ایستگاه خبر

با ماشینچی خودروی کارکرده را با خیال آسوده بخرید

رپورتاژ: چند بار تا به حال برای شما پیش آمده که پس از خرید یک خودروی کارکرده، دوستان‌ یا آشنایانتان به شما گفته‌اند که این ماشین رنگ شده است! یا مثلا چند بار پس از خرید یک خودروی کارکرده متوجه ایرادات فنی مهمی شده‌اید که برای تعمیر آنها باید هزینه بسیار زیادی را متحمل شوید؟ در گذشته خرید خودروی کارکرده آنقدر دشوار بود که اکثر خریداران خودشان را به هر آب و آتشی می‌زدند تا بتوانند یک خودروی صفر خریداری کنند و نگران تشخیص رنگ و این قبیل مسائل نباشند. این مساله به حدی مشکل ساز شده بود که خریداران ترجیح می‌دادند افت قیمت زیاد خودروی صفر را به جان بخرند، اما سرشان کلاه نرود.


خوشبختانه مدتی است که وسایل زیادی برای تشخیص رنگ و سلامت فنی خودرو‌های کارکرده به بازار آمده. اما استفاده از این وسایل نیاز به کارشناسان خبره داشت و بعضاً خطای انسانی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کرد. این رویه تا زمانی ادامه داشت که ماشینچی با تجهیزات تمام خودکار خود وارد بازار شد.
 

از بین بردن ضریب خطا با کنار گذاشتن کارشناسان انسانی در ماشین‌چی


چند سالی است که از ورود ابزارهای مختلف تشخیص رنگ خودرو به بازار می‌گذرد. در این مدت دست بسیاری از کسانی که قصد کلاه‌برداری و فروش خودروی نامناسب را داشتند، رو شد. اما باز هم برای استفاده از این دستگاه‌های تشخیص رنگ ، نیاز به یک کارشناس بود. کارشناسان ممکن است گاهی تست یک نقطه را از قلم بیاندازند یا تفاوت ضخامت جزئی رنگ را خیلی مد نظر قرار ندهند. حتی در برخی موارد ممکن است کارشناس به نفع فروشنده رای را صادر کند و باز هم سر خریدار کلاه رود. به هر صورت همیشه بی‌طرف‌ترین قاضی، یک دستگاه تمام خودکار خواهد بود که تصمیم‌گیری‌های انسانی هیچ تاثیری روی آن نداشته باشد.


به همین دلیل ماشینچی از یک دستگاه تمام خودکار برای کارشناسی کامل خودرو استفاده می‌کند. دقیقا همانند یک کارواش خودکار، خودرو وارد این دستگاه شده و از طرف دیگر بیرون می‌آید. پس از خروج، آنالیز کامل خودرو جزء به جزء انجام می‌شود و اصالت آن را تشخیص می‌دهد. اما همیشه مشکل در خرید خودروی کارکرده ، تشخیص رنگ آن نیست. با وجود اینکه فابریک بودن رنگ خودرو، اصالت آن را نشان می‌دهد، اما مشکلات فنی دیگر نیز می‌توانند شما را حسابی به دردسر بیاندازند.
 

تشخیص مشکلات فنی خودروی کارکرده


یکی از مشکلات اساسی خرید خودروی کارکرده در آن است که خریدار اطلاعات فنی کاملی در مورد کارشناسی فنی خودرو ندارد. البته این کاملا طبیعی است. تنها یک متخصص و مکانیک می‌توانید ایرادات فنی یک خودرو را تشخیص دهد. بسیاری از افراد با نکاتی که از مکانیک‌ها یاد گرفته‌اند، تلاش می‌کنند تا سلامت فنی خودرو را بررسی نمایند. اما در اکثر موارد تلاش آنها با شکست مواجعه خواهد شد. از طرف دیگر برخی از خریداران با متخصصانی در زمینه مکانیک خودرو صحبت می‌کنند و از آنها می‌خواهند تا وضعیت فنی یک خودرو را به صورت کامل بررسی کنند. اما مشکل اساسی این است که اکثر فروشنده‌ها، مکانیک خریدار را معتبر نمی‌دانند و تصور می‌کنند که خریدار با این کار خود قصد دارد تا قیمت خودرو را کاهش دهد.
 

علاوه بر آن، کمتر مکانیکی را می‌توان یافت که بر سیستم تعلیق، موتور و برق خودرو به صورت کامل تسلط داشته باشد. به همین دلیل شما ناچار باید به سه متخصص مختلف مراجعه کنید که در این شرایط اکثراً با مخالفت فروشنده رو به رو خواهید شد. اما اگر یک مرکز مکانیزه کارشناسی خودرو وجود داشت که با به کارگیری برترین دستگاه‌های روز دنیا، بدون دخالت دست و نیروی انسانی می‌توانست سیستم تعلیق خودرو را بررسی کند، آیا باز هم مورد قبول فروشنده نبود؟
 

دستگاه‌های مکانیزه کارشناسی خودرو، بهترین و بی‌طرف‌ترین داور ممکن در معامله خودرو

دستگاه‌های مورد استفاده در ماشینچی کاملا مجهز، مکانیزه و بدون دخالت انسان عمل می‌کنند. این دستگاه‌ها یک قاضی بی‌طرف محسوب می‌شوند که حتی مورد قبول فروشندگان نیز هستند. گاهی ممکن است خریدار با اتکا به یک ایراد جزئی در سیستم تعلیق خودرو بخواهد قیمت را به شدت کاهش دهد، اما با کارشناسی دقیق و بی‌طرف دستگاه، جزئی بودن ایراد مشخص می‌شود و شما می‌توانید از قیمت خودروی خود دفاع کنید.
 

پس در حقیقت سیستم‌های مکانیزه کارشناسی خودرو ، بی‌طرف‌ترین، بی‌خطا‌ترین و جامع‌ترین وسیله برای کارشناسی و خرید خودروی کارکرده محسوب می‌شوند. به این طریق شما می‌توانید با خیالی آسوده خرید کنید و نگران ایرادات بعدی خودروی خود نباشید. همیشه خرید خودروی کارکرده، مقرون به صرفه‌تر از خرید خودروی صفر است.  البته این تنها تحت شرایطی خواهد بود که خودروی مناسبی را خریداری کنید. خوشبختانه با ورود دستگاه‌های تمام خودکار و مکانیزه تشخیص رنگ و کارشناسی فنی خودرو، زمینه فعالیت افراد کلاه‌بردار و سودجو کاهش یافته و خریداران می‌توانند با امنیت بیشتری در این بازار اقدام به خرید کنند. پس شما چه در جایگاه فروشنده و چه در جایگاه خریدار، می‌توانید از این سیستم مکانیزه استفاده کنید تا نگران خطاهای انسانی و یا بعضا بی‌عدالتی‌های عمدی نباشید. موضوعی که در ماشین چی همیشه به آن اهمیت داده شده است. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم با مراجعه به سایت ماشینچی  برای تعیین وقت و کارشناسی خودروی خود اقدام کنید.
 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دمشون گرم …عجب ماشینایی و آوردن عکس گرفتن…..فقط رینگ دامای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا مطلق

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالیه !!!! واقعا خدماتش فوق العادس

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا