ایستگاه خبر

دلایل محبوبیت پورشه پانامرا

رپورتاژ: حدود ده سال در اوایل بهار سال ۲۰۰۹ پورشه از یکی از بهترین خودروهای خود رونمایی کرد. پورشه پانامرا به‌عنوان یک خودرو لوکس با ظاهری خاص به بازار عرضه شد و در مدت‌زمان بسیار کوتاهی توانست به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کند. این خودرو در چین معرفی شد و خیلی زود نیز به یکی از محبوب‌ترین خودروهای لوکس بازار چین بدل شد. محبوبیتی که سود زیادی را برای پورشه به همراه داشت. در سایر نقاط جهان نیز پانامرا توانست سلایق بسیاری را به خود جذب کند و با ارائه امکانات مناسب در کنار قوای فنی قدرتمند جایگاه خودرو را به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای سوپر لوکس جهان تثبیت کند.

 

ورود این خودرو به ایران با سروصدای زیادی همراه بود و در همان ابتدا ثروتمندان ایرانی را به خرید پورشه پانامرا علاقه‌مند کرد. خودروی خاصی که به دلایل ظاهر خاص خود منتقدینی هم داشت اما درمجموع توانست در دل بسیاری از مردم جهان و البته ثروتمندان ایران جای خود را باز کند. به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم به دلایل موفقیت و محبوبیت بالای پورشه پانامرا در سراسر جهان و در ایران اشاره‌کنیم.

 

 

طراحی خاص و جذاب

ظاهر پورشه پانامرا از یک کانسپت قدیمی که مربوط به دهه ۸۰ میلادی است الگوبرداری شده است. دماغه کشیده و طراحی فست‌بک خودرو سبب شده است در نگاه اول ظاهر پانامرا کمی عجیب به نظر برسد. این ظاهر عجیب سبب شده است که حتی در موارد نقدهایی نیز به پورشه پانامرا وارد شود بااین‌حال میزان فروش پورشه پانامرا هرساله در حال افزایش است و در حال حاضر به بیش از ۴۰ هزار دستگاه در سال رسیده است. این موضوع نشان‌دهنده آن است که افراد زیادی به این ظاهر خاص علاقه دارند و ظاهر پانامرا به سلایق و علایق تعداد زیادی از افراد نزدیک است. در ایران نیز این مورد به‌خوبی دیده می‌شود و این موضوع را می‌توان آن را عاملی در محبوبیت بالای این خودرو دانست.

مدل‌های متنوع و متناسب با نیاز خریداران

Porsche Panamera Turbo 2017

پورشه با در پیش‌گیری یک سیاست بسیار موفق گزینه‌های زیادی از پورشه پانامرا را به بازارهای مختلف عرضه کرده است تا سطح بیشتری از علایق و نیازهای مشتریان خود را پوشش دهد. مدل‌های مختلف پورشه پانامرا با موتورها و امکانات متنوع به بازار عرضه می‌شوند که این مورد سبب شده است قدرت انتخاب مشتریان افزایش پیدا کند. برای مثال در ایران بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ سه مدل مختلف پانامرا ۶ سیلندر، ۴S و توربو به بازار عرضه شد که شامل موتورهای V6، V8 و V8 توین توربو است. به‌این‌ترتیب اگر قصد خرید پورشه پانامرا را داشته باشید می‌توانید از بین سه گزینه موجود در بازار خریدوفروش پورشه پانامرا در سایت دیوار گزینه‌ای که مناسب شما است را انتخاب کنید.

امکانات رفاهی و امنیتی سطح بالا

یکی از عواملی که بسیاری از افراد را به خرید پورشه پانامرا علاقه‌مند کرده است امکانات سطح بالا و اصطلاحاً لاکچری این خودرو است. پورشه پانامرا دارای لیست کاملی از امکانات رفاهی است که فقط می‌توان آن را به خودروهای سری ۷ بی ام و کلاس S مرسدس بنز مقایسه کرد. کیفیت مواد به کار رفته در خودرو نیز در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و می‌تواند به‌راحتی پاسخگوی نیاز افراد ثروتمندی که به دنبال یک خودرو لوکس هستند باشد. علاوه بر این ازلحاظ امکانات امنیتی نیز کمتر خودرویی را می‌توان یافت که تا این حد مجهز باشد. به‌این‌ترتیب باید گفت که یکی از دلایل اصلی محبوبیت بالای پورشه پانامرا در ایران و جهان سطح بسیار بالای امکانات رفاهی و امنیتی این خودرو است که آن را به انتخاب بسیار جذابی نیز بدل کرده است.

قوای فنی فوق‌العاده

همان‌طور که می‌دانید پورشه یکی از بهترین سازندگان خودروهای اسپرت و موتورهای خودروهای مسابقه‌ای در جهان است و همکاری بسیار نزدیکی با خودروسازان معتبر جهان در این زمینه دارد. پورشه پانامرا به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای این برند آلمانی نیز به موتور بسیار قدرتمندی مجهز شده است که قوای فنی فوق‌العاده‌ای را در اختیار رانندگان و صاحبان این خودرو قرار می‌دهد. در حال حاضر قدرتمندترین مدل پانامرا به یک موتور هیبرید الکتریکی V8 4.0 لیتری با توان خروجی ۶۷۰ اسب بخار مجهز شده است که شتاب آن را به کمتر از ۳.۴ ثانیه رسانده است. حتی نسل قبلی این خودرو که به ایران واردشده است نیز در نسخه توربو با داشتن موتور V8 تویین توربو ۴.۸ لیتری می‌تواند ۵۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند و با شتاب ۴.۲ ثانیه‌ای یکی از سریع‌ترین خودروهای واردشده به ایران است.

خودرو لوکس و اسپرت خانوادگی

درنهایت عامل دیگری که سبب شده است پورشه پانامرا محبوبیت بالایی داشته باشد طراحی ۴ در فست‌بک آن است که فضای کافی را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد. این خودرو مجموعه کاملی از امکانات خودروهای لوکس، قوای فنی خودروهای اسپرت و فضای درون کابین خانوادگی است که می‌تواند به نیازهای مختلف صاحبان خود به‌خوبی پاسخ دهد. به‌این‌ترتیب پانامرا را باید یک خودرو چندکاره که محبوبیت بالایی نزد خانواده‌ها دارد بدانیم که توانست در بین خانواده‌های ثروتمند ایرانی نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. هرچند قیمت پورشه پانامرا در حال حاضر توانایی خرید آن را از بسیاری از خانواده‌های ایرانی گرفته است.

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا