ایستگاه خبر

بررسی قیمت ساینا و سراتو در سازمان حمایت

ایسنا: معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: ایران خودرو و سایپا با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت از اواخر بهمن ۱۳۹۷ برای فروش فوری ۲۰ درصد از تولیدات روزانه خود به منظور تنظیم بازار خودرو اقدام کرده‌اند. وحید منایی افزود: در این ارتباط چنانچه شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در اعمال قیمت‌های فروش برخلاف مصوبات مربوطه عمل کنند، این سازمان پس از دریافت مستندات و شکواییه مرتبط، نسبت به رسیدگی و در صورت احراز تخلف، به انعکاس مراتب به مراجع تعزیری اقدام می‌کند.


وی همچنین درباره قیمت خودروی ساینا و سراتو اظهار کرد: این موضوع از شرکت عرضه‌کننده، پیگیری و با توجه به ادعای سایپا مبنی بر تعیین قیمت و فروش بر مبنای بهای تمام شده تولید، ضمن اخذ اسناد و مدارک مرتبط، مراتب در حال رسیدگی است و در صورت هرگونه مغایرت با ضوابط، اقدام قانونی لازم صورت می‌گیرد. منایی تصریح کرد: البته باید توجه کرد که مقایسه قیمت فروش فعلی سایپا با قیمت رایج و کشف شده در بازار است، از منظر اقتصادی منطقی نبوده و قابل استناد نیست، زیرا قیمت یک محصول خاص در سطح بازار، به کشش قیمتی محصول، سلیقه مصرف‌کنندگان و جایگاه از منظر خریداران نیز وابسته است.


به گفته این مقام مسوول، در حال حاضر قیمت خودروها به واسطه عوامل متعدد افزایش یافته، بنابراین قیمت فعلی محصولات بالاتر از نرخ فروش آنها در زمان انعقاد قراردادهای قبلی با مشتریان است؛ این در حالی است که خودروسازان باید نسبت به تحویل تعهدات ناشی از قراردادهای قبلی، با نرخ مندرج در مفاد قرارداد عمل کنند.
وی ادامه داد: در صورت عرضه این دسته از محصولات به بازار توسط افراد دریافت‌کننده با قیمت قبلی، موجبات اختلاف قیمت آن با نرخ روز شرکت پدید آمده و به عبارتی قیمت رایج در بازار پایین تر از قیمت کارخانه قرار می‌گیرد. منایی در مورد پیکاپ دوکابین فوتون تولیدی ایران‌خودرودیزل نیز خاطرنشان کرد: مطابق ضوابط مربوطه، این محصول در گروه خودروهای تجاری قرار دارد و قیمت این خودروها با رعایت ضوابط عمومی قیمت‌گذاری، توسط هیات‌‌مدیره شرکت‌ها تعیین می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (124 ديدگاه)

    این در حالی است که خودروسازان باید نسبت به تحویل تعهدات ناشی از قراردادهای قبلی، با نرخ مندرج در مفاد قرارداد عمل کنند.

    اینها هم خوب مردم رو گول می زنن!
    شرکت های خودروسازی اینقدر در قرار داد هاشون بند و تبصره دارند که فکر تمام اینها رو کردن!!
    این صحبت ها گول زده مردم هست و فقط می خوان در ظاهر خودشون رو حامی مردم نشون بدن!
    البته من افرادی که رفتن دوباره ماشین ثبت نام کردند رو هم بی گناه نمی دونم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Behrouz. anzali

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    یه راهی پیدا میکنن خلاصه. با دروغهایی که به مردم میگن میخوان هر سریعتر این ماشینها رو غالب کنن به مردم . البته به قول دوستمون منم اون کسایی که ثبت نام کردند رو بی گناه نمیدونم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فرض کن الان سایپا قیمت ساینا رو بیاره پایین در حد بازار، تکلیف من که 56 میلیون ازم گرفتن و هنوز ماشین رو بهم تحویل ندادن ماشنیم توی بازار 50 میلیون میارزه چی میشه؟ این یعنی چی اصلا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۶ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (57 ديدگاه)

      منم از روی ناچاری و بی پولی با قرض و قوله یه تیبا 1 ثبت نام کردم 98/3/26 نزدیکه 39.5 میلیون ریختم سایپا 98/4/10 هم تقاضام ثبت شد هنوز که هنوزه ندادن بعدم هر روز میگه فروش فوری سی روزه دارن، ماله من الان بالای 100 روز شده!!!
      اینم شماره پرونده:9564897
      اینم شماره درخواست:14381285
      البته خودم مقصرم ولاغیر…………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سجادی

      ۱۶ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (233 ديدگاه)

      ببخشیدا شما حقته. چرا ثبت نامی گرفتی چراا انگار تازه از خارج اومدی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Mad.z.Max

      ۱۷ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      اون زمانه ثبت نام که حس میکردین برنده شدین و فکر منفعت شخصی بودین، فکر اینجاشو نکردین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. میلاد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداوکیلی این حقه ماست یعنی؟من سه ماه پیش ۵۵ملیون پول دادم ک ماشینو بهم مثلا ۳۰ روزه بدن.الان نزدیک سه ماهه ندادن ک هیچ.تو بازار الان ۳ملیون ارزونتره قیمتش.خب من چیکار کنم الان؟کجا برم شکایت کنم؟خیلی نامردیهههههه.چرا کشور ما این مدلیه اخه؟چرا کسی نیست حق مارو بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۱۶ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      کسی مجبورت کرده که بری یک آشغالی که ۵ میلیون هم ارزش نداره رو ۵۵ میلیون میخری؟؟
      اگه یکم فکر میکردی میرفتی از دیوار میخریدی اینجوری هم گول نمیخوردی….این همه ویدیو تو فضا مجازی هست مردم هی اعتراض میکنن که ماشینهاشون رو نمیگیرن…این یعنی چی؟ یعنی کلاه برداری…چرا میای از بدبختی‌هاتون واسه ما میگین ؟ مگه ما مدیر سایپا هستیم؟؟ مقصر خودتون هستین…میخواستین خودتون حواستون رو جمع کنید…..

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا