بنتلی

قدبلند پرسرعت! پشت فرمان بنتلی بنتایگا اسپید 2019

یک شاسی‌بلند ۲.۵ تنی به پیست مسابقه تعلق ندارد اما همین جاهاست که ما می‌توانیم بنتلی بنتایگا اسپید جدید را پیدا کنیم! این شاسی‌بلند ویژه عنوان عجیب‌وغریب و تا حدی مبهم را به خود اختصاص داده است.


این اولین فرصت ما برای بررسی بنتلی بنتایگا اسپید بوده اما نمی‌توان آن را تستی جامع دانست چراکه تجربه رانندگی با این خودرو به طی کردن چند دور پیست ولز محدود بوده و ما تنها توانستیم با گوشه‌ای از توانایی‌های شاسی‌بلند سریع بریتانیایی‌ها آشنا شویم.


بیایید با اعداد شروع کنیم چراکه برای همه قابل‌فهم هستند. پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری این خودرو قدرت ۶۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری داشته که ترجمه‌ی آن در جاده یعنی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعتی. این خودرو ۱۸۲ هزار پوند قیمت دارد که ۴۰ هزار پوند گران‌تر از بنتایگا ۸ سیلندر استاندارد می‌باشد.


لامبورگینی اوروس پیش از این سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا بوده و شتاب آن سه‌دهم ثانیه سریع‌تر از بنتلی است اما در بحث حداکثر سرعت این بوکسور سنگین‌وزن بریتانیایی‌هاست که اندکی بهتر عمل می‌کند.


ویژگی‌های متمایز کننده‌ی زیادی در بنتایگا اسپید به چشم نمی‌خورند و به سادگی نمی‌توان آن را پرچم‌دار این خانواده دانست چراکه ویژگی‌های خاص آن به جلوپنجره، کیت بدنه و بال عقب نصب شده روی سقف خلاصه می‌شوند. البته بنتایگا از همان اول هم خودروی خاصی بوده است.


همین داستان در کابین هم صدق می‌کند جایی که تنها تغییر اصلی‌اش اضافه شدن تریم آلکانترا به صندلی‌ها، فرمان و داشبورد می‌باشد؛ و احتمال اینکه شما دو بنتلی بنتایگای مشابه با هم را مشاهده کنید خیلی کم است زیرا این خودروساز از طریق زیرشاخه‌ی مولینر خود گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی در دسترس خریداران قرار می‌دهد.


از نظر فنی هم تغییرات اعمال شده به بخش‌های نرم‌افزاری محدود هستند بنابراین تمامی قطعات روغنی بنتایگا اسپید مشابه مدل‌های دیگر می‌باشند. مهندسان بنتلی روی سیستم‌های الکترونیکی پیچیده‌ی این شاسی‌بلند لوکس تمرکز کرده‌اند تا سواری آن را دست‌کاری نمایند. تمامی تغییرات زمانی رخ می‌دهند که شما حالت رانندگی اسپورت را از بین حالت‌های متنوع (در کل ۸ حالت رانندگی وجود دارد) انتخاب کنید. اینجاست که دامپرها و میله‌های ضد لغزش فعال خودرو سفت‌تر شده و صدای تولیدی اگزوز نیز افزایش می‌یابد.


۳۰ اسب بخار بیشتر پیشرانه را به سختی می‌توان متوجه شد چراکه پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر این خودرو گشتاور محور است. تمامی گشتاور خودرو از دور حدود ۱۵۰۰ در دسترس بوده بنابراین شتاب گیری آن اصلاً به یک شاسی‌بلند ۲.۵ تنی نمی‌خورد و کاملاً سریع حس می‌شود.


خودروی موردبحث همچنین در هنگام عبور از پیچ‌ها به‌طور قابل‌توجهی تخت و پایدار باقی مانده و این امر به شما اجازه می‌دهد روی اکسل جلو و سیستم چهار چرخ محرک حساب باز کنید و از حداکثر قدرت پیشرانه نهایت استفاده را ببرید.

تنظیمات سیستم کنترل کشش بنتایگا اسپید هم اصلاح شده و شما می‌توانید روش خشن‌تری برای استفاده از فرمان و پدال گاز انتخاب کنید تا به این ترتیب تجربه رانندگی هیجان‌انگیزی داشته باشید. شاسی بلندهای زیادی نیستند که بتوانند سواری دینامیک و ویژگی‌های اشرافی را به‌صورت همزمان ارائه کنند و یکی از گزینه‌های نزدیک به بنتایگا پورشه کاین توربو می‌باشد.


البته این خودرو محدودیت‌هایی هم دارد. اگر در زمان ورود به پیچ سرعت زیادی داشته باشید اول از همه اکسل جلو چسبندگی خود را از دست داده و کم فرمان بنتایگا اسپید ظاهر می‌شود. یکی از آپشن هایی که در صورت بردن بنتایگا به پیست به دردتان خواهد خورد ترمزهای کربن سرامیکی است. این ترمزها در کمترین زمان ممکن خودرویی با این ابعاد را متوقف می‌کنند.

با توجه به اینکه نیمی از فروش بنتلی را شاسی‌بلند بنتایگا تشکیل می‌دهد بنابراین تولید نسخه‌ی متمایزتر اسپید اجتناب‌ناپذیر بوده است. بهبودهای عملکردی این خودرو باعث تولید یکی از دینامیکی‌ترین شاسی بلندهای بازار شده‌ است؛ اما برای برخی خریداران، این موضوع که بنتایگا اسپید بازهم سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیاست کفایت می‌کند.

مشخصات بنتلی بنتایگا اسپید

  • قیمت: ۱۸۲۲۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۶۲۶ اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۰۶ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۳.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    از همه نظر عالیه، فوق‌العاده با کیفیت و شیک و در عین حال بسیار سریع و هیجان انگیز. . . همیشه بنتلی رو از رولزرویس بیشتر دوست داشتم، درسته که به اندازه رولزرویس خاص نیست، اما حس سرزندگی و نشاط بیشتری بهم میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهراد

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (761 ديدگاه)

    خیلی بنتلی رو دوس دارم ، خیلی خاص و لوکسه ، باعث میشه آب از لب و لوچم سرازیر بشه
    و اما در مورد این نسخه باید بگم که درسته که انجین 12 سیلندر بنتلی خیلی قوی تر از نسخه 8 سیلندرش نیست ولیکن این انجین 12 سیلندر 6 لیتری امضای بنتلیه و خیلی ارزشمنده

    فارق از این به دوستانی که بنتلی رو دوس ندارن پیشنهاد میکنم تو یوتیوب ویدیو بررسی تاپ گیر (ریچارد هموند) از بنتلی کانتیننتال اسپید رو حتما تماشا کنند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اقایی

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببینین تو دنیا میلیونها *** سلیقه های مختلفی وجود داره
      یاد بگیریم اینکه از یه ماشین خوشمون میاد یا نه یه سلیقه هست که بر اساس شرائط اون شخص ایجاد شده
      تو این سایت نمیدونم چرا اینطوریه اگه یکی فراری دوست داشته باشه یکی لامبورگینی سریع چماق برمیدارن همدیگه رو لت و پار میکنن.
      یکی بنز دوست داره یکی فورد میان چوب برمیدارن میریزن سر همدیگه
      یکی سری پنج دوست داره یکی ایی کلاس سریع میان باهم دعوا میکنن
      سر اپل و سامسونگ همین قضیه هستش. سالهاست دعواشونو میبینم
      سر هرچی که بگی همینه
      اخه برا چی؟
      اخه چتونه؟ مگه المان وامریکا گفتن اگه باهم بجنگین بهتون بنز و فورد میدن؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        خوب گفتی.همین تفکرات هس که ما رو عقب نگه داشته

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    شما رو نمیدونم، اما به شخصه اگر قرار باشه فقط و فقط یک‌ خودرو رو انتخاب کنم، این عزیز دلیه که عکساس رو گذاشتم؛ رنجرور SV اتوبیوگرافی LWB
    https://static.carsdn.co/cldstatic/wp-content/uploads/img1563154691-1512080918362.jpg
    کابینش رو ببینین، شاهکاره، در عین سادگی، فوق‌العاده چشم‌نوازه
    http://malkiya.net/wp-content/uploads/2018/10/Land-Rover-Reveals-Range-Rover-Autobiography-Interior-Amazing-Woodpecker-Interiors.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    مگه میشه عاشق این ماشین نبود ؟؟؟؟
    یک شاسی بلند همه چی تمام و کار درست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    وای از روزی که شاسی‌بلند فراری معرفی و تولید بشه

    رقبا باید بزنن جاده خاکی در حالی ک اونجا
    هم با ‘ G Class ‘ رو به رو خواهند شد 😂

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا