ایستگاه خبر

نحوه دریافت گواهی سلامت دوگانه‌سوزهای تبدیلی

تسنیم: مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: فرآیند ثبت‌نام از میانه اسفند‌ماه آغاز شده و همه دارندگان خودروهای دوگانه‌سوز می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشور به نشانی www.irngv.ir نسبت به دریافت گواهی سلامت خودروی گازسوز خود اقدام کنند.


حمید قاسمی‌ده‌چشمه اظهار کرد: طبق مصوبه هیات دولت از تاریخ یکم دی ماه ۹۸ به بعد امکان سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه سوخت CNG تنها برای خودروهای دوگانه‌سوزی که در کارت شناسایی آنها عبارت دوگانه‌سوز یا دوگانه‌سوز تبدیلی درج شده و دارای گواهی معاینه فنی معتبر هستند، امکان‌پذیر است. وی افزود: در خودروهای دوگانه‌سوز تولید کارخانه عبارت دوگانه‌سوز در کارت شناسایی خودرو درج شده اما خودروهای تبدیلی اغلب کارت شناسایی با درج عنوان تبدیل شدن خودرو از حالت بنزین‌سوز به دوگانه‌سوز ندارند که لازم است در فرصت باقی مانده برای بررسی سلامت فنی و درج این عبارت در کارت شناسایی خودرو اقدام کنند.

این مقام مسوول گفت: فرآیند ثبت‌نام تا تاریخ یکم آبان ماه ۹۸ به‌صورت اختیاری ادامه خواهد یافت و پس از این تاریخ تا یکم دی‌ماه ۹۸ به‌صورت اجباری انجام خواهد شد. وی ادامه داد: مالکان خودروهای دوگانه‌سوز می‌توانند در مهلت تعیین شده وارد این سامانه شوند و با ثبت مشخصات اولیه خود، نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین مرکز تبدیل را انتخاب و از طریق پیامک یا سامانه نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند. مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با ابلاغ این مصوبه همه‌جانبه و کامل که در آن وضع آینده توسعه صنعت‌ CNG نیز مدنظر قرار گرفته، افزون بر تامین ایمنی خودروهای دوگانه‌سوز، مشکلات مالکان این دسته از خودروها در هنگام نقل‌و‌انتقال نیز برطرف خواهد شد. وی ادامه داد: ضمن هماهنگی با شرکت‌های بازرسی فنی، ناظران فنی نیز در این مراکز حضور خواهند داشت و بر عملیات تبدیل و بازنگری خودروها نظارت می‌کنند و در صورت سلامت خودروها، گواهی مربوطه صادر می‌شود. قاسمی‌ده‌چشمه افزود: تسهیلاتی برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده که طبق آن، به ازای تعویض هر مخزن ۴۵۰ هزار تومان کمک هزینه به همراه ۵۰ درصد هزینه‌های تست و بازرسی به مالکان این خودروها پرداخت می‌شود.

  • واردات ۱.۲ میلیارد دلار خودرو و قطعات در ۱۱ ماه ۹۷


فارس: طبق گزارش تجارت خارجی در ۱۱ ماهه سال ۹۷ بالغ‌بر ۱.۲ میلیارد دلار خودرو و قطعات آن وارد کشور شد. براساس آمارهای منتهی به بهمن سال ۹۷ بالغ‌بر یک میلیارد و ۲۸۲ میلیون و ۲۹۹ هزار دلار انواع خودرو و قطعات و لوازم یدکی خودرو به کشور وارد شده است. براساس آمار تجارت خارجی وزن خودروها و قطعات وارد شده ۱۱۹ هزار تن ثبت شد. براساس اطلاعات به‌دست آمده در ۱۱ ماه سال ۹۷ بالغ‌بر ۱۴ هزار و ۹۵۲ خودرو سواری به کشور وارد شده است. براساس جزئیات این گزارش، عمده واردات خودرو و قطعات از کشورهای امارات‌متحده کره، چین، عمان، فرانسه، ژاپن و برخی کشورهای دیگر اروپایی و آسیایی بوده است. طبق اطلاعات واصله همچنین از محل مصوبه واردات خودرو که توسط دولت در ماه‌های پایانی سال ابلاغ شده حدود ۲۰۰ دستگاه خودرو به کشور وارد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا