ایران خودرورنو

مقایسه تندر ۹۰ و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۶ دیدگاه

  1. peyman

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ال ۹۰ از نظر فنی (موتوری و …) , مصرف سوخت , ایمنی و جا دار بودن , استهلاک پایین فوق العاده است ولی از نظر طراحی الخصوص طراحی داخلی تعریفی ندارد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. peyman

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر از ظاهر و تزیینات زشت و بی کیفیت داخلی ال ۹۰ بگذریم، حقیقتاً اشکال تراشی دیگر از این خودرو سخت است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. ممد احدی

    ۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان یه مساله ای هست من میگم حالا باور کردنش با شما.
    قسم میخورم خودروهای تولید داخل از لحاظ کیفیت حتی ماه به ماه هم باهم فرق دارن!!
    مثلا سمند یا … تولید مثلا ۹۱.۲با با سمند تولید ۹۲.۳از لحاظ کیفیت فرق داره!ممکنه خوب باشه یا بد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. احسان

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به اینا کاری ندارم فقط یه ماشینی بسازن که صفرتا صدش ۵ ثانیه باشه و سرعتش هم ۲۵۰ کیلومتر و قیمتشم ارزون باشه فقط سرعت و شتاب برام مهمه ممنونم
    احسان. آ —————- از شهرستان باخرز …….. .baran. اس ال ایکس سفید !!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. بردیا

    ۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه ال۹۰ هم شد ماشین.اگه خوب بود تو موقع ارزونی چرا نمی رفتین دنبالش تازه ارزونتر از سمند بود.نه داداش بدبختیه ما ایرانی ها اینه که فکر می کنیم چیزی که گرونتره بهتره.این فکر کاملا غلطه.چون من با تجربه بازاریم اینو میگم.مغازه همسایم همون جنسی رو که من داشتم میداد با۲برابر قیمت.ملت هم فکر میکردند جنس خوبی گرفتم.حالا در مورد این ماشین که ظاهرش شبیه جعبه گوجه هستش تعریف نکنید.چون من هردوتای این ماشین رو داشتم تو گردنه ی شهرمون با ال۹۰ با ترس اونم با سرعت۵۰ می رفتم بخدا در حالیکه با سمند همونجارو با۹۰ تا هم به راحتی می پیچیدم.باطن رو دریابید دست از ظاهر بینی بردارید مردم شریف مملکت عزیز ایرانمون.اگه با حرفام کسی رو رنجوندم معذرت می خوام قصدت ناراحتیه کسی رو نداشتم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. فتحی زاده

      ۱۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      عزیزم خودت دو ناراحت نکن بعضی چیزها هم نمیفهمند چدا زعفران از زردچوبه گرونتره ، طبیعیه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. بی طرف

      ۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما داری لوگان رو با سمند مقایسه می کنی؟
      میدونی این خودرو تو اروپا (آلمان و هلند و ترکیه و…) آمریکای جنوبی، آسیا، اقیانوسیه به عنوان ماشین به روز تولید میشه؟
      سمند اونوقت ماشین حساب میشه، خودرویی که با دستکاری پلت فرم نا امن و قدیمی ۴۰۵ انجام شده و هر چیش از یه جایی هست؟
      خودرو که فقط موتور و ظاهر نیست، طراحی مهندسی، امنیت، دوام، ….
      چرا تندر های قدیمی پس از گذشت ۷-۸ سال که سوار میشی هیچ صدایی ازش نمیاد و هیچ تعمیر جلوبندی و کمک و…. نمیخواد
      این یعنی تکنولوژی که شما رو بی نیاز از تعمیر کنه و با کیفیت مواد ساخته شده ( تو جدول کیفیت هم که سمند همیشه جز آخریهاست)
      شما درب تندر رو از فاصله ۵۰ سانتی ول کن ببین چطور بدون هل دادن بسته میشه؟ و کلی مطلب دیگه
      اینکه ایران خودرو اسم پلت فرم تغییر سنگین شده رو گذاشته سمند دلیل نمیشه به عنوان یک خودرو دیگه بهش نگاه کرد

      ترمز بوش ۸ رو فقط مگان و لوگان دارند تو محصولات تولید داخل تست تصادف سال ۲۰۰۵ با ۳ ستاره، ایربگهای استاندارد (نه برداشته شده از یک ماشین دیگر) که برای همین خودرو طراحی شده و و و … که همه اینها یعنی امنیت شما و خانوادتان؟ واقعا چه چیزی از این مهمتر

      متاسفانه تصادف پراید با سمند
      http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm

      اینجا هم ببین ۰ تا ۱۸۰ این خودرو که با این بازده مصرف فوق العاده پایین میده

      http://www.aparat.com/v/18UDw
      میدونی همه اینها معنیش چی میشه؟ تکنولوژی سال ۲۰۰۵ اروپا (شرکت رنو) ولی از مال و جون خودمون و خانوادمون بگذریم تا آشغال های ایران خودرو رو سوار شیم که اصلا با این توضیحات این ارابه مرگ ارزش خریدن رو داره؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. حسن

    ۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاری به باقی ماشینا ندارم ولی اینو خوب میدونم چون تجربش رو داشتم سمند نخرید که واقعاً افتضاحه
    بی کیفیت
    پر مصرف
    گاری
    لش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. فتحی زاده

    ۱۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ال ۹۰ ۱۰۰ برابر از سمند سرتره . اصلا مقایسه این دو اشتباه بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. alireza

    ۱۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من الان ۴ ساله که L90دارم واقعا نسبت به سمند ماشین بهتریه هم از نظر ایمنی هم فنی
    بعضی از دوستان نوشتن که بیشتر از ۱۲۰ تا با L90 ادم احساس ترس میکنه این واقعا حرف چرتیه من با ماشنم ۱۸۰ تا هم رفتم ادم اصلا احساس نمیکنه که ۱۸۰ تا سرعت داره از بس ماشین راحتیه
    L90 تو ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر میرسه هر کی میگه سمند بهتره بیاد کورس بزاریم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ارمین

      ۲۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش چرا توهین میکنی..حرف چرتیه خیلی خارج ادبه..من هر دوی این ماشینارو داشتم.احساس ترس لوگان کاملا درسته و دلیلشم سقف بلند و بدنه سبکش هست…از نظر ایمنی هم خوب سمند ورق قوی تری داره و اینو هر کسی میدونه…ولی تو شتاب گیری من با تندر ۲۰۶ اس دی وی۸ رو هم زدم پس شتاب گیریش بهتره.در کل به نظر من سمند ماشین خیلی بهتریه.اینم یادتون باشه لوگان رو از اول رنو برای کشورای جهان سوم و کلا بازار اروپای شرقی ساخته و باور کنید چیزی نیست که ارزش تعصب داشتن یا دفاع بیمورد کردن رو داشته باشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. مازیار

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان امکان داره کسی منو راهمایی کنه.من قصد دارمن ماشین بخرم ولی بین سورن،پژو پارس،پارس تندر و ۲۰۶sd شک دارم،معیارهای من مصرف سوخت پایین و ارزان تر بودن قطعات هریک از این ۳ نسبت به دوتای دیگه هستش و البته مهم ترین مورد عدم خرابی بی مورد قطعات هستش(کسایی که مثله من پراید دارن میفهمن چی میگم).البته تیپای مختلف هرکدوم از این ماشینا با هم دیگه فرق داره و مصرف سوخت بعضی پایین تره،ممنون میشم تیپم ذکر کنین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. بابک

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    برادر من تریلی یا اتوبوس معلومه که اگه به ماشینای سبک تر از خودش بزنه آردشون می کنه! پس این تصاویر دلیل نمیشه که امنیتش پایین باشه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. کاربر

    ۱۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزم من از سمند خوشم نمیومد اما الان سمند دارم تو جاده خارج شهر عالیه جاداره ایمنه لوازمش ارزونتره و الان که ۵ ساله دارم ی بار هم واسه تعمیر نرفته واگه به ی ۲۰۶ بخوره ۲۰۶ رو باید انداخت دور ٰ فقط تو شهر ی کم سنگینه قیافشم از اون ال ۹۰ ضایع خیلی بهتره که میگن واسه گداهای فرانسه طراحی شده !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسام

      ۱۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ال۹۰ از هر روشی ارزیابی کنید بهتر از سمنده شک نکنید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. نیما

    ۱۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تندر ۹۰ شتاب خوبی داره ولی جلو داشبورد پلاستیکیش این ماشینو از چشم آدم میندازه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. گزارش کیفی خودروهای سواری در مهر ماه منتشر شد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گروه خودرو – جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در شرایطی اعلام شد که با وجود تثبیت موقعیت صدر جدولی‌ها، انتهای جدول تغییر کرد و MVM چینی جای پراید را گرفت.
    بنابر اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، ۱۵ خودرو سواری تولید و مونتاژ داخل در مهر ماه، مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و در دو گروه «خیلی خوب» و «خوب» دسته بندی شده‌اند. خودروهای تحت ارزیابی، در ۹ معیار «سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان»، «سیستم موتور و انتقال قدرت»، «ترمز»، «نفوذ آب»، «صداهای غیرعادی»، «رنگ»، «بدنه»، «تزئینات داخلی و خارجی» و «تجهیزات الکتریکی» بررسی شده و بر حسب نمرات منفی به دست آمده، در رده‌های اول تا پانزدهم جدول رده‌بندی کیفی، جا خوش کرده‌اند. این نشان می‌دهد معیارهای کیفی همچنان ثابت مانده و تغییری نداشته‌اند. در ارزیابی مهر ماه، خودروهایی مانند مزدا۳، سوزوکی گرندویتارا و پژو ۲۰۶، غایب هستند که غیبت آنها با تیراژ اندک شان طی مهرماه در ارتباط است.
    گزارش کیفی خودروهای داخلی در مهر ماه را مطابق معمول، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد منتشر کرده و طی آن مشخص شده که در بخش «عیوب فنی و عملکردی»، MVM110 و سایپا X131 بیشترین نمرات منفی را کسب کرده‌اند. از طرفی شاهد بهبود ۹/۰ درصدی میانگین نمره منفی این بخش نسبت به گزارش قبلی هستیم که خودروهایی مانند مگان و پارس تندر، بیشترین تاثیر را در این روند رو به رشد داشته‌اند. عیوب فنی و عملکردی، شامل معیارهای سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، سیستم موتور و انتقال قدرت، ترمز و تجهیزات الکتریکی می‌شود.
    همچنین در بخش «تزئینات و مونتاژی» نیز خودروهای MVM110 و MVMX33 بیشترین نمرات منفی را به خود اختصاص داده‌اند. در این بخش شاهد تنزل ۷/۲۲ درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تغییر برای خودروهای تندر-۹۰ پارس خودرو و MVM530 بوده است. در بخش «بدنه» اما پراید ۱۳۱ بیشترین نمرات منفی را دارد و در مقایسه با گزارش قبلی، میانگین کیفیت بدنه خودروها ۴/۳ درصد افت را به خود می‌بیند. بیشترین تاثیر در ایجاد این بخش نزولی را خودروهای پژو پارس خراسان و رنو مگان داشته‌اند. از سوی دیگر، در بخش «رنگ» میانگین نمره منفی خودروها نسبت به گزارش قبلی ۴/۱۱ درصد بهبود یافته که این روند رو به رشد به کاهش نمره منفی خودروهای MVMX33 و پارس تندر مربوط می‌شود. همچنین خودروهای لیفانX60، تیبا و MVM530 بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب کرده‌اند.
    اما در حالت کلی، تعداد ایرادات مهم و اساسی خودروها روندی رو به بهبود و ۱۲درصدی را داشته که دلیل اصلی آن، کاهش این ایرادات در پراید ۱۳۱ پارس خودرو است. در نهایت نیز میانگین نمره منفی خودروهای سواری کشور، در مقایسه با گزارش قبلی رشد کرده و این موضوع سبب شده سطح کیفی خودروها ۳/۷ درصد افت کند. از دید شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، قطع تولید خودروهایی مانند مزدا۳ و تولید دوباره MVM مدل ۱۱۰، دلایل اصلی این عقبگرد کیفی به حساب می‌آیند.
    صدر تکراری
    اما طبق گزارش منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، نیسان تیانا همچنان باکیفیت‌ترین خودرو تولید (مونتاژ) داخل به شمار می‌رود و بالاتر از مگان و تندر-۹۰ ایستاده است. تیانا با تنها ۹/۲ نمره منفی، صدرنشین جدول کیفی باقی مانده و در مقایسه با گزارش قبلی، یک دهم به نمرات منفی‌اش اضافه شده که البته قابل چشم پوشی به نظر می‌رسد. تیانا تنها در بخش رنگ نمره منفی به دست آورده و سایر بخش‌های آن بدون عیب گزارش شده‌است. پس از این مونتاژی ژاپنی، در رده دوم جدول با مگان روبه‌رو می‌شویم، خودرویی که همچنان با مشکلات تولید دست و پنجه نرم می‌کند و صد‌ها ثبت‌نام‌کننده چشم انتظار دارد. مگان در معیارهای تجهیزات الکتریکی، سیستم موتور، تزئینات، بدنه و رنگ حائز نمره منفی شده و بیشترین آن با بدنه در ارتباط است. رده‌های سوم و چهارم جدول اما به تندرهای پارس خودرو اختصاص یافته و این در شرایطی است که نام تندر ایران خودرو در جمع محصولات ارزیابی شده مهر ماه، به چشم نمی‌آید. این موضوع احتمالا با تیراژ تندر ارتباط دارد، به نحوی که به نظر می‌رسد حجم تولید این محصول در ایران خودرو بسیار اندک بوده و مسوولان شرکت بازرسی، آن را در لیست ارزیابی خود قرار نداده‌اند.
    دربین تندرهای موجود؛ اما «پارس تندر» کیفیت بهتری را به دست آورده، حال آنکه تنها ظاهر متفاوتی با تندر معمولی دارد و به لحاظ فنی فرق چندانی میانشان نیست. در واقع پارس تندر، فیس لیفت تندر به شمار می‌رود که در پارس خودرو تولید می‌شود و طبق گزارش شرکت بازرسی، در تزئینات داخلی و خارجی، بدنه و رنگ حائز نمره منفی شده است. پس از پارس تندر، هم خانواده‌اش یعنی تندر پارس‌خودرو در خانه چهارم جدول نشسته و در پنج معیار نمره منفی به خود می‌بیند. سیستم موتور، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، بدنه، رنگ و صداهای غیرعادی، معیارهایی هستند که تندر پارس خودرو در آنها نمره منفی دارد و بیشترین شان نیز به تزئینات مربوط می‌شود. در گزارش مهر ماه اختلاف کیفی میان تندر-۹۰‌، باز هم به چشم می‌آید، به نحوی که پارس تندر و تندر پارس خودرو، در بخش‌های مختلف نمرات منفی متفاوتی کسب کرده‌اند. به عنوان مثال، پارس تندر نسبت به تندر معمولی پارس خودرو تزئینات بهتری دارد، اما تندر پارس خودرو از بدنه بهتری برخوردار است. این اختلاف کیفی پیشتر بین تندر پارس خودرو و تندر ایران خودرو نیز وجود داشت.
    سمند پایین‌تر از لیفان!
    اما در رده پنجم جدول کیفی مهر ماه در حالی به لیفان X60 برمی خوریم که این خودرو چینی بالاتر از سمند قرار گرفته است. لیفان البته در کل بهترین کیفیت را بین خودروهای چینی جدول دارا است. این محصول شاسی بلند، فقط در سه معیار تجهیزات الکتریکی، صداهای غیر عادی و نفود آب نمره منفی به خود نمی‌بیند و در سایر معیارها دارای عیب است. لیفان بیشترین نمره منفی خود را در معیار بدنه به دست آورده، هرچند امتیاز منفی‌اش در رنگ نیز بالا به نظر می‌رسد. لیفان کم کیفیت‌ترین رنگ را بین همتایان خود در گزارش کیفی مهر ماه دارا است.
    از لیفان‌ که بگذریم، نام سه چینی دیگر یعنی MVM مدل ۵۳۰ و MVM مدل X33 و MVM مدل ۱۱۰ نیز در جدول کیفی مهرماه به چشم می‌آید که همه آنها در مقایسه با پژو پارس و سمند و ۴۰۵، کیفیت پایین تری دارند. در این بین، مدل ۵۳۰ اوضاع بهتری دارد و با کسب نمره منفی در هفت معیار، جایگاه نهم جدول کیفی مهر ماه را به خود اختصاص داده است. بیشترین نمره منفی این خودرو به تزئینات داخلی و خارجی آن مربوط می‌شود. همچنین مدل X33 نیز که در پنج معیار سیستم موتور، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی، بدنه و رنگ حائز نمره منفی شده، رده دوازدهم را در اختیار دارد و بیشترین امتیاز منفی آن به تزئینات و سپس به بدنه‌اش مربوط می‌شود. در این دو مدل از MVM، نه آب نفوذ می‌کند و نه صداهای غیرعادی می‌پیچد، اما مدل ۱۱۰ این خودرو در معیار صداهای غیرعادی نمره منفی به خود می‌بیند. این محصول کوچک، تنها در دو معیار سیستم موتور و نفوذ آب نمره منفی ندارد و طبق گزارش شرکت بازرسی، کم کیفیت‌ترین خودرو داخلی در مهر ماه به شمار می‌رود. حضور MVM مدل ۱۱۰ در ارزیابی کیفی مهر ماه سبب شده تا پراید بالاخره از قعر جدول یک پله بالا بیاید و دیگر کم‌کیفیت‌ترین خودرو کشور نباشد. طبق گزارش شرکت بازرسی، MVM مدل ۱۱۰ بیشترین نمرات منفی را در تزئینات داخلی و خارجی و در بین ۱۵ خودرو تحت ارزیابی، به دست آورده است. اما به میانه‌های جدول برویم، جایی که پژو پارس، پژو ۴۰۵ و سمند خانه‌های آن را به خود اختصاص داده‌اند. سمند در این بین جایگاه ششم جدول را اشغال کرده و بهترین کیفیت را دارد، هرچند در تمام معیارها نمره منفی به دست آورده است. بیشترین نمره منفی این خودرو در بخش تزئینات داخلی و خارجی مشاهده می‌شود. سمند همچنین دارای کم کیفیت‌ترین سیستم تعلیق در بین خودروهای تحت ارزیابی است.
    پشت سر سمند در حالی با پژو ۴۰۵ تولید تهران روبه‌رو می‌شویم که این خودرو نیز در همه معیارها دارای عیب بوده و بیشترین آن با تزئینات داخلی و خارجی در ارتباط است. پژو ۴۰۵ یک مدل خراسانی هم دارد که در رده دهم جدول جا خوش کرده و به جز سیستم ترمز و نفوذ آب، در سایر معیارها نمره منفی به خود می‌بیند. ۴۰۵ تولید سایت خراسان نیز بیشترین نمره منفی خود را در معیار تزئینات داخلی و خارجی به دست آورده است. از پارس تولید سایت خراسان هم خبر می‌رسد که این محصول در جایگاه هشتم نشسته و به جز سیستم ترمز، در باقی معیارها نمره منفی دارد.
    اما سری هم به تیبا و پراید بزنیم، خودروهایی که در سایپا و پارس خودرو به تولید می‌رسند. تیبا که یازدهمین عضو جدول به حساب می‌آید و بالاتر از مدل‌های ۱۱۰ و X33 خودرو MVM قرار گرفته، در همه معیارها نمره منفی به دست آورده و بیشترین آن به بدنه و پس از آن به تزئینات داخلی و خارجی مربوط می‌شود. همچنین پراید ۱۳۱ تولید سایپا که در رده سیزدهم جدول قرار گرفته، در همه معیارها نمره منفی دارد و علاوه بر این، در بخش سیستم موتور و انتقال قدرت نیز دارای کمترین کیفیت در بین خودروهای تحت ارزیابی است. پراید۱۳۱ را پارس خودرویی‌ها نیز تولید می‌کنند که عضو یکی به آخرمانده جدول به شمار می‌رود و در تمام معیارها نمره منفی به خود می‌بیند. بیشترین نمره منفی این خودرو به تزئینات داخلی و خارجی و سپس بدنه‌اش مربوط می‌شود. این خودرو کم کیفیت‌ترین بدنه را دارد و بیشترین صداهای غیر عادی نیز در آن می‌پیچد.
    http://www.donya-e-eqtesad.com/news/764015/

    تندر ۹۰ دارای ۲۰ نمره منفی
    سمند دارای ۵۷ نمره منفی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. alireza

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برادر من چند سال هست که توی حلال احمد ومیگه تا جایی که من دیده ام ومی دانم سمند استقامت زیادی داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. amir.t.

    ۱۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (548 ديدگاه)

    فقط از لحاظ موتوری تندر سر تره…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. مجتبي

    ۱۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام
    آقا اردلان شما حالت خوبه
    با اون تصادفها اگه ماشین دیگه ای بود همونشم باقی نمی موند این ماشین سواریه تانک که نیست
    لطفا فقط گیر الکی ندیدن
    داخل یک سمند ۱۵ نفر افغانی نشسته بودند شما بگین چه با چه ماشینی میشه این کار را انجام داد و با سرعت هم حرکت کرد .
    مثال ما مثل مرغ همسایه غازه شده
    هیچ کاری از دستمون بر نمی یاد کنار ایستادیم و غر می زنیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رشید

      ۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      آقا مجتبی اینم بگو که متاسفانه همون سمند با یه پیکان تصادف کرد و ۱۸ نفر در دم از بین رفتند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. پرهام

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان توی شرکت ما ۲۰۶-سمند و ال۹۰ و چندتا ماشین دیگه داریم بی غرض بگم راحتی و ایمنی فقط و فقط مختص سمنده خودم هم v8 SDدارم هم سمند ولی سواری سمند یه چیز دیگست ال ۹۰ یا به قول دوستان مینی بوس ایویکو همه فقط بخاطر مصرفش پول بالاش میدن وگرنه سوار شدن توی ماشینی که یه مشت پلاستیک دورته هیچ افتخاری نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. داریوش

      ۲۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میدونین واقعیت چیه چرا اینقدر استقبال از ال۹۰ با اینهمه دشمنی و کارشکنی روز به روز بیشتر میشه

      مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال۹۰ نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
      گیربکس و دنده فوق العاده نرم – بدون شک بهترین گیربکس و دنده تو این رنجه و هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت
      همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر که باعث لذت بیشتر رانندگی میشه
      نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
      ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره. (به طوریکه وقتی از پشت سمند میای و ال۹۰ میرونی دفعه اول که ترمز میگری باید مواظب باشی نری تو شیشه اینقدر قدرت ترمز ال۹۰ نسبت به سمند محسوسه)
      یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
      وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
      شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه ولی دنده ۳ و ۴ ال۹۰ تو سر بالای کولاک میکنه
      سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از ۶ ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از ۴ هنوز اتفاق نیافتاده.
      کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
      اطاق کم صدا تر
      فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
      فنر بندی بهتر
      فرمان نرم تر
      در کل ال۹۰ از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
      مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
      استهلاک کمتر
      سرو صدا اتاق کمتر
      میدان دید و تسلط بیشتر
      تو سمند انگار تو چاله نشستی
      لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
      موتور ال۹۰ خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف۷ اذیت کرده و میکنه

      .دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران ۲ چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .
      طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال ۱ کارخونه و ۱ کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که ۲ تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …

      به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست .
      موفق باشید/ .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. رشید

        ۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (26 ديدگاه)

        آقا داریوش رنگ از روی این کپی -پیستت رفت تو از رو نرفتی بابا یه مطلب جدیدتر بنویس خودت میدونی ال۹۰ خودبخود رشد میکنه و تکنولوژیهای جدید رو در خودش زایش میکنه ,اون تکنولوژیهای جدیدشو بنویس.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  18. محمد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سمند مزایایی نسبت به ال ۹۰دارد وهمچنین معایبی نیز دارد من خودم سمند دارم با ال۹۰ هم آشناهستم شکل ظاهری سمند صندلی های عقب سمندوصندوق آن نه تنها نسبت ال۹۰ بلکه نسبت به خیلی از خوردرو ها بهتر حسن های ال۹۰ چابکی وموتور ۱۶ سوپاپه وجاداری ارتفاع آن می باشد ارتفاع بلند آن باعث شده صندلی های جلو به نحو خوب وراحتی جاگذاری شود اما گرانیگاه آن را بالا برده واحتمال واژگونی آن نیز بالا می رورد در کل چون امنیت برای افراد مهمتر از بقیه مسائل می باشد سمند را می توان ترجیح داد اگر موتور سمند به اندازه کافی تقویت شود وصندلی های جلو طوری طراحی شود که کمر مسافر اذیت نکند خودرویی پسندیده تر خواهد شد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. اراز

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فک میکنی که اگه ال۹۰ یا ۲۰۶ یا پارس و پراید بو دووم میاورد عایا؟؟؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. سینا

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آقا حسام تندر موتورش ۱۰۵ اسب بخاره ولی سمندLX EF7 موتورش ۱۱۵ اسب بخاره مدل های نودش ۱۲۵ اسب بخار داره ولی قیافه سمند چه بیرونی چه داخلی از تندر خیلی قشنگ تره به قول بعضی دوستان واسه گدا های فرانسه رومانی ساخته شده حالا فهمیدی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. dara

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه L90بهتره جواب مثبت اگرسمند بهتره جواب منفی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. حمید

    ۲۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام دوستان گل حالا نظرات منو بخونید شاید به دردتون بخوره
    هر دو خودرو مزیت و ایراداتی دارند که البته در مورد سمند باید به نوع آن اشاره کرد چون سمند موتور xu7 (موتورهمون پژو۴۰۵)با موتور ef7 خیلی فرق داره و من چون ۳ ساله از موتور ملیef7 استفاده می کنم به این نوعش می پردازم. این مطالب بر اساس مشاهدات و استفاده خودم و همکارانم که ال۹۰ دارند آورده میشه لطفا به کسی بر نخوره. در ضمن من تجربه داشتن جتنو و سواری با ال۹۰ هم داشتم.
    مزیتهای و ایرادات هر دو خودرو :
    ۱ – سواری سمند نرمتره و البته ا ال ۹۰ هم خوبه اما به نرمی سمند نمیرسه . در سر پیچ های تند ال۹۰ چندان هندلینگ خوبی نداره و احساس پرت شدن از خودرو و خارج شدن از جاده بهتون دست میده مثل ۲۰۶ اما سمند کمی به زمین چسبیده تره نمیشه گفت عالیه اما بهتره و تو مسافرت راحت تره.
    ۲ – نمای داخلی و بیرونی سمند خیلی بهتره اینو همه میدونند اما باید اقراق کنم که ال۹۰ هم این روزها کمی جا افتاده و دیگه کمتر اون صندوق بی ریختش به چشممون میاد.(ولی خداییش خودمونیم عقبش خیلی شبیه دیگ نذری میمونه)
    ۳ – در سمند دسترسی به دگمه شیشه بالابر مخصوصاً عقب بهتره اما ال۹۰ باید دولا شی تا دستت برسه . (راستی دستگیره در عقب ال۹۰ چرا اینجوریه؟)
    ۴ – سمند (مدل ef7) در سرعت زیر ۱۲۰صدای موتور کمتری داره اما در در سرعتهای بالاتره گیربکسش کمی زوزه میکشه که البته زیاد نیست چه کنیم گیربکسش کار ایرانه دیگه . اما صدای موتور ال۹۰ هم خداییش خوبه ولی در سرعت زیر ۱۲۰ کمتر از سمند ef7 نیست . میگی نه سوار شو مقایسه کن.
    ۵ – از نظر شتاب ال۹۰ با وجود حجم موتور کمتر خیلی خوبه و قابل قبوله و خداییش خوب راه میره . شتاب اولیه سمند از ال ۹۰ کمی کمتره اما شتاب ثانویه و قدرت موتور سمند ef7 مخصوصا بعد از رسیدن به دور موتور ۳۵۰۰ بدون اقراق بیشتره و بیداد میکنه تو دنده ۳ با بالا تا دنده ۵ هر چی گاز بیشتر میدم بازهم یه تیک آف نشون میده و شتاب میگیره من موندم این چه موتوریه که داره . بعضی سایتها میگن تکنولوژی آلمان و همچنین شرکت زیمنس تو بکار رفته و احتمالا این موتورهای اولیه ساخت همونجاست (اینو میدونم بعضی ها قبول ندارند اما من تو این ۳ سال از هیچ ال۹۰ کم نیاوردم حتی از اسپورتیج مدل قدیمی و سوزوکی ویتارا!!! دروغ و چاخان نیست باور کنید)
    ۶ – در تصادفاتی که متاسفانه تا حالا دیدم استحکام بدنه سمند از ال ۹۰ بیشتره اما فکر می کنم استحکام سپر عقب ال۹۰ از سمند کمی بهتره(بر اساس مشاهدات) ولی ترس انفجار کپسول سمند همیشه همراه منه
    ۷ – مصرف سوخت بنزینشون تقریباً یکیه ناگفته نمونه که سمند ef7 اگر دوگانه باشه خیلی خیلی در مصرف سوخت و ذخیره سهمیه بنزین به صرفه تر هست . من الان با سمند ef7 مدل ۸۹ حدود ۸۵۰ لیتر بنزین ذخیره دارم و این در صورتی که من با این ماشین بی زبون راه میرما!!! تا حالا ۱۲۸۰۰۰ کیلومتر باهاش راه رفتم ولی ذخیره بنزینم زیاده . عجیبه نه!!!
    ۷ – از نظر لوازم و قطعات باید اعتراف کنم هر دو مشکل دارند چون هر دو لوازمشون در تحریمند و کم گیر میاد اما سمند موتور معمولی لوازم و قطعاتش بیشتر پیدا میشه. درضمن به صورت کلی ماندگاری قطعات موتوری هر دو ماشین انصافا خوبه اما فکر کنم قطعات بدنه سمند زودتر به صدا میوفته و از این نظر ال۹۰ سرتره
    ۸ – صندوق عقب سمند ef7 با کپسول گاز افتضاحه. در عوض صندق عقب ال۹۰ تک سوز و بدون کپسول گاز cng ، عالی و خیلی جادارتر از سمنده . حجم صندوق عقب سمند تک سوز ۵۰۰ لیتر و حجم صندوق عقب ال۹۰ تک سوز ۵۰۵ لیتر
    توضیحات: در کل الان اگر قرار باشه من دوباره یکی از این ماشین ها رو بخریم باید اعتراف کنم سر دوراهی میمونم ولی قیمت بالای ال۹۰ احتمالا منو به سمند ef7 سوق میده. قیمتش ال۹۰ بالاست اینقدر نمی ارزه. من این سمند رو سال ۸۹ خریدم اولش ایراداتی داشت که بطرف شد اما صدای در عقبش هنوزم آزارم میده . گذشته از این حرفها من نمی دونم با موتورش چیکار کردن و چه موتوری داره که هرچی گاز میدم آخ نمیگه وقتی به دور بالای ۳۵۰۰ میرسه چنان وحشی میشه که یاد غرش ببر میوفتم و احساس میکنم هر ماشینی رو میتونم بگیرم . اینی که میگم باور کنید با سوخت گازه با بنزین کمی بیشتره (خیلی فرق نداره و فقط کمی) اما اگر بنزین سوپر بزنم که پرواز میکنه. البته میدونم به ماشین زانتیا و ماشینهای خیلی مدل بالاکه نمیرسه وجای خود دارند اما باور کنید اینکه گفته اسپورتیج مدل قدیمی و سوزوکی ویتارا و البته ال۹۰ و انواع پژو و ۴۰۵ و پارس و…رو گرفتم راسته کاش فیلمشو میگرفتم و میذاشتم تو سایت میدیدید یعنی در شرایط کاملا برابر و بدون لایی کشی و اذیت و آزار همدیگه تو یه سربالایی در آخر اتوبان همت این اتفاقات افتاد. نمیدونم شاید هم موتور ماشین من خوب دراومده و بقیه اینجوری نباشند که الیته جدیداش شنیدم مشکل دارند و مثل قدیمیا نیستند. من اون زمان جنتو داشتم فروختم و با بچه ها رفته بودم که ال۹۰ بخرم اما سر راه به نمایندگی ایرانخودرو رسیدیم و ۲ تا از این مدل بود که درجا خریدم به قیمیت ۱۶۵۰۰۰۰۰ و خداییش راضیم . حالا ایرانخودرو خیلی خودشو نگیره چون تو گارانتی اصلا خوب نبود و رضایت ندارم .من هیچ تعصبی به ایرانخودرو یا سایپا ندارم هردو شون پوست مصرف کننده هارو کندند .
    اگر توضیحات خواستید کمک میکنم اینم میل من. مخلص شما هستم
    hollyhamed2000@gmail.com

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. مسعود

    ۲۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تصادف پراید و سمند همه چیو مشخص می کنه که جایی برای مقایسه سمند و ال ۹۰ نمی زاره
    http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حمید

      ۲۹ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اگه اونو برای مشاهده گذاشتی این رو هم بذار!
      یه طرفه و علیه سمن تصویر نگذار این سمند حتی شیشه هم نشکسته
      http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_86-09-05.htm

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  24. محمد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    ریو بخرم بهتره یا پژو ۴٠۵ خرج کدام کمتر و بی دردسرتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حمید

      ۲ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      داداش محمد ریو خیلی بهتره سراغ ماشین های موتور پژو نرو چون ماسینهای فرانسوی اصولا پر خرجند. چندتا از همکارام و همسایه هام ریو داشتند و دارند خیلی راضیند فقط تنها ایراد ریو اینه که صدای موتور تو کابین میاد اما مصرف و شتابش خوبه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. عظیم

        ۲ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (13 ديدگاه)

        یکی از فامیلام ریو داره یک ماه پیش تسمه تایم موتور ماشین پاره می شه و حدود ۴ میلیون تومن خرج رو دستش گذاشت.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. رشید

          ۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (26 ديدگاه)

          آقا عظیم فکر میکنی تسمه تایم ال۹۰ پاره بشه چقدر خرج داره.مطمئن باش که بیشتر از ریو خرجشه سال ۸۸ همکار ما ال۹۰ صفر خرید رو ۶۰۰۰ کیلومتر تسمه تایم پاره کرد تا قطعاتشو گیر اورد دمار از روزگارش در اومد.تازه بعد از تعمیر ۲۰۰۰کیلومتر بعدش دوباره تسمه پیاده کرد.ef7هم که همه میدونند الان واشر سرسیلندر آلمانیش نزدیک ۴۰۰هزار تومان قیمتشه.یه جفت کمک جلو جنتو هم ۸۰۰هزار تومانه.سپر جلو و عقب مزدا۳ هر کدومش حدود۳میلیون قیمتشه.فکر نکنم موتور کامل ریو ۴تومان قیمتش باشه.دوست من ریو داره الان ۹۰هزار کار کرده فقط ۹۰هزار تومان داده تسمه تایمشو عوض کردن با یه دست لنت جلو والسلام.یه دوست دیگم ال۹۰ش چپ کرد ۸میلیون خرجش کرد .اینا را گفتم برا اینکه اینجوری صحیح نیست یه مورد که برای هر ماشینی پیش بیاد بگیریم علمش بکنیم.تمام ماشینها بالاخره یه مورد دارند که نفر کلی خرجش کرده.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. حمید

          ۲۵ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (12 ديدگاه)

          همکارم یه ال۹۰ خریده بود نمی دونست که تنظیمات تسمه تایمش به هم ریخته بوده هر چی خرجش کرد آخرش ماشین نشد که نشد حتی نمایندگی برد گفتند از دست ما کاری بر نمیاد . فکر کنم نفر قبلی ماشینو با هل دادن تو دنده روشن کرده بود که این بلا سرش آمده .
          جهت اطلاع دوستان هر وقت ماشینتون روشن نشد هیچ وقت و هیچ وقت با هل دادن تو دنده روشنش نکنید چون تنظیمات تسمه تایمشون بهم میخوره و بدبخت میشین حتما با استفاده از وایر مخصوص و اتصال به باطری ماشین دیگه روشنش کنید. البته این در باره ماشین های جدیده و ماشینهای قدیمی مثل پیکان و پراید موردی نداره و میشه هلش بدید تا روشن بشه اما بقیه نه خراب میشن. اگر دیدی کسی قصد این کارو داره به بقیه هم اطلاع بدی این کارو نکنند

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Omid_Gorgan

      ۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      داداش ریو خیلی بهتره ، اگه تمیزشو گیر آوردی شک نکن ، هم شتابش بیشتره ، هم کم مصرفتره و استهلاکش خیلی پایینه ، هم نرمو کم سرو صداست که همه اینا بخاطر تکنولوژی مدرنتر نسبت به ۴۰۵ هست ، منتها ۴۰۵ جاده بهتری داره نسبت به ریو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  25. پدرام

    ۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام دوستان بنده اصلا از تعصب نشون دادن روی ماشین خوشم نمیاد ولی چون تصادفی به این تایپیک برخورد کردم بدم نیومد این مطلب رو برای هموطنایی که قصد خرید خودرو دارن بگذارم امیدوارم که مفید باشه بنده بخاطر شرایط کاری تقریبا به ۲۰ کشور تا حالا سفر کردم لوگان در کشور ترکیه به وفور در خیابانهادیده میشد در اکراین در مالزی در هند در آذربایجان درقبرس در عراق در ارمنستان … وچند کشور دیگه لوگان تقریبا ماشین قشر متوسط بود وچون قبلا خودم داشتم خیلی تو خیابانها توجه میکردم یک مدلشو در ترکیه دیدم قیافش فرق داشت کاملا داشبوردش هم فرق میکرد سوال کردم طرف گفت مدلش ۲۰۱۳ هست بسیار زیبا بود امیدوارم پارس خودرو بتونه از این مدل بزنه چون اتاقی که الان میزنن مال ۲۰۰۶ هستش در ضمن از کل کشورهایی که نام بردم بنده سمندرو فقط در سوریه به وفور دیدم که لازمه بدونید اونجا بهش میگن شام چون کارخونه ایرانخودرو اونجا سمندرو با این اسم میزنه البته یکی دو مورد روهم در کشور آذربایجان دیدم .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رشید

      ۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      آقا پدرام همین ال۹۰ با وجودی که در ترکیه خیلی ارزونه نسبت به ماشینهای دیگه و ترکیه پایگاه رنو هستش ولی ال۹۰ جزء۱۰خودرو پرفروش ترکیه نیست و اتفاقا فیات سی ینا تو ترکیه پر فروشترینه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. رشید

        ۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (26 ديدگاه)

        برای اونهائی که حتی با آمارهای رسمی هم مشکل دارند۱۰خودروپرفروش ماه ژوئن ۲۰۱۲ رامینویسم در ترکیه.۱-فیات سینا که در ترکیهlinea نامیده میشه۳۶۲۲دستگاه ۲-رنو فلوئنس۲۳۶۸ ۳-فورد فیستا۲۲۳۶ ۴-اپل کورسا۱۹۶۳ ۵-اپل استرا۱۹۲۵ ۶-فورد فوکوس۱۷۷۲ ۷-رنو سمبل۱۵۳۱ ۸-پاسات۱۴۹۴ ۹-فولکس پولو۱۲۷۷ ۱۰-ب ام و سری۳ ۱۲۴۴ و کل فروش در ماه ۲۴۴۴۹۰ حال خودتون ببینید چه تنوعی دارند که پرفروشترینشان ۳۶۲۲ حالا تو ایران کل فروش همون ماه۷۰۰۰۰دستگاه بوده که پراید با۲۵۴۴۰دستگاه ۳۶درصد فروشه…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  26. عظیم

    ۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    یکی از فامیلام ریو داره. یک ماه پیش تسمه تایم ماشینش پاره شد وموتورش داغون شد حدود ۴ میلیون خرج موتورش کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوستان من تقریبان همه ماشینهای ایرانی رو داشتم ولی سمند رو بیشتر پسند کردم چون خیلی راحت اسپرت میشه خیلی کیپه تو سرعت بالا صدای باد تو درا نمیپیچه . توی پیچ خیلی فرمون پزیری خوبی داره . توی پیچ نه زیاد تند تومصیردانشگاهم با ل۹۰ پدر خانومم فک میکردم مسه ماشینه خودم فرمون دادم کنترل ماشین از دستم خارج شد چیزی نمونده بود ک چپ کنم ولی ای کاش سمند موتور ال۹۰ داشت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. رشید

      ۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      ریو تمام مزیتهای ال۹۰ را دارد در عین حال معایب ال ۹۰ رو هم نداره.ریو معرکه است.میدونم زورتون میاد بهم منفی میدید ولی حقیقت رو نمیشه کتمان کرد.قطعا در آینده نزدیک ریو میخرم چون ۶ماهه در موردش دارم تحقیق میکنم.شتاب عالی,مصرف کم,ماشین با کلاس,بدون استهلاک نه کم استهلاک,نرم,علیرغم جمع و جور بودن جادار و راحته,صندوق بزرگ,تو شهر و تو جاده عالی,پایداری قابل قبول و…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. راد

        ۷ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (88 ديدگاه)

        یک چرخش به ال لگن میرزه ولی ترمز خوبی نداره حتما باید تقویتش کنی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. کیانوش

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (13 ديدگاه)

          دوست من کمی فکر کن.بهتر نیست زیبا تر نظر بدی؟؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. king(کیانوش)

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (13 ديدگاه)

          کی گفته؟؟؟ترمز نداره.دید به جلو نداره.ایربگ نداره.راننده آسایش نداره.ستون درست و حسابی نداره.چند تا ماس ماسک که اینقدر دک و پز نداره.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. کیانوش

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (13 ديدگاه)

          مگه سمند چرخ هم داره????

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. حسین 9974

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (61 ديدگاه)

          پسرم اگه سمندو ازنزدیک دیده باشی متوجه خواهی شد.. نمیدونم سمندو میشناسسی یا نه؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. Junior

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (133 ديدگاه)

          نه تو کل ماشینای ایران، جهان، کهکشان راه شیری ، کلیه منظومه ها و شایدم دورتر تنها ماشینی که تا حالا چرخ داشته لوگانه…!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. reza

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (23 ديدگاه)

        رشید جان میخوای ریو بخری انشالا مبارک باشه به سلامتی. ولی بهت توصیه میکنم موقع رانندگی یه مشت پنبه یا پتویی چیزی بچپون توی گوشات که صدای موتور آزارت نده.
        صدای موتور ریو داخل اتاق خیلی زیاده! مثل هواپیماهای ملخی! آدم یاد برادران رایت میوفته! 🙂

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. Omid_Gorgan

      ۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      آقا چه ربطی داره ، این اتفاق ممکنه برای هر خودرویی بیفته ، مطمئن باشید ریو از سمند و ۴۰۵ و امثالهم با کیفیت تره و تکنولوژیش بالاتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. Omid_Gorgan

      ۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من نه سمند دارم نه تندر ، ولی هر دو رو سوار شدم
      بنظر من باید از چند دیدگاه بررسی بشن :
      ۱ – ظاهر و زیبایی
      ۲ – مصرف و استهلاک
      ۳ – کیفیت ، آپشن ها و تکنولوژِی ساخت
      ۴ – جادار بودن و امنیت
      ۵ – تامین قطعات و پشتیبانی
      ۶ – سرعت ، شتاب ، ترمز
      از نظر طراحی و استایل من امتیاز بالاتر رو به سمند میدم ، تندر واقعا رخ زشتی داره
      از نظر مصرف و استهلاک برد با تندره ، چون هم کم مصرفتره و هم عمر قطعاتش بالاتره
      از لحاظ کیفیت و آپشن چندان فرقی باهم ندارن ولی تکنولوژِی فنی تندر به مراتب بالاتر از سمنده
      هر دو خودرو جادار و راحت و نرم هستن ، منتها بنظر من تندر نرمتره ، امنیت هر دو خودرو خوبه ولی سمند جاده بهتری داره
      قطعات سمند راحت تر گیر میاد و ارزونتره
      تو شتاب و ترمزگیری تندر از سمند جلوتره و تو سرعت نهایی بنظر من هر دو تقریبا یکسان هستن
      در کل سمند خودروی خانوادگی با تکنولوژی قدیمی تر ، استایل بهتر ، مناسب برای مسافرت ، استهلاک بالا و عمر کم قطعات و تندر خودرویی مدرنتر با طراحی ضعیف ، کم استهلاک ، نرم و راحت و مناسب برای شهر ، جادار و کم مصرف
      حالا هر شخصی میتونه بر حسب معیارهاش خودروی مورد نظر خودشو انتخاب کنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  27. حمادی

    ۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    خلاصه هیچ کدام:))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. حسین محمدی

    ۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند خیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی بهتراز ال۹۰

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. حمید

    ۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    واقعا سمند خیلی بهتر از تندر هستش
    من یه بار توی تندر نشستم و بیشتر شبیه پراید هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. علی

    ۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال۹۰ همون قدر از سمند بهتره که پراید ۱۳۲ از پراید مهمولی بهتره هم سمند هم ال۹۰ ۲تا ماشین
    داغون مزخرفند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا