بنتلی

معرفی بنتلی کانتیننتال با پیشرانهٔ V8

مدتی بعد از معرفی نسل سوم بنتلی کانتیننتال با پیشرانهٔ W12، حالا سازندهٔ بریتانیایی نسخهٔ V8 این خودرو را هم در هردو نسخهٔ کوپه و کابریولت معرفی کرده است. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدید مجهز شده که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با استفاده از این نیرو، کانتیننتال V8 کوپه ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که نسخهٔ کابریولت برای انجام این کار به ۰.۱ ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد. حداکثر سرعت این کوپهٔ لوکس بریتانیایی نیز با پیشرانهٔ V8 به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پیشرانهٔ V8 جدید کانتیننتال به توربوشارژرهای توئین اسکرول مجهز شده که داخل بخش V موتور جای گرفته‌اند. به گفتهٔ بنتلی، این پیشرانه همچنین می‌تواند در مواقعی که نیازی به کل قدرت نیست، چهار سیلندر از هشت سیلندر خود را غیرفعال کند. این کار ظرف تنها ۲۰ میلی‌ثانیه انجام می‌شود و گفته شده که راننده هرگز ازکارافتادن سیلندرها را احساس نخواهد کرد. علاوه بر این، به‌منظور کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت، این موتور V8 به سیستم توقف/حرکت هم مجهز شده است.

کانتیننتال V8 به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۰ پرهٔ آلیاژی ۲۰ اینچی عرضه می‌شود اما خریداران می‌توانند رینگ‌های بزرگ‌تری تا ۲۲ اینچی با نُه طراحی مختلف را هم برای خودروی خود سفارش دهند. برای این ماشین همچنین امکان انتخاب از بین هفت رنگ بیرونی استاندارد نیز وجود دارد؛ اما کانتیننتال V8 در ظاهر تقریباً هیچ تفاوتی با نسخهٔ W12 ندارد و صرفاً سر اگزوزهای چهارتایی عقب نشان می‌دهند که در سینهٔ این خودرو قلبی هشت سیلندر می‌تپد.

در داخل کانتیننتال V8 صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم در بیست جهت مختلف ارائه شده که چندین رنگ مختلف به همراه دوخت متضاد برای آن‌ها قابل سفارش است. در قسمت‌هایی از کابین این ماشین چوب گردو کار شده و سیستم صوتی ۶۵۰ واتی بنتلی با ۱۰ بلندگو نیز به‌صورت استاندارد برای آن در نظر گرفته شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی کانتیننتال V8 نیز می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی چرخشی بنتلی اشاره کرد. کسانی که قصد خرید نسخهٔ کابریولت را دارند نیز می‌توانند از بین هشت رنگ مختلف برای سقف، یکی را انتخاب کنند.

هردو نسخهٔ کوپه و کابریولت کانتیننتال V8 به آنتی رول بار سبک‌وزنی مجهز شده‌اند که هندلینگی استثنایی را ارائه می‌کند درحالی‌که تکنولوژی شاسی تطبیقی که با سیستم سواری پویای بنتلی کار می‌کند نیز برای آن‌ها قابل سفارش است. این ماشین‌ها همچنین از سیستم تعلیق بادی، سیستم چهارچرخ محرک فعال، فرمان الکتریکی و کنترل مداوم کمک‌فنرها نیز برخوردار هستند. در همین حال، کانتیننتال V8 به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل دستیار ترافیک، دستیار پارک، دستیار فعال حرکت میان خطوط و… هم مجهز است. تحویل بنتلی کانتیننتال V8 به خریداران آمریکایی از سه‌ماههٔ سوم سال جاری آغاز می‌شود درحالی‌که عرضهٔ آن در دیگر کشورها در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    هم لوکس هم اسپرت که ترکیبی فوق العاده رو تشکیل داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amirferrari

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    خوبه،ولی موتورw12 بنتلی یه دنیای دیگست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بی نهایت باشکوهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهراد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (762 ديدگاه)

    اینجاست که شاعر با لهجه شمالی میگه آخ آخ آخ

    میخوامش ولی حیف کار با فروش کلیه و … را نمیوفته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا