h220؛ کوچک‌ترین محصول برلیانس

رپورتاژ: عده‌ی کمی از افراد هر جامعه‌ای هستند که بدون توجه به قیمت به خرید محصول مورد نظر خود مبادرت می‌ورزند؛ بازار خرید خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست. در کشور ما بیشتر خودروهایی که در خیابان‌ها و معابر دیده می‌شوند مربوط به بخش اقتصادی بازار خودرو هستند که  پررقابت‌ترین بخش هم محسوب می‌شود. سال‌های زیادی در این بخش محصولات معمول خودروسازان ایرانی مثل انواع پژو، سمند و…، وجود داشتند و از تنوع خاصی هم برخوردار نبودند. با وارد شدن خودروهای چینی به بازار، رقابت در بخش اقتصادی بازار خودرو شدت گرفت و محصولات ایرانی رقبای سرسخت چینی پیدا کردند. یکی از شرکت‌هایی که خودروهایی میان قیمت و اقتصادی را با همکاری پارس خودرو در ایران عرضه کرد، برلیانس است. برلیانس h330 با استقبال زیادی روبرو شد و مدل هاچ‌بک آن یعنی h320  هم وضعیت نسبتاً مناسبی داشت اما برلیانسV5  و h230، موفق ظاهر نشدند. بعد از شکست نسبی‌ای که h230 خورد، پارس خودرو همزاد هاچ‌بک این خودروی سدان را با نام h220 به بازار عرضه که موفقیت بیشتری کسب کرد و بیشتر مورد استقبال قرار گرفت.


بدنه برلیانس h220 حاصل طراحی‌های  پینین فارینا و جیوجیارا است که از همکاران شرکت برلیانس به حساب می‌آیند. طراحی بخش جلو این خودرو جذاب است و جلو پنجره‌ی مشبک آن، به دو طرف تا چراغ‌ها بالا آمده که می‌تواند حس خوبی را به مخاطب القا کند. در نمای کناری هم دو خط مورب کشیده شده که ظاهر خودرو را حجیم‌تر و لوکس‌تر کرده است و طراحی عقب این خودرو هم نسبت به h230 بسیار زیباتر و هماهنگ‌تر با سایر اجزای بدنه است. طراحی عقب h220 یادآور بی‌ام‌و سری یک نسل اول است که از آنجایی که بی‌ام‌و همکار برلیانس محسوب می‌شود، این امر عامدانه و طبیعی است.  طراحی داخلی کابین h220 نیز ساده است و نسبت به برادر بزرگتر خود از پیچیدگی و کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

از نظر فنی برلیانس 220، مانند h230 و دارای موتوری با پیشرانه چهارسیلندر خطی و 16 سوپاپ است که قدرت 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن‌متر را از طریق گیربکس پنج سرعته دستی و گیربکس شش سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. برلیانس، برای اینکه هزینه‌های تولید h220  اتوماتیک را پایین بیاورد دارای جعبه دنده دستی است و تنها از سیستم کلاچ اتوماتیک استفاده کرده که به آن AMT گفته می‌شود.

از نظر ایمنی h220 دارای پنج ستاره ایمنی از موسسه سی-انکپ چین است و هرچند دو کیسه هوا از چهارکیسه‌ هوای آن در ایران برداشته شده است اما با این حال، ایمنی آن در رقابت با خودورهای ساخت داخل مزیت رقابتی به حساب می‌آید. مزیت دیگری که این خودرو دارد، مصرف بهینه بنزین است به طوری که نمونه دستی آن 4/6 لیتر و نمونه اتوماتیک آن 5/6 در 100 کیلومتر مصرف می‌کند که بسیار مطلوب است.


برلیانس h220  در بازار خودروی ایران رقبای قدرتمندی مثل پژو 206 تیپ 5، رنو ساندرو و حتی دانگ فنگ h30 کراس دارد و در این رقابت نسبتاً هم موفق بوده است. برای اطلاع از شرایط خرید و فروش این خودرو می‌توانید به سایت دیوار مراجعه و گزینه مورد توجه خود را انتخاب کنید.

 

منبع : ویرلن

 

مطالب مرتبط

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.