ایستگاه خبر

کاهش قابل‌توجه تولید خودروهای دوگانه‌سوز

دنیای اقتصاد: بر اساس آمارهای منتشرشده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مجموع تولید سواری‌های دوگانه‌سوز در ۱۰ ماه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۷/ ۵۵ درصد افت کرده است. تا پایان دی ماه امسال در مجموع ۳۸ هزار و ۱۵۶ دستگاه انواع خودروی دوگانه‌سوز در خطوط تولید خودروسازان تکمیل شده است. این در حالی است که در ۱۰ ماه سال گذشته شرکت‌های خودروساز توانستند ۸۶ هزار و ۲۸۸ دستگاه انواع خودروی دوگانه‌سوز تولید کنند.


نگاهی به آمار ارائه‌شده از سوی وزارت صمت در ارتباط با تولید خودروهای دوگانه‌سوز، گویای این مسئله است که تولید این خودروها به تبعیت از وضعیت حاکم بر خطوط تولید خودروسازان در سراشیبی قرار دارد. در حال حاضر در دو سایت خراسان و تبریز به ترتیب پژو ۴۰۵ و سمند دوگانه‌سوز تولید می‌شود. تا پایان دی ماه ۹۷ در مجموع ۱۱ هزار و ۳۳۷ دستگاه پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز در سایت مشهد ایران‌خودرو تولید شده است که این میزان تولید به نسبت سال گذشته افت ۶۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در تبریز نیز در مدت ذکر شده در سال جاری ۱۵ هزار و ۱۱۴ دستگاه سمند دوگانه‌سوز تولید شده است که در مقابل تولید ۳۶ هزار و ۵۹۶ دستگاه سال گذشته از افت ۵/ ۵۸ درصدی حکایت دارد. همچنین خودروسازی فردا از زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود، تولید پژو پارس دوگانه‌سوز را در دستور کار دارد. این شرکت توانسته در ۱۰ ماه سال ۹۷، رشد ۱۰۴۰ درصدی را به نسبت مدت مشابه سال گذشته رقم بزند، علت این مسئله را باید در تولید اندک این شرکت در سال گذشته جست‌وجو کرد.


تیبا دوگانه‌سوز، تنها خودروی دوگانه‌سوزی است که توسط شرکت سایپا در سایت سایپا کاشان تولید و روانه بازار می‌شود. تولید این خودرو نیز در ۱۰ ماه سال جاری با افت ۴۶ درصدی به نسبت پارسال همراه بوده است. سال گذشته دو خودروی پراید دوگانه‌سوز و پژو پارس دوگانه‌سوز در ایران خودروی مرکزی روی خط تولید قرار داشت که از ابتدای سال جاری تولید این دو خودرو در شرکت‌های تولید‌کننده متوقف شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. aston martin

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    علتش افت خرید نیست علتش اینه که چون بنزین رو میخان گرون کنن و میدونن مردم بیشتر سوق پیدا میکنن به خودروی گاز سوز میخوان عمدا تولیدشو متوقف کنن تا گرون تر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      عجب فرمایشی!!!بنزین گرون بشه گازم گرون میشه دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aston martin

        ۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        بازم خیلی فرقشه
        گاز همیشه نصف بنزین تموم میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا