ایستگاه خبر

لوگوی جدید، چشم‌انداز جدید

لوگوی سایت پدال تغییر کرد. شاید این تغییری ابتدایی و ساده به نظر برسد اما اهمیت بالایی دارد. مدت‌ها بود که از طراحی لوگوی قبلی که طرحی ساده اما آماتوری بود استفاده می‌کردیم. در این میان همواره همراهان سایت پدال به لزوم استفاده از لوگویی حرفه‌ای تأکید می‌کردند.

pedal-01
امروزه لوگو به عنصری مهم در برندسازی مبدل شده است. علاوه بر رعایت نکات تکنیکی و گرافیکی، خوانایی، سرعت شناخت و ارائه نمادی از فلسفه کلی حاکم بر فضای سایت، چیزهایی بود که ما از لوگوی جدید انتظار داشتیم.
این لوگو توسط گرافیست خوب و خلاق کشورمان، جناب آقای کریم شاهین طراحی شده است. در عین سادگی می‌توان به سرعت عبارت پدال را در آن تشخیص داد. بعلاوه قسمت نارنجی، تصویر یک پدال و سایر قسمت آن، کفشی که روی پدال قرار دارد را تداعی می‌کنند. تغییر و انتخاب این لوگو، از طریق رأی‌گیری از مجموعه نویسندگان فعلی و سابق، کاربران فعال و همکاران ما در این حوزه صورت گرفته است.

screen-pedal
علاوه بر تغییر لوگو، تعدادی از مشکلات پوسته از جمله مشکل گالری تصاویر نیز برطرف شده‌اند. البته پوسته فعلی با انتظارات و سطح مورد انتظار ما و شما دوستان هنوز فاصله زیادی دارد که امیدواریم بتوانیم با تغییراتی دیگر در آن به چنین سطحی نزدیک شویم.

نکته آخر این که این روزها کپی از مطالب سایت به کررات دیده می‌شود. سایت‌هایی حتی با اسم مشابه پدال نیز به راه افتاده‌اند. مطالبی که با زحمت توسط یک تیم، ترجمه، ویراستاری و آماده می‌شوند به‌آسانی چند کلیک، کپی شده و در سایت دیگری بدون ذکر منبع منتشر می‌گردند. این روش که باید صراحتاً آن را سرقت معنوی دانست، علاوه بر غیرشرعی و غیرقانونی بودن، باعث تضعیف روند کاری اصحاب رسانه چه در پدال و چه در سایت‌های مولد دیگر می‌گردد. بنابراین امیدواریم دیگر شاهد چنین بی‌اخلاقی‌هایی نباشیم.

تیم پدال اکنون با ۱۲ عضو تحریریه سعی می‌کند اطلاع‌رسانی صحیح، سریع، بی‌طرفانه و منصفانه‌ای را ارائه نماید. باوجود کاستی‌های بسیار، امیدواریم با ما و همیار ما باشید. لطفاً با حمایت از ما از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، به ادامه و ترفیع این فعالیت‌ها کمک نمایید.

ارادتمند همه مخاطبان فهیم و گران‌قدر پدال

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دمتون گرم خیلی طرح کفش روی پدالو دوست داشتم .
    در ضمن واقعا برا اون کسایی که هر چیزی رو بدون ذکر منبع کپی میکنن متاسفم .
    من خودم کاربر مکس اسپیدم و تقریبا نصف مطالب شما رو به همراه دوستان توی سایت قرار میدیم و از مترجمای گلتون خیلی ممنونم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. یه پیشنهاد خسته از یه آدم دل شکسته ی دست بسته ی از زندگی رسته

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (75 ديدگاه)

      میشود پست ها و مطالب سایت رو به صورت تصویری همراه با لوگوی سایت قرار داد تا امکان کپی برداری از نوشته های ان موجود نباشد ،یعنی نتیجه ی کار که در سایت قرار داده میشود به صورت فونت نباشد، کمی کار سخت تر میشود اما کپی برداری کمتر میشود یا مجبورند با لوگو و اسم سایت کپی کنند.
      میشود متن ها آماده گردیده و از ان تصویر تهیه شود و به صورت تصاویری همراه با لوگو و واترمارک های بزرگ و کم رنگ در پس زمینه ان قرار داده شود.
      البته اینفوگراف و مطالب تصویری همراه با توضیحات هم فکر جالبیست اما زحمت بیشتری دارد.
      به قول دوست خاصمون “خوبه اما میتونست بهتر باشه اگه که میتونست بهترین باشه.، بازم مثل همیشه بسیار زیبا و قوی ظاهر شده امیدوارم همیشه قوی بمونه و ازین خوزولات..”
      ……

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. سهند

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ,وقتی دیدم واقعا حال کردم باهاش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. میلاد

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    طرحتون عالیه …. به خصوص قسمت پدالش که خیلی خلاقانه است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. پرهام

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بسیار لوگوی زیبا و خلاقانه ایه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Erfan

    ۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    قدم نو رسیده مبارک.
    با آرزوی بهترین ها برایتان

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا