ایستگاه خبر

کارشناسی بدنه خودرو کجا به کار شما می‌آید؟

رپورتاژ: با افزایش قیمت خودروهای صفر، و با وجود تعرفه‌های گوناگون واردات خودرو، برای بسیاری، چاره‌ای به جز خرید خودروی کارکرده باقی نمانده است. پایین آمدن کیفیت بسیاری از تولیدات داخلی، باعث شده که افراد، خرید خودروی کارکرده خارجی را به نمونه صفر داخلی ترجیح دهند. در این میان، مشکل پیدا کردن یک خودروی سالم و تمیز چه به لحاظ فنی و چه از نظر سلامت بدنه و امکانات بحثی جدی است. گاهی خریداران بعد از یک هفته یا یک ماه متوجه می‌شوند که خودروی خریداری شده، چه مشکلاتی دارد! مثلا گاهی ممکن است یک خودرو چپ کرده را دوباره مثل ماشین صفر کیلومتر تمیز و مرتب کرده باشند، اما خریدار به ذهنش هم خطور نکرده باشد که این ماشین قبلا حتی تصادف داشته است! کارشناسی خودروی کارنامه به خریدار کمک می‌کند تا از عواقب زیان‌بار و هزینه‌های سرسام‌‌آوری که ممکن است بعدا گریبانگیر وی شود، نجات پیدا کند. شرکت‌های کارشناسی خودرو، آمار جالبی را از خودروهای کارشناسی شده ارائه می‌دهند که در میان چشمان متعجب هم خریدار و هم فروشنده، بخش‌های تصادفی فراوانی دارند که کاملا حرفه‌ای تعمیر شده‌اند. این موضوع لزوم استفاده از افراد متبحر در زمینه کارشناسی بدنه خودرو را نشان می‌دهد.

کارشناسی بدنه خودرو شامل چه مواردی است؟

کارشناس خودرو، فردی متخصص است که مهارت کافی در شناخت تمامی قسمت‌های خودرو را دارد. برای کارشناسی بدنه خودرو، کارشناس ابتدا با نگاه تیزبین و دقیق خود، تمامی زوایای خودرو را در شرایط نوری مختلف برای تشخیص احتمال صافکاری یا رنگ شدگی،  بررسی می‌کند. برای تشخیص تفاوت رنگ‌ها در بعضی مواقع حتی از دوربین هم استفاده می‌کنند چون این تفاوت رنگ در عکس خودش را بیشتر نشان می‌دهد. تمامی اطراف بدنه، سقف و ستون‌ها به دقت بررسی می‌شوند. کارشناس در قسمت‌های پربرخورد خودرو، مانند سپرها، گلگیرها و درهای خودرو، تامل بیشتری می‌کند. کارشناس خودرو، در هنگام بررسی از دستان خود نیز استفاده می‌کند. معمولا قسمت‌های صافکاری و یا رنگ شده، به دلیل جنس رنگ و یا رد سمباده، کمی زبرتر از قسمت‌های دیگر هستند و همین می‌تواند یک سرنخ به کارشناس بدهد تا آن قسمت را با دقت بیشتری بررسی کند. در سایت‌های کارشناسی خودرو، افراد حرفه‌ای این حوزه، مانند تیم کارشناسی بدنه خودرو کارنامه، علاوه بر تبحر و مهارت خود، از وسایل خاصی نیز برای تشخیص رنگ شدگی و یا پیدا کردن ناصافی‌ها بر روی بدنه خودرو استفاده می‌کنند. تمامی این عوامل باعث می‌شود که وقتی کارشناس خودرو بعد از کارشناسی بدنه، صحت و سلامت آن را تایید کرد، با خیال راحت پای میز قرارداد خرید خودرو بنشینید.

روند مشورت با کارشناس خودرو

حالا که به ضرورت مشورت با یک کارشناس خودرو پی بردید، لازم است بدانید که چگونه باید از سرویس کارشناسی خودرو استفاده کرد. karname سایتی است که برای این منظور به شما کمک خواهد کرد. کارشناسان این سایت تبحر و دانش کافی در تمامی امور مربوط به خودرو را دارند.  کارشناسی بدنه، بخشی از کارشناسی خودرو این سایت است که با یک تماس در اختیار شما خواهد بود. بعد از ثبت درخواست شما، کارشناس در محلی که تعیین کرده‌اید حاضر شده و خودروی مورد نظر را بررسی می‌کند. بعد از کارشناسی بدنه و اطمینان از سلامت آن، نوبت به کارشناسی فنی خودرو، بررسی تمامی بخش‌های مربوط به پیشرانه، برق کشی خودرو، بررسی عملکرد آپشن‌ها و دیگر قسمت‌های خودرو است. کارشناس بعد از بررسی و امتحان کردن تمامی این قسمت‌ها، که چیزی حدود ۴۰۰ آیتم را شامل می‌شود، فرم کارشناسی را تحویل می‌دهد. با توجه به این فرم بر روی خودرو قیمت‌گذاری شده و روند کارشناسی به اتمام خواهد رسید. هزینه این کارشناسی خودرو، تعرفه‌های خاصی دارد که بر اساس قیمت خودروی مورد نظر خریدار و یا فروشنده، تعیین می‌شود. استفاده از سرویس کارشناسی خودرو، روند خرید و فروش را تسریع می‌بخشد. بلافاصله بعد از ثبت درخواست، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کارشناس در کنار شما خواهد بود.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا