ایستگاه خبر

بررسی مزایا و معایب دزدگیر ماشین و معرفی بهترین جایگزین دزدگیر خودرو

رپورتاژ دزدگیر خودرو یکی از کارآمد‌ترین و قدیمی‌ترین ابزارهای امنیتی خودرو است. دزدگیرها در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند در انواع جدید آن ها تکنولوژی های پیشرفته ای دیده می شود. با این حال، حتی پیشرفته‌ترین نوع دزدگیرها نیز معایب زیادی دارند. آمار سرقت خودروها نیز نشان می دهد وجود دزدگیر های ارزان قیمت یا گران قیمت تاثیر زیادی روی کار سارقان ندارد. سارقان حرفه ای به خوبی از نقطه ضعف های این ضدسرقت های خودرو آگاه هستند. برای جبران معایب دزدگیر و بالا بردن امنیت خودرو خریداران از ردیاب‌ها به عنوان جایگزین دزدگیر استفاده می‌کنند. در ادامه مطلب با مزایا و معایب دزدگیرها و ویژگی‌های بهترین دستگاه هایجایگزین دزدگیر آشنا می شویم.

مزایای دزدگیرهای خودرو، از گذشته تا به امروز

دزدگیرها از گذشته تا به امروز از آلارم‌ها و صداهای از پیش ضبط شده برای فراری دادن سارقان خودرو استفاده می کنند. قدیمی ترین مدل دزدگیرها، دزدگیرهای ساده هستند که تقریبا تمام خودروها به طور خودکار از آن استفاده می‌کنند و توسط یک ریموت معمولا فعال و غیر فعال می‌شوند. سال‌ها بعد دزدگیرهای تصویری و سیم‌کارتی روانه بازار شدند و به عنوان دزدگیرهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفتند. تقریبا اکثر مزایای این دزدگیرها مشابه یکدیگر هستند:

۱_بازدارنده سارقین با استفاده از سیستم‌های صوتی

مهم‌ترین کاربرد دزدگیرها جلوگیری و اخطار سرقت به صاحب ماشین با استفاده از آلارم‌های صوتی و روشن‌خاموش شدن چراغ‌های جلو وعقب ماشین است. دزدگیرهای ساده تنها با استفاده از بوق و صداهای از پیش تعیین شده به دیگران هشدار سرقت می‌دهند. در دزدگیرهای تصویری و سیم‌کارتی پیشرفته با استفاده از پیامک و نشان دادن باز و بسته شدن درها توسط ریموت، صاحب خودرو متوجه سرقت می‌شود.

۲_ کم هزینه بودن دزدگیرهای خودرو به نسبت دیگر ابزارهای امنیتی

از آنجایی که اکثر دزدگیرها با سیم‌کشی‌های خودرو فعال می‌شوند، شما تنها یکبار هزینه نصب آن را پرداخت می‌کنید و دیگر نیازی به شارژ مجدد آن و هزینه‌های جانبی متفرقه نخواهید داشت. دزدگیرها خصوصا دزدگیرهای ساده از قیمت مناسب‌تری نسبت به جی پی اس ماشین برخودار هستند.

۳_ هشدار باز و بسته شدن درها و روشن شدن ماشین توسط دزدگیرهای تصویری و سیم‌کارتی

بلافاصله پس از باز و بسته شدن درهای خودرو و روشن شدن موتور توسط دزدگیرهای پیشرفته تصویری و سیم‌کارتی به صاحب خودرو هشدار داده می‌شود. در نوع پیشرفته دزدگیرهای تصویری و دزدگیرهای سیم‌کارتی دارنده خودرو توانایی روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور را دارد. البته تنها تا برد ۱ کیلومتر می‌توان از این قابلیت استفاده کرد.

معایب دزدگیرهای خودرو، چرا ریسک استفاده از دزدگیر بالا است؟

بزرگترین معایب دزدگیرها را می‌توان غیر قابل ردیابی آن‌ها پس از سرقت خودرو دانست. به همین دلیل اکثر فروشندگان ابزار خودرو پیشنهاد می‌دهند در کنار نصب دزدگیر از یک ردیاب کوچک و قوی نیز استفاده کنید. در ادامه به بررسی چند مورد از مهم‌ترین معایب دزدگیرها خواهیم پرداخت.

۱_ ایجاد آلودگی صوتی برای سایرین به طور مداوم

دزدگیرها با استفاده از آلارم‌های صوتی مانند بوق، آژیر و صداهای از قبل ضبط شده اعلام هشدار می‌کنند. از آنجایی که اکثر دزدگیرها به کوچکترین ضربه واکنش نشان می‌دهند اغلب پس از برخود توپ، حیوانات خیابانی و گاهی رد شدن یک خودروی دیگر از کنار اتومبیل به سرعت شروع به آژیر کشیدن می‌کنند. این آلودگی صوتی برای اکثر همسایگان آزار دهنده است و دارنده خودرو را مجبور به میوت کردن دزدگیر می‌کند.

۲_ از کار انداختن سریع و راحت دزدگیرها و قطع آن توسط سارقین

در سال‌های گذشته، علاوه بر اینکه سرقت خودرو افزایش پیدا کرده است، به صورت کاملا حرفه‌ای و بدون نقص انجام می‌شود. دزدگیرها توسط سیم‌کشی‌های موجود در خودرو برق خود را تامین می کنند. سارقین در کمترین زمان سیم های مربوط به دزدگیر را پیدا به طور حرفه‌ای قطع می کنن. به این ترتیب به راحتی وارد خودرو می‌شوند.

۳_وابستگی به بعد مسافت دلیل عملکرد ضعیف دزدگیرها

همه‌ی دزدگیرها حتی دزدگیرهای پیشرفته تصویری تنها در یک بعد مسافتی مشخصی قابل استفاده هستند. اغلب آن‌ها تنها در ۱ کیلومتر فاصله از خودرو عملکرد درستی خواهند داشت. فرض کنید برای خرید و یا تفریح به بیرون می‌روید. اگر ۱ کیلومتر از ماشین‌تان فاصله بگیرید به هیچ عنوان تا زمان بازگشت در جریان سرقت از خودرو قرار نخواهید گرفت.

ردیاب‌ خودرو بهترین و ایمن‌ترین جایگزین دزدگیر

ردیاب‌ها بر خلاف دزدگیرها به هیچ عنوان وابسته به مسافت نیستند. حتی اگر در کشوری دیگر باشید با استفاده از ردیاب خودرو می‌توانید موقعیت و وضعیت آن را لحظه به لحظه چک کنید. پس از سرقت خودرو در کمترین زمان می‌توانید موقعیت کنونی ماشین‌تان را بیابید.

روشن و خاموش کردن موتور ماشین از راه دور، قابلیت ثبت شماره بر روی دکمه SOS به منظور حفظ امنیت سر نشینان، قابلیت ضبط صدای خودرو با بالاترین کیفیت و استفاده از جی پی اس از دیگر ویژگی‌های مهم ردیاب‌ها هستند. ردیاب‌ آهنربایی و ردیاب فندکی با نصب سریع و آسان و بدون نیاز به سیم‌کشی در اکثر مواقع از دید سارقین در امان خواهد ماند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت خرید ردیاب بهترین گزینه برای افزایش امنیت خودرو شماست.

خرید با کیفیت‌ترین و به روزترین ردیاب‌های خودرو از ایران رهیاب

خرید یک ردیاب مناسب می‌تواند امنیت خودروی شما را تا حد امکان بالا ببرد. با شناسایی و خرید یک ردیاب مناسب در هر نقطه از کره زمین که باشید می‌توانید هر دقیقه وضعیت سلامتی و ایمنی خودروی خود را چک کنید.

ما در ایران رهیاب برای تامین امنیت خانه، اعضای خانواده، انواع خودروهای سواری و خودروهای سنگین در کنارتان هستیم. برای خرید انواع ردیاب و یا دریافت مشاوره می توانید به سایت ایران رهیاب مراجعه کنید.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    ???? یاد اونوقتا افتادم که به گوشه‌ی کمربند یه موبایل آلکاتل وصل میکردند با روکش صخیم چرمی خفن به همراه یه گوشه‌ی دیگه که دزدگیر تصویری مَجیکار ساخت کره وصل میکردند و چه فاز گنگی هم داشت اون‌ وقتا هرکی چنین میکرد ، گویی از شاخ‌های گنگستری و بیزینسی به حساب می‌آمد !

    ایران ، همیشه یه دوره‌هایی دَرِش وجود داره که یه بیزینس‌هایی یکدفعه مثل قارچ گُل میکنه و پس از مدتی مثل دود مَحو میشه !
    مثل دزدگیر خودرو که یک دفعه تَبِش اومد و پس از چند سالی هم خوابید !
    الان هم که فاز ، فاز کافه راه انداختنه ، همه زدن تو فاز قهوه خوردن !
    یه زمانی هم تا چشم کار میکرد ، همه اِسنک میفروختند !
    تنها کباب و چائیست که هیچگاه از رونق نمی‌اُفتند و همیشه خاطرخواه دارند از قدیم تا امروز و فرداها ? !

    الان یه دوربین ثبت وقایع ببند ، یه GPS خوب ببند و قفل رینگ ببند ، دیگه کارت نباشه ، حَلِ حَلِ!

    دزدگیر بستن یعنی دستکاری در برق خودرو و مکافات‌هایی که همه‌گی درگیرش بودیم در قدیم !

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. mahan

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      وای نوید جان چه روزای سیاهی بود.بعد یکجا مثل رخ سیلوستر استالونه وای میستادن بزرگواران دزدگیر رو از دورترین فاصله ممکن در می اوردن و وقتی ماشین رو باز یا قفل می کردند به خودشون افتخار می کردند.لی بنظر مشکل اصلی این راننده های اماتور هستند که چه ماشینت پارک باشه چه تو جاده بهت میزنند بدتر از این نیست که پارک کنی بیا ببینی زدن به ماشینت ولی همون جی پی اس کافیه و اینکه ادم ماشین رو تو خیابان اصلی پارک کنه .این همه مراحل رو طی کنی کلی تایمت میره!یاد استفاده انسانی کلارکسون افتادم یک انسان گذاشته بود تو ماشینش که هم در رو قفل کنه هم نگهبان باشه و هم موبایلشو نگه داره!??

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        این ایده‌ی کلارکسون تو ایران هم جواب میده !

        بله ، GPS بهترین گزینه ایمن و مخفی هست که میشه استفاده کرد و رَدِ دزد را گرفت !

        موافقم 7
        مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    دزدگیرایی که به صورت فابریک تو کمپانی رو ماشینا نصب میشن عالی هستن ولی دزدگیرایی که خود اشخاص به صورت سلیقه ای “توسط کارشناسان قلابی” رو ماشیناشون نصب میکنن همیشه هزار جور دردسرو ایراد دارن

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      مثل دزدگیرهای ماکسیما ، خیلی سمی بودن لامصبا !
      صدای دزدگیر ماکسیما ، بوق ماشین بود که دزده که هیچی ، تمام مردم اطراف ماشین هم سِکته را میزدن? !

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. RezaRs

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        بعد همونطوریشم بوق ماکسیما صداش خیلی بلند بود بعد اون تعداد بالا قشنگ قابلیت اینو داشت بعدش هشدار وضعیت قرمز بزننن

        موافقم 4
        مخالفم 0
  3. مهسا

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دلیل تون جالبه، هر کدوم کارایی خاص خودشونو دارن، مثل این میمونه شما به در خونت قفل نزنی و بگی، دوربین زدم چهره دزد و میبینم، بعدا میرم دستگیرش میکنم، دزدگیر ربات نیست دزد و بگیره، بله درست، ولی همون هشدارهای معمول رو بهت یادآور میکنه، تا شما حداقل کارها رو برای امنیت خوردو کرده باشی،

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. مهسا

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دزدگیر مثل پیشگیریه، و جی پی اس درمان

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا