ایستگاه خبر

بررسی قیمت محصولات ام‌جی در بازار خودروهای دست‌دوم

رپورتاژ: با افزایش نرخ هر دلار از حدود پنح هزار تومان در فروردین امسال به  ۱۲ هزار تومان در آبان قابل پیش‌بینی بود که قیمت خودروهای وارداتی هم به یک‌باره سر به آسمان بگذارند. طوری که برخی از خودروهای پرطرفدار افزایش بیشتر از ۱۰۰ درصدی را تجربه کردند. با این شرایط این سوال پیش می‌آید که بهترین خودروی خارجی که می‌شود با بودجه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان خرید چیست؟


خرید اتومبیل‌های چینی که تحت لیسانس کمپانی‌های غربی ساخته می‌شوند هنوز هم راهی برای سوار شدن بر یک خودروی با کیفیت هستند. با خرید ام‌جی دست دوم می‌توان هم از لیسانس شرکت انگلیسی ام‌جی مطمئن و هم بابت امکانات رفاهی خودروهای چینی آسوده بود. در گزارش به بررسی این خواهیم پرداخت که قیمت خرید ام‌جی دست دوم چقدر است و چه تفاوتی با هم دارند؟

ام‌جی 6 پلاس
ام‌جی ۶ خودرو اسپرت و طراحی جوان‌پسندانه همراه با کاربرد خانوادگی دارد. سنسور باران، روشن شدن بدون سوییچ، شیشه‌های ضد اشعه، کروز کنترل و … برخی از امکانات رفاهی این خودروی چینی-انگلیسی هستند. یک مدل ۲۰۱۴ این خودرو را می‌توان۱۶۷ میلیون تومان در دیوار خرید. نمونه های سال ۲۰۱۵ آگهی شده در سایت دیوار قیمتی بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان دارند که طیف قیمتی گسترده‌ای دارد. با توجه به اینکه قیمت مدل ۲۰۱۶ این خودرو حدود ۲۵۰ میلیون تومان است برای همین به نظر نمی‌رسد نمونه ۲۰۱۵ بیشتر از ۲۴۰ میلیون تومان منصفانه باشد.

ام‌جی 3
ام‌جی۳ خودروی جوان‌پسند هاچ‌بک کمپانی سایک (کمپانی چینی) است. با ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان می‌توان سوار یکی از این خودروهای ام‌جی شد. این خودرو با موتوری ۱.۵ لیتری و ۱۰۵ اسب بخاری و گیربکس نیمه اتوماتیک (AMT) گزینه جذاب اروپایی و جایگزینی برای خودروهای شرقی است؛ اما جذابیت آن نه به خاطر مشخصات فنی بلکه بیشتر به ظاهر آن برمی‌گردد. رنگ‌هایی مانند زرد یا آبی آسمانی که در این خودرو به کار رفته اغلب مدل‌های ام‌جی کم‌یاب هستند.


گران‌ترین خودروی کمپانی سایک در ایران در حال حاضر مدل جی‌اس است. با خرید ام‌جی دست دوم می‌توانید این اتومبیل ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی را با ۲۰۰ میلیون تومان به پارکینگ خانه ببرید. یک مدل ۲۰۱۴ آگهی شده با شش هزار کیلومتر کارکرد ۲۶۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

ام جی 360
ام‌جی ۳۶۰ مطمئن ترین اتوموبیل خودروی ام‌جی در ایران است. چند سال است علاوه بر واردات، این خودرو از سوی تولید کننده داخلی هم تولید می‌شود و نگرانی بابت پیدا کردن قطعات آن نیست. به همین دلیل برای خرید ام‌جی ۳۶۰ دست دوم حتی با تنوع قیمتی بیشتری هم روبرو می‌شوید. برای مثال در سایت دیوار افراد زیادی حواله‌های خرید ام‌جی را با ۹۰ میلیون تومان می‌فروشند. اگر هم به حواله اطمینان ندارید می‌توانید با قیمتی بین ۱۵۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان سوار ام‌جی داخلی شوید. نباید این نکته را فراموش کنید که از ام‌جی ۳۶۰ دو مدل موتور توربو و معمولی ساخته می‌شود. همه خودروهای ام‌جی ۳۶۰ در بازار متعلق به سال ۱۳۹۷ هستند و برای پیدا کردن یک مدل کارکرده آن باید وقت و زمان بیشتری بگذارید. با این حال می‌توانید به جای آن سوار یک ام‌جی ۳۵۰ شوید که یک مدل از ۳۶۰ پایین‌تر بوده و نه توسط کمپانی ایرانی، بلکه در چین ساخته شده است. یک مدل ۲۰۱۴ ام‌جی۳۵۰ را با ۱۴۰ میلیون تومان می‌شود معامله کرد. همچنین با ۹۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان می‌توان سوار یک مدل ۲۰۱۳ آن شد.

MG 350
 

منبع : ویرلن

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. مصطفی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (205 ديدگاه)

    ظاهراً نویسنده محترم حتی به خودش زحمت گشتی زدن در سایتهای فروش خودرو را نداده است و فقط بر اساس شنیده های خود مطلب بالا را منتشر کرده است. مثلا در مورد خودرو ام جی جی اس این مدل از سال 2015 تولید شده است و اصلا نمونه 2014 وجود ندارد که ایشان قیمت گذاری کرده اند و باید این نکته را هم در نظر گرفت که قیمتهای ارائه شده از سوی ایشان بیشتر بصورت شنیده های بازاری است ولی قیمتهای کارشناسی با لاتر از این رقم های مورد اشاره در بازار می باشد.بخصوص در مورد مدل های جی اس و 360 که دارای محبوبیت و مزایای فراوان تری نسبت به رقبای خود در سایر برندها می باشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا