وداع اینفینیتی Q70 با بازار ایالات‌متحده

به دلیل عدم توانایی رقابت با آئودی A6، مرسدس بنز E کلاس و ب‌ام‌و سری 5، اینفینیتی تصمیم گرفته در پایان مدل 2019، سدان Q70 را از بازار ایالات‌متحده خارج کند. همچنین افزایش تقاضا برای شاسی‌بلندها هم می‌تواند یکی دیگر میخ‌های تابوت این سدان ژاپنی باشد. Q70 در ماه سپتامبر امسال در ایالات‌متحده تنها 149 دستگاه فروش داشته درحالی‌که طی نُه ماه نخست سال جاری نیز تنها 2,196 دستگاه از این خودرو در آمریکا خریداری شده است که کاهش چشمگیر 36.8 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

به گفتهٔ اینفینیتی، برای مدل 2020 خبری از Q70 در بازار آمریکا نخواهد بود. این در حالی است که سازندهٔ ژاپنی برای مدل 2019 هم نسخهٔ هیبریدی این خودرو را حذف کرده بود؛ اما آیا در آیندهٔ نسل کاملاً جدید Q70 معرفی خواهد شد؟ پاسخ به این سؤال دشوار است ولی هم‌اکنون میدانیم که اینفینیتی در حال کار روی پلت‌فرم جدیدی است که امکان الکتریکی‌سازی را برای محصولات آیندهٔ این شرکت فراهم می‌کند.

پیش‌ازاین معاون ارشد استراتژی محصولات اینفینیتی، «فرانسوا بانکون» گفته است که پلت‌فرم دیفرانسیل عقب کنونی این شرکت که FM نام دارد، به‌تدریج کنار گذاشته می‌شود و پلت‌فرم جدیدی با معماری چهارچرخ محرک و قابلیت الکتریکی‌سازی جایگزین آن خواهد شد؛ بنابراین، مدل‌های Q50، Q60 و Q70 که هم‌اکنون از پلت‌فرم FM استفاده می‌کنند، در نسل آینده با انتقال نیروی موتور به چرخ‌های عقب خداحافظی خواهند کرد. البته هرچند شاید این خبر ناامیدکننده به نظر برسد اما در پلت‌فرم چهارچرخ محرک آیندهٔ اینفینیتی موتورهای الکتریکی به چرخ‌های عقب نیرو خواهند داد.

بانکون معتقد است هنگامی‌که یک پیشرانهٔ درون‌سوز در جلو قرار دارد که با یک موتور الکتریکی در عقب کار می‌کند، دیگر نیازی به پلت‌فرم دیفرانسیل نخواهد بود. البته نسل جدید هیچ‌کدام از این مدل‌های دیفرانسیل عقب کنونی تا پیش از سال 2021 معرفی نخواهند شد زیرا پلت‌فرم جدید اینفینیتی تا قبل از آن زمان آماده نمی‌شود. تغییر از پلت‌فرم دیفرانسیل عقب کنونی به پلت‌فرم چهارچرخ محرک جدید نشان‌دهندهٔ یک تغییر بنیادین برای برند لوکس نیسان است و ازاین‌رو فرایندی زمان‌بر خواهد بود؛ بنابراین آغاز دورهٔ جدید اینفینیتی کمی طول خواهد کشید.

Q70 که قبلاً با نام اینفینیتی M شناخته می‌شد، قدیمی‌ترین خودرویی است که روی پلت‌فرم FM ساخته شده است زیرا نسل کنونی آن در نمایشگاه لس‌آنجلس 2009 رونمایی رشد و از بهار سال 2010 به بازار آمد و سپس در سال 2013 نام آن برای مدل 2014 به Q70 تغییر یافت. هم‌اکنون قیمت این سدان لوکس در ایالات‌متحده از 50,400 دلار برای نسخهٔ فاصله محوری استاندارد با پیشرانهٔ 330 اسب بخاری V6 آغاز شده و نهایتاً به 67,700 دلار برای نسخهٔ کشیده با موتور 416 اسب بخاری V8 می‌رسد.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

3 دیدگاه

  1. مرتضی
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    این ماشین در مدت مشابه اگر در ایران عرضه میشد فروش خوبی پیدا میکرد، خصوصا اشتراک پلتفرمش با ماکسیما که ایرانی ها خاطرات خوبی ازش دارند

    پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    چهره ای که هیچوقت قدیمی نشد…. حیف که نیسان سر به روز رسانی این مدل خساست میکنه
    این ماشین در ژاپن با نامهای نیسان فوگا و سیما…. میتسوبیشی دیگینتی و پرودیا تا سال 2016 تولید شد…. جالبه که آخرین نسل هیوندای سنتنیال یا اکواس هم روی همین پلتفرم تولید میشد

    پاسخ
  3. سامان
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    خیلی بد قیافه و رشته. اینفینیتی هرگز نتوانست مثل لکسوس بدرخشه. آلمانی‌ها که دیگه جای خود دارند. از نظر تکنولوژی و طراحی خیلی عقبه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.