ایستگاه خبر

استارت فروش فوری ایران‌خودرو و افزایش نرخ بیمه ثالث در سال جدید

ایکوپرس: مدیر بازاریابی و شبکه فروش شرکت ایران‌خودرو از آغاز طرح فروش فوری تنظیم بازار در سال ۹۸ از هفته آینده خبر داد.


اهورا گلیاری ضمن بیان این خبر گفت: طرح فروش فوری تنظیم بازار که در اسفندماه سال گذشته اجرا شد اثرات بسیار مطلوبی بر قیمت‌های بازار گذاشت، به گونه‌ای که قیمت‌ها در روزهای پایانی سال به سمت تعادل حرکت و التهاب ایجاد شده توسط دلالان و سودجویان کاهش یافت و شرایط بازار به ثبات قابل قبولی رسید. وی افزود: اثرگذاری طرح فروش فوری به دلیل مداوم بودن و قیمت‌گذاری محصولات بر اساس حاشیه بازار است و بر همین اساس در سال جاری نیز این طرح با هدف تنظیم و کنترل قیمت بازار و برقراری تعادل در عرضه و تقاضا ادامه خواهد داشت تا مشتریان نهایی محصولات نیز از خدمات فروش ایران‌خودرو رضایتمندی بالاتری داشته باشند و از مزایای طرح بهره‌مند شوند. گلیاری در پایان اضافه کرد: زمان دقیق اجرای شرایط فروش فوری، پیش از آغاز، اطلاع‌رسانی خواهد شد و مشتریان می‌توانند از طریق سایت فروش اینترنتی به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

  • آغاز تحویل خودروهای فروش نقدی سایپا


تسنیم: گروه خودروسازی سایپا تحویل خودروهای فروش نقدی با موعد تحویل بهمن‌ماه ۹۷ را آغاز کرد. بر این اساس شرکت سایپا طی بخشنامه‌ای خبر از تحویل دعوت‌نامه‌های مرحله نخست تعهدات نقدی بهمن‌ماه گذشته این شرکت داد. مطابق این بخشنامه خریداران نقدی ساینا، پراید ۱۳۱، ۱۳۲، ۱۵۱ و تیبا می‌توانند بر اساس دعوت‌نامه‌های ارسالی محصولات خود را تحویل بگیرند. همچنین شرکت سایپا تأکید کرده است، در صورت عدم تکمیل وجه در موعد مقرر، دعوت‌نامه بعدی با قیمت روز محاسبه و ارسال می‌شود.

  • افزایش قیمت بیمه، خودرو را گران کرد

ایسنا: ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران مبنی بر هزینه مابه‌التفاوت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸، قیمت خودروها را دستخوش تغییراتی کرده است. بر اساس ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران در مورد «حق بیمه پایه سالانه انواع وسایل نقلیه برای بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال ۱۳۹۸» که طبق روال هر ساله انجام شده است، حق بیمه خودروهای سواری بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، حق بیمه پایه برای خودرویی مانند پژو ۲۰۶ یک میلیون و ۵۶۴ هزار تومان تعیین شده است. به این رقم مبلغ ۱۸۹ هزار تومان بابت بیمه حادثه راننده مسبب حادثه طبق آیین‌نامه اجرایی ماده ۳ قانون شخص ثالث اضافه و سپس ۵ درصد از آن مبلغ بابت تخفیف بیمه نامه‌های شخص ثالث خودروها صفرکیلومتر کسر می‌شود. عدد حاصل از این محاسبه با در نظر گرفتن ۹ درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، یک میلیون و ۸۱۵ هزار تومان می‌شود که مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۸ است. این حق بیمه در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیون و ۳۷۲ هزار تومان بوده که حاکی از افزایش ۴۴۲ هزار تومانی در سال جدید است.

قیمت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸
قیمت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸
افزایش حق بیمه سایر محصولات نیز بر اساس ابلاغیه بیمه مرکزی و فرمول مشخص اعلامی، محاسبه شده است. به‌عنوان مثال به طور مثال قیمت بیمه شخص ثالث خودروهایی نظیر پراید و پیکان در سال ۹۷ بدون هیچ گونه تخفیف بالغ بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود که این رقم در سال ۹۸ به یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است. همچنین دارندگان بیمه شخص ثالث خودروهایی نظیر تیبا، پژو، سمند، زانتیا، L90 و سایر خودروهای چهار سیلندر که سال ۹۷ برای خودروی بدون تخفیف خود باید یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان پرداخت می‌کردند امسال باید یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بپردازند که این مسئله نشان دهنده افزایش بیش از ۳۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ دارد.
لازم به توضیح است که در بیمه نامه شخص ثالث برای خودروهای بالای ۱۵سال سن، برای هر سال دو درصد و حداکثر ۲۰ درصد اضافه نرخ اعمال می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی مقدم

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    بازار در روزهای آخر سال منطقی شد؟؟؟ واقعا قیمت 140 ملیون تومن برای دنا و ساندرو منطقیه؟؟؟پراید 45 ملیونی منطقیه؟؟؟حس میکنم مدیران مملکت با در نظر گرفتن عدم اشراف و حساسیتدولت و نیز ناتوانی در کنترل شرایط توسط دولت ، رسما ملت رو مورد مضحکه قرار میدن.اینجور نظرات رو میخونم به نظرم میاد دارن ما رو دست میندازن و بهمون میخندن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      فرمون از دستشون در رفته. دیگه خودشونم نمیدونن باید چیکار کنن.موندم چرا هیچ کی هیچی نمیگه.
      امسال هم بدتراز سال قبل
      خودروسازی به پت پت افتاده ما هم به خس خس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رضا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (353 ديدگاه)

    ما عقب ماندگانیم و اندر خم کوچه پس کوچه های قدیم گیر کرده ایم و دور خودمان دیوار کشیده ایم و همانند کبکی سر خود را لای برف فرو کرده ایم که چیزی را نبینیم و فکر میکنیم بقیه هم چیزی نمیبینند !!!!
    انها کجایند و ما به کجا میرویم !!!
    مثل یک هواپیما در سراشیبی سقوط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Abbas

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    تنظیم بازار!!!جک خوبی بود
    در ضمن از نظر خودشون به تعادل قیمت رسیدن چون به قیمت مدنظرشون رسیدن
    در آخرم باز بابت زندگی تو این خراب شده واس خودم متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Abbas

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    چهره ی ماشینای بالا (آشغالا) رو که میبینم انگار دارن بهم فحش… میدن و میخندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M:::J:::Y

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (126 ديدگاه)

      داشتم سایتی مشابه دیوار،رو برای امریکا نگاه میکردم
      تا 5000دلار (قیمت پراید)چه ماشینای دست دوی خوبی بود…اصن تو بگو زیر۵۰۰۰…یه مورد تویوتا کرولا۲۰۰۴اتومات بود با ۲۰۰هزار کیلومتر کارکرد.قیمت ۲۱۰۰دلار!!!!!!!خداوکیلی جنازش می ارزه…کرولا و سیویک که راااااااحت تا ۵۰۰هزار کیلومترو میرن
      برفرض موقع خریدت۲۰۰هزارکیلومتر باشه.سالی هم ۲۰-۲۵هزار تا باهاش بری،قشنگ ۱۰ سال دیگه هم برات کار میکنه تا برسه نزدیک۵۰۰هزار تا
      میدی یه نقاش کاربلد یه رنگ باکیفیت روش میزنی(هرچند رنگ کرولا۲۰سال پیش از تیبا صفر سایپا بهتره)
      بعدم یه دست روکش و پخش و باند میندازی روش عشق میکنی
      ولی حیف که اینایی که گفتم،تو کره ی ایران جواب نمیده
      ما یه کشورمتفاوت که هیچ،یه سیاره ی دیگه ایم!
      فقط نمیدونم چرا یه بنده خدایی گفته بود ما خودمون انتخاب کردیم!!!!!باااااابا ب وجدانم قسم شما انتخاب کردی من نکردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. تیلیا

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (731 ديدگاه)

        داداش چرا میگی پراید 5 هزار دلاره؟ و با ماشین های پنج هزار تایی اونور مقایسه میکنی؟
        خب پنج هزار دلار اونجا حقوق دو ماه، نه سه ماهه اونهاست، اینجا ما دو ماه 60 ملیون (5هزار دلار حقوق میگیریم)
        پنجاه ملیون معادل 50 هزار دلار اونهاست.
        یعنی ما باید بگیم پراید 50 هزار دلاره اونجا با پنجاه هزارتا چی میگیرن؟
        وگرنه کرولا 2004 رو که همینجا هم میشه با 50 تومن خرید(مثلا میگم)
        خلاصه عمق فاجعه خیلی بیشتر از تفاوت پراید صفر با کرولای 2004 هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. bricks

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1 ديدگاه)

          پراید نهایتا هزار دلاره نه بیشتر
          وسپا چهار هزار دلاره و تکنولوژی تک تک قطعاتش بالاتر از پرایده
          اینجا کیا پیکانتو ۲۰۱۵ با صد و هفتاد هزار کیلومتر کارکرد قیمتش حدودا سه هزار یورو هستش. همرده با پراید ولی این کجا اون اون پراید کجا.
          پراید نو صفر کیلومتر شانسیه و به من باشه حتی هزار هزار دلارم هم نمیخرمش. این هزار دلار به شرطیه که همین پراید رو با همون مواد و قطعات اصل و تکنولوژی ۴۰ سال پیش بسازن و کارگراشم کره ایی باشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا