ایستگاه

استارت خودروهای برقی در مپنا

مدیرعامل شرکت مپنا از آغاز ساخت خودروهای برقی با تولید موتورهای برقی خودرو در شرکت مپنا خبر داد. این شرکت در حال حاضر در حال تولید سه مدل شارژر دیواری خانگی و خیابانی کند و سریع است.


عباس علی آبادی با اشاره به اینکه به زودی خط تولید این تجهیزات رونمایی می‌شود افزود: با استفاده از این تجهیزات برای برقی سازی خودرو‌های درحال تولید و همچنین خودرو‌هایی که تولید شده و اشخاص متقاضی برقی سازی آن‌ها هستند؛ امکان پذیر است.

وی ساخت الکترونیک قدرت و موتور‌های الکترونیکی را از جمله بخش‌های این پکیج دانست و گفت: اگر خودرو از اساس برقی شود فرایند راحت‌تر خواهد بود، اما با رعایت استاندارد‌ها امکان برقی کردن بخشی از ظرفیت خودرو‌های تولید شده نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه کشور‌های اروپایی پیش از راه اندازی خط تولید، خودرو‌های موجود را برقی کردند ادامه داد: ما برای برقی سازی خودرو‌های داخلی با شرکت‌های داخلی، برنامه ریزی کرده و آن را دنبال خواهیم کرد.

مدیرعامل مپنا با تاکید بر اهمیت راه اندازی زیر ساخت‌های برقی سازی خودرو‌ها گفت: ما درحال نصب شارژ‌های این نوع خودرو‌ها در کشور هستیم و آمادگی توسعه این تجهیزات را داریم البته این شارژ‌ها تاکنون در تهران و مشهد نصب شده و سپس در دیگر شهر‌ها اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به وجود قابلیت تامین نیاز کشور برای ساخت این تجهیزات در مپنا افزود: این کالا کاملا ایرانی است و ما با هماهنگی وزارت نیرو در هر منطقه امکان نصب آن را داریم البته طبق برنامه مشخص شده در هر استان دو دستگاه و در جاده‌های بین شهری نیز راه اندازی خواهد شد.

ایران در خاورمیانه، نخستین کشوری است که شارژ‌رهای برقی کاملا ایرانی را به ثبت اتحادیه اروپا رسانده، یعنی در ایران همه خودروهای برقی ساخته شده در بزرگترین شرکت‌های خودرو ساز جهان می توانند با همین شارژر‌ها، شارژ شوند.

مدیرعامل مپنا با اشاره به اینکه برای نخستین بار در ایران، طراحی و ساخت سیستم کنترل مرکزی خودرو برقی مبتنی بر موتور انجام شده است گفت: طبق تفاهم نامه امضا شده با برخی شرکت‌های خودرو ساز، تولید اتوبوس‌های برقی تا پایان سال و خودرو‌های برقی تا سال آینده به بازار عرضه میشود.

وی افزود: سه مدل خودرو در این بخش ساخته شده که از جمله آن خودرو برقی بنزینی، برقی و پلاگین است. این تکنولوژی به روزترین نوع تکنولوژی ساخت خودرو‌های برقی در جهان است.

برچسب ها

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه

  1. مهدی موتورز

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (411 ديدگاه)

    امید وارم باد هوا نباشه

    1. زیزیگولو

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (207 ديدگاه)

      اگر اینجور کارها رو به مهندسها و متخصصهای واقعی و در واقع کار رو به کار دون بسپارن مطمئناً میشه به آینده این شرکت امیدوار بود وگرنه اگر بخوان کار رو بدن دست یه عده بی سواد که با سهمیه دانشگاه قبول شدن و با هزار زور و سلام و صلوات و شانس و اقبال و التماس به استاد با معدل ۱۰ مدرک مهندسی گرفتن نهایتاً شاهد پراید برقی یا سمند برقی با ۹۹ درصد قطعات وارد شده از چین خواهیم بود که اون یه درصد قطعات ساخت داخلش هم فقط زه آینه بغل تحت لیسانس شانگهای چین خواهد بود

      1. AMIR-REZA

        ۱۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (212 ديدگاه)

        زیزیگولو بله تا حدودی حرفتو قبول دارم اما مشکلات کشور خیلی بنیادین تره….
        بهت هم حق میدم انقدر مدیریت ها تو ایران بده که به مهندسای کشور هم توهین میکنن ….
        اتفاقا ایرانی ها همیشه نشون دادند که اگر واقعا بخوان کاری کنن میتونن ما مهندسای خیلی خوبی داریم ولی به دلیل که خیلی هاشونم سر جای خودشون هستن ولی(((( دستشون بستس))))) چرا؟؟ چون پول نیست چون مدیریت نیست چون سرجاشون نیستن (نه اینکه توی شرکتی نباشن بلکه جایگاهشون توی شرکت رو میگم)چون دولت ارزشی براشون قائل نیست …. ماجرای اینکه رضا خان یه گلوله برف رو میده به سربازاش تا میرسه به دست نفر آخر چیزی ازش نمیمونه رو شنیدی ؟مشکل ما همینه (جایگاه مهندس ها و نخبه ها) شما پول رو همون گلوله برف در نظر بگیر تو کشورای دیگه نفر اولی که برف زیاد رو میگیره مهندسا هستن اما تو ایران اول وزیر بعد کی بعد کییییی که (هر کدوم بیش از حقشون هم بر میدارن) تااااااا میرسه به مهندس تا بتونه تحقیقاتشو انجام بده دیگه پولی نیس!!!!
        مطمئن باش اگه تمام مهندس ها سر جاشون باشن اما نوع مدیریت و ارزش گذاری واسه یه مهندس همین باشه اوضاع همینه ….

        1. زیزیگولو

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (207 ديدگاه)

          علیرضا اگر همه چیز سر جای خودش بود که مملکت گلستون بود موضوع سر همینه که نمیزارن کسی سرجای خودش باشه تا بتونن از آب گل آلود ماهی بگیرن چون اگر همه سرجای خودشون باشن اولین کاری که میکنن اینه که نمیزارن هر کسی وزیر و نماینده بشه که بخواد مهره ها رو اشتباه بچینه و هر کسی رو سرجای خودش نزاره و اشتباهی بزاره جاهایی که نباید بزاره تا اوضاع مهیا نشه واسه یه عده سودجو پس هیچوقت نمیزارن کسی سرجای خودش باشه

        2. زیزیگولو

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (207 ديدگاه)

          مهندسهایی که با رتبه های عالی از دانشگاههای دولتی و صنعتی شریف فارق التحصیل شدن رو نمیزارن ولی در عوض همون سهمیه ایها که با معدل ۱۰ مدرک گرفتن رو میزارن و همینه که نتیجش میشه طراحی افتضاح سمند و k132

    2. مزدا

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1527 ديدگاه)

      انقد مدیران منفعت طلب و وطن فروش تو این مملکت هست که جلوشون کلی سنگ اندازی کنن .
      چشمم آب نمیخوره‌کارشون به جای برسه.

    3. مزدا

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1527 ديدگاه)

      تو این مملکت خیلیا هستند که میخوان باعث پیشرفت کشور بشن ولی یه عده مافیا هستند که اگه باعث ضررشون بشه جلوی کار رو میگیرن.
      تو این مملکت دولت از همین بنزین بی کیفیت کلی درامد داره انتظار دارید خودروها برقی بشن پالایشگاه ها و درامد دولت بخوابه!!؟
      خیلی از کله گُنده های پمپ بنزین مملکت رو در اختیار دارن انتظار دارید راحت با موضوع کنار بیان!!

  2. مصطفی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    انقدر حرف نزنید بابا
    شد یه بار عمل کنید اول بعد حرفشو بزنید ؟؟

    1. Zonda R

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1817 ديدگاه)

      تو راه ساختن ماشینای برقی کشورهایوجهان اول دارن تپق میزنن
      فولکس واگن اینجوری نمیاد حرف بزنه مددرعاملش که شما اینجور بزرگنمایی میکنید
      دوتا کار کردین یا از چین گرفتین با ورچسب ایرانی
      یا از چین گرفتین….
      کشوری. ک توانایی تولید کاغذ a4 نداره خودروی برقی تولید میکنه

      1. محمد حسین

        ۱۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (422 ديدگاه)

        حالا شما اول یاد بگیر که ورچسب کلمه درستی نیست
        بعد درباره صنعت خودرو و برقی سازیش نظر بده
        اگر ملاک ، تولید همه چیز از جمله کاغذ A4 باشه ، مطمئن باش ، خیلی از کشورهای جهان اول به قول شما هم ، عرضه تأمین همه مایحتاج شون رو ندارن

    2. محمد حسین

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (422 ديدگاه)

      من تو مپنا کار میکنم
      نمونه اولیه سال قبل ساخته شد
      شنیدم خود دکتر علی آبادی ازش استفاده روزمره کرده
      بنابراین عمل شده

      1. مهدی موتورز

        ۱۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (411 ديدگاه)

        بهش امید داری؟

  3. مهدی اکرمی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (52 ديدگاه)

    هر چند چشممون آب نمیخوره ولی امیدوارم بتونن انجامش بدن. اگه با قیمت و کیفیت مناسب ارائه بشه من میخرم.

    1. datsun

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1730 ديدگاه)

      مپنا شرکت قویه و حتما میتونه اگه یه سری بزارن.

  4. ehsan

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوب قیمت نفت میاد پایین بدبخت میشه دولت

    1. محمد

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (129 ديدگاه)

      دولت همین الانشم بدبخته کل صادرات نفتمون به ۱۰ درصد نمیرسه

    2. مهدی موتورز

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (411 ديدگاه)

      الان بنظرت مشکل ما فروش پایین نفته یا اونایی قیمت پرایدو ۱۴× کردن؟
      میخوای پس فردا همین ماشینهای مکعبی باعث خفه شدنت شن

      در جواب اونجایی که میگن k132 با قیمت ۱۱۰ میلیون خوبه (واقعا متاسفم براتون بابا استفاده نکنین)
      میگیم ماشین نداریم چکار کنین
      وضعیه که هست خو اسنپ و تاکسی و اوتوبوس استفاده کنین

      1. MOHAMAD.n.r

        ۱۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (224 ديدگاه)

        من هر جور به k132 نگاه میکنم احساس میکنم پلتفرم سمند و دنا هست نه پژو ۳۰۱ .
        به ستون C دقت کنید خیلی شبیه هست.
        در صندوق و باقی ستون ها هم شبیه خانواده سمند هستند.
        ۹۰ درصد مطمئن هستم از پلتفرم سمند استفاده کردند ولی صداش رو در نمیارن.

        1. مهدی موتورز

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (411 ديدگاه)

          ۳ میلیون زیادیشه؟

        2. مهدی

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1085 ديدگاه)

          دقیقا درست گفتی منم همین نظر دارم سمند در اسم جدید البته یک چیزی هم هست بیشتر این مراسم تبلیغاتی هستش در زمان شوروی سابق هم اینجور نمایش های تلویزیونی برای سر کار گذاشتن مردم زیاد بود نمونش رهام که الان دو سه سالی میشه مثلل رو نمایی شده ولی دریغ از یک نمونه

        3. MOHAMAD.n.r

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (224 ديدگاه)

          @ مهدی
          موافقم👍👍👍

  5. مهدی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (726 ديدگاه)

    مپنا شرکت مهندسی قویی هست امیدوارم تو کارشون موفق باشن

    1. مهدی موتورز

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (411 ديدگاه)

      امیدوارم!

      1. زیزیگولو

        ۱۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (207 ديدگاه)

        اگر اینجور کارها رو به مهندسها و متخصصهای واقعی و در واقع کار رو به کار دون بسپارن مطمئناً میشه به آینده این شرکت امیدوار بود وگرنه اگر بخوان کار رو بدن دست یه عده بی سواد که با سهمیه دانشگاه قبول شدن و با هزار زور و سلام و صلوات و شانس و اقبال و التماس به استاد با معدل ۱۰ مدرک مهندسی گرفتن نهایتاً شاهد پراید برقی یا سمند برقی با ۹۹ درصد قطعات وارد شده از چین خواهیم بود که اون یه درصد قطعات ساخت داخلش هم فقط زه آینه بغل تحت لیسانس شانگهای چین خواهد بود

  6. AMIR-REZA

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (212 ديدگاه)

    جمشید آرین ۲۰ سال قبل داشت این کارارو میکرد حیف که….
    اگه واقعا این ایستگاه های شارژرش استانداد باشه خوبه ….
    من به شخصه اگه یه ماشین درست درمون باشه میخرم و حمایت میکنم و امیدوارم دولت مشوق های دولتی رو مثل کشور های دیگه به خریدارا بده (البته در این مورد چشم آب نمیخوره….)
    درسته که بیست سال دیر تر داره انجام میشه ولی من خوشبین و امیدوار هستم به این موضوع چون بالاخره این ماجرا باید از یه جایی شروع بشه…

  7. Mf1

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    اگه راه ایرانخودرو وسایپا برن حتما موفق میشن

  8. محمد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    از همین الان چشم بسته میگم شکست خوردس ماشینای برقی هر شیش ماه به خاطر پیشرفتی که تو الکتریک و الکترونیک وجود داره اپدیت میشن شرکتای ایرانی یه محصول میخوان که پنجاه سال تولیدش کنن

    1. آرمان

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (109 ديدگاه)

      مپنا خیلی شکتی قوی هستش با ایران خودرو و سایپا اصلا قابل مقایسه نیست

      1. محمد حسین

        ۱۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (422 ديدگاه)

        ولی مافیای خودرو بسیار قوی تره

  9. فرشاد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اینا کارت ملی نمیتونن بسازن انتظار خودرو برقی دارین ازشون
    یچیزی از چین میارن ۳ ۴ برابر قیمت میفروشن ب اسم خودرو ملی جا میزنن

    1. مهدی موتورز

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (411 ديدگاه)

      دقیقا من امروز رفتم گفت سامانه قطعه

  10. فری

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فوقش پراید و۴۰۵وسمند ۲۰۶و…. میان برقی میکنن
    چیزی بنام زبان طراحی اینجا وجود نداره فک کنم هر ۱۰۰۰۰کیلومتر ۱۰میلیون تعمیرات بخواد

  11. حمید

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    اب که سر بالا رفت
    قورباغه ابو عطا میخونه !

  12. Hadi

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (538 ديدگاه)

    بازم به مپنا…
    امیدوارم موفق باشن و ما بتونیم در آینده ای نه چندان دور خودروی هیبرید ایرانی سوار بشیم……
    انشاالله…

  13. آرین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اینا یه بدنه درست و حسابی نمیتونن بسازن. اگر به درب عقب تیبا و ساینا دقت کرده باشید هیچ وقت درست بسته نمیشه و هوا میکشه
    حالا میخوان ماشین برقی با تکنولوژی به درد نخور چینی بسازن
    با برق کیلوواتی خدا تومن

  14. حسین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چون شرکت معتبر مپنا این کار رو به عهده گرفته مسلمأ نتیجه بخش خواهد بود

  15. AMIR-REZA

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (212 ديدگاه)

    انشالله نبیره هام سوار این ماشینا میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن