اعطای تسهیلات به خودروسازان بخش خصوصی

معاون امور صنایع وزارت صنعت با تاکید بر رفع دغدغه‌های مردم از سوی خودروسازان گفت: برای تولید‌کنندگان خودرو در بخش‌خصوصی، تسهیلات سرمایه در گردش از محل ۴۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به صنایع کوچک و بزرگ در نظر گرفته شده است.


فرشاد مقیمی در نشست تخصصی کمیته خودرو که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت و مدیران شرکت‌های خودروساز برگزار شد، گفت: با توجه به میزان تولید و اشتغال ایران‌خودرو و سایپا، ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این دو خودرو ساز اختصاص یافته است و برای سایر خودروسازان نیز طی هماهنگی به‌عمل آمده با رئیس‌جمهوری از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، تسهیلاتی برای ‌تولیدکنندگان خودرو اختصاص داده خواهد شد. وی در ادامه با اشاره به ساماندهی وضعیت تولید خودرو خاطرنشان‌کرد: خودروسازان باید تولیدات خود را به نحوی مدیریت کنند که در اسرع وقت خودروهای ثبت‌نام شده از سوی مشتریان در اختیارشان قرار گیرد. معاون ‌وزیر ‌صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکید‌کرد: تولیدات خودرو باید به‌صورت روزانه، مستمر و همزمان با تولید در اختیار مشتریان قرار گیرد و هیچ خودرویی نباید در پارکینگ خودروسازها و نمایندگی‌ها دپو شود.

saipa-corp
مقیمی همچنین از خودروسازها خواست که با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هماهنگ باشند و در عرضه خودرو به مشتریان براساس ضوابط اعلام شده، اقدام کنند. وی تصریح کرد: تولید‌کنندگان باید در کنار مردم قرار گرفته و نسبت به رفع تعهدات خود هرچه سریع‌تر اقدام کنند. مقیمی همچنین خطاب به خودروسازها درخصوص تحویل خودروهایی که به‌دلیل شرایط کنونی امکان عرضه آنها به مشتری فراهم نیست، گفت: خودروسازان مکلف هستند در وهله اول نسبت به تامین قطعات، تولید و تحویل خودروهای ثبت‌نام شده به مشتریان اقدام کنند، اما درصورت عدم امکان اجرای این موضوع، ارائه سبدی از کلیه محصولات تولیدی در قالب طرح جایگزین به متقاضیان از سوی خودروسازان الزامی است. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه تاکید‌ کرد: چنانچه متقاضیان تمایلی به انتخاب محصول از سبد ارائه شده نداشته باشند، شرکت‌های خودرو ساز باید نسبت به مصالحه و اخذ رضایت مشتری اقدام کنند.

vaam-khodro-cartoon
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به شناسایی مشکلات و چالش‌های صنعت خودرو گفت: سیاست‌گذاری مدونی برای بهبود شرایط تولید خودروسازها در نظر‌گرفته شده است و امیدواریم با تحقق این سیاست‌ها به تولید خودرو به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در سال آینده دست یابیم. مقیمی همچنین درخصوص مذاکره با شرکت‌های خارجی برای تسهیل فرآیند تولید خودروهای خارجی که از موضوعات مطروحه در نشست بود، توضیح داد: کمیته مشترکی با بانک‌مرکزی تشکیل شده که خودروسازها می‌توانند طرح پیشنهادی خود را برای رفع مشکلات تخصیص ارز و نحوه همکاری با این شرکت‌ها در این کمیته مطرح کنند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

    1. مزدا
      سوابق: (1172 دیدگاه) ,

      به خدا اگه به صنایع دیگه غیر از خودرو که دارن ورشکست میشوند و کاملا هم خصوصی هستند اگه ۴۰ هزار میلیارد اعتبار اختصاص داده میشد خیلی سریع جووون میگرفتند و میشد نتیجه اش رو زود دید
      یا اگه این اعتبار وارد وارد حوزه دانش بنیان و بیوتکنولوژی و نانو … میشد خیلی رو پیشرفت کشور تاثیر میذاشت.
      این خودرو سازان خصوصی یه عده سیاست مردان پرنفوذ اداره میکنن و مثل زالو پول بیت المال رو میگیرن بدون اینکه خودروی از خودشون طراحی و تولید کنن

      پاسخ
  1. Amir213r
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    کل بیت الحال بکنید تو ک *و*ن خودروسازان دانا خورا و.. هر وقت کم آورد ما هستیم پشتتون… نترسید فوقش چن سال دیگه همه زامبی میشیم (البته ما مردم همیشه در صحنه)

    برده داری نوین یعنی چییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  2. پرسپولیس
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    خودرو درکشور چه داستانی شده نیمی ازاخبار ورسانه هارابه خودش جلب کرده جای شرم داردتحویل داده میشود نمیشود ترخیص میشود تکذیب میشودگران میشود نمیشودنمیصرفه بااین هزینه داره به مرزدیوانه گی میرسه شاید رسیده الان به مرزبی حسی رسیده متاسفانه متاسفانه ومتاسفانه ؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.