خودروهای آینده: اینفینیتی Q50 2020

درحالی‌که نمایشگاه خودروی دیترویت امسال کاملاً تحت تاثیر پیکاپ تراک ها بود اما خوشبختانه اینفینیتی با کانسپت کاملاً برجسته Q Inspiration ما را بسیار خوشحال کرد.

2020-Infinity-Q50-Sedan
رندر اینفینیتی Q50

این مفهومی خاص که نشان دهنده جهت‌گیری طراحی آینده شرکت است نسل بعدی سدان Q50 را شکل خواهد داد؛ اما آیا فرایند تبدیل این کانسپت به نمونه‌ای تولیدی به خوبی صورت خواهد گرفت؟

یکی از احساس‌برانگیزترین جنبه‌های کانسپت Q Inspiration طراحی مدرن و در عین حال مینیمالیستی بود. ما انتظار داریم این جهت‌گیری را با اندکی تعدیل در نسخه تولیدی ببینیم و همین امر باعث خواهد شد Q50 جدید چندین پله جلوتر از نسل فعلی باشد.

استایل بخش جلوی خودرو تحت تاثیر جلوپنجره باابهت مرسدس-ای ام جی GT R مانند، چراغ‌های جلوی نازک LED و کاپوتی انحنادار است. نگاهی به بخش جانبی نشان دهنده خیزهای روی گلگیر، طراحی شبیه تسلا مدل S و کروم کاری خاص اینفینیتی هستیم.

در بخش عقب نیز ویژگی‌های عضلانی بکار رفته باعث شده‌اند این خودرو کاملاً باابهت باشد. البته عجله نکنید! این کانسپت یک موستانگ نیست.

بی‌شک یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های اینفینیتی در چند وقت اخیر پیشرانه توربو با کمپرس متغیر است. پیشرانه 2 لیتری 268 اسبی این کمپانی ضریب کمپرسی با بازه 8 به 1 تا 14 به 1 داشته و می‌تواند به سرعت از بوست بالا، کمپرس پایین به بوست پایین و کمپرس بالا تغییر وضعیت دهد تا قدرت و مصرف سوخت در بهترین حالت بماند.

Infiniti VC-Turbo Engine
Infiniti VC-Turbo Engine

احتمال انتقال پیشرانه توئین توربوی 3 لیتری مدل رد اسپورت 400 کنونی به نسل جدید Q50 وجود دارد که اگر این کار صورت گیرد تنها شاهد بهبودهای جزئی خواهیم بود.

هنوز مشخص نیست که خودروی مورد بحث از پلتفرم QX50 جدید استفاده خواهد کرد یا خیر. اگر چنین حرکتی رخ دهد احتمالاً قدرت از طریق گیربکس CVT ایکس ترونیک جدید به تمامی چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

اینفینیتی Q50 به مصاف رقیبانی همچون ب ام و سری 3، آئودی A4، مرسدس بنز C کلاس، جگوار XE، لکسس IS، جنسیس G70، آلفارومئو جیولیا و ولوو S60 می‌رود.

قطعاً محصولات رده‌بالای آلمانی اجازه نخواهند داد کار اینفینیتی در بحث فروش آسان باشد و همین امر کار این کمپانی ژاپنی را سخت خواهد کرد.

باید منتظر ماند و دید دست‌پخت طراحان اینفینیتی در خلق Q50 جدید چگونه خواهد بود.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. علیرضا
    سوابق: (347 دیدگاه) ,

    تو این رده گیربکس cvt نقطه ضعفه

    پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (685 دیدگاه) ,

    عالیه . فقط طراحی جلو پنجرش بازم جای کار داره تا اونی باشه که از اینفینیتی انتظار میره

    پاسخ
  3. PARTHIAN
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    مهندسی ناب موتور اینفینیتی راه رو خود به خود هموار میکنه واسه فروش بیشتر

    پاسخ
  4. #ali.m#
    سوابق: (1739 دیدگاه) ,

    ضریب کمپرس متغیر دستاورد بی نظیریه .
    نشون دهنده مهندسی بالای نیسانه .

    تو این موتور حداکثر ارتفاعی که پیستون در سیلندر بهش میرسه .کم وکم زیاد میشه .
    و از هر دو تزریق مستقیم و غیر مستقیم سوخت استفاده میکنه .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.