نسل آینده بنتلی کانتیننتال GT الکتریکی خواهد بود

مدیرعامل بنتلی آقای آدریان هالمارک اعلام کرده مشتریان این خودروساز روز به روز نگرانی‌های بیشتری درباره محیط‌زیست و تأثیرات خودروها روی آن دارند.


هالمارک در مصاحبه با بلومبرگ گفته است:

جدیداً در تصمیم برای خرید یک خودرو تصمیم دیگری نیز دخیل شده که آن‌هم ارزش‌های اخلاقی است.

او می‌گوید جنبه دوستدار محیط‌زیست بودن خودروها در میان خریداران به حدی پررنگ شده که قبلاً برنامه‌ریزی تولید کمپانی برای 20 سال آینده را تحت تأثیر قرار داده است.


اگرچه بنتلی ماه پیش اولین خودروی پلاگین هیبرید خود را معرفی کرده اما محصولات بیشتری در راه بوده و مدیرعامل کمپانی می‌گوید تمامی خودروهای بنتلی تا سال 2025 دارای قوای محرکه الکتریکی شده خواهند بود. احتمالاً بسیاری از این محصولات با قوای محرکه هیبریدی بنتایگا عرضه خواهند شد. قلب تپنده بنتایگا از یک پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربو و یک واحد الکتریکی و باتری تشکیل شده و کراس اوور لوکس بنتلی را قادر می‌سازند 50 کیلومتر در حالت الکتریکی حرکت کند.


بنتلی از ایده تولید محصولات الکتریکی حمایت کرده و در این رابطه کانسپت EXP 12 Speed 6e را در سال 2017 معرفی کرده است. هالمارک می‌گوید کمپانی بنتلی شاید نسخه الکتریکی از کانتیننتال GT را در یکی دو سال آینده معرفی نکند اما تأیید کرده نسل بعدی این خودرو با قوای محرکه الکتریکی در دسترس خواهد بود. او گفته است:

ما قبلاً می‌دانستیم که نسل بعدی این خودرو قوای محرکه الکتریکی خواهد داشت.


هالمارک از اشاره به جزئیات بیشتر خودداری کرده اما گفته این خودرو دارای مزیت‌های اخلاقی و زیست‌محیطی بیشتری خواهد بود. او همچنین به این نکته اشاره کرده که اگر بنتلی محصولات الکتریکی عرضه نکند از نظر مشتریان بالقوه بسیار عقب خواهد ماند.


اگر اخبار منتشر شده صحیح باشند، نسل بعدی کانتیننتال GT الکتریکی تغییر بزرگی برای بنتلی خواهد بود زیرا نسل فعلی این خودرو از پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری با قدرت 635 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتون متر استفاده می‌کند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. Maximus
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    این موتور ۱۲ سیلندربنتلی هم داره زنده به گور میشه ، اول BMW و‌ مرسدس بنز حالا هم بنتلی …
    فکر م به زودی فقط لامبورگینی و فراری رو با موتور وی ۱۲ ببیینیم

    تغییر موتور کانتیننتال جی تی باید به تدریج انجام بشه نه اینکه ۱۲ سیلندر رو به الکتریکی تبدیل کنند
    ۸ سیلندر هیبرید یا ۱۰ سیلندر هیبرید انتخاب خیلی بهتری برای نسل بعد بود ، نسل بعد ترش رو می‌کردن ۶ سیلندر یا ۴ سیلندر هیبرید بعد هم موتور احتراقی رو حذفش می‌کردن

    گروه فولکس هم که از بابت موتور مشکلی نداره همه ی این موتور ها رو از لامبورگینی و آئودی می‌تونه بگیره

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (223 دیدگاه) ,

      نه داداش تو یه جا اشتباه کردی
      لامبورگینی موتورشم با موتور الکتریکی عوض کنه صداشو حذف نمیکنه.

      پاسخ
  2. ستار
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    رسما به فنا خواهیم رفت
    عربستان و کویت و قطر که نفت شونم نخرن اینقد سرمایه و ذخایر تو بانک های مختلف دارن که فرقی براشون نداره
    این وسط ایران که نه ذخیره ملی داره نه تولید داخلی
    و البته به جاش کلی دشمن خواهیم داشت(سال۲۰۲۵)
    خواهیم دید که تبدیل به بیابون بی آب و علفی میشه که فقط گرد و خاک نه نفتی هس نه آبی…

    پاسخ
    1. Saeed Boroomand
      سوابق: (476 دیدگاه) ,

      خب ایران همین الانشم میتونه با دادن وعده انرژی رایگان یا خیلی ارزون به کارخونه ها مکان خوبی برای سرمایه گذاری شه. یا اون حجم بزرگ گازش و نور خورشبد رو میتونه برای شیرین کردن آب توی سواحل و ایجاد شغل استفاده کنه که آب استان های مرکزی رو نخواد مثلا ببرن هرمزگان یا غیره. اما قطعا در آینده اهمیت زیادی نخواهیم داشت. طی کمتر از ده پونزده سال آینده دنیا با بحران ها و انتقلاب های اجتماعی رو برو میشه و در نهایت ماشین ها بیشتر جاها جایگزین آدم ها میشن و طرح حداقل دستمزد عمومی اجرایی میشه اما بعیده ایران توی این معادلات جایی داشته باشه.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.