اینفینیتی Q Inspiration، کانسپت برجسته ژاپنی در دیترویت

اینفینیتی از خودروی مفهومی Q Inspiration در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 رونمایی کرد. این خودرو منعکس کننده زبان طراحی جدید ژاپنی‌ها بوده و در عین حال سدان اسپورت میدسایز و لوکس آینده این شرکت می‌تواند از شاخصه‌های طراحی این کانسپت بهره ببرد.

اینفینیتی Q Inspiration
خودروی مورد بحث در ظاهر خود دارای فرم کلاسیک سدان ها بوده اما ابعاد و تناسبات کوپه مانند آن را نمی‌توان نادیده گرفت. در بخش جلو شاهد جلوپنجره بزرگ دو قوسی، خطوط گیرای کاپوت و ورودی هوای تیغه مانندی هستیم که قوس چرخ‌ها را احاطه کرده‌اند.


از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه ظاهر این کانسپت می‌توان به چراغ‌های جلوی تیز با نواری LED، درب‌های عقب فاقد ستون و نوار چراغ عقب تک‌وتنها اشاره کرد.

اینفینیتی Q Inspiration
معاون رئیس اینفینیتی می‌گوید:

کلاس سدان های لوکس کمی محافظه‌کارانه شده است. اینفینیتی Q Inspiration پیش‌نمایشی از آن چیزی است که برای خریداران جوان‌تر تدارک دیده می‌شود، خریدارانی که خواهان طراحی مدرن و تکنولوژی‌های جدید هستند.

اینفینیتی Q Inspiration
در کابین کانسپت جدید اینفینیتی شاهد طراحی مینیمالیستی و کابینی با تمرکز روی انسان هستیم که گفته شده سر و صدای کمی داشته و به راننده کمک می‌کند تا تنها روی مسیر پیش رو تمرکز نماید. هر سرنشین دارای صفحه‌نمایش لمسی خود بوده و سیستم HMI آن می‌تواند فاکتورهای بیومتریک سرنشینان را بررسی کند.

اینفینیتی Q Inspiration
مدیر طراحی اینفینیتی آقای کریم حبیب می‌گوید:

کابین Q Inspiration نشان دهنده راحتی و کارایی بوده و ما تلاش داشته‌ایم جوی گرم و مدرن همانند نمونه‌های معماری توکیو ارائه کنیم. این هدف به کاربران کمک می‌کند عصر جدیدی از ارتباطات را تجربه کنند و در عین حال با بهترین متریال بکار رفته روبرو شوند که توسط دستان هنرمندان خلق شده‌اند.

اینفینیتی Q Inspiration
در روی محفظه ذخیره‌ای درب‌های Q Inspiration از متریال Nishijin-ori استفاده شده که شامل کاغذی مخصوص و رشته‌های ابریشمی می‌باشد. جدای از خاصیت اشرافی بودن، این ماده همچنین به عنوان یک حسگر تکنولوژیک عمل کرده و به سرنشینان اجازه می‌دهد تا نورپردازی این بخش را تنظیم کنند.

اینفینیتی Q Inspiration
زیر کاپوت کانسپت جدید اینفینیتی قوای محرکه VC توربو قرار داشته که به منظور بهبود مصرف سوخت دارای تنظیم کننده مداوم ضریب کمپرس می‌باشد. این پیشرانه روش جدیدی را برای تحویل قدرت در کلاس سدان های میدسایز ارائه خواهد کرد و نمونه‌های هیبریدی یا دیزلی مرسوم را از نظر مصرف سوخت و گشتاور بالا به چالش خواهد کشید.


اما کانسپت Nishijin-ori از نظر ایمنی دارای سیستم خودران پروپایلوت توسعه یافته‌ای بوده که به رانندگان اجازه می‌دهد کنترل را به خودرو واگذار کرده و خودشان نقش همکار را داشته باشند. البته زمانی که راننده آماده به دست گرفتن کنترل خودرو باشد سیستم توانایی خودرانی با عملکرد رانندگی در بزرگراه‌های چند لاین و… ارائه خواهد کرد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. پویا
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    قسمت عقبش منو یاد پورشه پانامرای جدید میندازه 😉

    پاسخ
  2. سورنا
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    خوب چرا تولیدش نمیکنید

    تولیدش کنید دیگه منتظر چی هستین کانسپت به درد کی میخوره آخه
    من جووون الان لازمش دارم نه ١٠ سال دیگه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x