاندارد یورو ۴ تولید شود هم اکنون ۳۰ درصد خودروها یورو ۴ هستند.

    قائم مقام سازمان محیط زیست با اشاره به توقف شماره گذاری خودرو در ابتدای سال گفت: از ابتدای امسال محیط زیست با هماهنگی پلیس تصمیم داشت اجازه شماره گذاری خودروهایی که یورو ۴ را رعایت نکرده اند را ندهد و ۴۰ روز شماره گذاری خودروهای فاقد استاندارد را متوقف کرد اما خودروسازان توانستند دو ماه مهلت بگیرند و تا ابتدای تیرماه رعایت یورو ۴ را به تعویق بیاندازند.

    خودروهایی که یورو ۴ دارند

    او گفت: حال حاضر خودروهایی مانند مگان، تندر، سوزوکی، کیانا، تیبا و تمام خودروهای وارداتی استاندارد یورو ۴ را رعایت می کنند. اگرچه خودروسازان روند ارتقای استانداردها از یورو ۲ به یورو ۴ را در ۵ سال اخیر مرتب به تعویق انداخته اند اما این روند در حال حاضر تسریع شده و به جز دو شرکت سایپا و ایران خودرو بقیه شرکت ها استاندارد یورو ۴ را رعایت می کنند.

    شاعری گفت: به هیچ عنوان در مورد تمددی مهلت رعایت استاندارد یورو ۴ توسط خودروسازان کوتاه نمی آید، البته ممکن است خودروسازان باز هم لابی کنند و با همان روش هایی که بلندند قانون را دور زده و با همان قدرتی که دارند باز هم برای خود مهلت بگیرند اما این به هیچ عنوان مورد تایید سازمان محیط زیست نیست.

    به عقیده او کسی نمی تواند از این مطالبه فرار کند: ممکن است اجرای استانداردهای یورو ۴ دیر و زود داشته باشد اما سوخت و سوز ندارد و سازمان محیط زیست تا رسیدن به نقطه مطلوب یعنی رعایت استاندارد یورو ۴ این مطالبه را پیگیری می کند و نهایتاً خودروسازان باید کوتاه بیایند.

    یورو ۴ از ۲۵ خرداد در تمام پمپ بنزین های تهران

    اما یکی از چالش های خودروسازان و سازمان محیط زیست توزیع نشدن سوخت یورو ۴ بود. به گفته قائم مقام سازمان محیط زیست وزارت نفت متعهد شده تا ۲۵ خردادماه سال جاری در تمام جایگاه های تهران سوخت استاندارد یورو ۴ عرضه کند: در حال حاضر ۲۰ میلیون لیتر سوخت با استاندارد یورو ۴ تولید می شود و ۴۰ میلیون لیتر با استاندارد یورو ۲، به طور میانگین می توان گفت در حال حاضر نیز استاندارد سوختی که در تهران عرضه می شود یورو ۳ است.

    انطور که شاعری گفت تا پایان خردادماه تمام جایگاه های استان مرکزی، قم و سپس استان البرز سوخت با استاندارد یورو ۴ عرضه خواهند کرد همچنین تا پایان شهریور پالایشگاه های تبریز و اصفهان و تا پایان بهمن ماه پالایشگاه بندرعباس سوخت استاندارد یورو ۴ تولید می کند.
    http://khabaronline.ir/detail/297283/society/environment

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. علی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کشته در تصادف پژو ۴۰۵ و ال ۹۰ در جنگل گلستان
    آفتاب: بنا به اظهار مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی این حادثه رانندگی بر اثر انحراف به چپ ناگهانی یک دستگاه پژو ۴۰۵ صورت گرفت که بر اثر آن با یک دستگاه سواری ال۹۰ به شدت برخورد کرد. – سعید سبحانی اظهار کرد: طی این سانحه دلخراش هشت نفر از سرنشینان هر دو خودرو که همگی آن ها مجهول الهویه بوده به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شده اند. – به گفته وی در این سانحه یک نفر از سرنشینان نیز به شدت مجروح که بلافاصله به نزدیک ترین بیمارستان اعزام شده اما متأسفانه وی نیز امروز جان خود را بر اثر شدت جراحات از دست داد …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. عباس2

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      تصادف سمند با ۱۴ سرنشین افغان با پراید و کشته شدن ۱۸ نفر در این تصادف.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  23. علی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    رئیس مرکز مدیریت حوادث مازندران:
    واژگونی ال ۹۰ در محمودآباد یک کشته به جا گذاشت

    خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران از واژگونی خودرو ال ۹۰ در محمودآباد خبر داد و گفت: در این حادثه راننده کشته و سرنشین دیگر آن زخمی شد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. عباس2

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      تصادف تریلر و سمند و کشته شدن ۵سرنشین سمند در کیلومتر۲۱محور خوی.

      کشته شدن ۵ سرنشین سمند در برخورد با کمپرسی در مسیر سراوان به سمت فومن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  24. علی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    واژگونی خودروی ال نود حادثه آفرید
    در پی حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی ال ۹۰ که سحرگاه امروز در محور انارک به چوپانان استان اصفهان رخ داد، دو سرنشین خودرو در دم جان خود را از دست دادند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. عباس2

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      تصادف سمند در اسداباد همدان و متلاشی شدن سمند و فوت هر ۳سرنشین سمند

      برخورد سمند و پرادو در مهاباد فوت ۲نفر و مجروح شدن۱نفر در سمند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  25. علی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    وقوع تصادف مرگبار در محور زنجان – قزوین
    صبح امروز خواب آلودگی و عدم توانایی راننده خودرو ال ۹۰ در کنترل وسلیه نقلیه در محور زنجان -قزوین منجر به واژگونی و کشته شدن اعضای چهار نفره خانواده اش شد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. عباس2

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      تصادف رخ به رخ سمند و پراید در ایلام و منهدم شدن سمند

      برخورد از بغل سمند به تیر برق و کشته شدن راننده سمند

      واژگونی سمند در بزگراه کاظمی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  26. عباس

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سایت پدال این یارو آریا (که با نام های دیگه هم نظر میده) رو بن کن، آخه بچه …. چه غلطی میخوای بکنی آبروی هرجی ایرانی رو بردی برای اون آهن پاره ارابه مرگ ویران خودرو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. سالار

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    واژگونی ال نود به طراحی هجل هفت رومانی مربوط می شه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. عباس2

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      تو که خیلی مودبی!!!یه اصطلاحی هست میگه وقتی دستت پر نیست رو بازی نکن.کشته های سمند سر بر اسمان میزند این اصلا کار درستی نیست ما بخاطر خودخواهی خودمون جان اونها را در قبر بلرزانیم.ولی این بازی را شما شروع کردید پس تحویل بگیرید.۱-برخورد سمند با ۱۴ سرنشین به پراید و کشته شدن ۱۸نفر ۲-کشته شدن ۵نفر سرنشینان سمند شماره ایران۷۸……در تصادف با تریلر(دقیقا ۲تصادف به همین شکل برای زانتیا پیش امده ۱نفر کشته نداده ۱۳سرنشین افغان در زانتیا با اتوبوس و زانتیا با ۵سرنشین با تریلر) کشته شدند۳-تصادف سمند با تریلر و کشته شدن هر ۵نفر ۴-له شدن سمند مسیری در زیر چرخهای کمپرسی و کشته شدن سرنشینان۵-تصادف سمند با هوو در اسداباد و کشته شدن تمام سرنشینان۶-رخ به رخ سمند با پراید در ایلام و کشته شدن تنها سرنشین سمند۵-براحتی واژگون میشود ا-اتوبان شهید کاظمی ۲-همدان جلو چشم ما ووووحالا خوب شد.ما اخلاقمون را از دست داده ایم,پست شده ایم حتی میخواهیم از مرده ها هم بهره برداری کنیم ارزو میکنیم در ماشینهای دیگر کشته شوند تا ما برای محکوم کردن رقیب ازش استفاده کنیم.یه بحث فنی را به کجا کشاندید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. راد

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      ما که نه ال۹۰ و نه سمند داریم میگیم ابروی ماشینهاتون را نبرید میاید به ما مخالفم میدید.خوب الان تعداد کشته ها تا اینجا در سمند ۳۰نفر و ال۹۰ تندر ۱۱نفر شخصا فکر نمیکردم اینقدر خطرناک باشند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. aria

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (164 ديدگاه)

        میانگین تلفات واژگونی ال۹۰ در روز ۷نفر کشته . هیچ ماشینی اینقدر تلفات نداره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. شهاب

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (58 ديدگاه)

        ۱۰۰تا دشمن دانا بهتر از یک دوست نادان.هر سایتی میرفتیم میگفتن سمند محکمه, ما هم یه رضایت نسبی احساس میکردیم میگفتیم خوبه ماشینی که داریم محکمه.الان با این تحریک کردن بیخودی همدیگه و گذاشتن تعداد این همه کشته یه احساس بدی درمن ایجاد شده.هر چند واقعیت رو باید پذیرفت ولی بالاخره این نوشته ها که نشون نمیده چند درصدش مقصر راننده بوده تمام تقصیر میافته گردن ماشین و اینجوری سند درست کردن و دست دیگران دادن کار درستی نبود که این اقایان انجام دادن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. رامین

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        اقای اریا کم اوردی.شروع کردی از خودت امار در وکنی.بسه دیگه بابا بدتر اینه که سمند تو تصادفهاش عدالتو رعایت کرده هر چند نفر سرنشیناشو به کشتن داده.این نبوده از ۵نفر مثلا ۴نفرش کشته بشن یکیشون مجروح.همه را به کشتن میده دلیلش معلومه ضربه رو به سرنشینها منتقل میکنه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  28. aria

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    چهارکشته در تصادف پژو۲۰۶و ال ۹۰ درجاده مشهد -کاشمر بنا به اظهار مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی این حادثه رانندگی بر اثر انحراف به چپ ناگهانی یک دستگاه پژو۲۰۶صورت گرفت که بر اثر آن با یک دستگاه سواری ال۹۰ به شدت برخورد کرد. – طی این سانحه چهار نفر از سرنشینان ۲۰۶ به علت شدت جراحات وارده در دم جان دادند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رامین

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اینجا که ۲۰۶ کشته داده و اشاره ای به کشته های ال۹۰ نکرده و اصلا کشته نداده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. مجید

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      این قدرت وامنیت بالای ال۹۰ رو نشون میده
      اینثدر عصبانی شدی و غیر منطقی که خودت هم نمیدونی داری گل به خودی میزنی
      کلی خندیم
      شما فکر کنم نظر ندی کلاس سمند بالاتر بره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  29. ستار

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    “این حادثه رانندگی بر اثر انحراف به چپ ناگهانی یک دستگاه پژو۲۰۶صورت گرفت که بر اثر آن با یک دستگاه سواری ال۹۰ به شدت برخورد کرد”
    شما خیلی کم آوردی که داری چیزهای نا مربوط اینجا میزاری . بیشترشون مال بی دقتی راننده هاست .
    ال ۹۰ از بدو ظهور خود تابه حال دارنده ۴ استاندارد ضد آلایندگی و ایمنی دریافت کرده است .
    با بد گفتن شما بد نمیشه .
    انقد هم گزارشهای تصادف نزار . مطمِنا تصادفات سمند هم زیاده.

    “سالارجون. ببین که کج سلیقه های ال۹۰ی چطوری عصبی شدند. این نشانه موفقیت سمند و سمند سواران مودب و باتربیت هست.”
    جک هات خیلی بامزست . بسی خندیدیم !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. siavash

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هر خودرویی معایب خودشو داره. سمند ۱۲ ساله داره تولید میشه خیلیها باهاش تجربه رانندگی رو دارند. خودرویی سنگین تر از پژو۴۰۵ ولی با همان جلو بندی و سیستم تعلیق بنابراین وزن زیاد سمند باعث لش شدن آن پس از مدتی میشه (ایران خودرو حتی توانایی طراحی جلوبندی برای سمند رو نداره) موتورef7 خوبه در صورتی که تحت نظارت مشاوران آلمانی طراح آن ساخت و نصب بشه ولی این گونه نیست به همین دلیل مشکلاتی چون واشر سر سیلندر -روغن ریزی . . . . برایش ایجاد شد. بدلیل عدم هماهنگی موتور ef7 با گیربکس ۴۰۵ شتاب اولیه خوبی نداره.
    بنابه به گفته رنو پارس ال۹۰ از موتور k4m وگیربکس مگان ۱۶۰۰ با تغییراتی در ecu آن بهره میبرد. بدلیل نظارت سختگیرانه رنو پارس ال۹۰ همواره جزء ۵ خودرو با کیفیت مونتاژ ایران بوده است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aria

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      معلومه ماشین باز نیستی وگرنه می فهمیدی که موتور آلمانی ef7 چند پله k4mبالاتره.هم از تکنولوژی جدیدتری برخورداره و هم قدرت سرعت و گشتاور و حجم موتورش بیشتره . البه شتاب اولیه ال۹۰ بخاطر وزنش بهتره (البت نه در حد رانندگی روزمره)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا