ایستگاه خبر

افزایش فروش خودرو در اروپا

چند هفته پیش یک تحلیلگر اقتصادی افزایشی ۳ درصدی در میزان فروش خودروهای اروپایی را در سال ۲۰۱۴ پیش‌بینی کرد. این عدد نشانه‌ای مثبت از رشد بازار فروش خودروهای اروپایی پس از چند سال رکود بازار این خودروها می‌باشد، ولی اکنون معلوم شده است که ماه فوریه برای خودروسازان اروپایی ازنظر میزان فروش ماه بسیار خوبی بوده است، میانگین فروش خودروهای اروپایی در مقایسه با سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است، و این موفقیت پس از ۵ ماه پیاپی افزایش میزان فروش به دست آمده که شامل رشد ۷.۲ درصدی در ماه ژانویه‌ امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز می‌شود.

2014 Volkswagen Polo
تنها کشور اروپایی از ۵ بازار بزرگ این قاره که شاهد کاهش میزان فروش بوده است، فرانسه می‌باشد. بازار خودروی فرانسه در ماه ژانویه نیز با کاهش میزان فروش در مقایسه با سال گذشته روبرو بوده است. در این بین، بازار خودروی آلمان، بریتانیا و ایتالیا شاهد افزایش دو رقمی میزان فروش خود بوده‌اند، و اسپانیا با افزایشی ۱۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال بهترین درصد رشد در بین کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داده است. دلیل این رشد چشمگیر در بازار خودروی اسپانیا، برنامه‌ی دولت آن کشور برای تشویق تعویض خودروهای کار کرده بوده است.

Mercedes-Benz S-Class
تنها برند اروپایی که میزان فروش آن کاهش یافته است فولکس واگن می‌باشد که با کاهشی ۰.۸ درصدی، شاهد افزایش دو رقمی سایر برندهای گروه خود مانند آئودی، سئات و اشکودا بوده است که کل میزان فروش گروه خودروسازی فولکس واگن را هفت درصد افزایش داده‌اند. پژو با افزایشی ۳.۵ درصدی در میزان فروش، بر فروش ثابت سیتروئن غلبه کرد تا بتواند میزان فروش گروه پژو سیتروئن را ۳.۵ درصد افزایش دهد، میزان فروش بی ام و، مرسدس بنز و اسمارت ۴ درصد افزایش پیدا کرد، میزان فروش گروه فیات با افزایشی ۵.۸ درصدی مواجه شد، فورد و رنو به ترتیب ۱۱ و ۱۱.۵ درصد رشد میزان فروش داشتند، و در نهایت میزان فروش جنرال موتورز و گروه تویوتا نیز به ترتیب ۱۲ و ۱۴ درصد افزایش پیدا کرد.

Europe's-car-market
برخی تحلیل گران دلیل این مقدار افزایش در میزان فروش خودروها در قاره‌ی اروپا را افزایش سطح تخفیف‌های خودرو سازان می‌دانند. یک تحلیل‌گر اقتصادی شرایط فعلی موجود در بازار خودروهای اروپا را با تخفیف‌های بسیار زیادی که جنرال موتورز و کرایسلر قبل از ورشکستگی روی خودروهای خود اعمال کرده بودند مقایسه کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. زیگما

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    چه عجب
    میبینم که اروپا هم یواش یواش داره از رکود خارج میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری مزراتی

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      بله زیگما جان گویا پافشاری آلمان به سیاستهای ریاضتی بالاخره جواب داده و اندک اندک اروپا داره از بحران اقتصادی نجات پیدامیکنه…
      جای خوشحالی داره که با تکیه بر عقلانیت و علم تونستن بر این بحران بزرگ فائق بیان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        لامصب المان داره اروپارو با خودش میکشه .

        چه قدرتی داره .

        افرین . دمشون گرم . یک قاره با هم متحدن . اونوقت ماها مدام

        یکدیگر را مسخره و تخریب میکنیم . علت پیشرفتشون همینه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        خاوری جان :

        چون این پست تقریبا مربوطه ، میتونی سیاست های ریاضتی المان رو

        برای من بگی ؟؟ چی هست ؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. زیگما

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        البته سیاست ریاضت اقتصادی ربطی به المان نداره و هر کشوری در دنیا در بحران فرو بره سیاست ریاضت اقتصادی در پیش میگیره!
        وقتی یه کمپانی کمبود سرمایه داره، خب در هزینه ها صرفه جویی میکنه! مگه غیر از این باید اروپا عمل میکرد؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. خاوری مزراتی

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          درود بر میلاد و زیگمای عزیز
          وقتی یک کشوری سیاستای ریاضتی برمیگزینه یعنی اینکه این کشور میخاد دولت رو کوچکتر کنه. چه جور؟
          دولت منبع دخل و خرجش بودجه هست
          سیاستهای ریاضتی اقتصادی گونه های مختلفی داره که یکی از مهمترینشون مجموعه ای از تدابیر اقتصادی هست که در اونها از انتشار و چاپ و عرضه پول نامتناسب با شرایط اقتصادی جلوگیری میشه.مثلا تو شرایط رکود تولید چاپ پول فقط موجب تورم میشه … پول ماهیت خاصی در اقتصاد داره و غالب اقتصاددانا به جد عقیده دارن سرچشمه تورم بحران و تورم چاپ پوله. این مورد اول به وضع کنونی ایران نزدیکتره البته باید بگم مورد اتحادیه اروپا با ایران کاملا متفاوته و تورم در اروپا از اساس ریشه کن شده و شاید بیشترین نرخ تورمشون از 5درصد تجاوز نکنه
          مشکل اتحادیه اروپا اینه که دولت در برهه زمانی1998 تا2008 بیش از اندازه در اقتصاد دخالت داشت یعنی درغالب های مختلف بجای حمایت از سیستم بازار از دخالت در بازار کمک میگرفت مثلا بیش از حد یارانه به بخشهای مختلف میداد و اصطلاحا به سمت دولت رفاه حرکت میکرد . این امر باعث شد تا علاوه بر بحران بدهی که در اثر خرج زیاد دولت و کسری بودجه و سپس چاپ پول ایجاد میشد بخشهای تولیدی هم که به شدت به دخالت در دولت حساسن برا همین ضربه خوردن و وارد رکود شدن
          آلمان به عنوان رهبر اقتصادی اتحادیه اروپا درسال2009 پیشنهاد داد دولتها کوچک بشن بودجه ها ریاضتی بشن و حمایتها کمتر بشن که این باعث کاهش رفاه مردم در کوتاه مدت اما نجات اقتصاد در بلند مدت میشه
          بسته های ریاضتی میتونه هم پولی باشه هم مالی یعنی هم مانع از چاپ خودسرانه یا افزایشی پول بشه که میشه ریاضت پولی هم مالی که مربوط به بودجه دولت هست و باعث کمترشدن دخالت دولت در اقتصاد میشه
          البته باید بگم اقتصاد علم بسیار پیچیده و درعین حال ساده ای هست اگه واردش بشین بسیار شیرینه خوندنش
          ببخشید اگه زیاد حرف زدم
          امیدوارم تونسته باشم سوالتونو جواب بدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          عزیزم من تا حالا هیچ جایی از هیچ کسی نشنیدم که بحران مالی اروپا رو به دخالت دولت در اقتصاد ربط بده!! اتفاقا بعد از بحران خیلی از مسوولین غربی به این نتیجه رسیدن که باید کنترل بیشتری دولت در اقتصاد داشته باشه.
          دلیل بحران اقتصادی اروپا چیزی نبود جز رکود اقتصادی امریکا که اونم از بحران مسکن سال 2008 سرچشمه گرفت.
          دلیل بحران مسکن امریکا هم چیزی نبود جز عرضه نا مناسب نسبت به تقاضا. که این موضوع رو قبل از بحران و در سال 2005 رییس جدید بانک مرکزی امریکا پیش بینی کرد ولی کسی بهش گوش نکرد.و همین چند ماه پیش این خانوم به خاطر پیش بینیش در اون سال الان رییس بانک مرکزی امریکا شده….
          و حالا
          بر خلاف حرف شما، چه امریکا و چه اروپا به عنوان دولت، نظارت بیشتری بر وال استریت و وال استریت ها و پول در گردش و کلا همه چیز دارن…
          تورم هم نقشی در بحران اقتصادی غرب نداشته و احتمالا هیچ وقت نخواهد داشت.چرا?دلیلش در تعریف واژه “اقتصاد توسعه یافته”نهفته است….
          فکر کنم حرف های شما رو وارون کنیم،همه چیز درست بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. خاوری مزراتی

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          زیگما جان درود
          دوستان به دلیل طولانی بودن بحث منو ببخشید
          ابتداعا باید بگم پاسخ من تنها به سوال میلاد بود که پرسید سیاستهای ریاضتی یعنی چه؟ قطع و یقین تحلیل بحران مالی سال2008 بسیار پیچیده و طولانی هست و در اینجا نمیگنجه… من فقط توضیح دادم چرا آلمان رهبر اقتصادی اروپا بر سیاستهای ریاضتی در اتحادیه اروپا پافشاری میکنه. زیگما جان اقتصاد یک مدل یا علم سربسته با چند مفروض خاص و مهندسی شده نیست اقتصاد انسانی ترین علم در شاخه علوم اجتماعیه که بواسطه تحلیل و پی جویی رفتارهای اقتصادی پیچیده انسان با هزاران متغیر برون زا و درون زا سروکار داره. هدف از تحلیل من اینه که بگم در اقتصاد مهم این نیست که یک بحران اقتصادی به چه دلیل بوجود میاد مهم اینه چگونه رفع میشه..
          در ادامه باید بگم قطع و یقین هر پدیده انسانی مثل اقتصاد به دلیل ذات انسان که بسیار پیچیده و غیرقابل پیش بینی هست تحلیل ، پیش بینی و تفسیرش سخته اما با زوم کردن روی اطلاعات و آمار مختلف اقتصادی جهان در بازه زمانی 1990 تا2010 میتونیم بوضوح بسیاری موارد رو پیدا کنیم کاری که موسسات اقتصادی بزرگ دنیا مث بنیاد جهانی اقتصادWEFو یا IMFصندوق بین المللی پول انجام دادن و تشان از بزرگ شدن اندازه دولت در اقتصاد در کشورهای فراصنعتی داره. در اقتصاد که مدل غالب و جواب داده ش اقتصاد لیبراله اصل بر عدم دخالت دولت در اقتصاده . لیبرالها تا جایی پیش رفتن که به دولت لیبرال دولت پاسدار شب میگن یعنی دولتی که تنها به امنیت داخلی و خارجی می امدیشه..من نمیتونم الان اینجا تاریخ اقتصادی جهان رو برات مرور کنم اما این سیستم اقتصادی که در طول60سال گذشته و پس از جنگ جهانی دوم کاملا جواب داده براین عقیده س که اندازه دخالت دولت دراقتصاد هرمقدارکمتر باشه اون دولت و اون مردم پویاتروثروتمندتر هستن. کوچک بودن اندازه دولت از نظر لیبرالها یعنی تعرفه های گمرکی برای ورود آزاد منابع و وسایل اندک باشه مالیاتها پایین باشه تا میل به تولید ثروت بالا بره و دخالت در بانک مرکزی برای چاپ بی برنامه پول کاهش پیدا کنه تا کسری بودجه افزایش پیدا نکنه که همه اینها موجب میشه تا شما به مدل اقتصاد لیبرال نزدیک بشین.
          قطع و یقین بحران 2008 در اقتصادجهان از حبابی شدن بازارمسکن ایالات متحده آمریکا آغاز و سپس به ورشکستگی صاحبان مسکنها که از بانکها استقراض کرده بودن شروع شد. اساسا درآمریکا ورشکستگی یک امر طبیعی هست و برهمین اساس بانکها افراد زیادی رو که وام مسکن دریافت کرده بودند به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی ورشکسته اعلام کردند. با ورشکستگی موج عظیمی از مردم و به حراج گذاشته شدن خانه ها، موج کثیری از مردم یکباره مشاهده شد که دراین قضیه بانکها هم ورشکسته شدن چون به عده کثیری وام دادن و حالا اون وامها قابل پرداخت نیست چراکه خونه ها به فروش نمیره و یا اون قیمت مذکور رو که باید وام رو پوشش بده نداره. اینجا بود که بحران مسکن آمریکا به بازارهای مالی و پولی سرایت کرد و بعد بازار بورس و بعد بخش تولید روهم فلج کرد… با ورشکستگی 100ها بانک معتبر سیستم اعتباری ایالات متحده بعنوان ببزرگترین اقتصادجهان رو به اضمحلال رفت و بحران سرتاس اروپا و ژاپن رو که هردو شریک اقتصاد آمریکا هستن فراگرفت و سپس به کشورهای وابسته به وارداتی همچون ایران هم سرایت کرد و جهان دچار رکود شد
          با اینحال یک سوال پیش میاد و اون اینه که چرا باوجود پویابودن اقتصاد های غربی هیچ یک نتونستن جلوی نفوذ بحران رو بگیرن و یا از رکود خارج بشن؟
          این اون سوال مهم هست که ریشه در ذات دولتها و نهاد اقتصاد داره… دولتها نتونستن به بحران و رکود پاسخ بدن چرا که بیش از اندازه بزرگ بودن یعنی دخالت گسترده در اقتصاد داشتن یعنی پژو فرانسه اگر یارانه دولت نبود تا حالا صدبار ورشکست میشد یعنی اگر یارانه دولت نبود جنرال موتور صدبار ورشکست میشد و …
          اگر مایل بودی تا بازهم درباره ش حرف بزنیم
          بازهم عذر میخام
          سپاس

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. زیگما

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          اگه از تحصیلات بنده مطلع بودی هرگز بحث رو کش نمیدادی……هه هه هه
          شوخی کردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. saeid

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    بهترین اقتصاد با مناسبترین قیمت حتی بهترین ماشینا امثال پورشه 911 فراری 458 با قیمتی معادل 100 تا 200 هزار یورو اونوقت یه فراری 458 تو ایران به قیمت 8.5 میلیارد تومن معادل 2.1 میلیون یورو …. با این پول تو اروپا ده تا بهترین سوپر اسپرت میشه خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری مزراتی

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      عزیزم اقتصاد دولتی همینه … میلتون فریدمن اقتصاددان برنده نوبل اقتصاد درباره شر دولتها برای مردم و جامعه میگه:
      “اگر اداره شنزارهای آفریقا را به دولتها بسپارند پس از چندی قحطی سنگریزه خواهد امد”…
      اینجام تو ایران قحطیه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        درود
        آقا فرق ریاضت اقتصادی اروپا با اقتصاد مقاومتی ما چیه؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. خاوری مزراتی

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          کلی فرقشه … ریاضت اقتصادی یه حقیقت علمی اثبات شده با فرمول و عدد و نظریه س که تا حالا صدجا درستیش اثبات شده
          […]

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          اقتصاد مقاومتی صرفا اقتصاد کشور رو به سمت استقلال بیشتر و تامیین مصرف ملی سوق میده
          در حالی که ریاضت اقتصادی سعی در ترمیم کلی بنای اقتصاد یک کشور با تکیه بر ریاضت مالی هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. خاوری مزراتی

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          زیگماجان اطلاعات اقتصادیت بسیارعالیه . خوشحالم اینقد نسبت به این علم آگاهی داری. توصیه میکنم اندکی هم اقتصادسیاسی و بالاخص اقتصادسیاسی ایران رو مطالعه کنی… اینطور فرق بین مفهوم اقتصادی “ریاضت اقتصادی” یا اقتصادانقباضی و مفاهیم برساخته ای مثل اقتصادمقاومتی رو درک میکنی
          درود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. زیگما

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          اقتصاد ایران اقتصادی بی سر و ته هست
          مطالعه در مورد اقتصاد ایران فقط انرژی رو از ادم میگیره
          وقتی فرصت دلالی برای 75 میلیون ادم موجوده، امکان نداره بشه در مورد چنین کشوری نظر قطعی داد
          راستی
          ازت خوشم اومد
          یه پیامی به ما بده.
          zigmash1991@gmail . com

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. mory

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    ای باب یعنی تو اروپا هم تویوتا زیاد میخرن
    فکر میکردم که اونجا دیگه مقر فولکس باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      افزایش فروش ربطی به کل میزان فروش نداره…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. داوود

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (131 ديدگاه)

      توی اروپا، امریکا، آسیا، آفریقاو … ماشین های ژاپنی رو زیاد میخرن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . البته بزرگترین بازار دنیا و اسیا چینه .

        فولکس بیشترین فروش رو در چین داره .

        امریکا هم دومین بازار دنیاست . که تویوتا انجا حکمرانی میکنه .

        افرین بهشون . لیاقتشون همینه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. مک میسل

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    ژاپنی ماشین های خوبی هستن ولی به پای المانی ها نمیرسن
    ولی قیمت المانی ها بیشتره برای همینه که بیشتر تویوتا فروش میکنه
    ولی اگر توجه کنید بیشتر سوپر اسپرت ها مال شرکتهای اروپاییست البته بیشترشون نه همشون.مثلا همین پراید خودمون ببینید چه قدر سوپر اسپرته……..بوگاتی رو قورت میده:)هههههههههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. PEUGEOT

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    در اروپا خودروسازها وقتی میبینن خودروهاشون فروش نمیره قیمتاشونو میارن پایین و هزارتا گزینه خرید خودرو برای مشتری هاشون میزارن در ایران هم قیمتاشونو میبرن بالا ، اپشناشونو کم میکنن و تا میتونن کیفیت میارن پایین بعد مردم سر دست می شکنن برای خرید خودرو
    کشور ما هم اینطوریه دیگه همه چی برعکسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      تازه این مثال بزرگه .

      در ترکیه ، وقتی بارون میاد ، قیمت چتر نصف میشه . چون فروشش بالاتر

      میره و زود تر به پول اصلیش میرسه .

      حالا تو ایران ، وقتی بارون میاد ، قیمت چتر دو برابر میشه . چون میدونه

      که مردم مجبورن که بخرن .

      از همین مثال ، میتوانید وضع مملکت را تخمین بزنید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Un4given

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    از اینکه فروش تو فرانسه کاهش داشته بسی شاد شدیم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. hero

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    میگم حالا که بازار اونجا خوبه نمایندگی تیبا (گراز ایرانی) رو تو کشورهای اروپایی افتتاح کنید!
    بالاخره یه چندتایی میفروشید دیگه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (332 ديدگاه)

    اونا اول به فکر مردمشونن بعد به فکر جیبشون اونا به شهرونداشون احترام میذارن و پولی که میگیرن در ازاش ماشین با کیفیت و تضمین شده تحویل میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. saied

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ایرانم تو این سه سال رشد منفی ۵۰ ٪ خودشو به لطف اقایون مسول تجربه کرده :(

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا