بنتلیرولز رویس

درگ متمول‌ها! رولزرویس کولینان در برابر بنتلی بنتایگا

بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان رقبای سنتی خود در کلاس شاسی بلندهای فوق لوکس هستند. قیمت هر دو قدبلند لوکس و خوش استیل بریتانیایی از ارقام ۶ رقمی شروع می‌شود. Carfection شانس این را داشته که هر دو خودروی چهار چرخ محرک و لوکس را تست کند بنابراین آن‌ها این فرصت را غنیمت شمرده و چند مسابقه درگ را برگزار کرده‌اند.


این بنتایگا دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۴۲ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متر است. کولینان نیز در حال حاضر تنها با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربویی عرضه می‌شود که خروجی و گشتاور آن به ترتیب برابر با ۵۶۳ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتون متر می‌باشد.


حداقل روی کاغذ به نظر می‌رسد که این شاسی بلندها رقبای نزدیکی هستند. این‌گونه به نظر می‌رسد که رولزرویس بر حریف هم‌وطن خود برتری نسبی دارد چراکه از قدرت و گشتاور بیشتر، ۴ سیلندر اضافی و حجم پیشرانه‌ی بزرگ‌تر سود می‌برد.

البته تمرکز صرف روی برگه مشخصات فنی باعث می‌شود فلسفه‌ی تولید قوای محرکه‌ی این دو خودرو را نادیده بگیریم. رولزرویس خودروهای بسیار سنتی‌ای می‌سازد که اولویت آن در درجه اول راحتی و سپس سرعت است.

اما در مقابل بنتلی را داریم که مهندسان آن مشکلی با ترکیب پرفورمنس و اشرافیت ندارند. این شرکت کابینی با بهترین متریال، چرم، فلز و چوب مهیا کرده است. این شرکت لوکس بریتانیایی همچنین قوای محرکه‌ی قدرتمندی را تدارک دیده که باعث می‌شود با فشردن پدال گاز در صندلی‌های نرم بنتایگا فرو بروید.


بدون اشاره به نتیجه‌ی درگ ها، می‌توان گفت کولینان یک بار برنده شده و بنتایگا هم برنده می‌شود؛ اما برای اطلاع از نتایج اصلی و کامل تماشای ویدئو را از دست ندهید. جالب اینکه این ویدئو تنها لحظاتی روی سایت اصلی باقی مانده و سپس از کلیه منابع روی وب حذف شده و اکنون تنها در پدال می‌توانید آن را ملاحظه نمایید!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۲۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (890 ديدگاه)

    جفتشون فوق العاده ان
    ولی لامصب رولزرویس رو که میبینم فکم میفته?

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      در هر دو برند اون زیبایی و ابهتی که تو سدانشون هست تو شاسی بلندش کم هست.
      من که سدان و کوپه هر دو برند رو دوست دارم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Amir

    ۲۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    بنتلی رو بیشتر دوست دارم چون بر خلاف کولینان فقط سدانی که کمی بلند تر شده نیست به علاوه جثه و ابعادش هم مناسب تره.به نظرم البته بنتایگا نیاز به یک فیس لیفت داره چون طراحی داخلیش به اندازه بعضی رقباش مدرن نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      همین کولیان حتی توانایی قوی در آفرود داره.پیشنهاد میکنم اولین تستش رو مطالعه کنی که پدال مطلبش رو گذاشت.فراتر از تمامSUVهاست

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۲۹ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        درسته مطلبش رو خوندم.منظورم از باب طراحی بود که کولینان خیلی شبیه فانتومه در بحث آفرود هم الان اکثر شاسی بلند های امروزی توانایی مناسبی دارن.بنتلی رو به خاطر طراحیش و دینامیک بهتر رانندگیش بیشتر دوست دارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. sina7

        ۳۰ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (435 ديدگاه)

        اینکه میگی فراتر از suv هاس به خاطر اینه که اوروس ssuv حساب میشه?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. امیر

    ۳۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    حس اسپرت بودن بنتلی در کنار لوکس بودن
    اشرافیت خالص و ارامش کامل رولزرویس
    اما برام سواله چرا موتور رولزرویس با وجود 12سیلندر بودنش و اون حجم بالا و تویین توربو بودنش اونقد بازدهش کمه(البته مهندسی خودروسازی و مخصوصا انجین سازی فراتر از امار روی کاغذه ولی بازم جای سواله برام)

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۳۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      به خاطر سرو صدا و نرمی موتوره

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. M

      ۳۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      استهلاکش سر وصداش لرزشش و … رولز رویث تو جهان تکه حتی برتر از هاچ بک های برقی !!!
      سیاست تامین نیرو تو این کلاس اینجوریه که اول شرکت میاد میگه خب ما یه ماشین داریم که X کیلو گرم وزن داره و ما میخوایم شتاب مثلا Y رو بدست بیاریم در نتیجه ما به Z اسب بخار قدرت نیاز داریم
      بعد میگن که ما چه طوری میتونیم Z اسب بخار قدرت بدست بیاریم ؟ مثلامیگن که ما میتونیم این قدرت رو از یه موتور 8 سیلندر توربو فشار بیاریم تا انجینی با استاندارد های جهانی داشته باشیم ولی لرزش و سر و صدا و استهلاک در حد استاندارد جهانی اصلا مقصود رولز رویث نیست رولز رویث میخواد اینارو چند پله بالاتر از استاندارد جهانی داشته باشه بنا براین باید چند پله کمتر از استاندارد جهانی به موتور فشار بیاره پس برای این که بتونه همون قدرت Z رو تامین کنه به موتور بزرگ تری نیاز داره
      لازم به ذکره که بگم موتورای رولز رویث توسط بی ام دابلیو طراحی و ساخته میشن

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا