ایستگاه خبر

شکایت داتیس خودرو از مجله پدال!

چندی پیش مطلبی از یکی از مخاطبان پدال درزمینهٔ پیش‌فروش خودرو از شرکت داتیس خودرو دریافت کردیم که البته بنا به وظیفه اطلاع‌رسانی و برای پیشگیری از تظلم و زیان سایر مردم، آن را منتشر نمودیم. درحالی‌که انتظار داشتیم جوابیه‌ای از این شرکت مبنی بر رفع مشکلات مشتریان و دلجویی از آنان و جبران خسارات دریافت نماییم، مدیر بازاریابی این شرکت برگه شکایت حقوقی آنان را از مجله پدال بابت نشر این مطلب برای ما ارسال نمود.
البته این روند داتیس خودرو تازگی ندارد و قبلاً هم در ماجرای انتشار اخبار پلمپ نمایندگی این شرکت، از رسانه‌های منتشرکننده شکایت نموده بود! هرچند پدال زیر بار فضاسازی تهدید و تطمیع نخواهد رفت و از وظیفه اطلاع‌رسانی صادقانه خود کوتاه نخواهد آمد.


داتیس خودرو که ابتدا خود را نمایندگی رسمی ولوو می‌نامید و سپس به نمایندگی یک شرکت بی‌نام و نشان به نام هیکو تنزل یافت، هنوز هم نتوانسته راه خود را بیابد و معلوم نیست که واقعاً چه شرکتی و با چه اهدافی است.


در هر صورت داستان پیش‌فروش خودروها در ایران تبدیل به معضل بزرگی شده است که بسیاری از مردم و خریداران را دچار خسران نموده و هر از چند گاهی شاهد تجمع و شکایت تعدادی از خریداران از این شرکت‌ها به‌واسطه عدم تحویل و یا افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها هستیم.


دکتر جعفری دولت آبادی دادستان تهران در ۱۹ دی ماه اعلام نموده بود که پرونده نگین خودرو با ۳ هزار و ۵۰۰ شاکی و ۶ محکوم که یک نفر در زندان است، ۴۰ میلیارد تومان بدهی دارد. پاسارگاد خودرو دو محکوم زندانی، ۶۳۰ نفر شاکی و ۷ میلیارد تومان بدهی دارد؛ سه متهم پرونده شرکت پارس خلیج خودرو نیز محکوم و در زندان به سر می‌برند و در این پرونده به‌رغم وجود ۲۵۵ شاکی، مالی توقیف نشده است.


دادستان تهران در رابطه با پرونده‌های جریانی اعلام کرد: آرمان پرشین پارس با ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی و ۱۳۸۰ شاکی؛ عظیم خودرو با دو متهم، ۱۶۸ شاکی و ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی؛ داتیس خودرو با پنج متهم و ۱۰۰ شاکی از دیگر پرونده‌های مفتوح در دادسرای تهران است و جالب این‌که شرکت اخیرالذکر به‌تازگی در یکی از روزنامه‌ها تبلیغات کرده است. شرکت دنیز خودرو با ۲۰۰ شاکی و ۱۱ میلیارد تومان، رامک خودرو با ۱۸۱ شاکی و ۱۰ میلیارد تومان بدهی؛ مفتاح رهنورد با ۱۳۳۳ شاکی؛ پرونده دوم رامک خودرو با ۷ متهم، ۲ شاکی و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی، پاکرو سبز قشم با ۷۰ میلیارد تومان بدهی؛ شرکت شمیران خودرو با ۷۲ شاکی و ۹۳۱ میلیون تومان؛ سورنا خودرو با ۱۵۳ شاکی و ۴ میلیارد تومان بدهی از شرکت‌هایی هستند که دارای پرونده جریانی در دادسرای تهران می‌باشند؛ رسپینا خودرو با ۱۰ میلیارد تومان و رامش خودرو با ۳۰ میلیارد تومان بدهی، از دیگر شرکت‌هایی می‌باشند که پرونده آن‌ها تحت رسیدگی است. هم‌چنین پرونده متهمان شرکت‌های کیمیا خودرو با ۱۲ میلیارد تومان بدهی و ۱۱۰۰ شاکی و مهرخودرو با ۱۶۰ شاکی و حدود ۲ میلیارد تومان بدهی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده و در نوبت رسیدگی قرار دارد.
وی آمار پرونده‌های در حال رسیدگی با موضوع پیش‌فروش خودرو در دادسرای تهران را درمجموع بیست فقره با ۵ هزار و ۱۰۰ شاکی و مطالبات دو هزار میلیارد تومانی اعلام نمود و ضرورت پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی در حوزه پیش‌فروش خودرو را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید به نحوی اقدام شود که این پرونده‌ها در ابتدا شکل نگیرد و اگر به شرکتی مجوز داده می‌شود، مثل تیری در فضا نباشد که فقط شلیک و رها شود؛ بلکه نظارت‌های بعدی بر عملکرد شرکت‌ها ضروری است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. doubt

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (257 ديدگاه)

    ی نفر از داتیس خودرو اومده از دم ب همه کامنتا یدونه منفی داده. عجب واقعا!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. هادی 8سیلندر

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (458 ديدگاه)

    داتیس خودرو با دم شیر بازی نکنین یه مجله خبری که میون مردمه قدرت بالای داره
    چه بسا میون ما فعالان فضای مجازی و وکلا قرار دارد خوب بلدیم تو طوفان شنا کنیم
    از من به شما نصیحت

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. عطا

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    ***
    والا بگم اسم این شرکت رو الان خوندم شنیدم باور نمیکنید بعد نوشته خدشه دار کردن نام شرکت ? ( و وارد کردن خسارت معنوی ?????)

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. زخم خورده از داتیس دز...

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جای بسی تاسفه آقای دولت آبادی خیلی راحت این آمار رو اعلام می کنه اما کو حرکت ؟ کو دستگیری ؟, کو مجازات ؟
    چرا آمار نمیدهید چرا از خسارت مردم را جبران کردند ؟
    پرونده ما در دادسرای ۲۲ زیر دست. فردی است که هنوز بعد از این‌ زمان طولانی هیچ علاقه و همتی برای حل مشکل ما نمیکند
    وقتی مراجعه می کنیم باور کتید بقدری بد برخورد می کند که احساس می کنیم ما دزدیم
    در چند تجمع که بودیم افسران محترم نیروی انتظامی حتی ریس کلانتری ها اینقدر با اخترام با ما برخورد می کردن و از ما دلجویی می کردند اما کل سیستم قوه قضاییه با این سرعت لاکپشتی که حرکت می کند فکر می کنم سال ها باید صبر کنیم
    اما برایم خیلی عجیب است قوه قضاییه در رسیدگی به امور سیاسی با سرعت نور حرکت می کند اما در رسبدگی به امور اقتصادی حرکت لاکپشتی دلیل آن هر چه باشد مهم این است مردم با این روش به سیستم قضاء بد بین میشوند و اخساس می کنن خدای ناکرده مفسیدن اقتصادی در قوه قضاییه صاحب نفوذ هستن البته مشخصه که چنین نیست اما بیایید اولویت ها را یکسان رعایت کنیم
    متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امین بشرخواه

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    از همین جا بگم این شرکت قبلا هم از بولتن نیوز شمایت کرده بود و دادگاه برای رسانه مذکور منع تعفیب صادر کرد!!
    نگران نباشید .داتیس یک شرکت کاغذی هست و فعالیت خاصی ندارد !! اگر هم بنده نتوانم در دادگاه شما شرکت کنم ، شمارا با مدارک بی شماری بدرقه خواهم کرد که هر چه بیشتر موجب رسوایی این ملاهبرداران بشیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ali

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    راست میگن مزاحم بخور بخورشون نشین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا