اینفینیتی

بررسی اینفینیتی QX50: زیباتر از همیشه

اینفینیتی QX50 در حالی وارد نسل دوم خود می‌شود که نسبت به گذشته با تغییرات فراوانی روبرو شده است. QX50 جدید از ظاهری خوش‌تراش‌تر و قدوقامتی بلندتر نسبت به قبل برخوردار گشته است و به نظر ما ظاهر آن در مقایسه با رقبای مشابه آلمانی، از بداعت بیشتری سود می‌برد.
نشان بزرگ اینفینیتی نیز در میانه جلوپنجره‌ی خودرو زینت‌بخش چهره QX50 شده است.

اینفینیتی QX50
این خودرو نه تنها از نظر ظاهری بلکه از منظر تکنولوژی نیز تلاش نموده تا از فناوری‌های جدید بهره ببرد. از جمله می‌توان به فناوری steer_by_wire که قبلاً در مدل Q50 نیز دیده شده بود، اشاره نمود. تکنولوژی مذکور پیش از این به دلیل فقدان دقت و پاسخگویی مناسب، مورد نکوهش ما قرار گرفته است.

اینفینیتی QX50
در عبور از پیچ‌ها، رفتار QX50 با آن تزلزلی که از یک خودروی کراس‌اوور انتظار می‌رود، همراه نبوده و اگرچه حس ناشی از فرمان‌پذیری چندان طبیعی به نظر نمی‌رسد اما میزان چسبندگی خودرو در حد رضایت بخشی قرار دارد.

اینفینیتی QX50
تغییرات QX50 نسل دوم به همین جا ختم نشده و سامانه انتقال نیروی پیشرانه که قبلاً از نوع دیفرانسیل عقب بوده، جای خود را با یک سیستم دیفرانسیل جلو تعویض نموده است. همچنین این خودرو نخستین اتومبیلی است که به همراه یک پیشرانه با ضرایب تراکم متغیر سیلندر، در سطح گسترده، وارد بازار خواهد شد.

اینفینیتی QX50
تکنولوژی مذکور قادر است تا به منظور ارتقای میزان مصرف سوخت یا توان پیشرانه، ضرایب تراکم سیلندرها را در شرایط مختلف رانندگی تغییر دهد. در این نوع پیشرانه‌ها که به VC-Turbo معروف هستند، به منظور تغییر ضرایب تراکم، دامنه حرکتی پیستون در داخل سیلندر افزایش و یا کاهش می‌یابد. حداقل میزان ضریب تراکم سیلندر این خودرو معادل ۱:۸ است. ضریب تراکم پایین زمانی مطلوب خواهد بود که احتیاج به توان خروجی بیشتری داشته باشید و بر عکس حداکثر ضریب تراکم که در این پیشرانه معادل ۱:۱۴ تعیین شده، بیشتر در موارد رانندگی عادی و توام با طمانینه، به کار خواهد آمد.

اینفینیتی QX50
کیفیت سواری QX50 در حد مناسبی قرار داشته و نفوذ صداهای مختلف اعم از باد و یا نویز ناشی از تماس تایرها با سطح آسفالت، در حداقل قرار دارد. البته در هنگام شتابگیری طنین پیشرانه به وضوح در داخل شنیده می‌شود.

اینفینیتی QX50
شتاب اولیه خودرو لزوماً موجب شگفتی شما نخواهد شد و تعویض دنده‌ها نیز از سوی گیربکس CVT به نرمی و به طور یکنواخت انجام می‌شود. پیشرانه VC-Turbo به خدمت گرفته شده در QX50 از نوع ۳.۷ لیتری V-6 بوده که برای تولید ۳۲۵ اسب‌بخار قدرت و کسب رکورد ۵.۵ ثانیه در تست شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتربرساعت، مناسب به نظر می‌رسد.

اینفینیتی QX50
به واسطه تکنولوژی VC-Turbo، حجم این پیشرانه به ۲ لیتر و توان خروجی آن تا ۲۶۸ اسب بخار قابل تقلیل خواهد بود. در این حالت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت QX50 نیز به اندازه حدود یک ثانیه کندتر خواهد شد. گشتاور تولیدی توسط پیشرانه مذکور هم از۳۶۲ تا ۳۸۰ نیوتن‌متر متغیر خواهد بود.
در مقام مقایسه می‌شود به شتاب صفر تا ۹۶ برخی رقبا نظیر آئودی Q5 و ب ام و ایکس۳ ۲۰۱۸ اشاره نمود. شتاب آئودی برابر ۵.۹ثانیه و رکورد ب ام و مساوی ۶.۳ ثانیه است؛ این در حالیست که هر دوی آنها از پیشرانه‌های با حجم و توان خروجی کمتر بهره می‌برند.

اینفینیتی QX50
حالات رانندگی مختلف نیز بر روی شتاب‌گیری خودرو تاثیرگذار هستند؛ در حالت اکو دقت پاسخگویی پیشرانه نسبت به اعمال فشار بر روی پدال گاز آنچنان کاهش می‌یابد که به هیچ وجه خوشایند نیست و در عوض، در حالت اسپرت اوضاع تا حد زیادی بهبود خواهد یافت. ترمزها نیز اگرچه چندان حساس نیستند اما به طرز قاطع و محکم عمل می‌نمایند.

اینفینیتی QX50
عملکرد QX50 در پیست ۸شکل، نسبتا مناسب است به گونه‌ای که موفق شد مسیر مذکور را در ۲۶.۴ ثانیه و با متوسط شتاب جانبی ۰.۶۹جی به پایان برساند. نتایج دو خودروی آئودی و ب ام و در این پیست به ترتیب برابر (۰.۶۵ و ۲۷.۲) و (۰.۶۴ و ۲۶.۹) است.

اینفینیتی QX50
کابین QX50 2019 نیز یکی از مرغوب‌ترین ها در کلاس خود محسوب می‌شود. صندلی‌‌های چرمی راحت به همراه تزیینات چوبی داخل کابین را فرا گرفته‌اند که حس خوشایندی را در سرنشینان پدید خواهند آورد. همچنین دکمه آبی‌رنگی که در سمت راست غربیلک فرمان تعبیه شده، سیستم کمکی نیمه خودران موسوم به پروپایلوت را در تعامل با کروزکنترل تطبیق‌پذیر و سامانه کمکی فرمان، فعال می‌نماید. این سامانه می‌تواند با ارتقای مواردی همچون فرمان‌پذیری، شتاب‌گیری و ترمزگیری، کمک حال راننده باشد.

اینفینیتی QX50
پروپایلوت قادر است همزمان با اینکه دستان شما بر روی غربیلک فرمان قرار دارد، حین عبور QX50 از پیچ‌های باریک و تند، فرمان‌پذیری خودرو را بهبود بخشد اما این کار می‌تواند فشار زیادی به دستان راننده وارد آورد. همچنین این سیستم کند قادر است تا مانع انحراف خودرو از مسیر حرکت خود شود. گاهی اوقات نیز ممکن است پروپایلوت در نگه داشتن خودرو روی مرکز مسیر اصلی، با مشکل مواجه شود.

اینفینیتی QX50

اینفینیتی QX50

اینفینیتی QX50
البته ذکر این نکته ضروری است که خودروی مورد بررسی یک نمونه پیش تولیدی بوده و احتمالاً نواقص سیستم پروپایلوت در نسخه اصلی برطرف و یا کمتر خواهد شد. به طور کلی اگرچه سیستم پروپایلوت از عملکرد خوبی برخوردار است اما کارایی آن به خوبی برخی از رقبا نخواهد بود.

پکیج ۲هزار دلاری که در گران‌ترین نسخه یعنی Essential عرضه شده، شامل تجهیزات زیر می‌شود:
هشدار انحراف از مسیر، نور بالای خودکار، هدآپ دیسپلی، هشدار نقاط کور، استیر-بای-وایر و برخی تکنولوژی‌های دیگر.
همچنین لازمه برخورداری از سامانه پروپایلوت، سفارش پکیج ProAssist با قیمت ۵۵۰ دلار است که در بردارنده سامانه‌های هشدار ترافیک پشت سر، هشدار برخورد، سامانه کمکی کنترل فاصله و کروز کنترل هوشمند است. بسته سفارشی گرمایشی نیز به مبلغ ۱۲۰۰ دلار برای خودرو عرضه خواهد شد که QX50 را به صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان گرم‌شونده مجهز خواهد کرد.

شایان ذکر است که فناوری‌هایی همچون سیستم خودران پروپایلوت، پیشرانه VC-Turbo و تکنولوژی استیر-بای-وایر را در پرفروش‌ترین کراس اوور اینفینیتی یعنی QX60 نیز پیدا نخواهید کرد.

با انتخاب QX50 می‌توانید در زمان به جلو حرکت کنید. برخورداری از طراحی داخلی و خارجی مدرن و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های متنوع، نقاط قوتی هستند که می‌توانند مجددا اینفینیتی را بر سر میز مناظره با رقبایی همچون ب ام و، آئودی و مرسدس‌بنز بازگردانند.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    بسیار بسیار زیبا طراحی شده
    همچنین سیستم تغییر حجم موتورش واقعا نابه،از نظر من در کنار در کنار سیستم awd نسبت به رقبای اروپایی خیلی بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. Yaser1986

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    واقعا طراحی خفنی داره خیلی زیبا و عالی کار شده واقعا جای همچین خودروهایی تو کشور ما با سیاست غلط مسئولین خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    طراحیش واقعا حرف نداره ماشینای اینفینیتی از همه لحاظ عین هموطنش لکسوس عالیه.هزاران حیف که در کشور ما نیست و نخواهد بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    وجدانن ازنظر ظاهری به ایکس ۳ جی ال سی وکیو۵ برتره داره کابینشم زیبا موتورشم خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sasan

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (48 ديدگاه)

    از نزدیک دیدمش خیلی باحال تر عکساشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. #ali.m#

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    میشه گفت زیبا ترین ماشین کلاس خودشه .
    ضمن اینکه به لطف پیشرانش نوآورانه ترین هم هست .
    ?اینفینیتی?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمدرضا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    واقعا بی نظیره از هر نظر و طبق معمول تنها چیزی که به ما میرسه حسرت دیدنشه چه برسه سوار شدنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. net

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    اگر اخر خط استیل سفید اطراف شیشه شکسته نبود و مثل xq70 اینفینیتی قوس داشت خیلی زیباتر میشد.منظورم از خط سفید استیل اونجایی که مابین درب دوم و شیشه عقب هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. net

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    اگر طراحی داخلی بجای رنگ کرم یکپارچه مشکی بود خیلی قشنگتر میشد.xq70 اینفینیتی قشم دیدم خیلی زیبا بود و زیباترین ماشین اینفینیتی هستxq70

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد كرمستجی

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (254 ديدگاه)

      منم همین نظر رو دارم اکه مشکی بود مثل گرنجور و سانتافه خیلی بهتر بود:))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    ای جانم به اینفینیتی که واقعا فقط برای قشر جوون ساخته شده.
    ای جانم به این متریال بکار رفته داخلی به چه کیفیتی ساخته شده
    ولی اینفینیتی مشکلش اینه که قلدره و مثل لکسوس همه پسند نیست ولی واقعا توپ شده QX50

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ایمان

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    به نظرم از رقبای بنامِ خودش بهتره ؛ آفرین به نیسان بزرگ و زیر مجموعه لوکس سازش اینفینیتی ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهران

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    اینفینیتی خیلی از لحاظ طراحی پیشرفت کرده و داره در مسیر درست گام ورمیداره امیدوارم در آینده هم شاید ماشین های فوق العاده ای از این برند دوست داشتنی باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهراب

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (74 ديدگاه)

    دوستان در متن بالا گفته در ضریب تراکم پایین یعنی هشت به یک توان در بیشترین حالته و در ضریب تراکم بالا یعنی چهارده به یک توان در پایین ترین حد ممکن.
    مگه ضریب تراکم بالا باعت توان بیشتر نمیشه؟حجم سیلندر مگه بزرگتر نمیشه؟پس توان بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. net

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    جدیدا اینفینیتی داره در ماشینهای کراس اور و سدان از این خط سفید استیل شکسته اطراف شیشه دربها استفاده میکنه.اگر این خط قوس دار بود مثل مدلهای قبل قشنگتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا