ایران خودروپژوتجربه و آزمایش

پژو ۲۰۶SD مدل V8

ﭘﺮﻭژﻩ ﺗﻮﻟﻴﺪ ۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﺭﺍ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺣﺮﻛﺖﻫﺎﻯ ﻣﺜﺒﺖ ﺩﺭ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯﻯ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﻧﺴﺖ. ﭘﺮﻭژﻩ ﺍﻯ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺸـﺘﺮﻙ ﺑﻴﻦ ﺷـﺮﻛﺖ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭ ﭘﮋﻭ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷـﺪ ﻭ ﻣﺎﺣﺼﻞ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺳﺮﻯ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ۲۰۶ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﻯ ﺟﻬﺎﻧﻰ ﺷـﺪ.

Peugeot 206SD

۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﺑـﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻇﺎﻫﺮ ﻋﺠﻴـﺐ ﺑﺨﺶ ﻋﻘﺒﺶ ﻛﻪ ﻣﺪﺗـﻰ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮﺩ ﺗﺎ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﻳﺮﺍﻧﻰ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﺎﺩﺕ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺑﻬﻴﻨﻪﺳـﺎﺯﻯﻫﺎﻯ ﻣﺘﻌﺪﺩ، ﺍﺭﺗﻘﺎﻯ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺳـﺎﺧﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤـﻪ ﻣﻬﻢﺗﺮ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﺻﻨﺪﻭﻗﻰ ﺟﺎﺩﺍﺭﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﺪﻝ ﻫﺎچﺑﻚ ﺁﻥ، ﺗﻮﺍﻧﺴـﺖ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺑﻴﺎﺑﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ۲۰۶ ﻫﺎچﺑﻚ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺷﻮﺩ. ﺑﺪﻭﻥ ﺷـﻚ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮﻳﻦ ﺗﻴـﭗﻫﺎﻯ ۲۰۶SD، ﺗﻴﭗ V8 ﺁﻥ ﺍﺳـﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﺳـﺖ ﺑـﻪ ﺑﺮﺭﺳـﻰ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺯﺩه‌اﻳﻢ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﻪ ﺁﻥ خـﻮﺍﻫﻴﻢ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ.

Peugeot 206SD

ﭘــﮋﻭ ۲۰۶SD ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻓﻀﺎﻯ ﺣﻤﻞ ﺑــﺎﺭ (ﺣﺠﻢ ﺻﻨﺪﻭﻕ) ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﺪﻝ ﻫﺎچﺑﻚ ﺧﻮﺩ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺗﺎ ﺣﻜﻢ ﻳﻚ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺎ ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺕ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻰ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﺑﺪ ﻭ ﻧﻴﺎﺯ ﺁﻥ ﺩﺳــﺘﻪ ﺍﺯ ﻛﺴــﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﺑﺎ ﺳــﻮﺍﺭﻯ ﺭﺍﺣﺖ ﻭ ﻫﻨﺪﻟﻴﻨﮓ ﻣﻨﺎﺳﺐ ۲۰۶ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺧــﻮﺩﺭﻭﻯ ﺭﻭﺯﻣــﺮﻩ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻰ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻃﺮﻑ ﺳــﺎﺯﺩ. ﺍﺻﻠﻰﺗﺮﻳــﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﺩﺭ ﺳــﺎﻝﻫﺎﻯ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺑــﻪ ﻃﺮﺡ ﻋﻘــﺐ ﺁﻥ ﺑﺮ ﻣﻰﮔﺸــﺖ ﻛﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣــﺪﺕ ﺍﻧﺪﻛﻰ ﺍﻳﻦ ﻇﺎﻫــﺮ ﻧﺎﻣﺘﻌﺎﺭﻑ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﻰ ﺳــﭙﺮﺩﻩ ﺷــﺪ.

Peugeot 206SD

ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ۲۰۶ ﺻﻨــﺪﻭﻕﺩﺍﺭ، ﺗﻴﭗ V8 ﻛﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﺗﻴﭗ ﺁﻥ (ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺣﺘﺴــﺎﺏ ﺗﻴﭗ V9 ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧــﺪﻩ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﺑﻬــﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ) ﺑﻪ ﺣﺴــﺎﺏ ﻣﻰﺁﻳــﺪ، ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮﻳﻦ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ SD ﻧﻴﺰ ﻣﺤﺴــﻮﺏ ﻣﻰﺷﻮﺩ. ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﭘﻴﺸــﺮﺍﻧﻪ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ TU5 ﻭ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻛﺎﻣﻠﻰ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﻧﻈﺮ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻴﺶﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺧﻮﺩ ﺟﻠﺐ ﻛﻨﺪ.

Peugeot 206SD V8

ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﻰ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫــﺎﻯ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺗﺮﺩﺩ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﺑــﻪ ﺭﺍﺣﺘﻰ ﻣﻰﺗــﻮﺍﻥ ﭘﻰﺑــﺮﺩ ﻛﻪ ۲۰۶SD ﺑﺨﺶ ﻋﻤﺪﻩﺍﻯ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳــﺖ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻳﻦﺑﺎﺭ ﺗﻨﻬﺎ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻧﻴﺴــﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺧﻮﺵ ﻧﺎﻡ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮﻯ ﺁﻭﺭﺩﻩﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺳــﺎﺧﺘﺎﺭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔــﻰ ﻣﺪﻝ ﺻﻨــﺪﻭﻕﺩﺍﺭ، ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﻫﺎﻯ ﻛــﻢ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻧﻴﺰ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺍﻧﺘﺨــﺎﺏ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﻮﺩ ﺩﻳﺪﻩﺍﻧﺪ.

Peugeot 206SD

ﻣﺪﻝ V8 ﭘــﮋﻭ ۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻥ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ TU5 ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﺗﻴﭗ V1 ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﺎﻻﻳــﻰ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﻭ ﺍﻳﻤﻨــﻰ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﻯ ﺻﺎﺣﺐ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﻣﻰﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺁﻥﻫﺎ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻣﻄﺒﻮﻉ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﻭ ﻛﻴﺴﻪ ﻫﻮﺍ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ. ﻣﺪﻝ V8 ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﺗﻴﭗ ﭘﻨﺞ، ﻛﺎﺑﻴﻨﻰ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺣﺠﻢ ﻭ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺒﻰ ﺑﻪ ﻇﺮﻓﻴﺖ ۴۰۰ ﻟﻴﺘﺮ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷــﻬﺮ ﺯﻳــﺎﺩ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﻧﻤﻰﺁﻳﺪ ﺷــﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺍﺧﺘــﻼﻑ ﻗﻴﻤﺘﻰ ﻛﻪ ﻧﺴــﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺪﻝ ﻫﺎچﺑــﻚ ﺩﺍﺭﺩ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﻛﺎﺭﺑﺮﺩ ﺷﻬﺮﻯ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻧﻴﺎﻳﺪ ﺍﻣﺎ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻣﻮﻧﺘﺎژ ﺑﺎﻻﺗﺮ، ﺳﻮﺍﺭﻯ ﻧﺮﻡﺗﺮ ﻭ ﺩﻳﻨﺎﻣﻴﻚ ﺑﻬﺘﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩ!

Peugeot 206SD V8

ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ ﭘﻨﺞ ﺳﺮﻋﺘﻪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻫﺮ ۲۰۶ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺍﺯ ﺗﻌﻮﻳﺾﻫﺎﻯ ﻧﺮﻡ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻟﻰ ﺳﻮﺩ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﻛﻪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺁﻥ ﺑﺎ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ۱۱۰ ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭﻯ ﻋﻤﻼ ﺗﻌﻮﻳﺾﻫﺎﻯ ﻣﻌﻜﻮﺱ ﻛﻢﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺣﺘﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﺯ ﺳــﺮ ﺑﺎﻻﻳﻰﻫﺎﻯ ﺑﺎ ﺷــﻴﺐ ﺯﻳﺎﺩ ﻣﻰﻃﻠﺒﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻮﺿﻮﻋﻰ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺧﻰ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ SD ﻛﻪ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ TU3 ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻧﺞ ﻣﻰﺑﺮﻧﺪ. ﺗﻔﺎﻭﺕﺁﻥ ﺑــﺎ ﺗﻴــﭗ V1 ﺩﺭ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰﻫﺎﻯ ﻓﻨﻰ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﻴــﺪ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﺨــﺎﺏ V1 ﭼﻨﺪ ﻣﻴﻠﻴﻮﻧﻰ ﭘﺲ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻛﻨﻴﺪ.

Peugeot 206SD

ﻭﻳﮋﮔــﻰﻫﺎﻯ ﺑــﺎﺭﺯ ﻭ ﺑﺮﺟﺴــﺘﻪ V8 ﺩﺭ ﺑــﺰﺭگﺭﺍﻩ ﻫﺎ ﻭ ﺟﺎﺩﻩﻫﺎﻯ ﺑﻴﻦ ﺷــﻬﺮﻯ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻰﺷــﻮﺩ، ﺟﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ TU5 ﺁﻥ ﺑــﺎ ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﻗﺪﺭﺕ ۱۱۰ ﺍﺳــﺐﺑﺨﺎﺭﻯ ﺩﺭ ۵۸۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﻭ ﮔﺸــﺘﺎﻭﺭ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ۱۴۲ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮﻯ ﻛﻪﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻰ ﺷــﻮﺩ، شـﺘﺎﺏﮔﻴﺮﻯ ﺳﺮﻳﻊ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰﻫﺎﻯ ﺣﺮﻛﺘﻰ ﺑــﺎﻻﻯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻛﺸــﻮﺭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻗﻴﻤﺘﻰ ﺗﻀﻤﻴﻦ ﻣﻰﻛﻨﺪ.

Peugeot 206SD

ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦﻣﺰﻳــﺖ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﭘﮋﻭ ۲۰۶SD ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ ﻫﺎچ ﺑﻚ، ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻯ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻭ ﭼﺴــﺒﻨﺪﮔﻰ ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺑﻪ ﺳــﻄﺢ ﻣﺴﻴﺮ ﺑﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺩﺭ ﺳــﺮ ﺩﻭﺭﻫﺎﺳﺖ، ﻣﺴﺎﻟﻪﺍﻯ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪﻥ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺷﺎﺳﻰ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻌﻠﻴﻖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﺍﻛﺴــﻞ ﻋﻘﺐ ﻣﻬﻴﺎ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﺍﮔــﺮ ﺯﻳﺎﺩ ﺩﺭ ﺟﺎﺩﻩﻫﺎﻯ ﭘﺮ ﭘﻴﭻ ﻭ ﺧﻢ ﺳــﻔﺮ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﻛﺸﺶ ﻣﻨﺎﺳــﺐ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﺳﺒﻘﺖ ﻫﺎ ﻭ ﻋﺒﻮﺭﺍﺯ ﭘﻴﭻ ﻫــﺎ ﻫﺴــﺘﻴﺪ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫــﻰ ﻭ ﺍﻳﻤﻨﻰ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﻳﺘــﺎﻥ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺩﺍﺭﺩ، V8 ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻧﺤﻮ ﻣﻤﻜﻦ ﻧﻴﺎﺯ ﺷــﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ.

Peugeot 206SD

ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﻣﻰﺩﺍﻧﻴﺪ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ ﺑﻪ ﭘﺎﺭﺍﻣﺘﺮﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻔﻰ ﺑﺴﺘﮕﻰ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﺯ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﻣﺴﻴﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ، ﻧﺤــﻮﻩ ﺭﺍﻧــﺪﻥ ﻭ … ﻭﻟــﻰ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ V8 ﻛﻢﺗــﺮ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺑﺰﺭگﺗﺮﻯ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺳــﻤﻨﺪ ﺷــﻤﺎ ﺭﺍ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﻪ ﺳﻮﺧﺖ ﮔﻴﺮﻯ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﻣﺴــﻴﺮ ﻣﻰﻛﻨﺪ (ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺑﺎﻙ ۵۰ ﻟﻴﺘــﺮﻯ ﻛﻢ ﺣﺠﻢﺗﺮ) ﻭ ﻃﺒﻖ ﺍﻋﻼﻡ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺣﺎﻟﺖ ۶,۶ ﻟﻴﺘﺮ ﺩﺭ ﻫﺮ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺍﺳﺖ.

Peugeot 206SD

ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻓﻨﻰ ﭘﮋﻭ ۲۰۶SD مدل V8

ﻧﻮﻉ ﻣﻮﺗﻮﺭ: (N6A (TU5
ﺣﺠﻢ ﻣﻮﺗﻮﺭ: ۱۵۸۷ﺳﻰ ﺳﻰ
ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ: ﭼﻬﺎﺭ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ
ﻧﺴﺒﺖ ﺗﺮﺍﻛﻢ: ۱۰,۵
ﻗﺪﺭﺕ ﻣﻮﺗﻮﺭ: ۱۱۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺩﺭ rpm 5800
ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ: ۱۴۲ ﻧﻴﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﺩﺭ rpm 4000
ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﻧﮋﻛﺘﻮﺭﻯ: ﭼﻨﺪ ﻧﻘﻄﻪ ﺍﻯ ﺑﺎ ﭘﺎﺷﺶ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜﻰ
ﻧﻮﻉ ﺳﻮﺧﺖ: ﺑﻨﺰﻳﻦ
ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﻮﭘﺎپ: ۱۶ ﺳﻮﭘﺎپ
ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ: ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ ﺩﺍﺧﻠﻰ (ﺟﺮﻗﻪ ﺍﻯ)
ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺣﺪ ﺁﻻﻳﻨﺪﮔﻰ: Euro IV
ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺳﻮﺧﺖ: ﺍﻧﮋﻛﺘﻮﺭﻯ

ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﺳﺮﻋﺖ: ۱۹۳ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ
ﺷﺘﺎﺏ ﺻﻔﺮﺗﺎ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ: ۱۱,۴ ﺛﺎﻧﻴﻪ
ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ (ﺩﺭ ۱۰۰ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ):
۵,۴ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﻬﺮ
۸,۸ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺩﺍﺧﻞ ﺷﻬﺮ
۶,۶ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ

ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ: ﺩﺳﺘﻰ ﻣﺪﻝ MA5N
ﻛﻼچ: ﺗﻚ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻯ ﺧﺸﻚ – ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻰ
ﺩﻳﻔﺮﺍﻧﺴﻴﻞ ﺟﻠﻮ

ﺑﺎﻙ ﺑﻨﺰﻳﻦ ﭘﻼﺳﺘﻴﻜﻰ(ﭘﻠﻰ ﺍﺗﻴﻠﻦ): ۵۰ ﻟﻴﺘﺮ
ﺣﺠﻢ ﻓﻀﺎﻯ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ: ۴۰۰ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ (ﺑﺎ ﻓﻴﻠﺘﺮ): ۳,۲ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺪﻭﻥ ﻓﻴﻠﺘﺮ: ﺳﻪ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﻭ ﺩﻳﻔﺮﺍﻧﺴﻴﻞ: ﺩﻭ ﻟﻴﺘﺮ
ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺁﺏ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺧﻨﻚ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭ: ﺷﺶ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻚ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ۱ ﻟﻴﺘﺮ
ﻭﺯﻥ ﺧﺎﻟﺺ ﺧﻮﺩﺭﻭ: ۱۱۰۴ ﻛﻴﻠﻮﮔﺮﻡ

ﻧﻮﻉ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻜﻰ
ﺟﻌﺒﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻴﻠﻪ ﺩﻧﺪﻩ
ﻧﻮﻉ ﺩﻧﺪﻩ: ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻴﻠﻪ ﺩﻧﺪﻩ
ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺩﻭﺭ ﭼﺮﺧﺶ ﻗﻔﻞ ﺑﻪ ﻗﻔﻞ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ۳,۸ ﺩﻭﺭ

ﻧﻮﻉ ﺗﺮﻣﺰ: ﺗﺮﻣﺰ ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻜﻰ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺑﻮﺳﺘﺮ
ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺗﺮﻣﺰ: ﺟﻠﻮ ﺩﻳﺴــﻜﻰ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺧﻨﻚ ﺷــﻮﻧﺪﻩ – ﻋﻘﺐ
ﺩﻳﺴﻜﻰ ﺗﻮﭘﺮ
ﺗﺮﻣﺰ ﺿﺪ ﻗﻔﻞ: ﭼﻬﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺍﻯ ﺑﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﻨﺴﻮﺭ with MK70
EBD & EBA

………………………………………………………………………………………….

# برای اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو به سایت گروه صنعتی ایران‌خودرو مراجعه نمایید.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۹۸۶ دیدگاه

  1. محمد امین

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    من میخوام ماشین بخرم
    و تابستان ها مسافرت میرم
    حالا موندم
    پژو پارس TU5 بخرم یا ۲۰۶ صندوقدار v8 sd?

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. ارش

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من پارس tu5 صفر داشتم که عید باهاش تا اصفهان رفتم تو جاده عالی بود خیلی نرم .الان ۲۰۶ اس دی گرفتم که هنوز باهاش مسافرت نرفتم ایشالا این هفته میرم بعد میگم چطور بود

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. رضا

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دو ماه هست که ۲۰۶ وی هشت خریدم و راضی هستم و مشکلی ندارم جاده هم رفتم که خیلی خوب بوده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. مجیدجعفری52ساله 30ساله راننده ام

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مصرف SDV8مدل۹۷بالای ۱۰لیتراست دکمه یااهرم درب صندوق ندارد صداهای مختلفی داردگیربکس باموتورهمخوانی ندارد ۴۰۵درهوای گرم بوی بنزین بشدت داخل کابین میاید۱۷۰۰ کیلومترراه رفتم باهاش !!!؟ بقیشوبعداز۵یا۱۰هزارکیلومترمینویسم

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  4. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۲۰۶ صندوق دار خیله خوبه تنها مشکلش درب صندوق باز نمیشه از داخل اتاق و باید ماشین خاموش بشه و کلید بندازه داخل قفل بعد باز کنی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امین

      ۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      می تونید قفل صندق را با قفل مرکزی موازی کنید ،اونوقت با درب های اصلی باز و بسته میشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. روح الله

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من رفتم نمایندگی یه سیم کشید دیگه وقتی ماشین باز باشه دکمه را فشار میدی باز میشه و وقتی ماشین بسته است قفل میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. محمد

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداش یه سوییچ یدک بساز ۱۰ تومنه بزار تو ماشین با اون درب صندوق رو باز کن ، لازم نیست خاموش کنی

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  6. سینا فدوی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدل ۹۰ دارم اس دی. وی ۸ فوقالعاده اس کم خرج کم مصرف بدون ایراد و‌ پر قدرت. کولر متوسط ترمزا نسبتا خوب فقط تنها مکشل جا دار نبودن ردیف عقب وراحت نبودن صندلی های جلوشه …دنده فوقالعاده نرم روزی ۱۵۰تا میرم باهاش تا ابیک و برمیگردم فوقالعاده کم استهلاک

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. پیام

    ۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه اس دی وی ۸ دست دو میخوام بخرم کدوم مدل بخرم؟بنده ۴۰۵دوگانه دارم مدل ۹۵ کیفیت ساختش خیلی پایینه کدوم مدل اس دی رو پیشنهاد میدین؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. فرزین

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان v8 دارم ۹۶ تو دست اندازای ریز داشبورد یا به گمونم صفحه کیلومتر میلرزه صدا میاد به نظرتون عادیه یا چیکارکنم ولی سرعت گیرا دست اندازای بزرگ هیچ مشکلی نداره عالیه واقعا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. sd savar

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم ۲۰۶ اس دی مدل ۹۶ دارم واقعا فوق العادس از همه نظر عالیه شتابشم که حرف نداره هر ماشین ایرانی که بگین تو درگ زدم پیشنهاد میکنم واس همتون این ماشینو بخرین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. TeX.borji

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .با۵۰تومان درست میشه فابریکی.ببرید پیش اینایی که ددزدگیر نصب میکنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. رضا نظری

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سال ۱۳۸۹ یه V8 سفارشی ایران خودرو گرفتم تا الان ۱۵۱۰۰۰ کیلومتر کار کرده واقعا ماشین خوبیه و من ازش خیلی راضیم با اینکه یه ماشین صفرکیلومتر دنده اتومات دیگه ای هم دارم بازم با ۲۰۶ بیشتر حال میکنم .(عاشقتم ۲۰۶)

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. حمید

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که از عملکرد صندوق عقب هنگام باز کردن مشکل دارن میتونن به یه قفل ساز خودرو مراجعه کنن تا مشکلشون حل شه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. محسن

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من ۲۰۶sd صفر تحویل گرفتم الان۷۰۰ کیلومتر رفته چراغ چک روشن شده دیاگ زدم خطای سنسور دریچه گاز/پدال گاز رو نشون میده خطا هم پاک میکنی چراغ چک بعد از چند کیلومتر دوباره روشن میشه کسی اگر تجربه ای داره کمک کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. سعید

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    منم یهویی فکر کردم ,V8, همون موتور هشت سیلندر خورجینی هستش که تو پژو ها نصب کرده اند ینی نمیشد بهش اسم d8 میزاشتن ماهم دیوونه نمیشدیم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. مهدی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.بنده از سال ۹۰ ؛مدل ۸۹ این ماشینو(وی هشت) دارم،ماشین خوبیه،(البته مدلهای کمتر از ۹۲عالیند و بعد از اون کیفیت کمتر شده)_مزیت های همچون کم مصرف ،کم صدا،پرشتاب،میباشد.چند عیب داره:۱_تو گردنه هایی که ترافیک هم باشه،(مثلا تو ترافیک راه شمال)،بوی شدید صفحه کلاجش در میاد و ماشین راه نمیره۲-صندلی های عقب فضای کمی داره و برای بزرگسال قد بلند ،نشستن خیلی مشکله
    در کل اینجوری بگم که با توجه به پولی که میدی،رضایتمندی خوبی داری

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. صدراله از خوزستان

    ۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ازسال ۸۵ تا حالا وی۸ داشتم سال ۹۷ فروختم یه وی۸ مدل۹۷ صفر خریدم ال نود وپارس هم داشتم ولی شتاب وی۸ یه چیز دیکه است البته وبه طور کلی ازش راضیم وفقط صندلی عقب برای دونفر مناسبه یه خانواده ۴نفره بااین خودرو راحتند درمورد قفل صندوق درقدیمیها برقی بود درمدلهای جدید قفل وموتور بازکن صندوق را گذاشتند فقط میخواد سیم مثبت ومنفی از پایه رکاب به صندوق وصل کنید وبرقی کنید که با ۴ درب عمل کنه.مدل ۹۷ رامن خودم برقکاری بردم انجام دادم.فقط یه سیم برق گرفت برای موتور درب بازکن صندوق.دربین خودروهای تولید داخل موتور tu5عالیه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. مرصاد

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای ماهم همین طوری ما سسنسور اکسیژن عوض کردیم پدال گاز هم عوض کردیم سوکت اسیوه بکن فوتئکن درست می شه تضمینی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. صائب اسکندری

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.بنده مدل ۹۷ صندوقدار وی۸ دارم و ۱۷۰۰۰ تا کار کرده.جدیدا بعد از مدتی رانندگی وقتی توترافیک میمونم یا توقف کوتاهی میکنم در حالت درجا و یا خلاص بدون دلیل آمپر بالا میره تا اینکه فن تند شروع به کار میکنه و دوباره خنک میشه.اگه دوستان راهنماییم کنن ممنون میشم.دو سه جا بردم حل نشد مشکلش.ممنونم از هموطنای گلم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. علز

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقایان و خانوما من ام وی ام ۵۵۰ همراه مانیتور مدل ۹۴و تیگو ۷ مدل ۹۷ داشتم. سال ۹۸ خر شدم رفتم یه ۲۰۶
    اس دی قلابی مدل ۹۶ گرفتم و آپ وی ام ۵۵۰ ام را برای فروش گذاشتم خلاصه اس دی ام را گرفتم صدای موتور وحشدناک داخ کابین می آمد ترمز ها هی قفل و باز میشوند ماشین و همین طور ماشین تو هر سربالایی و شتاب دنده ۴ خاموش می شد خلاصه ۴ شب گذشت من داشتم همراه زنم با ماشین می رفتیم رستوران که کنار رستوران هنگام پارک شدن پول گاز افتاده و موتور جرقه زد من فورن کاپوت را زدم و وهنگام بالا بردن کامل آتش شعله ور شد و من جا خالی دادم آتش نشان آمد خاموش کرد و من ۲۰۶ را به اوراقی فروختم بعد هنوز کسی ام وی ام ۵۵۰ را ن خرید که رفتم نماینده قرارداد فروش را لغو و حذف کردم و ام وی ام ۵۵۰ ام را پس گرفتم و سوگند خوردم که دیگر از کالای داخلی حمایت نکنم تو ۲۰۶ های فرانسوی یک سری اپشن های بود که در نسخه ایرانی حذف شد نعلت به ایران خودرو و مدیران نشان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. سعید فرشباف

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام منv8 مدل ۹۶ دارم ترمز هاش قفل می‌کنه تو سرعت ۱۰۰ به بالا ،تو دست اندازها از ماشین انواع اقسام صداها میاد.۶۰ تا کار کرده .هوا وقتی کمی سرد میشه صبح موقع روشن کردن چراغ چک روشن میشه و نا میزان کار می‌کنه باید چند بار روشن خاموش کنم تا درست بشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا