ایستگاه خبر

تکذیب افزایش قیمت ساینا، آغاز تولید پژو 301

سایپانیوز: گروه خودروسازی سایپا با ارائه توضیح در رابطه با بحث‌های مطرح‌شده برای افزایش قیمت محصول ساینا، ضمن تکذیب هرگونه افزایش قیمت آن، اعلام کرد که دعوت نامه این محصول با مشخصات و قیمت مصوب قبلی صادر شده و مابه‌التفاوت مشخص شده به‌دلیل آپشن آن بوده و اختیاری است. از روز شنبه گذشته، موضوع افزایش قیمت خودروی ساینا که متعلق به شرکت خودروسازی سایپا است، به گوش می‌رسید. در این زمینه گفته شد که قیمت این محصول از ۵۵ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان به ۶٠ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.


سایپا در این مورد اعلام کرد که این شرکت در روز شنبه ۱۵ تیرماه برای مشتریان هیچ‌گونه تغییری برای محصول ساینا نداشته و فقط امکان خرید این خودرو با آپشن‌های بیشتر را پیشنهاد داده که کاملا اختیاری بوده است و این خودرو همچنان با همان قیمت سابق عرضه می‌شود.

  • تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ از هفته آینده


ایکوپرس: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از رونمایی خط تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ محصول جدید این خودروساز با داخلی‌سازی بیش از ۶۰ درصد از هفته آینده خبر داد.

هاشم یکه‌زارع با بیان اینکه توانمندی زنجیره ارزش ایران خودرو با خودکفایی در تولید پژو ۳۰۱ به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: این محصول با امتیاز ساخت داخل بیش از ۶۱ درصد به تایید شرکت مشاور خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده است. وی تصریح کرد: عمق داخلی‌سازی محصول تا زمان تولید انبوه در سال آینده به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید. یکه‌زارع افزود: ایران خودرو با دعوت از سازندگان و قطعه‌سازان معتبر و توانمند داخلی، قطعات موردنیاز برای تولید پژو ۳۰۱ را با تکیه بر تخصص آنان تامین و تولید آن را به‌صورت مستقل آغاز خواهد کرد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در حال حاضر خط بدنه‌سازی با ظرفیت اسمی ۱۶ دستگاه در ساعت در حال آماده‌سازی و بهره‌برداری در روزهای آینده است. این خط تولید مجهز به ۲۴ روبات است و برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور از تکنولوژی جوشکاری لیزر و GMT استفاده شده است. یکه‌زارع تولید ۳۰۱ را تاوان پژو برای عهدشکنی و ترک یک طرفه قرارداد خواند و آن را فرصتی برای بهره‌مندی از توان متخصصان داخلی قلمداد کرد و گفت: در این مسیر از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی و دانشگاهی و نهادهایی که توانایی حمایت از صنعت خودرو را دارند استفاده می‌کنیم. وی ضمن تاکید بر مقدور نبودن داخلی‌سازی ۱۰۰ درصدی محصول در هیچ یک از خودروسازان جهانی، از مذاکره با برخی شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع دفاع برای تولید قطعات با فناوری بالا (های‌تک) خبر داد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه بدون اتکا به پژوی فرانسه از اوایل سال آینده خط تولید انبوه این خودرو به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: این محصول در اوایل سال آینده با ظرفیت اولیه ۱۰ هزار دستگاه در سال به تولید انبوه خواهد رسید.

  • اعلام قیمت تمام‌شده خودروهای داخلی

خودروی ارزان: سراب، رؤیا، آرزو و یا واقعیت؟
ایرنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اعلام قطعی قیمت تمام‌شده خودروهای ساخت داخل تا ماه آینده خبر داد. عباس تابش درخصوص ورود سازمان بازرسی کل کشور به قیمت خودرو افزود: صورت‌های مالی شرکت‌های خودروسازی تا پایان ماه جاری صادر می‌شود و این سازمان به استناد قانون براساس این صورت‌های مالی، قیمت تمام‌شده تک‌تک خودروها را احصا می‌کند. به گفته وی، قیمت‌های احصا‌شده خودروها به کمیته خودرو سازمان حمایت‌ تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان داده می‌شود و یکی از برنامه‌های سازمان است که با توجه به شیب نزولی هفته‌های جاری، قیمت خودرو به قیمت تمام‌شده نزدیک ‌شود. رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان در زمینه قیمت خودرو این است که خودروسازانی که قیمت تمام‌شده آنها بالاست باید برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت داشته باشند و در این زمینه چاره‌سازی کنند و حتی ممکن است پلت‌فرم جدیدی در زمینه قیمت خودرو به خودروسازان اعلام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    از مسخره ترین تیترهای صدا و سیما این بود که مجری خبر اعلام کرد رونمایی از پژو 301 ایرانی دقت کردین اولش میگه پژو بعد یکدفعه میشه ایرانی چطوری میشه من نمیدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      چهل سال تو خودرو سازی هیچ پُخی نشدن از این به بعد هم هیچ پُخی نمیشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Danial

        ۱۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (466 ديدگاه)

        داداش مگه تو زمینه دیگه ای تو این 40 سال پخی شدن که بخوان تو زمینه خودرو پخی بشن

        چقدر پخ پخ شد شبیه مملکت شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Ahmadreza 2002

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    این 301 رو به مدت نیم ساعت به عنوان سرنشین سوار شدم و اگه فرصت شد و صاحبش اجازه داد تستش میکنم و ی پست میزارم براتون
    اما به طور خلاصه بخوام بگم حسش تا حدودی مثل 206 sd بود یکم خشک و صندلی های نچندان راحت ولی نسبت به 115 اسبی ک داشت تندو تیز حس میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (Saeed(peugeot

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    باسلام
    دقیقا با توجه به vvt بودن _ ۱۱۵ اسب توان و وزنی که این ماشین داره ، شتاب ۱۰ ثانیه ای ارائه میده.
    و امیدوارم ایران خودرو با داخلی سازی ای که انجام شده دوام موتورش حفظ بشه…..و اگر هم تیپ بندی روی این خودرو انجام بشه (سانروف و دیلایت) روی تیپ های این ماشین نصب بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Danial

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    داخلی سازی 60 درصد پراید که این همه سال داره تولید میشه 30 درصدش خارجیه 206 و ال نود که بماند بعد میخواد اینو بلالای 60 درصد داخلی کنن سایپا تازه بعد این همه سال تونسته فقط اعلام کنه که آفا پولوس پراید رو دیگه داخلی میزنیم اونم فقط اعلام کرده حالا معلوم نیست چی میشه احتملاً دوباره یکی از آقازاده ها پول کم اورده ی شرکت وارد کننده از چین زده پولوس میاره به اسم داخلی سازی شده میده دست ملت.

    راحت بگم این چرت و پرتا فقط برای اینکه مردم رو بیارن تو صحنه جیبشونو خالی کنن ایرانخودرو و سایپا هر دو ورشکسته هستن دست و پا زدن الکی نمیدونم برای چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (768 ديدگاه)

    حداقل انقد خلاقیت داشته باشید بدنه رو تغییر بدید و مارک خودتون روش بزنید البته همین مورد هم فک کنم ده سال طول بکشه به بهانه تحریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    بنظرم اگه روی پژو301 موتور و گیربکس پژو2008 که بصورت پکیج وارداتی و بسیار باکیفیته، سوار بشه، میتونه یک سدان فوق العاده از آب در بیاد. این موتور اونقد شتاب و گشتاورش عالیه که اختلاف 2 ثانیه ای با مزدا3 داره و برابر با تالیسمان شتاب گیری میکنه (روی2008).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SS

      ۱۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (738 ديدگاه)

      بذارید یکی دو سال کار کنه بعد
      سورن توربو هم خیلی تند و تیز بود ولی توربوش هرماه باید تعویض میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۱۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (3045 ديدگاه)

        سورن یا دنا بله ممکنه توربوش به مشکل بخوره چون معلوم نیست ساخت کجاست. اما توربوی پژو2008 ساخت فرانسه است و مطمعنا اطمینان بیشتری میشه بهش داشت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Sadegh

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    بزودی میبینیم که میان و خبر ورشکستگی رو اعلام میکنن….دیگه نمیتونن جمعش کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. (Saeed(peugeot

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مقایسه توربوی ۲۰۰۸ و سورن مثل مقایسه درگ آلفارومئو جولیتا با لیفان x50 میمونه که یه نفر پشت ۲ تا ماشین وایساده و داره ۲ تا ماشین عین همو با هم مقایسه میکنه…..
    موتور ۲۰۰۸ با همکاری بی ام و ….با اون جوایزی که این موتور روی آلایندگی و کارایی کسب کرده مقایسش با سورن توربو مصداق مقایسه بالاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا