ایستگاه خبر

۶ فرودگاه برتر جهان

رپورتاژ: زمانی که در حال پرواز هستید و آسوده در هواپیما نشسته‌اید، شاید خبر از این موضوع نداشته باشید که در پشت صحنه‌ی هر پرواز، چند نفر و چه ساختار بزرگی در حال تنظیم و نگهداری لحظه ی پرواز شما هستند. البته طبیعی‌ست! تا خود شخص مستقیم در حال فعالیت در زمینه حساسی مانند پرواز و به طور کلی هوانوردی نباشد، نمی‌تواند درک درستی از موضوع پیدا کند. در فرصت پیش‌رو، علاوه بر حساسیت این صنعت جهانی و بررسی زوایای پنهان آن، نگاهی هم به ده فرودگاه برتر جهان می‌اندازیم و به طور واضح با مشخصه‌هایی که این ده فرودگاه را از دیگر فرودگاه‌های جهان تمیز داده است آشنا می‌شویم.

بهترین فرودگاه، بهترین پرواز  

قبل از معرفی این ده فرودگاه برتر، باید چند نکته را در مورد هر پروازی به یاد داشته باشیم. اول از همه، باید دقت داشت که پرواز خوب، مستلزم فرود در فرودگاهی باکیفیت و معتبر است. پرنده‌ای افسانه‌ای مانند ققنوس را تصور کنید که بال‌هایش با طول زیاد در آسمان در حال پرواز است و عضلات قدرتمندش را به زیبایی حرکت می‌دهد. بی‌شک از دیدن چنین صحنه‌ای لذت می‌برید اما ته به حال به این نکته فکر کرده‌ایم که مکان نشستن این پرنده افسانه‌ای، قله‌های مرتفع، سرسخت و امن است؟ حتی برای پرنده‌ای با این قدرت هم جای امنی برای نشستن باید باشد؛ وگرنه او هم موفق به فرود موفقیت‌آمیزی نمی‌شود و هر آن‌چه که رشته، پنبه می‌شود. در بسیاری از گزارش‌هایی که از نقص پرواز هواپیماهای جان به‌در برده در جهان، می‌بینیم که دو عامل باعث نجات جان مسافران شده است؛ اول، خلبان شجاع و باتجربه آن هواپیما و دوم، فرودگاهی که هنگام فرود هواپیمای منقوص، امکانات و آمادگی لازم را برای یک فرود پراضطراب داشته است!

 فرودگاه ال پرات د یبرگات در بارسلون

در حالی که هر روز، بسیاری از فرودگاه‌ها درخواست‌های فرود را از طرف هواپیماها نادیده می‌گیرند و رد می‌کنند، هستند فرودگاه‎هایی که خانه امن هر فرودی از هر نقطه‌ای از دنیا هستند. فرودگاه ال پرات د یبرگات در شهر بارسلون یکی از همان خانه‌های امن فرود در جهان است.  روند ساخت این فرودگاه در سال ۱۹۹۱ به اتمام رسید و از آن روز تا به حال شکل و شمایل این فرودگاه برای ساکنین شهر بارسلون شگفت‌انگیز بوده است؛ دیوارهای شیشه‌ای بلند که هر فرکانسی از صدا را به خوبی کنترل می‌کند، ساختار پیچیده و مستحکم و باند امن این فرودگاه، زبان‌زد بسیاری از خلبان‌های اسپانیا و آمریکای لاتین است. کارشناسان پرواز که دید وسیع و حساسی نسبت به مقوله پرواز دارند، بارها بابت دید تجاری سازنده‌های فرودگاه‌ها گلایه کرده‌اند. کارشناسان این حوزه می‌گویند امروزه، به جای این‌که سازنده‌ها به استحکام و تمام و کمال بودن فرودگاه فکر کنند، بیش‌تر به فکر مراکز تجاری مرتبط با فرودگاه هستند و نگاه‌شان به صندوق این فروشگاه‌هاست تا پرواز و امنیت مسافران و اعتبار فرودگاه‌ها! زرق و برق صرف و مستقر کردن برندهای لباس، برای افزایش اعتبار فرودگاه‌ها مانند مسکن عمل می‌کند و این تنها یک خیال خام است که از این طریق می‌توان رضایت کامل به دست آورد. آقای ریکاردو بوفیل Ricardo Bofill معمار فرودگاه ال پرات د یبرگات، هر دو ترمینال این فرودگاه را در کنار هم ساخته و معتقد است در زمان بروز خطر، این دو ترمینال مانند دو برادر می‌توانند به کمک یکدیگر بیایند.

فرودگاه سانتوس دوموند در ریو دو ژانیرو

بعد از تعطیلی فرودگاه کای تاک در هنگ کنگ در سال ۱۹۹۱ و پایان صحنه‌‌های رؤیایی که هواپیماهای در حال فرود این فرودگاه از ساختمان‌های سربه‌فلک کشیده این شهر به مسافران می‌دادند، نوبت به فرودگاه سانتوس دوموند در ریو دو ژانیرو رسید. در حال حاضر، بسیاری از مسافران برزیل، به عمد، پروازی را انتخاب می‌کنند که فرودگاهش، سانتوس دوموند باشد؛ آتش این انتخاب از زیر سر کسی بلند می‌شود که محل ساخت این فرودگاه را انتخاب کرده است. فرودگاه سانتوس دوموند در جایی قرار گرفته است که هر هواپیمایی باید اول کوه‌های کله‌قندی  SUGER LOAFبرزیل را بگذراند تا بتواند در باند فرودگاه فرود بیاید! پنداری معمار فرودگاه سانتوس دوموند خواهان به رخ کشیدن زیبایی برزیل به مسافران این کشور بوده است. هنگام فرود آمدن هواپیما، چرخ‌های هواپیما، آن‌چنان به قسمت دریاچه‌ای این منطقه نزدیک است که انگار چرخ‌های هواپیما آب کشیده می‌شود. البته برای تجربه چنین پروازی باید به پروازهای داخلی برزیل بسنده کنید؛ چراکه فرودگاه سانتوس دوموند، تنها پروازهای داخلی را پوشش می‌دهد.   

فرودگاه بین‌المللی کانسای در اوساکا

این فرودگاه در میان معماران فرودگاه‌ها و ساختمان‌های بزرگ شهری به فرودگاه خط‌کشی شده معروف است. کارشناسان این حوزه می‌گویند دقت و طراحی فرودگاه بین‌المللی کانسای آدم را یاد طراحی‌‌های کاغذی می‌اندازد که با خط کش و مداد شکل گرفته‌اند. حتی رودخانه مصنوعی این فرودگاه هم از چنین نظمی برخوردار است. تصویر هوایی گیت‌های فرودگاه بین‌المللی کانسای با این‌که پیچیده هستند، در عین حال از زیبایی منحصر به‌فردی برخوردارند. بعضی از سازه‌های نمادین این فرودگاه از روکش نقره‌ای ساخته شده‌اند تا در شب و با نورپردازی ویژه‌ای، بتوانند نماد خاصی از مقاومت ملت ژاپن را برای مسافران به نمایش بگذارند. علائم هشداری که در فرودگاه کانسای کار گذاشته شده‌اند، می‌توانند هر نوع خطری را پیش‌بینی کنند و به موقع مسئولین فرودگاه را از خطر آگاه کنند.

همین حالا  می توانید جهت خرید آنلاین بلیط هواپیما از طریق سایت زیر اقدام نمایید :

https://www.eligasht.com/flight/

فرودگاه چک لپ کوک در چین

یکی از دیگر از شاهکارهای نورمن فاستر فرودگاه چک لپ کوک در هنگ کنگ است. اما به انصاف، فرودگاه چک لپ کوک در میان آثار فاستر چیز دیگری‌ست! طراحی این فرودگاه کاملا نمادین است! همه می‌دانند که نماد پررنگ و جهانی چین چیست. بله، یک اژدهای بزرگ و قدرتمند. طرح این فرودگاه یک اژدهایی‌ست که اگر در هنگ کنگ ایستاده باشی، نمی‌توانی آن را نادیده بگیری. رنگ این اژدها به رنگ قرمز-طلایی‌ست که از شهر فراموش شده گرفته شده است. سقف معلق و بزرگ این فرودگاه، بیش از هر چیز، توجه آدم را به خود جلب می‌کند. هنگ کنگ پر از دیوارهای شیشه‌ای است که همه‌شان به کوه‌ها و درختان زیبا و سربه‌فلک‌کشیده منتهی می‌شوند. و همین معماری باعث شده تا فاستر از آن به خوبی برای ساخت فرودگاه بهره ببرد.

فرودگاه باراخاس در مادرید

فرودگاهی معروف که نه تنها مادرید بلکه تمام اسپانیا و کشورهای آمریکای لاتین آن را می‌شناسند. سقف چوبی و منحنی عسلی رنگ این فرودگاه بیش از هر چیز دیگری، آن را معروف و همینطور محبوب کرده است. ستون‌ها و سقف همگی از چوب بامبو ساخته شده‌اند. بوی این چوب‌ها احساس اضطراب قبل از پرواز را در مسافران از بین می‌برد و با معماری بی‌نظیر وبی نقص، فرودگاه باراخاس به مسافران خود قوت قلبی می‎دهد که ما بهترین را برای شما انتخاب کرده‌ایم! نگران هیچ چیز نباشید!

فرودگاه شارل دو گل در پاریس

این فرودگاه در سال ۱۹۷۴ افتتاح شده است. از همان آغاز فعالیت این فرودگاه، مشخص بود که معماری آن با دیدی آینده‌نگر ساخته شده است. طراحی این فرودگاه به صورت تونل‌های بزرگی‌ست که مسافران را با نظم خاصی از تمام مراحل لازم برای آمادگی سفر می‌گذراند و بدون آن‌که ایستادن در صف آن‌ها را مضطرب و خسته بکند، آن‌ها را مستقیم به خط پرواز هدایت می‌کند. ترمینال اصلی این فرودگاه بدون هیچ دغدغه و عجله‌ای می‌تواند هزاران مسافر را در طول شبانه‌روز، راهی مقصدشان بکند.

پرواز مطمئن و فرودگاه امن را با هم انتخاب کنید

در آغاز هم فهمیدیم که پروازهای مطمئن هیچ وقت فرودگاهی نامطمئن را انتخاب نمی‌کنند؛ پس دقت داشته باشید تا بتوانید بلیط هواپیمای‌تان را از آژانسی تهیه کنید که بتواند شما را با راحت‌ترین پروازها راهی کند و شما را در ایمن‌ترین فرودگاه‌ها بنشاند. برای خرید بلیط هواپیما و داشتن سفری مطمئن و خاطره‌ساز اینجا کلیک کنید. مجموعه گردشگری الی گشت همیشه و در همه زمان همراه شما است؛ در صورتی که برای رزرو بلیط هواپیما با مشکلی روبرو شدید مشاوران سفر ۲۴ ساعته الی گشت همراهتان هستند.

 تلفن تماس الی گشت: ۸۵۴۰-۰۲۱

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    جدیدا پدال زده تو کار تبلیغات؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. کیان

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1412 ديدگاه)

    اینکه این گزارش و تحقیق کی تهیه شده بنظرم خیلی جای سوال داره !!
    کافی یه سرچ کنید و می بینید ک نتیجه لیست 2019 خیلی با این بالایی فرق فاحش داره !!!
    بهترین فرودگاه الان فرودگاه جدید سنگاپور هست، شماره 1 لیست لینک زیر، لینک برای باز شدن یکم زحمت میخواد !!!!

    https://www.worldairportawards.com/worlds-top-10-airports-2019/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارمان

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    عکس واسه فرودگاه اینچه اونه کره هست , بعد هیچ اشاره ای بهش نشده! لیست از پای بست اشتباست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا