ایران خودرو

پژو پارس LX TU5 یا سورن ELX EF7؟

مقایسه‌ای کامل میان دو محصول به‌اصطلاح لوکس ایران‌خودرو

چند وقتی است که قصد خرید خودرویی با قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان دارم. در ابتدا خودروهای دست‌دوم را از لیست انتخاب‌هایم حذف کردم چراکه نمونه‌های صفرکیلومتر را ترجیح می‌دهم. همچنین ازآنجایی‌که به‌هیچ‌عنوان تمایل و علاقه‌ای به خرید خودروهای چینی ندارم، انتخاب‌هایم محدود به محصولات داخلی آن‌هم ساخته‌های ایران‌خودرو شد. در بین محصولات این شرکت دو خودرویی که از سر اجبار توجهم را جلب کرده‌اند، پژو پارس LX با موتور TU5 و سورن ELX با موتور EF7 هستند. البته دراین‌بین نیم‌نگاهی هم به پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 داشته‌ام؛ بنابراین در سایت‌ها و مجلات گوناگون خودرویی بررسی‌های فراوانی پیرامون این دو خودرو انجام داده و از مالکین آن‌ها نیز بسیار پرس‌وجو کرده‌ام.

بنابراین هرچند هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته‌ام، اما با توجه به بررسی‌هایی که طی چند ماه گذشته انجام داده‌ام، تقریباً اطلاعات کاملی از مزایا و معایب پارس LX و سورن ELX کسب نموده‌ام. به همین دلیل تصمیم گرفتم مقایسه‌ای میان این دو خودرو انجام دهم تا هم اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار داده باشم و هم از تجربیات و پیشنهادات مخاطبین عزیز پدال بهره‌مند گردم. ذکر این نکته ضروری است که شخصاً هیچ تعصبی نسبت به هیچ بک از این دو خودرو نداشته و صرفاً به‌عنوان یک خریدار به آن‌ها نگاه می‌کنم؛ بنابراین سعی کرده هم تا حد امکان مقایسهٔ عادلانه‌ای بین سورن و پارس انجام دهدم.

soren-vs-pars-1

طراحی خارجی

در مورد طراحی خارجی این دو خودرو حرف زیادی نمی‌توان زد چراکه سال‌ها است در خیابان‌های کشور حضورداشته و همه چندین و چند بار آن‌ها را دیده‌اند. خصوصاً پژو پارس که نزدیک به ۱۷ سال است با همین طراحی ظاهری در حال تولید است. بااین‌حال بحث برتری طراحی میان پارس و سورن بحثی کاملاً سلیقه‌ای است چراکه برخی پارس و برخی سورن را می‌پسندند. ولی سورن به لطف طراحی جدیدتر، تقاضای کمتر و حضور کمتر در خیابان‌ها، کمتر از پارس تکراری شده است. بعلاوه سورن فیس‌لیفتی از سمند LX است که هرچند هماهنگی طراحی LX در آن دیده نمی‌شود اما چهره‌ای بروزتر و مدرن‌تری را به نمایش می‌گذارد. در سوی دیگر پارس قرار دارد که هرچند کاملاً پیر و تکراری شده است اما همچنان جذابیت خود در بازار را حفظ نموده و تقاضای بالایی دارد. ولی در کل سورن با فرم سپرهای یکپارچه با بدنه، چراغ‌های عقب LED و زه‌های جانبی همرنگ بدنه، طراحی بروزتری نسبت به پارس دارد هرچند که پارس نیز طراحی هماهنگ‌تری دارد.

طراحی داخلی

سورن به‌عنوان فیس‌لیفتی از سمند LX در سال ۱۳۸۵ معرفی شد و هرچند در بیرون تفاوت‌های زیادی با LX داشت اما در داخل از داشبورد و تریمی کاملاً مشابه سمند استفاده می‌کرد؛ اما چندی بعد ایران‌خودرو دست‌به‌کار شده و داشبورد کاملاً جدیدی را برای سورن ارائه کرد که انصافاً در مقایسه با تولیدات داخلی، طراحی زیبا و هماهنگی دارد. سورن با داشبورد جدید با نام سورن ELX عرضه شد اما در سال ۱۳۹۲ نمونهٔ جدیدی از آن با نام سورن ELX سال یا کلاس ۱۱ ارائه شد که در داشبورد تغییراتی داشته و مجهز به دکمه‌های کنترلی روی فرمان شده بود.

soren-vs-pars-9

ایران‌خودرو همچنین برای پارس هم به دلیل کهنگی طراحی داخلی، داشبورد جدیدی ارائه کرد که هرچند نسبت به قبل طراحی بهتری دارد اما کیفیت متریال داخلی آن بسیار افت کرده است. بااین‌حال پارس LX به دلیل تریم کرم‌رنگ داخلی، لوکس‌تر و زیباتر از سورن ELX سال با تریم مشکی‌رنگ به نظر می‌رسد ولی ازلحاظ کیفیت داخلی به‌وضوح سورن یک سر و گردن بالاتر از پارس قرار می‌گیرد چراکه جنس داشبورد پارس از پلاستیک خشک بوده که کاملاً بی‌کیفیت است درحالی‌که سورن از این لحاظ وضعیت بهتری دارد.

soren-vs-pars-8

تجهیزات

هر دو خودروی موردنظر ما از محصولات به‌اصطلاح لوکس و رده‌بالای ایران‌خودرو بشمار می‌روند و به همین دلیل در رنج قیمتی خود تجهیزات نسبتاً مناسبی را ارائه می‌کنند. از تجهیزات مشترک هر دو خودرو می‌توان به ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ با ABS و EBD، دو ایربگ، فرمان هیدرولیک با غربیلک مجهز به دکمه‌های کنترلی، تهویه اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی و تا شونده اتوماتیک، شیشه‌های برقی هر چهاردر، سنسور دنده‌عقب، رینگ‌اسپرت آلومینیومی و تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو اشاره کرد درحالی‌که سورن با گرم‌کن آینه‌های جانبی، پاور ویندوز، تنظیم زاویهٔ نور چراغ‌های جلو و کیفیت بهتر سیستم صوتی بالاتر از پارس قرار می‌گیرد.

پیشرانه

پارس موردنظر من از نوع LX یعنی مجهز به پیشرانهٔ TU5 متعلق به پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است. موتوری با ۱۶۰۰ سی‌سی حجم، ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور. در سوی دیگر سورن نیز این اواخر فقط با موتور به‌اصطلاح ملی EF7 عرضه می‌شود؛ یعنی موتوری که دیدگاه‌های مثبت و منفی کاملاً متضادی نسبت به آن وجود دارد. درهرحال EF7 پیشرانه‌ای با ۱۷۰۰ سی‌سی حجم است که با تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر باز و بسته کردن سوپاپ‌ها، ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که هرچند نسبت به موتورهای روز دنیا بازدهی پایینی دارد اما با توجه به پیشرانه‌های محصولات داخلی می‌توان خروجی موتور EF7 را نسبتاً معقول و مناسب دانست. البته ایران‌خودرو به‌تازگی نسخهٔ توربوی سورن را هم عرضه کرده که ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد.

رانندگی

بر روی کاغذ سورن با ۶ اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۳ نیوتن متر گشتاور بیشتر برتر از پارس به نظر می‌رسد اما از یک‌سو اضافه‌وزن ۷۲ کیلوگرمی سورن نسبت به پارس و از یک‌سو مشکل گاز نخوردن و یا به‌اصطلاح کُپ کردن در دنده‌های یک و دو موجب می‌شود که پارس علیرغم توان کمتر در شتاب اولیه برتر میدان باشد؛ اما مشکل پارس عدم همخوانی موتور و بدنه است یعنی هرچند موتور TU5 مصرف سوخت کمتری از موتور قبلی XU7 دارد اما برای هیکل سنگین پارس ضعیف بوده و کشش موتور قبلی را ندارد بنابراین در سربالایی‌ها خصوصاً هنگام پُر بودن سرنشینان کاملاً کم آورده و نیاز به معکوس پیدا می‌کند. این در حالی است که سورن در شتاب ثانویه بر پارس برتری داشته و حتی با دنده ۵ هم شیب‌ها را طی می‌کند. به همین دلیل شتاب صفرتاصد سورن ۱۲ ثانیه است درحالی‌که پارس در دنده‌های ۳ به بعد با افت توان مواجه شده و برای رسیدن به صد کیلومتر در ساعت به ۱۳.۲ ثانیه زمان احتیاج دارد.

هندلینگ و راحتی دو خودرو تقریباً در یک سطح است اما سورن به دلیل وزن سنگین‌تر و کشش بیشتر، برای جاده‌های برون‌شهری مناسب‌تر است درحالی‌که پارس در شهرها چابک‌تر عمل می‌کند. در بحث ترمز گیری هم برتری با سورن است و عملکرد بهتری دارد درحالی‌که هنگام حرکت با دور موتور بالاتر از ۳۰۰۰ rpm صدای موتور TU5 پارس بیشتر از سورن به داخل کابین می‌آید؛ اما در بحث مصرف سوخت طبق اعلام ایران‌خودرو، پژو پارس LX به‌صورت ترکیبی ۷.۵ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند که بهتر از مصرف ۸.۱ لیتری سورن ELX است.

نتیجه

پس از بیان موارد بالا با توجه به حدود ۶۰۰ هزار تومان قیمت کمتر سورن و تجهیزات بیشتر، کیفیت بالاتر و قدرت بیشتر آن می‌توان سورن ELX کلاس ۱۱ را پیروز این رقابت دانست اما تقاضای بازار کاملاً برعکس است به‌گونه‌ای که پارس و خصوصاً مدل LX فروش بسیار بیشتری نسبت به سورن دارد. از سوی دیگر سورن در بخش بازار دست‌دوم هم مغلوب پارس شده و دیرتر و با افت قیمت بیشتری فروش می‌رود؛ بنابراین در کل می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که اگر اصطلاحاً تو بورس بودن، طراحی داخلی زیباتر و تا حدودی مصرف کمتر مدنظر باشد پارس LX انتخاب بهتری است اما اگر تجهیزات بیشتر، کیفیت بالاتر و شتاب و کشش را مهم بدانیم قطعاً سورن ELX EF7 پیروز میدان است. البته همین فروش پایین‌تر سورن نیز می‌تواند برای برخی افراد نقطهٔ مثبتی باشد چراکه مشابه آن کمتر در خیابان‌ها دیده شده، دیرتر تکراری می‌شود و از همه مهم‌تر نسخهٔ وانت آن هنوز ساخته نشده است (آریسان)! با‌این‌وجود در کل هیچ‌یک از این دو خودرو را با توجه به پیشرفت‌های صنعت خودروسازی مدرن جهانی نمی‌توان گزینه‌های ایده آلی دانست اما در این بازار انحصاری داخلی چاره‌ای جز خرید این چهارچرخه‌های وطنی وجود ندارد و در غیر این صورت باید سراغ نمونه‌های چینی رفت که شخصاً علاقه‌ای به آن‌ها ندارم.

مشخصات فنی

سورن ELX سال پژو پارس LX
موتور ۱۷۰۰ سی‌سی EF7 ۱۶۰۰ سی‌سی TU5
قدرت ۱۱۴ اسب بخار ۱۰۸ اسب بخار
گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر ۱۴۲ نیوتن متر
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۲ ثانیه ۱۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۸.۱ لیتر (ترکیبی) ۷.۵ لیتر (ترکیبی)
طول/عرض/ارتفاع ۴.۵۳/۱.۷۲/۱.۴۶ متر ۴.۵۰/۱.۷۰/۱.۴۱ متر
وزن ۱۲۵۷ کیلوگرم ۱۱۸۵ کیلوگرم
حجم باک ۶۶ لیتر ۷۰ لیتر
حجم صندوق بار ۵۰۰ لیتر ۴۷۰ لیتر
قیمت کارخانه ۳۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان ۳۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶۶ دیدگاه‌ها

  1. ali derakhshan

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان بنده هم پارس داشتم هم ای اف سون عارضم به اطلاعتون که موتور ای اف سون موتور خیلی قدری هست و قدرت خوبی داره نسبت به پارس اتاق مستحکم و سنگینی داره که از لحاظ ایمنی از پارس بهتره یه مقدر دیدش به خاطر اعضلانی بودنش کمه شتاب اولیش کمه ولی تو جاده عالیه من خودم دویستا پر کردم که بازم جا داشت یه مشکلش هم اجزای داخلشه که به صدا در میاد از لحاض خرج هم باید بگم هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد شما موتور خوب و قوی میخوای خرجش هم بالاست در ضمن خرج تیو فایو هم تقریبا همینه
    اما پارس یه ماشینی هست که جوون پسند و شیک و با کلاسیه شتابش خوبه تو سر بالایی با کولر کم میاره مصرفش خوبه اتاقش ضعیفه توری که منو یه سمند از پشت زد فقط سر کاپوتش خم شد ولی ماله من سقفش چین افتاد یه مزیت دیگه ایی هم که داره خوش اسپرته سریع میشه با یه ارتفاع و رینگ نانازش کرد
    ممنون از توجهتون

    موافقم 28
    مخالفم 0
  2. ابراهیم

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سورن بهترینه کم صدا عالی

    موافقم 19
    مخالفم 6
  3. ماشین شناس

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدمت همگی دوستان من از بچگی تو نخ ماشینا بودمو راجع به همه چیزشون مطلعم . اگه بخوایم سورن و پارس تی یو فایف رو مقایسه کنیم باید بگم سورن برتری کامل داره . حالا دلیل هاشو یکی یکی میگم ما خودمون سال 95 یه سورن کلاس 11خریدیم و مثل همه ماشینای ایران خودرو دو ماه اول مشکلاتشو تو نمایندگی حل کردیم اون آقای که میگی تریم،داخلی پارس بهتره واقعا چی تو پارس دیدی داشبورد پارس از بد ترین نوع پلاستیک خشکه و اصلا طراحی به روز نداره و همش از اشکال مربع ساده استفاده شده ولی سورن از پلاستیک نرم درجه یک و توی داخل در از طرح کروم استفاده شده اگه راجع به موتور بگیم در مورد کشش و شتاب و قدرت بازم برتری با سورن و در مورد ایمنی هم که مشخصا با سورنه از لحاظ جا داری درسته ابعاد دو ماشین یکی هستن ولی در پارس ب دلیل جای نامناسب پادریا و فرم بد صندلی حتی فضای داخلی هم کمتره شما اگه تجربه کرده باشی وقتی تو کابین دو ماشین قرار بگیری تو ی پارس حس آشغال بودن کابینو بهت میده ولی سورن از لحاظ کابین با ماشینای خارجی برابری میکنه از لحاظ امکانات هم سورن با داشتن سه مورد اضافه مثل پاور،ویندوز شیشه های،سولار و یو وی و صندلی برقی برتره و از طراحی بیرونی هم سورن بروز تر و،زیبا تر از پارس پیره ببخشید خسته شدید

    موافقم 37
    مخالفم 9
  4. محمد

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام خدمت،همه بعضی از شما تعصبی فکر میکنید مثلا ما خودمون سورن کلاس 11 سال 95 داریم که واقعا ازش راضی هستیم چون قبلش یه توسان داشتیم و بعد اینو خریدیم تونست خودشو در حد ماشین خارجی جلوه بده اونهایی که میگید اجزای داخلی پارس بهتره باید گفت اطلاع ندارید و سخت در اشتباه هستید جنس اجزای داخلی پارس از پلاستیک خشکه که از پلاستیک باز یافتی هم بهتره ولی سورن،چرم مصنوعی و نرم هست و طراحی واقعا بروز و اجزای با کیفیتی داره خلاصه سرتونو درد نیارم از هر لحاظ بهتره

    موافقم 18
    مخالفم 6
  5. مهدي گل

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر کسی نظرهای خودشو داره ما کورس بستیم با سمند اولش خوب پیش رفت توی داخل شهر و وقتی زدیمش توی جاده به خدا قسم میخورم توی دنده چهار و پنج به خدا قسم کم اورد یک کم آورد هر کاری کرد نتونست بهش برسه نتونست سرعتش زده بود 200 یا 210 آره حاجی از لهازه زاهر و باتن
    و نما خوشگلی و امنیت بهتره ولی از لهاز شتاب و قدرت و امنیت درسته که کمتر ولی ارزش رسیسک کردنشو داره بعد هی بگین پارس یا ای اف سون بده هی بگو

    موافقم 5
    مخالفم 7
  6. ایرانی

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظر خاصی ندارم خاستم تشکر کنم و بگم خیلی توی انتخابم کمکم کردید از اطلاعات خوبتون ممنون???

    موافقم 10
    مخالفم 0
  7. محمدP

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    اینایی که شما گفتید درست
    ولی خوانواده سمند واسه افراد سن بالاست
    پارس هم ظاهر جوون پسندی داره هم تیز تر از سورن هست تو شهر سمند بعد یه مدت خودشو میندازه ولی پارس خیلی سر حال به نظر میرسه
    بعدشم مگه آدم ماهی چند بار میره تو جاده،
    جاده های ما هم واقعا کشش سرعت بالا رو ندارن

    موافقم 11
    مخالفم 16
  8. صادق

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام
    من خودم فقط ۲۰۶ سوار میشم الانم یه v8 دارم به نظر من سورن یه چرخش می ارزه به پارس
    ما چقد بدبختیم که یه تعداد این پارس رو باکلاس و تیز و سرحال میدونن
    البته حق هم دارن چون بیشتر از پارس سوار نشدن واسه همون پارس رو لوکس ترین شیک ترین تیزترین خودرو میدونن
    ماشینی که شاسی واسه ۴۰۵ و موتور واسه ۲۰۶ و اتاق هم کپی از ۴۰۶
    موتور ef7 عالیه حرف نداره

    موافقم 19
    مخالفم 9
  9. Amir

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سورن توربو حرف نداره.تیپش بایه ارتفاع دادن عالی میشه.شتابش فوقعلادس.داشبرد داخلیش نرمه.ولی داشبوردپارس ازهمین آشغالای خونمون ساخته میشه بعدیه مدت سرصدایرمیداره.سواری سورنم اصن خرف نداره.تاکسی ننشسته میگ پارس فلانه.ولی بیااینوبشین بعدبگو.همش ازحرف زدن دوتاپارس سواره که ef7باسورنو خراب کردن.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  10. امین

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عشق فقط پژو پارس
    پارس ظاهر جوون پسندی داره اما سورن پیرمرد سالخورده ای هستش.

    موافقم 8
    مخالفم 21
  11. پویا

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید من سمند ef7دارم مدل ۹۳ عالیه سرعت قدرت شتاب خیلی سر تراز پژوپارسه یه پیش سمندو به پارس نمیدم

    موافقم 9
    مخالفم 2
  12. علی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من در مورد ظاهر نظر نمیدم چون سلیقه فرق داره اما موتور ef7 قطعا از tu5 سرتره هم از نظر تکنولوژی هم قدرت بالاتری داره مخصوصا برای بدنه های سنگین پژو و سمند!. نمیگم tu5 بده ولی برای همون ۲۰۶ جواب میده نه روی پارس!. من خودم تازه ef7 خریدم اما دوستم مدل ۹۳ داره الانم نزدیک ۲۰۰ تا باهاش رفته از نظر خرج تا حالا فقط یه پولوس رو دستش گذاشته و یک ریالم خرج موتوری نداشته.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  13. محمد

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ماشین سورن elxموتورef7
    امکاناتش خوبه جز ترمز جلوش که اینفدر تعریفشا میکنن مفت نمیارزه .به نمایندگیشم گفتم میگه هیچ کاریش نمیشه کرد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. Mohamad

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    مقایسه خوبی بود البته بازار فروش سورن واقعا بده و فقط به خاطر لوازم مصرفی و حتی سپر و چراِ های اونه که بسیار گرونه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. Ese

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مقایسه آشغال با زباله
    نابود بشه خودروسازی ایران

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. H

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مقایسه اشغال با زباله ?? والا ما دلمون به سورن و پارس خوشه خارجی ها دلشون به پورشه و لامبورگینی و تویتا و… خوشه
      اگه به ما سورن بدن خوشحال میشیم
      اگه به اونا سورن بدیم همون وقت میندازن تو ضایعاتی و اشغالی

      موافقم 10
      مخالفم 2
  16. کیوان

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببینید دوستان هر دو‌ تا خودرو ماشینهای خوب ایرانخودرو و تولید داخل هستند ،من خودم سمند ای ال ایکس مدل ۹۶ دارم،تنها ایرادش صدای بم موتور داخل کابین بعد از دور موتور ۳ هست و دیگه ایرادی نداره،مگه مسابقه میدیم که شتاب مثلا پارس بهتره ،والا شتاب سورن هم بد نیست و قدرتش هم خوبه،جاده ش هم عالیه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  17. Mis.m

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ی دختر ماشین باز پارس و سورن و ۲۰۶ رو امتحان کردم سورن از همشون سر بوده از لحاظ اتاق بدنه موتور داشبورد اینا به کنار ماشین باید گپ باشه پُر و وحشی باشه بنظرم سورن هست اما پارس فقط اسپرتو جوونه

    موافقم 15
    مخالفم 1
  18. سجاد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من سورن دارم و پسر خالم پرشیا از هر لحاظ که حساب کنید سواری سورن بهتره . توی داخل کابین هم که اصلا مقایسه کردن نداره شما جنس پلاستیکو مقایسه کنید هارمونی و شیک بودن داشبورد سورن کجا و اون پلاستیک خشک پرشیا کجا .از لحاظ قدرت موتور که مشخصه ۱۷۰۰ و ۱۶۰۰ که یه مقایسه عددیه و توی اینم سورن بهتره فقط مصرف سوختش بیشتره که اون نیم لیتر ارزششو داره.فقط سورن توی دنده یک و یه کمی هم توی دنده دو بد راه میره وباید با صبر بیشتری به ماشین گاز بدی چون کپ میکنه و یه کم آزار دهندس که اینم به خاطر ناهماهنگی گیربکسای ساخت وطنه ولی دنده دو که پر میشه قطعا موتور tu5 رو میزاره تو جیبش .به اینم فکر کنین که وقتی یه سورن داری هر پنج متر یکی عین ماشینتونو تو خیابون نمیبینین . البته سورن همه چیش گرون تره که اونم مشخصه دیگه به ازای هر ده تا پرشیا تو خیابون یدونه سورن هست که خودش امتیازه ولی توی خرید لوازم مخصوصا بدنه و چراغ بعدا باید هزینه بیشتری بدی

    موافقم 13
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا